Solucja - Runaway: A Road Adventure
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Runaway: A Road Adventure
Z napisaniem solucji męczył się Czaju

ROZDZIAŁ 1: OBUDŹ MNIE, ZANIM UMRĘ

Przestudiuj plan ewakuacyjny wiszący na drzwiach do łazienki. Przez okno dostaniesz się do magazynu. Na szafce z aktami znajdziesz wademekum, a w jednej z szuflad czystą kartę pacjenta. Zabierz też głowę modelu anatomicznego. Na regale po lewej znajdziesz środek dezynfekujący, dwie poduszki i strzykawkę (na pudełkach z lekarstwami) - te rzeczy też się przydadzą.

Wróć do sali, w której śpi Gina. Na szafce przy oknie leży jej torebka. Przeszukaj ją dwukrotnie, a znajdziesz zapałki i perukę. Tę ostatnią załóż na głowę modelu anatomicznego. Zabierz prześcieradło i połóż w pustym łóżku głowę modelu, która teraz będzie udawać pacjentkę. W łazience z kosza na śmieci wyciągnij flamaster, a z półeczki pod lustrem zabierz butelkę spirytusu. Napełnij strzykawkę i wstrzyknij spirytus do wyschniętego flamastra. Teraz możesz wypełnić czystą kartę choroby i zamienić ją z kartą przy łóżku Giny. Z kolei kartę Giny włóż do ramki łóżka, w którym leży atrapa pacjentki. Wejdź do łazienki.

Z szafeczki obok łóżka Giny zabierz tabletki. Sprawdź informacje o leku w wademekum. Teraz użyj środka do dezynfekcji na tryskaczu sufitowym.

ROZDZIAŁ 2: TAJEMNICZY KRUCYFIKS

Porozmawiaj z dr Olivaw, a następnie przyjrzyj się regałowi, na którym leżą ponumerowane eksponaty, czekające na odrestaurowanie. Połóż na półce krucyfiks Giny, podmienisz go w ten sposób z artefaktem Majów. Wyjdź z laboratorium i zejdź do głównego hollu muzeum.

Pogadaj z Willym, stróżem muzeum. Jeden z jego klientów przerwie wam rozmowę. Wróć do laboratorium, w którym pracuje dr Olivaw i zabierz stamtąd pędzel z talkiem oraz bezbarwny lakier, który znajdziesz w walizce ze wzornikami. Teraz użyj lakieru na klawiaturze, służącej do otwierania drzwi laboratorium analitycznego. Skorzystaj z automatu telefonicznego na pierwszym piętrze muzeum, aby sprowadzić na górę Willy'ego. Zajrzyj do biura Clive'a i zabierz książki leżące na jego biurku. Wróć do drzwi laboratorium analitycznego i użyj talku na klawiaturze zamka elektronicznego. Wystukaj kod dostępu: 8137.

Naciskając zielony przycisk spróbuj otworzyć komorę, w której przechowywana jest maska "Syn Uxitza". Nic z tego? Na biurku, zaraz przy drzwiach, znajdziesz klucz. Weź go i otwórz nim skrytkę w biurku, w gabinecie Clive'a. Zabierz dyktafon i zamknij skrytkę. Teraz odwiedź dr Olivaw i nagraj jej głos na dyktafon. Użyj dyktafonu do otwarcia komory próżniowej w laboratorium analitycznym. Znowu nic z tego? Przejdź na drugi koniec laboratorium i zdejmij wiszącą na ścianie chochlę. Umieść w niej wyczerpaną baterię i zanurz ją w butli z ciekłym azotem. Włóż zamrożoną baterię do dyktafonu i raz jeszcze spróbuj z jego pomocą otworzyć komorę próżniową. Zabierz "Syna Uxitza" i, używając artefaktu przypominającego łapkę, wyjmij osadzony w masce rubin. Włóż rubin do lasera, którego dr Oliva używa w swojej pracy.

Spróbuj kupić kawę w automacie stojącym na piętrze. Udaj się na wystawę poświęconą sztuce Majów. Na środku pomieszczenia, pod marmurowym posągiem, znajdziesz czarkę z ziarnami kawy. Zanieś ją Willy'emu. Zabierz czarkę do laboratorium restauracji eksponatów i zmiel kawę przy pomocy szlifierki dr Olivaw. Zanieś kawę Willy'emu. Znowu coś mu nie pasuje? W koszu na śmieci, stojącym obok drzwi do biura Clive'a, znajdziesz puste opakowanie po kawie. Wyciągnij je i przesyp do niego zawartość czarki. Tak spreparowaną paczkę kawy zanieś Willy'emu. Teraz użyj automatu i zanieś kawę dr Olivaw.

Udaj się do laboratorium analitycznego, aby zbadać krucyfiks pod skanerem.

ROZDZIAŁ 3: WIELKA UCIECZKA

Otwórz pokrywę zamrażarki i wyciągnij wtyczkę z gniazdka. Weź szmatkę z beczki stojącej w kącie chaty, a z wiszącej na ścianie półki zdejmij środek do czyszczenia. Spryskaj nim szmatkę i wytrzyj okno, pod którym stoi zamrażarka. Gdy lód się roztopi, otwórz odpływ zamrażarki. Teraz bez trudu ją przesuniesz, odkrywając w ten sposób zapadkę w podłodze. Kłódkę wyłam leżącym w kącie łomem.

Plan uratowania Giny - jak znaleźć środek transportu

Idź do hangaru. Zajrzyj do środka przez szparę w drzwiach.

Wróć do autobusu i porozmawiaj z leżącą w środku Carlą. Zauważ, że wygląda na wykończoną i ciągnij rozmowę, aż opowie Ci o lekarstwie, które w połączeniu z alkoholem ścięło ją z nóg. Poproś o jedną tabletkę. Spod piętrowego łóżka wyciągnij odkurzacz i użyj go na kratce w podłodze autobusu.

Wróć do hangaru, wejdź do środka i obserwuj osiłka. Gdy odstawi na bok puszkę z piwem, spróbuj wrzucić do niej tabletkę.

Idź do autobusu i pogrzeb w stojącym na zewnątrz kufrze z garderobą. Znajdziesz w nim starą piłkę do koszykówki. W autobusie, obok białych butów na koturnach, znajdziesz igłę i nici, a w chacie gangsterów, miech. Zszyj i napompuj piłkę i rzuć ją Luli. Zgodzi się odwrócić uwagę osiłka pilnującego hangaru, dzięki czemu bez problemu wrzucisz tabletkę do jego puszki z piwem...

Plan uratowania Giny - jak odwrócić uwagę gangsterów

Zabierz otwarty słoik z masłem orzechowym, stojący na beczce. Wyładuj nerwy okładając łomem stary motocykl. Odpadnie od niego kawałek metalu, który weź ze sobą do autobusu.

Użyj podnóżka od motocykla z mechanizmem obsługującym drzwi, znajdującym się obok fotela kierowcy. Teraz zakręć prowizoryczną korbą, aby zamknąć drzwi autobusu. Na drzwiach znajdziesz przegródkę, a w niej klucz. Otwórz nim lodówkę i zabierz masło.

Udaj się do starego wagonu towarowego. Wewnątrz stoi kilka beczek, jedna z nich jest zamknięta, ale z pomocą łomu łatwo sobie z nią poradzisz. Zabierz z beczki garść orzeszków ziemnych.

Teraz pomyszkuj na cmentarzysku samolotów. Na skrzydle jednego z nich zatknięty jest stary hełm. Podnieś go i wrzuć do środka masło i orzeszki.

Masę orzechową możesz podgrzać w chacie gangsterów. Połóż hełm na nagrzanej pokrywie zamrażarki, zamieszaj i... masło orzechowe gotowe.

Wysmaruj nim stary barak, stojący nieopodal wagonu towarowego. Gdy termity zrobią swoje, zabierz leżące wśród trocin materiały wybuchowe. Zainstaluj je na pompie wydobywczej...

Plan uratowania Giny - jak powstrzymać gangsterów przed pościgiem

Z chaty gangsterów zabierz kołek od wieszaka, który leży obok regału. Sprzed chaty weź wiadro.

We wraku leżącym na cmentarzysku samolotów, na stanowisku tylnego strzelca, znajdziesz pas na amunicję do kaemu. Zabierz go. Przyjrzyj się też karabinowi.

Z wiadra stojącego w starym wagonie, wyjmij jedną śrubę. W głębi wagonu, wśród sterty rupieci, stoi beczka. Przyjrzyj się jej, a następnie spróbuj przewiercić prowizorycznym korkociągiem, zrobionym ze śruby i kołka od wieszaka. Podstaw wiadro pod beczkę i raz jeszcze użyj korkociągu. Wypełnione prochem wiadro zabierz do autobusu.

W środku znajdziesz kufer, a na nim półkę wypełnioną szminkami. Zabierz jedną z nich i napełnij ją prochem. Tak przygotowany prowizoryczny pocisk wepnij do pasa na amunicję. Te same czynności wykonaj z resztą szminek. Na kufrze leżą też okulary słoneczne. Idź z nimi w pobliże pompy wydobywczej, tam zamaczaj okulary w kałuży ropy i wróć do autobusu. Podmień przyciemnione okulary z tymi leżącymi obok opalającej się Marioli. Teraz weź butelkę z olejkiem do opalania stojącą na nadkolu.

Udaj się na cmentarzysko samolotów. Nasmaruj karabin maszynowy olejkiem do opalania i zamontuj pas z amunicją...

ROZDZIAŁ 4: BLISKIE SPOTKANIA CZWARTEGO STOPNIA

Porozmawiaj z Sushi. Idź do saloonu, wejdź na piętro i zamień parę słów z Saturno. Pociągnij dźwignię katapulty, na której stoi kubeł z farbą. Z komórki na parterze zabierz sekator. Na zewnątrz, obok biura szeryfa, stoi wóz. Przyjrzyj mu się, po czym odetnij sekatorem skórzany pas. Teraz zajrzyj do banku i z jednej z półek zabierz zszywacz.

Udaj się do krateru i porozmawiaj z Joshuą. Spróbuj zamontować pas na tylnym kole motocykla. Dwa jego końce połącz używając zszywacza, a następnie wręcz pas Joshule. Zostaw go na chwilę samego, pokręć się trochę po okolicy i wróć do krateru.

Idź do saloonu w Douglasville i poproś Saturno o klucz dziesiątkę. Wyjdź z saloonu, po czym wróć na górę zabierając po drodze doniczkę, która stoi pod schodami. Wyjdź na balkon i zrzuć ją na ulicę. Teraz zejdź na dół i ze znalezionym kluczem udaj się do Joshuy.

Daj klucz Joshule. Podczas gdy on będzie montował pas na tylnym kole motocykla, Ty pokręć się w okolicy domu Mamy Dority. Podnieś kamień leżący obok studni i wróć do krateru.

Znowu odwiedź Saturno, tym razem poproś go o kanister z benzyną. W zamian zaoferuj kamień znaleziony w pobliżu studni. Nic z tego? Wyjdź na balkon. Za drzwiami znajdziesz osełkę, której użyj do oszlifowania kamienia. Raz jeszcze spróbuj wymienić go na benzynę. Saturnowi ciągle nie podoba się Twoje dzieło? Upiększ kamień bursztynem, a w końcu dostaniesz kanister, dwie menzurki i litrową butelkę. Tę ostatnią napełnij wodą z dystrybutora, nie zapomnij jednak zapytać Saturno o pozwolenie. Teraz możesz iść do krateru.

Napełnij koncentratem menzurkę 50 cm, a następnie przelej część jej zawartości do menzurki 30 cm. Opróżnij menzurkę 30 cm i przelej do niej koncentrat, który pozostał w menzurce 50 cm. Raz jeszcze napełnij z kanistra menzurkę 50 cm, po czym odlej część koncentratu do mniejszej menzurki. Teraz zawartość menzurki 50 cm przelej do butelki z wodą i tak przygotowaną benzyną napełnij bak motocykla.

Aby otworzyć, ekhm... bramę między wymiarami, naciśnij przyciski w kolejności: do, sol, mi, si, la. Zabierz ze sobą hełm Joshuy i idź z nim do saloonu w Douglasville.

Podaruj hełm Saturnowi, a gdy odejdzie podnieś z podłogi palnik spawalniczy. Zajrzyj do biura szeryfa, gdzie obok piecyka znajdziesz drewno na opał. Idź do starej lokomotywy, wdrap się do kabiny maszynisty i wrzuć polana do pieca. Teraz czeka Cię pięć kursów między pracownią Saturno, a wykolejoną lokomotywą. Olejarkę (znajdziesz ją w pobliżu wejścia do kopalni) napełniaj wodą z dystrybutora, po czym wlewaj jej zawartość do zbiornika na wodę lokomotywy. Gdy skończysz, palnikiem rozpal w piecu, odkręć zawór zwiększający ciśnienie w kotle i przesuń dzwignię służącą do spuszczania pary.

Podnieś klucz, który wypadł z komina i otwórz nim celę w biurze szeryfa. Z torby lekarskiej wyjmij miętową maść. Idź do saloonu i zajrzyj do komórki na narzędzia. Znajdziesz w niej wysuszone liście tytoniu. Z kolei z banku zabierz pieczątkę, która leży na biurku. Teraz udaj się do domu Mamy Dority. Podnieś miseczkę stojącą obok opartej o ścianę drabiny. Spróbuj połączyć liście tytoniu z miętową maścią, a następnie włóż pieczątkę do miseczki. Do powstałego w ten sposób prowizorycznego moździerza wrzuć liście tytoniu. Gotowy tytoń do żucia daj Oscarowi. Teraz możesz poprosić go o pomoc w odsunięciu kamienia, który blokuje wejście do starej kopalni.

Idź do Douglasville i odwiedź Sushi. Porozmawiaj z nią na temat bankowego sejfu. Teraz idź do pracowni Saturno, uruchom dźwig i gdy rzeźba stanie już na katapulcie, wystrzel ją w powietrze. Przez dziurę wybitą w podłodze banku dostaniesz się do piwnicy, w której stoi sejf. Przyjrzyj mu się uważnie, możesz też spróbować go otworzyć. Idź do hotelu i raz jeszcze zagadnij Sushi o stary sejf. Zajrzyj do biura szeryfa, do celi z martwym doktorkiem. Z jego torby wyjmij stetoskop, który znacznie ułatwi Ci otwarcie sejfu. Wystarczy, że użyjesz słuchawek na zamku cyfrowym, a z łatwością usłyszysz przesuwające się zapadki zamka. Tarczę przekręcaj po jednej cyfrze, zaczynając od obrotu w prawo. Szyfr do zamka to: 85 w prawo, 29 w lewo, 54 w prawo. Masz już plan kopalni, zabierz jeszcze trochę sprzętu (lina i latarka) z namiotu Joshuy rozbitego w kraterze i ruszaj do starej kopalni. Droga do wioski Indian Hopi stoi przed Tobą otworem!

ROZDZIAŁ 5: ŚWIĘTY GROBOWIEC

Podnieś leżącą na ziemi belkę. Znajdziesz pod nią młotek, niestety bez trzonka. Zastąp go kością szkieletu, który leży przy wejściu do kopalni. Teraz możesz użyć młotka do wyciągnięcia gwoździa wbitego w drewniany stempel. Wbij gwóźdź w ziemię na skraju przepaści i przywiąż do niego linę.

Idź do jaskini. Znajdziesz w niej oparty o kamień, oryginalny tomahawk Indian Hopi (!) Wyjdź z jaskini i udaj się w stronę kanionu. Spróbuj włożyć klucz-krucyfiks do ust posągu. Wyczyść je z piasku gałązką krzewu, który rośnie obok wejścia do grobowca. Raz jeszcze użyj klucza i wejdź do grobowca. Po rozmowie z wodzem Wupuchim wróć do Giny.

W najdalszym zakątku ruin wioski Hopi jest przejście. Idź przez nie, a potem przez kolejne, aż dojdziesz do miejsca, z którego można sięgnąć linę. Odetnij ją siekierką. Użyj belki do unieruchomienia nogi Giny, a gdy okaże się ona za długa (belka, nie noga ;), rozłup ją siekierą na dwa mniejsze kawałki. Teraz możesz użyć ich do usztywnienia nogi.

ROZDZIAŁ 6: INDIANIN, ZAKONNICA I PALEC

Porozmawiaj z Mamą Doritą (szczególnie o zmarłych, byciu medium i takich tam), a następnie z Giną. Idź do saloonu w Douglasville, gdzie spotkasz Rutgera. Zapytaj go o roślinę, która pomogłaby Ci wpaść w trans. Będzie chciał coś w zamian, dlatego zaproponuj mu fajkę-tomahawk.

Ziele okaże się za słabe, więc pożegnaj się z Mamą Doritą i jeszcze raz odwiedź Rutgera. Tym razem poproś go o coś mocniejszego. Idź do celi w biurze szeryfa, gdzie z torby lekarskiej wyjmij skalpel. Spróbuj otworzyć nim strąki Yawaskel. Nie da rady? Rozgrzej skalpel w hotelowym kominku i spróbuj raz jeszcze. Wydobyte ze strąków nasiona zanieś Rutgerowi. Gdy już będziesz u Mamy Dority, powtarzaj za nią słowa modlitwy.

Idź do Douglasville. Po rozmowie z Sushi odwiedź pracownię Saturno. Zapytaj go o przyczepę kempingową. Zabierz jeszcze tylko pogrzebacz (stoi obok kominka, w hotelu) i ruszaj za miasto, do przyczepy Johnny'ego. Wyłam drzwi pogrzebaczem i rozejrzyj się w środku, szczególną uwagę poświęcając ubraniu, które wisi na wieszaku. Wyjdź na zewnątrz i przeszukaj przegródkę w otwartych drzwiach przyczepy. Znalezioną broszurę banku zanieś do Sushi. Pokręć się trochę za miastem, możesz odwiedzić Ginę, a gdy wrócisz, Sushi będzie miała dla Ciebie sporo ciekawych informacji. Gdy już porozmawiacie, wróć do przyczepy i zabierz z niej habit zakonnicy. Wyjdź na zewnątrz.

Zajrzyj do hotelu i porozmawiaj z Sushi. Teraz idź do starej lokomotywy, wdrap się do kabiny maszynisty i odkręć zawór pary. Podnieś gwiazdę szeryfa, która wypadła z komina i zanieś ją Oscarowi. Po kolejnej, krótkiej pogawędce z Sushi udaj się do biura szeryfa. Ze stołu zabierz worek z rzeczami gangsterów. Zostaw go u Sushi, aby przejrzała jego zawartość, a tymczasem zajrzyj do Giny. Wróć do hotelu i zapytaj Sushi o rzeczy gangsterów. Gdy rozmowa zejdzie na temat reżyserów, powiedz, że najbardziej lubisz Woody Alena. Sushi zapyta wtedy o Twój ulubiony film - podaj tytuł "Tajemnica morderstwa na Manhattanie". Przy pomocy odtwarzacza mp3 nagraj głos Giny i zamkniętych w celi gangsterów. Gotowy materiał zanieś Sushi.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.