Encyklopedia - Discworld II: Missing, Presumed...!?
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Discworld II: Missing, Presumed...!?
[Discworld II: Mortality Bytes!]


Producent: Perfect Entertainment
Wydawca: Psygnosis
Wydawca PL: CD Projekt
Premiera: 1996
Premiera PL: 1996
Wersja PL: brak
Nośnik: 2 CD
Wymagania: procesor 100MHz, 16MB RAM

Gry powiązane: Discworld, Discworld Noir
Zobacz też: demo, film promocyjny, ścinki

To historia o Śmierci*. Jednocześnie jest to druga gra osadzona na grzbietach wielkiego kosmicznego żółwia A'Tuina i czterech słoni. Śmierć zaginął, a mieszkańców Świata Dysku przed straszliwą perspektywą nieśmiertelności może uratować tylko mag Rincewind**. Taaaak... nie pozostaje nam (i Bagażowi) nic innego jak litościwie pomóc nieudacznikowi. W przeciwnym razie chodzące trupy zaczną kręcić się po ulicach i przesiadywać w barach - przecież to nie higieniczne!

Wrażeń nie zabraknie; odnajdziemy Śmierć (biedak wpadł w depresję), nakręcimy film reklamujący Śmierć, zastąpimy Śmierć "w pracy" - żyć nie umierać. Gra jest łatwiejsza od "jedynki", co nie oznacza jednak, że skończymy ją w jeden wieczór. Umiejętność kojarzenia faktów i dedukcji nadal jest na wagę złota. W dodatku trzeba to robić w krótkich przerwach między kolejnymi wybuchami śmiechu, bo połączenie humoru Pratchetta i Monty Pythona (jest kilka motywów ;) to mieszanka, której nie oprze się nawet największy smutas. Przezabawny jest też sposób w jaki twórcy gry drą łacha z całego gatunku przygodówek.

* właściwie jest to historia o Rincewindzie, ale "To historia o Śmierci" brzmi bardziej dramatycznie

** "mag" to z pewnością zbyt wiele powiedziane, z ośmiu znanych poziomów magii Rincewind nie osiągnął nawet poziomu zero (na którym rodzi się większość ludzi) i jak twierdzą uczeni, nigdy go nie osiągnie; utrzymuje się również, że gdy Rincewind umrze, średnia zdolności czarodzicielskich rasy ludzkiej znacznie wzrośnie...

Czaju
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.