Ciekawostki - I Have No Mouth, and I Must Scream
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Ciekawostki o grze
Opracował Elum

Kilka scen/ujęć, które można było znaleźć we wczesnych materiałach promocyjnych gry zostało wyciętych lub zmienionych w finalnej wersji. Usunięta została m.in. scena, w której jeden z pięciorga bohaterów - Benny - próbuje pożreć żywe niemowlę. Choć twórcy oszczędzili graczom drastycznych widoków (w kluczowym momencie pokazane są jedynie cienie sylwetek Benny'ego i dziecka), najwidoczniej już sam fakt popełnienia tak niewyobrażalnego czynu przez jednego z głównych bohaterów gry mógł utrudnić lub wręcz uniemożliwić jej sprzedaż w wielu krajach. Z analogicznego powodu z niemieckiego i francuskiego wydania wycięty został cały wątek Nimdoka - rozgrywający się na terenie nazistowskiego obozu koncentracyjnego (tj. jego wirtualnej, wykreowanej przez superkomputer AM wersji), gdzie Nimdok przeprowadzał (za życia) pseudoeksperymenty medyczne na więźniach.

Z rzeczy, które zostały zmienione wymienić warto przede wszystkim charakterystyczną chłodnię z wątku Gorristera. W pierwotnej wersji na hakach w chłodni zawieszone były cztery postacie ludzkie. W finalnej grze dwie z nich zastąpiono tuszami zwierzęcymi. Nieznacznie zmieniły się też proporcje - finalnie postać Gorristera jest nieco większa, przez co lokacja wydaje się mniejsza:



TRZYDZIESTOSEKUNDOWY FILM ukazujący w ruchu niektóre sceny wycięte z finalnej wersji gry.

Harlan Ellison pozwał deweloperów gry tuż po premierze twierdząc, że ci nie dzielą się z nim zyskami ze sprzedaży. Zespół musiał udowadniać, że żadnych zysków nie było, że gra nic nie zarobiła.

Zapisany w formacie MIDI soundtrack gry skomponował John Ottman.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.