Solucja - King's Quest: Quest for the Crown
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


King's Quest: Quest for the Crown
Solucję przygotował Reptil3

W grze występuje kilka trudniejszych momentów, typu uciekanie przed olbrzymem, czy wspinaczka po fasoli, więc radzę często robić save'y. Komendy, które pisane są w kwadratowych nawiasach oznaczają, to co musimy wpisać na klawiaturze. Dodatkowo, w okrągłych nawiasach będę pisać, gdzie mamy iść. W przypadku konieczności przekroczenia rzeki, nie napiszę że trzeba pływać [SWIM], bo to wydaje mi się oczywiste.

WYPRAWĘ CZAS ZACZĄĆ

Grę zaczynasz przed zamkiem. Wejdź do niego [OPEN DOOR] i idź do końca korytarza, a później w lewo. Trafisz do sali tronowej. Stań przed tronem króla (tuż przed tym, gdzie zaczynają się schody) i pokłoń się [BOW TO KING], a następnie porozmawiaj z monarchą [TALK TO KING]. Wyjdź na zewnątrz zamku i idź. (W). Podejdź do kamienia i go odsuń [PUSH ROCK] i zajrzyj do środka [LOOK IN HOLE]. Wewnątrz znajduje się sztylet, który powinieneś zabrać [GET DAGGER]. (N). Musisz się wspiąć na drzewo [CLIMB TREE]. Tam przejdź do końca gałęzi i zabierz jajko [GET EGG]. Zejdź na ziemię.

PO MAGICZNE LUSTERKO

(W, W) podejdź do studni i odetnij wiaderko sztyletem [CUT ROPE]. Podejdź do kołowrotka i opuść linę na dół [LOWER THE ROPE]. Teraz zjedź na dół na linie [CLIMB DOWN ROPE]. Kiedy wpadniesz do wody zanurkuj [DIVE] i pamiętaj żeby trzymać się lewej strony studni. Wyjdziesz do tajnego pomieszczenia. Gdy zbliżysz się do smoka, wylej na niego wodę z kubła [THROW WATER]. Smok ucieknie, a ty będziesz mógł zabrać magiczne lustro, leżące w rogu. Wejdź jeszcze w prawo i napełnij z powrotem wiadro.

PO ZŁOTO

Wyjdź przez otwarte przejście. Następnie idź (W, S, S). Dojdziesz do pnia drzewa. Zajrzyj do niego [LOOK IN STUMP], a znajdziesz tam sakiewkę. Weź ją [TAKE POUCH] i obejrzyj jej zawartość [LOOK POUCH]. Idź dalej w drogę (W, N, N, W). Zabierz czterolistną kończynę [TAKE CLOVER]. Idź na południe, a pojawi się wróżka, która rzuci na ciebie ochronny czar (gdyby się nie pojawiła, to wyjdź z ekranu i wróć, i tak do skutku). Idź na zachód. Z ogrodu zabierz marchewkę [TAKE CARROT]. Ruszaj w drogę (N, N, W) i weź czarkę [GET BOWL]. Zobacz co na niej napisano [READ BOWL]. Idź na zachód i weź orzecha włoskiego [GET WALNUT]. Rozłup go [OPEN WALNUT], a w środku znajdziesz... samorodek złota.

PO FLET

Po raz kolejny ruszasz w drogę (N, E) i zabierz trochę żwiru. (N, W, W, W) i wejdź do chatki. Daj gospodarzowi naczynie [GIVE BOWL]. Wypowiedz magiczne słowo [FILL], a dostaniesz flet. Zabierz go [GET FIDDLE] i wyjdź z domu.

PO SER

Idź dwa razy na południe, a staniesz przed domem z piernika. Zjedz go [EAT HOUSE]. Jeżeli nie usłyszysz żadnego głosu w środku, możesz wejść do środka [OPEN DOOR]. Jeżeli jednak usłyszysz, że Baba Jaga jest w środku, musisz wyjść z ekranu i ponownie wejść (ja musiałem tam zrobić kilkanaście razy). Wewnątrz, wejdź do drugiego pomieszczenia i poczekaj na Babę Jagę. Kiedy wiedźma nachyli się nad kotłem, zakradnij się za nią i wepchnij ja do środka [PUSH WITCH]. Otwórz szafkę [OPEN CABINET] i zabierz z wnętrza kawałek sera [TAKE CHEESE]. W sypialni zabierz kartkę ze stolika [GET NOTE], a następnie ją przeczytaj [READ NOTE]. Wyjdź z domku z piernika.

DO GNOMA

Idź do kozy (W, S, S). Otwórz zagrodę [OPEN GATE], podejdź do zwierzęcia i pokaż jej marchewkę [SHOW CARROT]. Od tego momentu koza będzie za tobą chodziła. Idź na południe (S, S, S, W), a dojdziesz do mostu. Koza ubodzie trolla zagradzającego drogę, a później sobie pójdzie. Nie szkodzi, swoje zadanie wykonała. Idź na zachód, spotkasz gnoma. Zapyta cię o swoje imię. I teraz masz dwa rozwiązania:

PRZEZ FASOLĘ LUB...

Odpowiedz [IFNKOVHGROGHPRM], a gnom zostawi nasiona fasoli. Znajdź odpowiednie miejsce (E, E) i zasadź nasiona [PLANT BEANS] - wyrośnie ogromna fasola, sięgająca chmur. Pamiętasz bajkę? Zacznij wspinać się po "drzewie" [CLIMB BEANSTALK] i kiedy dojdziesz na górę idź (E, S, E, E). Pomiń następny akapit

...PRZEZ TAJEMNIE DRZWI

Trzykrotnie odpowiedz IFNKVOHGROGHPRM (zauważ drobną różnicę). Gnom co prawda powie, że się pomyliłeś, ale zostawi ci na pocieszenie klucz. Weź go [TAKE KEY]. Odnajdź teraz drzwi, które możesz tym kluczem otworzyć. Idź (S, W, W, W, S) i powinieneś trafić do podnóża góry. Są tam też drzwi. Otwórz je kluczem [UNLOCK DOOR WITH KEY][OPEN DOOR] i wejdź do środka. Wejdź po schodach na samą górę (musisz uważać, bo spaść jest bardzo łatwo). Idź na południe.

PO SKRZYNIĘ

Podejdź do drzewa, w którym jest dziupla. Zajrzyj do środka [LOOK HOLE]. Jest tam proca zamachowa. Zabierz ją [TAKE SLING] i idź na zachód (W, W), a później na północ. Podejdź do górnej części ekranu i idź na wschód. Teraz czeka cię trochę nudne zajęcie - musisz tak długo uciekać przed olbrzymem, aż ten się zmęczy i uśnie. Najlepiej wykorzystać do tego celu drzewo, stojące na środku ekranu. Wtedy możesz podejść do niego i zabrać magiczną skrzynię [GET CHEST]. Idź na wschód i zejdź po schodach na dół.

PRZEZ DRUGĄ STRONĘ

Idź na wschód i poczekaj na elfa. Porozmawiaj z nim [TALK ELF]. Dostaniesz pierścień, który jednorazowo może uczynić cię niewidzialnym. Ruszaj w drogę (N, E, E, S, E, E). Stań obok kamienia i poczekaj na ptaszysko, które lata to tu, to tam. Kiedy znajdzie się nad tobą, podskocz [JUMP]. Ptaszysko cię złapie i zabierze do wcześniej niedostępnej lokacji. Pójdź na zachód i zabierz grzybka [TAKE MUSHROOM]. Wróć na wschód i podejdź do dziury w ziemi. Spadnij do niej [FALL IN HOLE].

PRZEZ PODZIEMIA

Znalazłeś się w podziemnym królestwie. Idź na południe i na zachód. Podejdź do szczura i daj mu ser zabrany od Baby Jagi [GIVE CHEESE TO RAT]. Otwórz drzwi i przejdź do następnego pomieszczenia. Skrzatom zagraj na flecie i pójdź na południe. Tam królowi skrzatów wypadnie berło. Zabierz je [GET SCEPTRE]. Możesz też się mu przyjrzeć [LOOK SCEPTRE]. Obok tronu znajdziesz również dawno zrabowaną królowi Edwardowi magiczną tarczę. Oczywiście weź ją ze sobą [TAKE SHIELD]. Pójdź na zachód. Staniesz przed nie lada wyzwaniem. Musisz zmieścić się w małej dziurce. Pamiętasz Alicję po drugiej stronie lustra? Wcinaj grzybka [EAT MUSHROOM] i idź dalej.

PO KORONĘ

Idź na wschód, północ, północ, wschód. Otwórz drzwi [OPEN DOOR] i idź przed oblicze króla. Stań przed tronem i pokłoń się królowi [BOW TO KING].

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.