Encyklopedia - Discworld
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Discworld


Producent: Perfect 10 Productions
Wydawca: Psygnosis
Wydawca PL: LiComp
Premiera: 1995
Premiera PL: 1995
Wersja PL: brak
Nośnik: 15 dyskietek lub 1 CD
Wymagania: PC 386, 4MB RAM

Zobacz też: demo #1, demo #2, ścinki
Gry powiązane: Discworld II, Discworld Noir

Świat Dysku. Płaski ląd płynący w kosmosie na grzbiecie ogromnego żółwia A'Tuina. Świat, w którym magia jest na porządku dziennym, Bogowie żyją na szczycie olbrzymiej skalnej iglicy wystającej ze środka lądu, a błazny, skrytobójcy i złodzieje mają swoje gildie - przedziwny świat stworzony przez Terrego Pratchetta. Jego stolicą jest Ankh-Morpork, gdzie żyje sobie wirtualne alter ego gracza - nieudolny mag Rincewind. Fabuła gry luźno nawiązuje do książki "Straż! Straż!". Pokrótce: tajemna sekta przywołuje do Ankh olbrzymiego smoka, który zaczyna siać popłoch i zniszczenie, a celem gracza będzie jego pokonanie. I na tym podobieństwa do książki się kończą.

W grze przyjdzie nam poruszać się po dwuwymiarowych sceneriach Ankh-Morpork, rozmawiać z jego nieco zwariowanymi postaciami (Gardło Sobie Podrzynam Dibbler i Śmierć rulez!). Rozgrywka polega głównie na rozmowach w jednym z czterech trybów. Nie znaczy to, że przedmioty nie są ważne, wręcz przeciwnie. Pewnego rodzaju nowością jest to, że może je nosić zarówno Rincewind jak i towarzyszący mu Bagaż (chodzące na niewielkich nóżkach skrzyżowanie kufra z maniakalnym mordercą). Czasami fabuła będzie wymagała, aby przedmiot znajdował się w kieszeni Rincewinda żeby zadziałał poprawnie. Gra przeładowana jest pratchettowskim humorem, ale aby móc się nim w pełni rozkoszować wymagana jest przynajmniej średnia znajomość języka angielskiego.

Paznokcie Sobie Obcinam Virgo
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.