Encyklopedia - Warcraft Adventures: Lord of the Clans
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Warcraft Adventures: Lord of the Clans


Producent: Blizzard Entertainment, Animation Magic
Data anulowania: maj 1998

Zobacz też: trailer, kulisy produkcji, ścinki, Przygodówki, w które nigdy nie zagramy, Warcraft Adventures trafia do sieci, Warcraft Adventures trafia do sieci - odcinek drugi, Warcraft Adventures trafia do sieci - odcinek trzeci

Warcraft Adventures: Lord of the Clans to, jak sugeruje tytuł, gra przygodowa osadzona w świecie Warcraft. Blizzard z jej pomocą chciał nieco inaczej ukazać dobrze już znane z wcześniejszych gier firmy okolice Azeroth (produkcja Warcraft Adventures ruszyła po premierze Warcrafta II). Zamiast nad całą armią, tym razem przejąć kontrolę mieliśmy tylko nad jednym orkiem - Thrallem. Poprzez jego przygody gracze mieli lepiej poznać złożoną historię krainy, a przede wszystkim życie, obyczaje i motywacje orków.

Za narysowanie kilkudziesięciu minut cutscenek oraz różnego rodzaju drobnych animacji pojawiających się podczas gry, odpowiedzialne było zewnętrzne studio - Animation Magic. Jako konsultanta do spraw zagadek firma Blizzard wynajęła specjalistę w tej dziedzinie - Steve'a Meretzky'ego. Interfejs wzorowany był na graficznej mutacji SCUMM - po raz pierwszy wykorzystanej w Full Throttle. Niestety szefowie Blizzarda nie byli z gry zadowoleni. Podobno panicznie obawiali się, że nie osiągnie zakładanego sukcesu komercyjnego, że w momencie premiery będzie sprawiać wrażenie przestarzałej technicznie (zwłaszcza na tle konkurencyjnych przygodówek LucasArts - wydanej jesienią 1997 roku The Curse of Monkey Island oraz reklamowanej od początku 1998 roku Grim Fandango). W rezultacie praktycznie gotową grę tuż przed światową premierą wyrzucono do kosza.

Elum
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.