Solucja - King's Quest II: Romancing the Throne
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


King's Quest II: Romancing the Throne
Solucję przygotował Reptil3

Zaczynasz grę na wybrzeżu. Idź dwa razy na wschód. Ze skrzynki na listy wyjmij koszyczek [OPEN MAILBOX, TAKE BASKET] i idź ekran na zachód. Jeżeli nie spotkasz Czerwonego Kapturka, wyjdź z tej lokacji i spróbuj ponownie (czasami potrzeba kilkunastu prób). Oddaj jej koszyczek [GIVE BASKET TO GIRL]. W zamian dostaniesz bukiet kwiatków. Idź w prawo 4 lokacje i otwórz drzwi do kościoła [OPEN DOOR]. Podejdź do krzyża i uklęknij [PRAY]. Na pytanie mnicha o swoje imię odpowiedz zgodnie z prawdą [KING GRAHAM]. Mnich da ci srebrny krzyż. Wyjdź z kościoła i idź na północ (jeżeli spotkasz wróżkę, poczekaj, aż rzuci na ciebie czar). Przejdź przez most na drugą stronę przepaści, a później w prawo i do góry, a powinieneś stać przed magicznymi drzwiami. Obejrzyj je sobie dokładnie, a następnie przeczytaj inskrypcję [LOOK DOOR, READ INSCRIPTION].

PIERWSZE DRZWI

Wróć przez most na drugą stronę przepaści, przejdź jeden ekran w lewo, a następnie w górę. W tej okolicy czasami pojawia się krasnolud, który potrafi ukraść ci rzeczy, więc jeżeli go tylko zobaczysz uciekaj z lokacji i spróbuj jeszcze raz. Przy stercie kamieni jest dziupla. Zajrzyj do niej [LOOK HOLE] i zabierz młotek [TAKE MALLET]. Idź w prawo i na południe, a trafisz do domku krasnoluda. Otwórz drzwi, zejdź po drabinie i przejdź w prawo. Z ogniska zabierz zupę [TAKE SOUP] i otwórz skrzynię [OPEN CHEST]. Zajrzyj do środka [LOOK INSIDE CHEST] i zabierz kolczyki [TAKE EARRINGS]. Wyjdź na powierzchnię i idź na północ, a później w lewo. Zajrzyj do przewróconego konaru [LOOK STUMP] i zabierz zauważony naszyjnik [TAKE NECKLACE]. Idź w lewo, aż do plaży. Zabierz leżący na ziemi trójząb [TAKE TRIDENT]. Idź dwa razy na północ, a zobaczysz na piasku muszlę. Podnieś ją [TAKE SHELL], weź także leżącą pod nią bransoletkę [TAKE BRACELET]. Przejdź się w prawo i zabierz kołek leżący pod drzewem [TAKE STAKE]. Pójdź w do góry i w prawo. Podpłyń [SWIM] do syrenki i daj jej bukiet kwiatów (nie zamokły?) [GIVE HER FLOWERS]. Pojawi się przerośnięty konik morski. Dościądź go [RIDE HORSE] i po krótkiej przejażdżce znajdziesz się przed obliczem Neptuna. Podpłyń do niego i oddaj mu trójząb [GIVE TRIDENT TO NEPTUNE]. Dostaniesz w zamian złoty klucz [TAKE KEY]. Wróć na powierzchnię i udaj się do magicznych drzwi (prawo, 2x góra, 3x prawo, góra). Otwórz drzwi kluczem [UNLOCK DOOR].

DRUGIE DRZWI

Niestety za pierwszymi, pojawiły się drugie drzwi. Przeczytaj nową inskrypcję [READ DOOR]. Idź do chatki (D, L, D, L, L) i otwórz drzwi [OPEN DOOR]. Jeżeli w środku będzie staruszka, to dobrze. Jeżeli wilk, to wyjdź i wejdź ponownie. Daj babci rosołu [GIVE SOUP GRANDMA], a następnie zobacz co jest pod łóżkiem [LOOK UNDER BED]. Wyjdź z chatki i idź do jaskini czarownicy (L, G, i do jaskini). Jeżeli jest w środku czarownica, wyjdź i wejdź ponownie. Podejdź do klatki dla ptaków i wyjmij zasłonę z butelki [TAKE CLOTH FROM BOTTLE]. Nakryj klatkę zasłoną [PUT CLOTH ON CAGE], a następnie zabierz klatkę [GET CAGE]. Wyjdź z jaskini i udaj się do sklepu (4x P, 2xD, P, D, L) - uważaj, tu grasuje zły czarodziej. Wejdź po schodkach i otwórz drzwi. Wewnątrz oddaj klatkę sprzedawczyni [GIVE CAGE TO WOMAN], a w zamian dostaniesz lampę. Potrzyj lampę [RUB LAMP], a następnie udaj się w przestworza na dywanie [RIDE CARPET]. Przejdź w prawo i dwa razy potrzyj lampę - dostaniesz miecz i uzdę. Podejdź na pewną odległość do węża i załóż mu uzdę (nie pytaj) [PUT BRIDLE ON VIPER]. Żmija zamieni się w pegaza. Porozmawiaj z nim [TALK HORSE], za uwolnienie go dostaniesz kostkę cukru. Pójdź dwa ekrany w prawo i zabierz drugi złoty klucz [GET KEY]. Wyjdź na zewnątrz i ponownie wsiądź na latający dywan. Idź do magicznych drzwi (2xG, P, G) i otwórz je kluczem [UNLOCK DOOR].

TRZECIE DRZWI

Niespodzianka, i kolejne drzwi przed tobą. No cóż, sam chciałeś tej przygody. Przeczytaj nowy napis na drzwiach [READ DOOR]. Teraz czeka cię wyprawa na drugą stronę. Idź (D, L, L, L, G, G). Załóż pierścień i pelerynę [WEAR RING, WEAR CAPE]. Podejdź do Charona i wejdź do jego łódki [GET IN BOAT]. Następnie wysiądź [GET OUT BOAT]. Zjedz cukier (cukier krzepi) [EAT SUGAR] i idź w stronę zamku. Dzięki przebraniu duchy cię zostawią w spokoju. Otwórz drzwi i wejdź do środka. Idź w lewo i wejdź po schodach. Na górze otwórz komodę [OPEN DRAWER] i zabierz z niej świecę [TAKE CANDLE]. Wróć na dół, przy okazji przypalając świecę od pochodni [LIGHT CANDLE]. Teraz idź w prawą część zamku. Ze stołu zabierz mięso [TAKE MEAT]. Idź w prawo i zejdź po schodach. Wejdź do drzwi po lewej stronie. Jeżeli trumna jest otwarta, wejdź jeszcze raz. Podejdź do zamkniętej trumny, otwórz wieko [OPEN COFFIN] i zabij Drakulę [KILL DRACULA]. Zabierz leżący klucz [TAKE KEY]. Podnieś także poduszkę [TAKE PILLOW], a pod nią znajdziesz jeszcze jeden klucz, który również weź ze sobą. Idź teraz na górę. W sali gdzie zabrałeś mięso idź do góry, a później znowu schodami w górę. Otwórz skrzynię i zabierz z wnętrza tiarę [UNLOCK CHEST, OPEN CHEST, TAKE TIARA]. Wróć na dół i idź do Charona. Ponownie wejdź do łodzi, a na drugim brzegu wyjdź z niej. Idź 2x D i 2xP, przejdź przez most i idź do drzwi. Otwórz je [UNLOCK DOOR].

PO DRUGIEJ STRONIE

Idź na północ i zabierz sieć [GET NET], Idź dwa ekrany w dół, podejdź do morza i zarzuć sieci [FISH]. Weź złotą rybkę [GET FISH] i wrzuć ją z powrotem do morza [THROW FISH]. Następnie porozmawiaj z nią [TALK FISH] i jej dosiądź [RIDE FISH]. Po lądowaniu idź 2x góra i w prawo. Z ziemi zabierz amulet [GET AMULET] i idź na południe. Podejdź do wierzy i otwórz drzwi. Ech, kolejne schody... Kiedy już wejdziesz na górę, daj lwu mięso [GIVE MEAT LION], ten szybko zaśnie, a tobie otworzy drogę. Otwórz ostatnie drzwi [OPEN DOOR] i porozmawiaj z księżniczką. Następnie wymów zaklęcie [HOME] i...

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.