Encyklopedia - Woodruff and The Schnibble of Azimuth
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Woodruff and The Schnibble of Azimuth
[The Bizarre Adventures of Woodruff and The Schnibble]


Producent: Coktel Vision
Wydawca: Sierra
Wydawca PL: IPS Computer Group, Digital Multimedia Group
Premiera: 1994
Premiera PL: 1995
Wersja PL: kompletna
Nośnik: 1 CD
Wymagania: PC 486, 4MB RAM

Zobacz też: ścinki

Woodruff and The Schnibble of Azimuth autorstwa twórców legendarnej, para-logiczno-przygodówkowej serii Goblins - francuzów z Coktel Vision - to dzieło pozytywnie zakręcone fabularnie i wyróżniające się prawie abstrakcyjnym stylem grafiki. Jednocześnie, jak na zakręconą przygodówkę nietypowo dużo tu tematów nie tyle poważnych, co nastrajających do ciepłej refleksji. Duża w tym zasługa świetnie nakreslonej postaci tytułowego Woodruffa, który nie jest tylko bezmyślną kukłą pod totalną kontrolą gracza. Choć animowana, jest to postać niemalże z krwi i kości, posiadająca własne emocje i słodko naiwny, choć niepozbawiony rozterek, światopogląd przejawiający się w różnych reakcjach nie tylko na wydarzenia w grze, ale i decyzje gracza.

Sama gra opowiada o post-nuklearnym świecie apatii i utraty nadzieji, o walce o odzyskanie wolności i uwolnienie się istot zwanych buzukami spod jarzma ich ciemiężców, zwanych ludźmi. Wbrew pozorom Woodruff nie jest jedyną nadzieją ludzi i buzuków - jest on jedyną szansą na odzyskanie nadzieji. Już na samym początku ten syn słynnego profesora Azymuta zostaje z dziecka zamieniony w osobnika dorosłego. Poddany takiej przemianie traci pamięć i jedynymi rzeczami, jakie pamięta, jest obraz egzkucji jego ukochanego, pluszowego misia, dokonanej przez czarny charakter gry, niejakiego BigWiga, oraz tytułowe słowo sznibl, które kołacze się Woodruffowi po głowie. Cel gry jest chyba oczywisty - odnaleźć ojca i tajemniczego sznibla oraz... pomścić misia.

Wajuś
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.