Ciekawostki - The Whispered World
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Ciekawostki o grze
Opracował Elum

Autor gry - Marco Hüllen - zaczął pracować nad nią na początku 2004 roku w ramach swojej pracy dyplomowej.

W drugiej połowie 2005 roku Marco zdecydował się nawiązać bliższy kontakt z firmą, która umożliwiłaby rozwinięcie skromnego prototypu w dużą przygodówkę komercyjną. Padło na niesławną Bad Brain Entertainment - założoną w 2004 roku przez niemieckiego biznesmena Wolfganga Kierdorfa, który swego czasu zasłynął w społeczności graczy jako "wybawca" gatunku, pragnący m.in. odkupić od LucasArts prawa do anulowanej kontynuacji przygód Sama i Maxa pt. Sam & Max: Freelace Police. Niestety, po miesiącach hurraoptymistycznych zapowiedzi firma Bad Brain Entertainment umarła cichą śmiercią, a jedynym namacalnym dowodem jej istnienia pozostaje stare demo The Whispered World (de facto przygotowane w całości przez Marco Hüllena), udostępnione przez Bad Brain w 2005 roku. Poniżej, ekran startowy starego dema oraz, dla porównania, finalnej wersji gry:


Naturalnie w finalnej wersji metamorfozę przeszedł nie tylko ekran tytułowy. Poniższe ujęcia pokazują, jaką ewolucję przeszli też bohaterowie, których mogliśmy zobaczyć w starym demie (stracili ogonki, co uprościło ich animację). Zmienił się również wygląd interfejsu, a także konstrukcja nielicznych zagadek i dialogów.

TUTAJ możesz obejrzeć playthrough unikalnego, pierwotnego dema The Whispered World.



Gdy firma Bad Brain Entertainent zbankrutowała The Whispered World znalazła się w poważnych tarapatach. Nie tylko dalsza produkcja stanęła pod znakiem zapytania. Co gorsza, prawnym właścicielem części gry (sfinansowanej przez Bad Brain) pozostawał Kierdorf. W kwietniu 2007 roku, nadal walczący o The Whispered World Marco Hüllen, udostępnił na YouTube teaser gry własnej roboty (wspomniał o nim Davero w naszej zapowiedzi), używający jako podkładu muzyki z filmu "Spirited Away: W krainie Bogów". Teaser składa się głównie ze scen użytych później w intro. Poniżej, porównanie kilku charakterystycznych ujęć z finalną wersją gry:


Rozwiązanie patowej sytuacji przyszło dopiero w sierpniu 2007 roku, kiedy to dokończyć The Whispered World postanowiła młoda firma Daedalic Entertainment. Odkupiła ona od Kierdorfa wyprodukowaną przez Bad Brain część gry, a następnie zatrudniła na stanowisku głównego jej projektanta Marco Hüllena. W ten sposób produkcja gry, co istotne według pierwotnych zamysłów autora, mogła wreszcie ruszyć pełną parą, co zaowocowało jej premierą (najpierw na niemieckojęzycznym rynku) dokładnie dwa lata później - w sierpniu 2009.

Jeden ze screenów opublikowanych przez Daedalic Entertainment przed premierą The Whispered World przedstawia scenę, której nie zobaczymy w finalnej wersji gry:


Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.