Solucja - Złoto i Chwała: Droga do El Dorado
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Złoto i Chwała: Droga do El Dorado
Solucję przygotował Galador

Tulio i Miguel poszukiwani są listem gończym za kilka drobnych oszustw. Na wszelkie sposoby próbują zdobyć pieniądze potrzebne do ucieczki przed wymiarem sprawiedliwości i chwytają się wszystkiego, aby do kieszeni wpadło choć kilka peset. Natrafiają na miejscowego gracza, który proponuje mały zakład. Jako, że najszybszym sposobem na zarobienie (albo stratę) pieniędzy jest hazard, nasi bohaterowie decydują się na partyjkę w kości. Gdy po kilku rzutach przeciwnik orientuje się, że jest już całkowicie spłukany, zamiast gotówki kładzie na stole mapę do El Dorado. Biedak wnet ją przegrywa, a żądni przygód Tulio i Miguel rozpoczynają swoją wielką wyprawę po skarby "złotego miasta".

Największą zaletą Drogi do El Dorado jest końska dawka naprawdę dobrego humoru. Nieraz przychodzi nam wysłuchać zabawnego dialogu naszych bohaterów czy obejrzeć humorystyczną scenkę. Czasem musimy skorzystać z pomysłowości Tulio, innym razem z siły Miguela. Całość oprawiona jest w kolorową grafikę i zwraca uwagę świetną grą polskich aktorów. Nieco przeszkadza natomiast obsługa gry za pomocą klawiatury, zamiast myszki.

W HISZPANII

Tulio i Miguel wpakowali się w kłopoty. Zabierz z tablicy list gończy z ich podobiznami. Od stojącego opodal sprzedawcy kup worek ziarna za 1 monetę. Przejdź do lokacji za sprzedawcą i poczęstuj kurczaka ziarnem. Podstępnie schwytanego, sprzedaj handlarzowi drobiem. Otrzymasz tylko 5 monet. Potrzeba Ci więcej pieniędzy, więc udaj się do karczmy i zagraj w kości ze starym marynarzem. Graj dopóty, dopóki nie wygrasz od niego mapy z drogą do... Eldorado.

Jeśli wcześniej nie rozmawiałeś ze strażnikiem pilnującym przejścia do portu, uczyń to teraz. Będziesz mógł dostać się do innych części miasta, bowiem strażnik blokujący drogę pójdzie w inne miejsce.

Poszukaj malca zabawiającego się strzelaniem z procy do niewinnych przechodniów. By unieszkodliwić śmiercionośne pociski, skorzystaj z beczki. Miguel przestraszy smyka, a ty będziesz mógł uzbroić się w procę. Teraz znajdź sławnego na cały świat toreadora: odważnego, niezwyciężonego, kochanego i uwielbianego Wielkiego Malezo. Porozmawiaj z nim o El Diablo. Poszukaj człowieka odpowiedzialnego za pilnowanie byka i porozmawiaj z nim o Malezo. Wróć do toreadora i ponownie porusz kwestię El Diablo. Kiedy pilnujący bramy człowiek odejdzie, poproś Malezo o opowieść na temat jego niezwykłego czynu. W czasie kiedy będzie się przechwalał, otwórz drzwi i wypuść byka. El Diablo pogoni za pyszałkiem, który schroni się w fontannie. Postrzel byka z procy, po czym zmykaj do lokacji, w której znajduje się płot, a za nim wisi zielona sukienka. Powieś list gończy na płocie. Krzyknij z przerażenia!;) Zabierz leżącą na ziemi sukienkę i wróć do strażnika pilnującego przejścia do portu. Kiedy przebrany w damskie ciuszki Tulio będzie rozmawiał ze strażnikiem, ty w międzyczasie kierując Miguelem przemknij za plecami strażnika do drzwi obok bramy (za skradanie odpowiedzialny jest klawisz X).

Pojawia się możliwość wyboru, którą postacią chcesz grać: Tulio czy Miguelem. Można się między nimi przełączać uaktywniając partnera w ekwipunku.

Potrzebujesz marchewki z beczki znajdującej się obok strażników. By dostać się do niej, Tuliem spróbuj użyć stojącej w rogu beczki. Wejdzie do niej Miguel i będziesz mógł przejść niezauważony koło strażników (poruszaj się tylko wtedy kiedy będą odwróceni tyłem, inaczej zwrócą uwagę na chodzącą beczkę). Przywiąż marchewkę do sznurka przed osłem. Znajdź dźwignię sterującą jednym z pasów transmisyjnych i przełącz ją. Wejdź Miguelem po drabince na górę transportera i schowaj się w beczce. Toż samo uczyń Tuliem.

Jesteś na najlepszej drodze do El Dorado! Jednak... nie ma róży bez kolców. Na szczęście nie ma też przegranych, dopóki piłka w grze.

NA STATKU

Podnieś jabłko leżące obok Miguela. Wespnij się do kraty i rzuć jabłko rumakowi o imieniu Altivo. W podzięce koń zrzuci bosak, który ogłuszy Miguela. Podnieś bosak i użyj go na drabince sznurowej. Kiedy wejdziesz na górę podejdź do drzwi i zabierz ciasteczka. Zawołaj małpę i daj jej dwa ciastka, w zamian za dwa klucze. Przejdź na drugą stronę ładowni po wystających z sufitu hakach i użyj kluczy na zamkach drzwi. Jeśli nie pasują, wróć do małpki i oddaj je. Następnie powtórz procedurę z ciastkami i weź kolejne klucze, aż do skutku. Kiedy wejdziesz do pomieszczenia, zobaczy cię marynarz i zostaniesz brutalnie zrzucony do ładowni. W międzyczasie obudzi się Miguel i to nim teraz będziesz kierował.

Spójrz na drabinkę sznurową. Porozmawiaj z Tulio. Kiedy straci przytomność, otwórz kratkę znajdującą się w podłodze ładowni. Altivo zrzuci bosak, który podnieś. Udaj się do pomieszczenia z marynarzem czyszczącym armaty. Obok jednej z nich leży czerwona chustka. Włóż ją na głowę i... voila!... Wyglądasz jak prawdziwy wilk morski, więc marynarz uznaje cię za swego. Porozmawiaj z nim, a da ci skarpety. Wyczyść nimi armatę i w nagrodę poczęstuj się ciastkiem. Zejdź na dół, do ładowni. Otwórz kratkę znajdującą się w podłodze i podeprzyj ją bosakiem. Do środka wrzuć ciastka. W przemyślną pułapkę wpadnie szczur. Użyj skarpety na kratce, by go w nią złapać. Następnie pokaż znalezisko marynarzowi. Biedak zemdleje. Użyj skarpety na dzbanku z oliwą i zapal ją ogniem z lampy.

Miguel odpali z armaty. Hałas obudzi Tulio. Wyjdź przez powstałą dziurę na zewnątrz. Tuliem wejdź na pokład statku. Weź linę, do której przywiązany jest Altivo i przywiąż ją do haka wystającego z burty. Miguel wejdzie na pokład. Spróbuj Tuliem przekręcić korbę spuszczającą szalupę. Nie da rady, więc wyręczyć go będzie musiał Miguel. Teraz weź jabłko z beczki i połóż je na desce, na którą osunęła się łódź.

W DŻUNGLI

Zabierz miecz wbity w leżącą na piasku czaszkę. Wespnij się na skałę w kształcie głowy orła i odetnij mieczem wiszącą tam lianę. Użyj miecza, by utorować sobie drogę przez gęste listowie. Poszukaj lokacji z leżącą na ziemi fujarką i podnieś ją, a następnie przy jej pomocy odstrasz węża. Do wesołej kompanii dołączy zwierzątko, któremu Tulio nada imię Bibo. Spróbuj zagiąć konar drzewa. Tulio jest za słaby, więc wykona to Miguel. Obwiąż Bibo lianą, a następnie wystrzel go używając zagiętej gałęzi. Kiedy zwierzę zrzuci lianę, wejdź po niej na górę. Oderwij gałąź od drzewa. Przejdź do kolejnej lokacji i użyj jej na leżącej tam stercie głazów. Kolejny raz użyteczna okaże się siła Miguela. Przeskocz po kamieniach i żółwiach na drugą stronę rozlewiska. Miguel będzie musiał zrobić to trochę inną drogą, przy okazji prosząc o pomoc Tulia. By umożliwić mu przedostanie się na brzeg, zepchnij do wody kamień. Wejdź do wnętrza czaszki przez otwór wycięty przez Miguela i uruchom dźwignię. Pod nogami Miguela otworzy się zapadnia i zostaniesz sam. Przełącz dźwignię w następnym pomieszczeniu i przejdź przez otwarte drzwi. Tak samo postąp w kolejnym pomieszczeniu. I jeszcze w kolejnym. Kiedy wrócisz do punktu wyjścia przesuń dźwignię i wróć do pomieszczenia, w którym znajdują się drzwi z symbolem ryby. Przejdź przez nie i wejdź do czaszki-windy. To samo uczyń Miguelem.

Miguelem wejdź na drugą czaszkę. Tuliem przełącz dźwignię, a następnie wejdź na pierwszą czaszkę. Miguelem przesuń dźwignię i wróć na drugą czaszkę. Tuliem przełącz znajdującą się na dole dźwignię. Miguelem przejdź na pierwszą czaszkę, a Tuliem przesuń dźwignię. Zejdź po schodach prowadzących na dół. Przełącz dźwignię i wyjdź przejściem, które otworzyła. Podejdź do otworu znajdującego się z tyłu wodospadu i poproś Bibo, żeby pofatygował się do środka. Przejmujesz teraz kontrolę nad zwierzątkiem. Wejdź do środka i strąć leżącą tam stertę kamieni. Teraz wysuń figurkę na zewnątrz. Weź ją od Bibo i włóż w puste miejsce na ścianie przy schodach. Woda przestanie spadać przez oko kamiennej twarzy i będziesz mógł wejść po drabinie na górę.

Znalazłeś El Dorado! Miasto ze złota... ZŁOTA, kapujesz? Duuuuużo złota... To wspaniałe.

UCIECZKA PRZED KOCIACZKIEM

Zostaliście wzięci za Bogów, ale jeden z kapłanów nie darzy was miłością... Musicie salwować się ucieczką przed straszliwym Jaguarem.

Aby przejść przez most, należy wręczyć każdemu z duchów zamieszkujących w posągach jakiś szczególnie przez danego ducha pożądany przedmiot. Obdarowywać można je jedynie wtedy, kiedy są zapalone. Oto, co należy wręczyć tym tajemniczym istotom:

1. Duch w lewym dolnym rogu ekranu – skarpeta
2. Duch w prawym dolnym rogu ekrany – fujarka
3. Duch w prawym górnym rogu ekranu – ciasteczka
4. Duch w lewym górnym rogu ekranu – złoty talerz (znajdziesz go przy szkielecie)

Przejdź po nowo powstałym moście. Przeskocz na drugą stronę przez lawę. Najpierw Miguelem, kierując się do wysepki po prawej stronie (gdzie należy przełączyć dźwignię, by otworzyć przejście do wysepki po lewej stronie). Skacząc Tuliem kieruj się do wejścia po lewej stronie. Wejdź do środka i przełącz znajdującą się tam dźwignię. Wespnij się po drabince na górę.

Obserwuj pająka. Kiedy znajdzie się w pobliżu dziury w ścianie, przełącz dźwignię. Pająk przejdzie przez otwór, a ty będziesz mógł spokojnie wejść na górę (możesz też spróbować minąć pająka w biegu, czasem się udaje). Tuliem wejdź na płytę, a Miguelem przełącz dźwignię (możesz też użyć postaci na odwrót, to tutaj bez zbaczenia). Zerwij owoc z krzewu. Obserwuj pająka u góry, kiedy będzie blisko dziury przełącz dźwignię. Miguelem wejdź na windę. Tuliem przełącz dźwignię. Miguelem wejdź po drabince na górę. Przełącz znajdującą się obok schodów dźwignię i uważając na pająka połóż owoc pod płytą. Gdy pająk zbliży się do owocu, ponownie przesuń dolną dźwignię. Owad zostanie zgnieciony. RIP. Przełącz górną dźwignię. Tuliem wejdź na płytę-windę. Miguelem przełącz dźwignię. Wyjdź do góry i przejdź bohaterami w prawo. Przesuń dźwignię znajdującą się obok schodów. Gdy pająk wejdzie na ruchomą płytę, ponownie przesuń dźwignię. Płyta wraz z pająkiem zjedzie na dół. Ponownie przełącz dźwignię i wejdź po schodach na górę. Drugą postacią przesuń dźwignię koło schodów. Gdy pająk wejdzie na ruchomą płytę, przełącz dźwignię, zjedzie wówczas na dół. Tuliem wejdź na ruchomą płytę, a Miguelem przełącz dźwignię. Musisz powstrzymać pająka przed ponownym wjechaniem na górę. Miguelem przesuń dźwignię obok schodów i wejdź na płytę. Tuliem przełącz dźwignię na górze. Uważaj przy tym na pająka, żeby nie wjechał do góry. Kiedy obaj bohaterowie będą na szczycie, wyjdź przez znajdującą się tam bramę.

ŚWIĄTYNIA WODY

Znajdź trzy koła zębate, znajdujące się w trzech różnych pomieszczeniach. Włóż znalezione koła w wolne miejsca w pompie wodnej znajdującej się w jednej z świątynnych komnat. Podnieś słoneczny kamień z ziemi. Możesz teraz przejść przez drzwi obok pompy. Przejdź przez nie i spróbuj otworzyć kratę, za którą znajduje się dźwignia.

Przejdź Miguelem w prawo, do sąsiedniej komnaty i użyj miecza na oku płaskorzeźby. Możesz teraz wejść przez drugie drzwi znajdujące się w komnacie z pompą wodną. Wejdź do pomieszczenia z kamiennym jaguarem i użyj miecza na znajdującej się tam tamie wodnej.

Tuliem uciekaj do pomieszczenia z zapadnią. Kiedy jaguar będzie przez nią przebiegał, przełącz dźwignię. Kotek wpadnie w przepaść. Tak samo postąp z jaguarem ścigającym Miguela. Używając miecza otwórz trzy tamy wodne znajdujące się w świątyni. Skieruj swe kroki do pomieszczenia z pompą. Tam czeka już na ciebie Tulio. Przejdź przez drzwi i przełącz dźwignię. Uruchomisz w ten sposób maszynę pompującą wodę. Wyjdź ze świątyni i oglądając ostatni filmik zapoznaj się z dalszymi losami bohaterów.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.