Mini recenzje - Necronomicon: Świt Ciemności
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Necronomicon: Świt Ciemności

Owszem, gra z pewnością nie jest ideałem i ma sporo wad. I owszem, można się zżymać, że klimatu Lovecrafta tyle co trucizny w zapałce. Może się też miłośnik horrorów wkurzać, że jedyne co w grze straszy to niezgułowaty bohater i wyjątkowo marna grafika (o przenikaniu się tekstur w animacjach aż szkoda mówić). Jednak z pewnością nie mogę zgodzić się z twierdzeniem, iż postawione przed nami zagadki rozwiązujemy w ciemno. Do każdej z nich znajdujemy w grze wskazówki, a czy skojarzymy je ze stawianym przed nami zadaniem zależy od nas. A już tajna pracownia to prawdziwy majstersztyk i z przyjemnością podałem sobie dłoń, gdy udało mi się ją w końcu opuścić. Warto też wspomnieć, iż w grze znajduje się jedna czasówka, jednak autorzy poszli graczom na rękę i po 3-4 nieudanej próbie czas na jej rozwiązanie przestaje być zliczany. Miło, dziwi jednak, że autorzy nie poszli dalej i w przypadku śmierci (która tutaj żniwo zbiera dość często i chętnie) gra automatycznie nie wraca do stanu sprzed podjęcia błędnej decyzji.

Niestety ocenę z pewnością obniża jakość polonizacji, na którą już wylano sporo żółci. I fakt, iż w czasie zabawy grze dość często zdarza się samoczynnie wyłączyć. Rozwiązaniem byłoby częste zapisywanie stanu gry, jednak autorzy oddali graczom do dyspozycji tylko 8 slotów. Dobrze chociaż, że save'ować możemy w dowolnej chwili.

Virgo

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.