Encyklopedia - Phantasmagoria: A Puzzle of Flesh
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Phantasmagoria: A Puzzle of Flesh
[Phantasmagoria 2]


Producent: Sierra
Wydawca: Sierra
Wydawca PL: IPS Computer Group
Premiera: 1996
Premiera PL: 1997
Wersja PL: brak
Nośnik: 5 CD
Wymagania: procesor 75MHz, 8MB RAM

Gry powiązane: Phantasmagoria
Zobacz też: trailer, ścinki

Drugą Phantasmagorię z pierwszą łączy przede wszystkim technika realizacji i gatunek filmowy/literacki. Fabularnie to zupełnie odrębna, niezależna historia. A Puzzle of Flesh wprowadza nowego bohatera - Curtisa Craiga - mężczyznę po przejściach, okaleczonego psychicznie przez własną matkę, którego monotonne życie zmienia się drastycznie (w przenośni i dosłownie), od kiedy zaczynają nawiedzać go makabryczne wizje morderstw znajomych z pracy. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy pewna osoba z otoczenia Craiga ginie naprawdę, a on sam ma problemy z przedstawieniem jakiegokolwiek alibi.

Pierwsza Phantasmagoria momentami przypominała "Lśnienie" Kinga/Kubricka, za to A Puzzle of Flesh może kojarzyć się z filmem "Drabina Jakubowa". Rzeczywistość przeplata się tu ze złudzeniami bohatera. Niewesoła codzienność kontrastuje z groteskowymi urojeniami, które zaskakują Craiga w najmniej odpowiednich momentach. Atmosferę horroru pomagają budować tradycyjne efekty specjalne (tj. stworzone poza komputerem) oraz nie mniej realne lokacje, tylko gdzieniegdzie uzupełnione prerenderowaną grafiką.

Niestety, tym razem kontrowersje nie pomogły. W przeciwieństwie do Phantasmagorii pierwszej, która sprzedała się podobno całkiem nieźle, wydana u schyłku złotej ery przygodówek A Puzzle of Flesh okazała się finansową klapą. Chyba przede wszystkim z tego powodu Sierra zrezygnowała z produkcji planowanego (przez krótki czas) trzeciego odcinka serii.

Elum
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.