Solucja - Tales of Cosmos
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Tales of Cosmos
Solucję przygotował Jackowsky

Uwagi:
W grze kierujemy dwoma bohaterami, między którymi możemy się dowolnie przełączać (domyślnie TAB). Małpą Gagajewem zbieramy przedmioty i używamy ich oraz wykonujemy większość interakcji. Psem Perseuszem rozmawiamy z napotkanymi postaciami, oglądamy przedmioty oraz obszczekujemy wszystko, co się da.
Gdy w solucji jest mowa o czynności wykonywanej przez konkretnego bohatera, konieczne będzie wyłączenie "trybu podążania" (domyślnie "F").
Na większości obiektów można lądować w dowolnym miejscu. Gdy istotne będzie miejsce lądowania, zostanie to zaznaczone.

Oznaczenia:
">" - czynności należy wykonać w "widoku".
[#.##] - miejsce w solucji, w którym opisany jest sposób uzyskania przedmiotu potrzebnego w danym momencie (gdy nie podano, opisu należy szukać na tym samym obiekcie).

JAK ZBUDOWAĆ STATEK KOSMICZNY?

Miejsce katastrofy
1.01 Podejdź do lokalnej formy życia i obszczekaj ją - Gagajew się uwolni
1.02 Pokręć karuzelą i zabierz rurkę, która z niej spadła
1.03 Otwórz lodówkę i zabierz puszkę z jedzeniem
1.04 Daj puszkę z jedzeniem ośmiornicy Polie - masz blaszaną puszkę
1.05 Podnieś łyżkę upuszczoną przez głowonoga
1.06 Obszczekaj ułożone beczki - zrobisz most
1.07 Podnieś wał
1.08 Z beczki leżącej obok wraku wahadłowca zabierz klucz
1.09 Wejdź do wraku wahadłowca
1.10 > Rozbij świnkę skarbonkę i zabierz monetę
1.11 > Z silnika wyjmij uszkodzony gwiezdny napęd
1.12 Wrzuć monetę do automatu do gier - zdobędziesz kilof, który wcześniej tkwił w maszynie
1.13 Uderz w rower i zabierz gumową oponę, która pozostała z koła
1.14 Podnieś tłok
1.15 Wyjmij uszkodzony gwiezdny napęd z ekwipunku
1.16 > zamontuj w nim rurkę, wał i tłok - naprawisz napęd
1.17 Użyj klucza na skrzyni (w miejscu upadku) i przeszukaj ją - znajdziesz statuetkę
1.18 Daj statuetkę kapitanowi Bimowi - dostaniesz butelkę gorzałki
1.19 Użyj gwiezdnego napędu na małpiej klatce (przy karuzeli) - zbudujesz statek kosmiczny

SAVE 0

JAK ZROBIĆ ROZEZNANIE W OKOLICY?

Miejsce katastrofy
2.01 Butelką gorzałki [1.18] ochrzcij statek kosmiczny
2.02 Podnieś korek, który został z chrzcin
2.03 Wejdź do statku kosmicznego i wystartuj

Kosmos
2.04 Zauważ, że miejsce katastrofy ma swoją nazwę - to Chlorowa Plaża
2.05 Zwiedź dostępną okolicę (możesz skorzystać z podświetlenia celów - domyślnie spacja) - znajdziesz następujące obiekty: Clades, Obiekt 72, Stacja EWM-8000, 311 Zaratustra, Tyrus oraz Novaclad, która jest zabezpieczona polem siłowym

SAVE 1

JAK WYŁĄCZYĆ POLE SIŁOWE NA NOVACLAD?

Tyrus
3.01 Porozmawiaj z kapralem Chuckiem - ma sposób na pole siłowe
3.02 Spruj flagę - dostaniesz kłębek sznurka

Obiekt 72
3.03 Łyżką [1.05] nabierz trochę obiektu 72 - masz łyżkę pełną kurzu
3.04 Zbadaj anomalię - znajdziesz dziwny rdzeń

Clades
3.05 Wrzuć korek [2.02] do balii z wodą - korek powiększy się
3.06 Zabierz ogromy korek
3.07 Obszczekaj wrony - odlecą, a jedna usiądzie na drzewie
3.08 Obszczekując wronę siedzącą na drzewie zagoń ją (zawsze leci w drugą stronę) na gałąź, na której wisi drewniana pałka
3.09 Zabierz drewnianą pałkę

Tyrus
3.10 Użyj drewnianej pałki [3.09] na poruczniku Nibblesie - wrzuci piłkę do krateru
3.11 Włóż ogromny korek [3.06] do jednego z kraterów
3.12 Gagajewem przypilnuj jeden z otwartych kraterów (kliknij na krater, bohater przyjmie charakterystyczną postawę)
3.13 Perseuszem szczeknij do niepilnowanego krateru - piłka baseballowa nasza

Clades
3.14 Załóż gumową oponę [1.13] na drzewo (na prawo od stracha na wróble) - zrobisz procę
3.15 Perseuszem podejdź do stracha na wróble od lewej strony na tyle, żeby zaczął straszyć
3.16 Gagajewem w tym samym czasie wystrzel piłkę baseballową [3.13] z procy
3.17 Gdyby się nie udało, podnieś piłkę baseballową i powtórz od [3.15]
3.18 Podnieś lejek, który został po strachu

SAVE 2

311 Zaratustra
3.19 Daj Fuzziemu kilof [1.12] - zacznie odłupywać kryształy, aż iskry będą
3.20 Od iskier zapal kłębek sznurka [3.02] - masz podpalony knot

Tyrus
3.21 Na maszt flagowy nałóż blaszaną puszkę [1.04] - masz zaczątek rakiety
3.22 Do rakiety wsyp kurz z łyżki [3.03] i nałóż lejek [3.18]
3.23 Wystartuj rakietę podpalonym knotem [3.20] - kapral wyłączy pole siłowe

JAK UZYSKAĆ DOSTĘP DO PODZIEMI NOVACLADU?

Novaclad
4.01 Z pomnika wytrąć miecz i zabierz go
4.02 Z plakietki przy pomniku zabierz gumę do żucia

Tyrus
4.03 Daj major Trixie gumę do żucia [4.02] i zabierz balon, który wypuści

SAVE 3

Novaclad
4.04 Uruchom pompę wodną (przy szklarni)
4.05 Napełnij balon [4.03] strumieniem wody

Kosmos
4.06 Wyląduj na dachu budynku na Clades (lądowisko jest zaznaczone)

Clades - dach domu
4.07 Wrzuć balon z wodą [4.05] do komina - zgasisz ogień
4.08 Gagajewem wskocz do komina

Clades - dom przy kominku
4.09 Zabierz bikorn
4.10 Idź wejściem

Clades - dom przy zegarze
4.11 Naciśnij przycisk - otworzą się drzwi
4.12 Wyjdź na zewnątrz

Clades - dach domu
4.13 Perseuszem wyląduj rakietą na powierzchni Clades

Novaclad
4.14 Użyj czapki bikorn [4.09] na terminalu - pojawi się czterocyfrowy kod (zapamiętaj go - kod jest losowy)

Kosmos
4.15 Zadokuj na stacji EWM-8000 i spróbuj wejść
4.16 Wpisz kod z terminala [4.14]

Stacja EWM-8000
4.17 Gagajewem pociągnij dźwignię - pojawi się interface
4.18 Perseuszem szybko (zanim zniknie) zagadnij do interface - wypalisz dostęp do podziemi
4.19 Gdyby się nie udało, powtórz [4.17]

SAVE 4

JAK UZYSKAĆ PRZEPIS NA DOTARCIE DO CENTRUM STEROWANIA?

Novaclad
5.01 Ze słupa ogłoszeniowego weź plakat - masz kartkę papieru
5.02 Wejdź do dziury wypalonej promieniem

Novaclad - podziemia
5.03 Szczeknięciem obudź grzybek
5.04 Porozmawiaj z grzybem Mycendusem
5.05 Daj Mycendusowi kartkę papieru [5.01] - masz przepis; potrzebujesz łyżki nektaru z księżycowego kwiatu, łyżki plazmy ducha oraz łyżki roztopionego brązu

JAK UZYSKAĆ NEKTAR Z KSIĘŻYCOWEGO KWIATU?

Novaclad - podziemia
6.01 Popchnij i zabierz rurę

Novaclad
6.02 Z worka nasion (przy szklarni) zabierz nasiona
6.03 Za pomocą rury [6.01] uzupełnij rurociąg (po drugiej stronie szklarni)
6.04 Użyj pompy wodnej - wyrośnie księżycowy kwiat
6.05 Przyjrzyj się księżycowemu kwiatu - kwitnie tylko podczas rzadkich koniunkcji planetarnych
6.06 Poczekaj na odpowiednią koniunkcję (raz czekałem około 8 minut, raz niecałą minutę) - pojawi się kwiat
6.07 Szybko (zanim się zwinie) na kwiatku użyj łyżki - masz nektar
6.08 Gdyby się nie udało, powtórz [6.06]

SAVE 5

6.09 Włóż nasiona do dziupli w drzewie, na którym siedzi mechaniczny ptak (na lewo od szklarni) - złapiesz go

Chlorowa Plaża
6.10 Wlej nektar [6.07] do miksera

JAK UZYSKAĆ PLAZMĘ ZE ZJAWY?

Clades
7.01 Użyj mechanicznego ptaka [6.09] na chmurze burzowej - naładujesz go

Clades - dom przy kominku
7.02 Z koszyka przy kominku weź kawałek węgla
7.03 Użyj (naładowanego [7.01]) mechanicznego ptaka na telewizorze
7.04 Gagajewem włącz telewizor
7.05 Perseuszem szybko (zanim telewizor przestanie grać) szczeknięciem obudź zjawę - zjawa zainteresuje się programem w telewizji i zostawi osad
7.06 Gagajewem szybko (zanim osad wsiąknie) nabierz osad na łyżkę - masz plazmę
7.07 Gdyby się nie udało, powtórz [7.03]

SAVE 6

Chlorowa Plaża
7.08 Wrzuć kawałek węgla [7.02] do zgniatarki i uruchom ją
7.09 Zabierz diament, który wypadł ze zgniatarki
7.10 Wlej plazmę [7.06] do miksera

JAK UZYSKAĆ STOPIONY BRĄZ?

Clades
8.01 Diamentem [7.09] natnij otwór w oknie samochodu i puknij w nie - masz dostęp do środka
8.02 Z samochodu zabierz kierownicę

Clades - dom przy zegarze
8.03 Przyglądnij się zegarowi dziadka - jest trochę przed północą
8.04 Odczekaj do północy (możesz zerkać na zegar) - zegar zacznie bić i wyskoczy kukułka
8.05 Szybko (zanim kukułka się schowa) złap ją - masz sprężynę
8.06 Gdyby się nie udało, powtórz [8.04]

SAVE 7

311 Zaratustra
8.07 Wejdź do jaskini

311 Zaratustra - jaskinia
8.08 Użyj sprężyny [8.05] na dmuchawie
8.09 Perseuszem wskocz na dmuchawę - zaczniesz dmuchać do pieca
8.10 Gagajewem szybko (zanim dmuchawa przestanie działać) wrzuć miecz [4.01] do huty
8.11 Gdyby się nie udało, powtórz [8.09]
8.12 Łyżką nabierz stopionego brązu

SAVE 8

Chlorowa Plaża
8.13 Wlej brąz [8.12] do miksera - masz Tonik Fulmida [6.10, 7.10]

JAK DOSTAĆ SIĘ DO CENTRUM STEROWANIA I WYŁĄCZYĆ ANOMALIĘ?

Novaclad - podziemia
9.01 Daj Mycendusowi Tonik Fulmida [8.13] - rozświetli drogę
9.02 Idź dalej i wejdź w przejście

Novaclad - centrum sterowania
9.03 Użyj kierownicy [8.02] na mechanizmie zamka
9.04 Gagajewem przekręć uchwyt i (jednocześnie) Perseuszem wskocz na kierownicę - otworzy się brama, a Perseusz zostanie porwany
9.05 Ustaw dźwignię w pozycji "lewo"
9.06 Wrzuć łyżkę do cewki
9.07 Poczekaj, aż gość będzie dokładnie nad cewką i przesuń dźwignię w prawo - Perseusz zostanie uwolniony, ale w zamian zostanie porwany Gagajew
9.08 Gdyby się nie udało, podnieś łyżkę i powtórz [9.05]
9.09 Szczeknięciem ustaw dźwignię w pozycji "lewo"
9.10 Przez wejście dostań się na podest z dowolnej strony
9.11 Gdy gość będzie blisko, zaszczekaj - Gagajew upuści klucz, który zatrzyma się na podeście
9.12 Szczeknięciem zrzuć klucz (upewnij się, że dźwignia jest w pozycji "lewo")
9.13 Zejdź
9.14 Poczekaj, aż gość będzie dokładnie nad cewką i przesuń dźwignię w prawo - od robota oderwie się kawał blachy oraz nastąpi ponowna zamiana ról
9.15 Przez wejście dostań się na podest z dowolnej strony
9.16 Gdy gość będzie blisko walnij w niego - oderwany kawał blachy spadnie
9.17 Zejdź i podnieś złom
9.18 Zestrzel gościa blachą (złomem) postępując analogicznie jak poprzednio [9.05] - po robocie zostanie obcy

SAVE 9

9.19 Porozmawiaj z Zagiem Dergo - wyłączy anomalię

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.