Solucja - Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
Solucję przygotował Virgo

FONE BONE

Porozmawiaj z obydwoma kuzynami, a gdy tylko zaczną się powtarzać spróbuj zajrzyj pod największy kamień leżący przy tym, na którym siedzi Smiley. Leży tam kawałek pergaminu, jednak Fone nie jest w stanie go wyciągnąć. Porozmawiaj ze Smiley'em i, wybierając cały czas pierwszą opcje konwersacji, poproś go by zszedł z kamienia. Wyciągnie pergamin, który wg jego słów jest mapą tutejszych okolic. Jednak zanim przekaże go pozostałym kuzynom domaga się dolara. Spróbuj przekonać Phoney'ego, by dał mu tego dolara, a gdy to nie przyniesie rezultatu przełącz się na drugiego kuzyna i ponaciskaj go, by odstąpił od swojego żądania. Gdy i to nie poskutkuje - poproś go by zagrał Old Gray Mare. Dwa razy nie trzeba go będzie namawiać, a Phoney zapłaci spornego dolara byle tylko jego kuzyn się uciszył. Przekaż banknot Smiley'owi, a otrzymasz mapę. Zanim jednak Fone zostanie zmuszony do interwencji w kolejnej rodzinnej kłótni pojawią się szarańcze.

Ucieczka, która Cię teraz czeka, nie należy do trudnych sekwencji zręcznościowych. Poruszając myszką na boki kierujesz bohaterem, przyciskając lewy klawisz myszy - skaczesz. Jeśli po upływie minuty szarańczom nie uda się złapać Twojego bohatera - gra potoczy się dalej. W innym wypadku sekwencja rozpocznie się od nowa, a gra zapyta czy chcesz ją powtórzyć czy też może pominąć.

Po odzyskaniu przytomności skieruj Fone'a prosto aż nie zobaczysz na ziemi świecącego się punktu. Podejdź do niego i zabierz niedopałek cygara Smiley'a. Bedą Ci one teraz wskazywać drogę przez skalny labirynt, niczym w bajce o Jasiu i Małgosi.

SAVE

Gdy przejdziesz przez niego dotrzesz do olbrzymiej przepaści. Na szczęście Fone może ją przekroczyć skacząc po skałach (miejsce, gdzie należy skoczyć z ostatniej skały znajduje się tuż przy brzegu ekranu). Tym sposobem jeden z kuzynów Bone opuszcza nieprzyjemne pustkowia i trafia do pełnej zieleni doliny.

Będąc już w lesie skieruj swe kroki w stronę rzeki. Na brzegu, w pobliżu miejsca gdzie z rzeki wystaje kilka kamieni, zauważysz niewielki punkcik o ciemniejszym odcieniu zieleni. To Ted, mały robak o wielkim sercu, który po dłuższej rozmowie zaoferuje Ci pomoc swojego brata w przekroczeniu rzeki. Wpierw jednak on sam musi dostać się na drugi brzeg, a tutaj pomóc możesz mu Ty. Jak zauważył Fone robaczek porusza się trójskokiem, przy czym ostatni jest dłuższy od pozostałych. Jedyna trudność z tym zadaniem sprowadza się do tego jak pod koniec pokierować Tedem. Rozwiązanie znajduje się poniżej - po wskoczeniu na wskazany kursorem kamień dalsza droga to już bułka z masłem.


Gdy już znajdziesz się na drugim brzegu porozmawiaj z braćmi i udaj się widoczną za jabłonią ścieżką. Zaraz na jej początku zobaczysz kolejny niedopałek cygara - jednak gdy spróbujesz go podnieść z krzaków wyskoczy dwójka potworów chcących pożreć Fone'a. Standardowe sposoby ucieczki niestety nie przynoszą rezultaty więc powiedz brązowemu szczuroludowi, że jest strasznym potworem. Gdy towarzysze zaczną się spierać obserwuj ich postawy i gdy tylko zwrócą się do siebie pyskami - wykonuj Fonem kroki w tył, aż do dolnej krawędzi ekranu. Jednak uważaj, jeśli wykonasz od razu więcej niż dwa Fone zostanie przejrzany i wszystko będzie trzeba rozpocząć od nowa.

Przy strumieni porozmawiaj ze smokiem, który kolejny raz uratował Ci życie. Wskaże Ci on także dalszą drogę do źródełka, wystarczy że pójdziesz wzdłuż rzeki na południe od niego. Trafisz w ten sposób na polanę oposów, które wskażą Ci dalszą drogę, o ile pobawisz się z nimi w chowanego. Dzieciaki co prawda chowają się w losowych miejscach na polanie, jednak cały czas informują Cię jak blisko jesteś (ciepło-zimno), a dodatkowo masz dziewięć prób. Gdy znajdziesz już wszystkie wskażą Ci drogę - udaj się więc w kierunku starego drzewa z dziuplą i przejdź przez jedyne krzaki, które mają kwiaty. Tym sposobem dotrzesz do źródełka oraz do Thorn, która po krótkiej rozmowie zaoferuje Ci udanie się na farmę jej babci.

PHONEY BONE

Tym razem kierujesz krokami drugiego z kuzynów Bone. Powiedzmy sobie szczerze, tego najmniej towarzyskiego. Podejdź do rzeki, którą niedawno pokonał Fone. Na kłodzie stoi brat Teda i raczej nie jest skory przepuścić Phoney'a na drugą stronę rzeki. Gdy racjonalne sposoby zawiodą obraź go, a gdy zacznie się przygotowywać do natężenia - podbiegnij do wielkiej skały znajdującej się za Bonem. Robak uderzy w nią, a droga przez most stanie otworem. Gdy już tam trafisz zabierz leżące pod drzewem jabłko, a następnie udaj się ku polanie Oposów. Po drodze napotkasz smoka, jednak gad uciął sobie drzemkę i ani myśli okazać zainteresowanie Twoją osobą. Co innego Ted - nie tylko poinformuje Cię o tym, iż spotkał Fone'a, ale też zaproponuje zaprowadzić Cię na farmę. Jak się jednak szybko okaże i tak Phoney będzie musiał się tam udać sam, idź więc do domu Oposów Podobnie jak poprzednio porozmawiaj z maluchami, które za informacje będą domagać się zabawy. Tym razem jednak role się odwrócą - to Phoney ma się ukryć i wskazówkami doprowadzić maluchy do siebie. Najpierw jednego, potem zaś pozostałą dwójkę (ale nie jednocześnie). Aby maluchy odnalazły Bone'a patrz tylko uważnie czy pyszczkami skierowane są na skałę za którą się ukrył. Jeśli tak - wybieraj ciepło, w innym wypadku - zimno. Po skończonej zabawie dzieciaki gdzieś znikną, a Ty skieruj się drogą jaką obrał Fone. Na polanie spotkasz Teda, który teraz zaprowadzi Cię bezpośrednio na farmę. Tam, jakkolwiek nie porozmawiasz z babcią, Phoney'a czeka krótki lot zakończony spotkaniem z kuzynem.

FONE BONE

Wypytaj o wszystko drugiego Bona, a babci Ben obiecaj pomoc przy przygotowaniu kolacji. Zacznij od porąbania drewna, co jednak dla małego Fone'a będzie sporym problemem. Gdy pojawi się Ted powiedz mu o problemach z siekierą, a zaoferuje swoją pomoc. Efekt będzie dość... interesujący. Zabierz ostrze i wbij je w stojące obok polano. Teraz idź do babci i podnieś leżący na lewo od niej płaski kamień. Mając go wróć do polana i porąb drewno, używając go jak młotka. Teraz czas zająć się wodą. Jak się szybko okaże wiadro jest dziurawe, a w samej studni ukrył się smok. Podejdź do domu, zabierz jedną z kolb kukurydzy i spróbuj zatkać nią wiadro - nie pasuje. Zwróć się więc o pomoc do smoka - poproś by dmuchnął ogniem w kolbę. Gdy już zostanie sam rdzeń użyj go na wiadrze, a samo wiadro na studni. Teraz porozmawiaj z babcią Ben, a następnie wręcz jej wodę i drewno.

PHONEY BONE

Spróbuj wyrwać rzepę z ziemi - nic z tego, potrzebne są narzędzia. Idź na polanę Oposów, gdzie maluchy właśnie znalazły sobie nową zabawę. Spróbuj pożyczyć od nich łopatę - nic z tego, dzieciaki własności mamy nie oddadzą łatwo. A propozycje zabaw odrzucają, jednak zgodzą się, by Phoney opowiedział im bajkę. Wybieranie za każdym razem najdłuższych kwestii sprawi na maluchach takie wrażenie, iż "padną trupem". Zabierz więc łopatę i wróć na polanę wykopać rzepy. Następne do zdobycia są jabłka, wróć więc pod jabłoń i porozmawiaj z bratem Teda, ponownie doprowadzając go do furii. Gdy zacznie się szykować do szarży stań przy jabłoni. Jak się okaże uderzenie było za słabe, zdenerwuj więc jeszcze raz robaka, ale tym razem stań pod samymi jabłkami.

FONE BONE

Porozmawiaj ze wszystkimi o czym tylko się da, a gdy zabraknie nowych tematów (lub znudzisz się rozmową) wybierz opcję "Zieww...". Wszyscy udadzą się na spoczynek, który przerwie pojawienie się szczuroludzi. Znów będzie trzeba uciekać, zasady na szczęście nie ulegają zmianie. Jedyną różnicą jest to, że od czasu do czasu któryś z potworów przyśpiesza, co dodatkowo utrudnia bieg. Ale, podobnie jak poprzednio, po nieudanej próbie można zrezygnować z własnoręcznego sterowania Bonem.

I na tym kończy się ta opowieść. Ciąg dalszy poznacie w Wielkim Wyścigu Krów.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.