Solucja - Kajko i Kokosz w Krainie Borostworów
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Kajko i Kokosz w Krainie Borostworów
Solucję przygotował Bartolomeo

MIRMIŁOWO I OKOLICE

Wejdź do chaty. Ze stołu zabierz srebrny nóż, podnieś topór i użyj go na miotle. Przy pomocy kija od miotły strąć turowi prawy róg, a z nosa wytrąć złotą obręcz. Pęk gałęzi (pozostałą część miotły) wrzuć do paleniska. Przed chatą zerwij różę i przy pomocy noża zetnij kwiat siły. Idź do Lubawy i daj jej różę. Gdy wejdzie do domu zabierz antałek miodu, gacie i rękawice. Wróć do chaty i wrzuć do kotła ścięty kwiat siły, oraz rękawicę. Wyjmij stworzoną w ten sposób rękawicę siły i idź do wyjściowej bramy. Trzykrotnie zatrąb do rogu i (jak najszybciej!) wręcz strażnikowi antałek miodu. Wyjdź na zewnątrz i postrasz zbójcerzy rękawicą siły. Kryjącemu się za drzewem Ofermie daj gacie Lubawy, spod drogowskazu zabierz krzesiwo i zerwij błękitnika. Cały czas idź na prawo. Rękawicą siły rozłup kamień blokujący źródełko i wodą podlej dwa kiełki. Zerwij kwiaty i do dzbanecznika nalej wody z wodospadu. Zabierz kasztana leżącego pod kasztanowcem. Idź do chatki ciotki Kokosza - Jagi. Daj jej błękitnika, a potem pokaż dzbanecznik wypełniony wodą. Przemienioną w ten sposób wodę zabierz razem z zaklęciem Jagi. W drodze powrotnej zabierz dwa orzechy laskowe i idź w stronę karczmy. Zaoferuj woźnicy złotą obręcz i wskocz na wóz

KRAINA BOROSTWORÓW

Przy pomocy topora usuń zagradzające drogę chaszcze. Z drzewa zerwij powój i przy jego pomocy wyciągnij z dziury wołającą o pomoc postać. Z zaczarowanego kwiatu paproci zerwij dwa płatki i (w tym samym miejscu) zjedz je. Zabierz gniazdo os i idź dalej. Wodą życia pomóż Zgryzowi, następnie przy pomocy rękawicy wyprostuj dziób Dźgolowi, a potem (ponownie rękawicą siły) Wawajowi. Zabierz wszystkie podarki i idź dalej. Na suchą gałąź powieś gniazdo os i (mając już dostęp) zabierz z dziupli plaster miodu. Kijem od miotły strąć polano i połóż je na ognisko. Użyj jeszcze krzemienia i zabierz palące się polano. Za jego pomocą pomóż Fajfiemu. Zabierz nasionko plączowoju. Od ogniska podpal "korzeń sen". Idź do Bugiego i uśpij go korzeniem snu. Podlej wodą ze strumienia nasienie plączowoju i unieruchom nim go. Zabierz piórko i udaj się na brzeg jeziora. Przy pomocy rękawicy siły urwij suchą gałąź i użyj gwizdka od Zgryza. Wejdź na zwalone przez niego drzewo i użyj suchego polana jako wiosła

WYSPA PANI PRZYRODY

Poczęstuj niedźwiedzia plastrem miodu z dodatkiem korzenia snu. Pani Przyroda okazuje się być drzewem które wymaga podlania. Poczęstuj wiewiórkę dwoma orzechami i zabierz otrzymane liście. Idź do znajdującej się na drugim końcu wyspy jamy i zabierz z niej zeschłą maść. Zmocz ją w jeziorze a następnie (gdy przemieni się w maść latania) posmaruj nią kłodę...

POWRÓT DO MIRMIŁOWA

Idź do śpiącego Dziada Borowego i obudź go za pomocą piórka. Gdy poda Ci tajemny przepis zbierz wszystkie składniki (do zerwania szyszki potrzebna jest proca zrobiona z gumiaka, gałęzi w kształcie litery "Y" oraz czarnego kamienia leżącego obok wodospadu). Idź do chatki Ciotki Jagi. Na palikach od paleniska połóż kij od miotły, a na nim zawieś kociołek. Przy pomocy polana (z Lasu Borostworów) rozpal ogień i wrzuć wszystkie składniki. Dolej trochę wody z jeziora i w noże kreta zasadź stworzone w ten sposób ziarenko. Podlej ziarno wodą i zabierz owoce. Siedzącemu na rozstaju dróg Ofermie sprezentuj nóż i wysłuchaj informacji o planowanym przez Hegemona podkopie pod Mirmiłowo. Przy bramie do osady zjedz owoce i odstrasz zbójcerzy. W grodzie, w miejscu gdzie leży piach wykop toporem głębszy dół i wrzuć do środka liść od Pani Przyrody. Drugi liść wrzuć do studni...

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.