Solucja - Pompei: Legenda Wezuwiusza
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Pompei: Legenda Wezuwiusza
Solucję przygotował Virgo

Kwestie natury ogólnej:

1. Z każdą postacią rozmawiaj do całkowitego wyczerpania tematów.
2. Z uwagi na wbudowanie w grę szczegółowej mapy, dostępnej po naciśnięciu spacji, poza nielicznymi wyjątkami w solucji nie została opisana droga do poszczególnych obiektów w mieście, a jedynie ich nazwy, figurujące na wspomnianej mapie.
3. Co jakiś czas zapisuj grę (koniecznie na początku każdego dnia). W grze jest parę momentów, których nieprawidłowe wykonanie może zakończyć się śmiercią Adriana.
4. W razie problemów z ukończeniem gry zapraszam na nasze forum - tam postaram się pomóc.

A teraz do rzeczy :)

20 SIERPNIA

Budzisz się na środku ogrodu. Po zakończeniu monologu Isztar odwróć się o 180 stopni i przejdź do drugiej części domu przejściem po lewej. Teraz odwróć się w lewo, idź przed siebie, w prawo i przejdź przez drzwi po lewej (za trójkolorową zasłoną). W pomieszczeniu, w którym się znajdujesz podejdź do skrzyni (obok kaganka) i podnieś leżący obok niej klucz (na podłodze, na prawo od skrzyni). Przy jego pomocy otwórz skrzynię i zabierz z niej wszystkie przedmioty. Kiedy ją zamkniesz, do pokoju wejdzie dwóch wyzwoleńców. Porozmawiaj z nimi. Po wyczerpaniu tematów do domu wejdzie jego właściciel. Porozmawiaj z nim, po czym wyjdź na ulicę. Obróć się w prawo i idź do skrzyżowania ulic. Widać nawet starożytni Rzymianie lubili się kłócić. Wysłuchaj obydwu stron. Skoro muł nie chce się ruszyć, zastosuj metodę kija i marchewki, tyle że zamiast marchewki posłuż się kapustą z wozu sprzedawcy. Zabierz mu jego patyk, doczep go do głowy muła (koniecznie do niej, w innym wypadku muł Cię kopnie), przywiąż do końca patyka kawałek sznurka, a całość zwieńcz główką kapusty. W podzięce dostaniesz daktyle. Obróć się w lewo i ruszaj w kierunku Forum. Będąc już na nim obróć się w lewo i podejdź do wielkich drzwi znajdujących się za łukiem triumfalnym. Spotkasz przed nimi egipskiego kupca. Porozmawiaj z nim, a po skończonej rozmowie idź do wyjścia z forum, gdzie spotkasz Popidiusza. Opowiedz mu o spotkanym kupcu oraz wyjaśnij swój plan. Dostaniesz od niego umowę dla kupca i pieniądze. Kupiec stoi przed drzwiami domu Eumachi (jeden ekran w lewo). Porozmawiaj z nim, po czym wręcz kontrakt. Otrzymasz 300 sestercji oraz nóż w ramach podziękowania. Czas odwiedzić Eumachie. Wejdź do jej domu i przyglądnij się zakupowi sukna. Zagadnij młodą kobietę obok kupujących, po czym użyj noża na tkaninie. Jak się okaże, materiał jest do niczego, a dziewczyna, to poszukiwana przez ciebie Sophi. Porozmawiaj teraz z Eumachią, dowiesz się dlaczego Sekundus przegrał wybory. Po skończonej rozmowie wyjdź na forum, gdzie zaczepi cię Gajusz. W ramach podziękowań udzieli ci paru informacji na temat wyborów. Wróć do skrzyżowania, gdzie onegdaj rozwiązałeś sprawę lwa...znaczy muła. Dalsza część ulicy obfitości została odblokowana więc proponuję skorzystać z okazji i zwiedzić ją. Udaj się do oberży Lucjusza. W środku porozmawiaj ze stojącym za ladą Dionizosem. Jak się okaże nie darzy on zbyt wielką sympatią wytwórców wiklinowych koszy. Zaproponuj mu pomoc. Zabierz ze ściany obydwa kosze oraz koło z opartego o ścianę wozu. Koło przymocuj do wystającego z prawego brzegu pułki kołka, zarzuć na nie sznur, a do obydwu jego końców doczep kosze. W ten sposób powstała prosta waga. Dokończ rozmowę z Dionizosem, a następnie przejdź do dalszej części oberży. Spotkasz tam znajomego kupca. Porozmawiaj z nim, wróć do baru, z półki za barmanem zabierz wagę i wróć z nią do graczy. Ustaw wagę na stole, a na szalkach połóż leżące na brzegach stołu kości. Okaże się, że malarz oszukiwał. Teraz będziesz grał z malarzem, na szczęście jego kośćmi i nie ma takiej możliwości abyś przegrał. W ramach podziękowań kupiec wręczy Ci naszyjnik, a malarz da się przekonać do podarowania Popidiuszowi najdroższych barwników oraz pracę dla niego poza kolejnością. Porozmawiaj teraz z Palmirą, która początkowo weźmie Cię za jednego ze swoich klientów. Dowiesz się co nieco o tym, jak wyglądała nieoficjalna kampania wyborcza Sekundusa. Po uzyskaniu tych informacji nie pozostaje Ci nic innego jak udać się na forum, a stamtąd do łaźni. Zaraz po wejściu spotkasz Harpokratesa, który w podzięce za wszystko co dla niego zrobiłeś wręczy Ci amforę wody z Nilu. W pomieszczeniu po lewej spotkasz Popidiusza. Opowiedz mu o wszystkich czego dowiedziałeś się na temat wyborów oraz o załatwieniu sprawy malarza. Wieczorem czeka cię spotkanie z Sophi w czasie przyjęcia. Kiedy trzeba będzie wybrać jak zakończyć swój wiersz, wybierz zakończenie romantyczne.

21 SIERPNIA

Porozmawiaj z Popidiuszem, jednak ten, zajęty modlitwą, gestem nakaże Ci umilknąć. Wyjdź z domu. Od razu wpadnie na Ciebie Fruktus - miejscowy dziwak. Skorzystaj z jego wskazówek i udaj się w stronę forum trójkątnego. Po drodze zaczepi Cię nadgorliwy niewolnik, pytając czy nie widziałeś Fruktusa. Okłam go i rusz dalej w obranym wcześniej przez siebie kierunku. Przed wejściem na forum obróć się i podnieś leżącą na ziemi bransoletę, co spowoduje pojawienie się Lokusty. Zaproponuje ona pomoc w odzyskaniu Sophi oraz wręczy listę potrzebnych ci przedmiotów. Poszukiwania najlepiej zacząć od znajdującej się tuż obok świątyni Izydy. W środku porozmawiaj z kapłanem, a po skończonej rozmowie wręcz mu wodę z Nilu. Kiedy klecha sobie pójdzie obróć się w prawo i udaj się do pomieszczenia na końcu korytarza. Na prawym brzegu stojącego tam stołu znajdziesz potrzebne ci piórko. Zabierz je i czym prędzej wyjdź ze świątyni. No, to jeden przedmiot już jest, pozostało osiem. Udaj się do oberży. Idąc tam znajdziesz krzak róży rosnący pod malowidłem Wenus (lokacja przed oberżą). Zerwij jedną różę i podnieś z ziemi pióro gołębia. W oberży, po rozmowie z Lucjuszem, otrzymasz wino, kadzidło i oliwę (musisz je zabrać z szafki wiszącej za nim). Idź teraz do piekarni. W pomieszczeniu z żarnami, obok worków z mąką, znajdziesz ząb muła. A że potrzebny ci proszek z zęba, idź do ostatniego żarna, wrzuć do niego ząb, a następnie kliknij na drewnianą dźwignię, aby zmusić muła do uruchomienia urządzenia. Teraz pozostaje tylko zabrać sproszkowany ząb i wykreślić kolejną pozycje z listy. Idź teraz do domu Oktawiusza. Państwa nie ma w domu, a niewolnik nie chce nikogo wpuścić do środka. Cofnij się o jedną lokację, skręć w zaułek i porozmawiaj z niewolnikiem pilnującym drzwi do ogrodu Oktawiusza. Po krótkiej rozmowie poprosi cię abyś popilnował za niego drzwi. Będąc w środku obróć się i zabierz trzy kamienie lezące na ziemi. Wyjdź z ogrodu i udaj się na forum, a konkretnie do świątyni Apolina. Po drodze (jedna lokacja od "oślego skrzyżowania") porozmawiaj ze sprzedawczynią perfum, a następnie kliknij na stojącego obok muła. Ponownie porozmawiaj z Asculą. Zaproponuj jej uczynienie z muła znaku reklamującego jej sklep oraz sklep sprzedawcy barwników. Odwróć się i porozmawiaj z robotnikiem. Ponownie porozmawiaj z Askulą, podnieś dwa kosze z kwiatami stojącego po bokach jej sklepu i jeszcze raz z nią porozmawiaj. Teraz rozmów się z robotnikiem, a kiedy zgodzi się wypożyczyć muła - ze sprzedawcą barwników. Umieść na jukach otrzymaną od kupca tablicę, a całość zwieńcz koszami kwiatów, które umieść w jukach. W tej samej chwili przybiegnie Fruktus i zacznie gratulować mułowi. Kiedy sobie pójdzie poproś Askulę o perfumy dla Sophi. Kliknij teraz na wiszącej w głębi półce, weź z ekwipunku pustą fiolkę i kliknij nią na oliwie, na prawym brzegu drugiej półki od góry. Mając już perfumy dla ukochanej możesz iść do świątyni. Przed drzwiami spotkasz niewolnika, który poinformuje cię, że Apollo nie przyjmuje dzisiaj darów. Wejdź do środka i porozmawiaj ze stojącym w głębi korytarza kapłanem. Wyjawi ci on, że ołtarz ofiarny został już wyczyszczony, a bogowie nie płaczą za śmiertelnych. A skoro nie płaczą, to trzeba ich do płaczu zmusić. Podejdź do ołtarza i spójrz na ziemię obok niego. Użyj flakoniku na znajdującej się tam plamie krwi. Teraz zerknij na sam ołtarz, gdzie znajduje się trochę wody. Nabierz jej do drugiego flakoniku i spójrz na pomnik Apolina. Użyj wody z ołtarza na oku posągu i kiedy będzie spływać złap kroplę. Oto i łza Apolina, ciekawe co by powiedział tutejszy klecha gdyby mu mowy nie odjęło ;). Mając wszystkie przedmioty udaj się do oberży, przed którą spotkasz Lokustę. Porozmawiaj z nią i wręcz jej wszystkie zebrane przez siebie składniki. Teraz wejdź do oberży i przejdź do części biesiadnej. Spotkasz tam Marka, przyjaciela Sekundusa. Zaproponuje grę w tali. Postaw część swoich pieniędzy, a w czasie gry przed każdym rzutem użyj na kościach pióra gołębia. Dzięki temu wygrasz bez problemu. Po skończonej grze trafisz przed dom Oktawiusza. Porozmawiaj ze służącym, a następnie wejdź do domu. Przejdź do ogrodu, a konkretnie na wąską drużkę biegnącą przez jego środek. Mniej więcej w jej połowie spotkasz Sophi. Oczywiście porozmawiaj z nią, wręcz daktyle i perfumowaną oliwę. Dokończ rozmowę z ukochaną, którą niestety przerwie pojawienie się Lawini. Podaruj jej znalezioną bransoletę. Po krótkiej rozmowie jaka się między wami wywiąże okaże się, że Lawinia i Oktawiusz mają zgoła odmienne od ciebie plany jeśli chodzi o przyszłość Sophi.

22 SIERPNIA

Wyjdź na ulicę. Okaże się, że Fruktus skorzystał z twojego pomysłu na reklamę. Wypadałoby się tym zająć. Idź do sklepu Askuli. Po drodze nagle usłyszysz ostrzeżenie, więc czym prędzej przejdź lokację naprzód (w innym wypadku twojemu Gallowi niebo zwali się na głowę...a konkretniej dachówka). Od Askuli, w ramach podziękowania za podsunięcie pomysłu z mułem, otrzymasz kwiat róży. Odwróć się i porozmawiaj edylem. Będziesz musiał udowodnić mu, że nie masz nic wspólnego z aferą, którą wywołał Fruktus. Porozmawiaj z Askulą , kupcem i robotnikiem, którzy poświadczą o twojej niewinności. Dodatkowo od tego ostatniego dowiesz się co nieco na temat niedawnego zamachu na ciebie. Jednak edylowi to nie wystarczy. Na szczęście pojawi się Marek, który przyprowadzi poszukiwanego muła i zabierze sprzed oblicza edyla na palestrę. Będąc na miejscu podejdź do basenu, a następnie skręć w prawo i przejdź basen wzdłuż jego prawego brzegu. Na jego końcu spotkasz Marka oraz wbity w ziemię oszczep. Przyczep do niego różę i rzuć w stronę Wezuwiusza (widać go ponad murem). Przesyłka do Sophi została dostarczona, nic tu po tobie. Wyjdź z palestry i udaj się w stronę najbardziej na lewo wysuniętych schodów amfiteatru. Spotkasz tam Lokustę, od której otrzymasz dwa napoje miłosne. Poprosi cię również abyś uwolnił Fruktusa, który został schwytany przez edyla. Idź na drugi koniec amfiteatru i porozmawiaj z pilnującym bramy nadgorliwym niewolnikiem. Okaże się, iż ma on coś wspólnego z rzymskim legionistą - zakuty łeb. Kiedy zapyta cię czy jesteś magiem odpowiedz, że nie. Następnie podejdź do krat i porozmawiaj z Fruktusem. Poprosi abyś przekonał niewolnika, iż nadciąga kataklizm. Odmów kategorycznie, niewolnik jest uparty jak osioł i niczym krowa nie zmienia poglądów, a za próby przemówienia mu do rozsądku skończysz jak Fruktus. Wróć do miejsca gdzie Lokusta wręczyła ci mikstury. Spotkasz tam Palmirę oraz jej ukochanego - gladiatora Pyrama. Poproś ją aby odwróciła uwagę niewolnika. Kiedy odejdzie zająć się wykonaniem swojej roli porozmawiaj z Pyramem i poproś go o pomoc. Wejdź teraz po schodach na górę i idź w lewo. Przejdź przez cały amfiteatr. W pewnym momencie drogę zagrodzi ci drewniana krata. Wystarczy jednak, że klikniesz na nią, a następnie dasz znak Pyramowi, by ten pozbył się kłopotliwej przeszkody. Wejdź w nowo otwarte przejście, obróć się w prawo i podejdź do wiszącego w głębi Fruktusa. Używając noża uwolnij go i razem wróćcie tą samą drogą. Idź do oberży, porozmawiaj z Dionizosem, po czym udaj się do sali biesiadnej, gdzie spotkasz Pyrama. Zagraj z nim w tali. Postępuj jak w czasie gry z Markiem, a zwycięstwo masz zapewnione (używaj gołębiego pióra). Po skończeniu gry idź do domu Oktawiusza. Służącemu w środku powiedz, że przyszedłeś porozmawiać z Lawinią. Udaj się w miejsce, gdzie ostatnim razem miało miejsce spotkanie z Sophi. Porozmawiaj z nią, po czym rzuć do jej stóp kości tali. Teraz obróć się w prawo i użyj pierwszego napoju miłosnego na szczycie "piramidki". To przekona Sophi o grożącym miastu kataklizmie, a po jej odejściu okaże się, iż ktoś cały czas podsłuchiwał waszą rozmowę.

23 SIERPNIA

Porozmawiaj z Popidiuszem. Znowu poprosi cię o przysługę. Tym razem trzeba dostarczyć mu sylphium oraz nakłonić trupę aktorską do występu na zorganizowanym przez niego przyjęciu. Wyjdź z domu i udaj się na znane już skrzyżowanie, gdzie zaczepi cię robotnik. Kup od niego muła i udaj się do oberży. Zapytaj Dionizosa o sylphium oraz zaproponuj wyjazd. Zlekceważy on twoje ostrzeżenie. Cóż, przejdź do sali biesiadnej i tą samą propozycje złóż Pyramowi, który zgodzi się opuścić miasto wraz z tobą. Udaj się do Askuli i wypytaj ją o wszystko, a w szczególności o Lokustę. Dowiesz się też gdzie znajdziesz trupę aktorską, ćwiczącą oczywiście pod okiem edyla. Askuli również zaproponuj wyjazd. Idź na forum trójkątne. Pod samotnym drzewem spotkasz Lokustę, która stara się sięgnąć po gałąź drzewa. Weź jeden z leżących po prawej (na schodach) kamieni i rzuć nim w gałąź. Podnieść ją szybko i użyj na uwolnionym przez przypadek wężu (w miejscu gdzie leżał kamień). Następnie szybko odwróć się w prawo i strąć węża z gałęzi, a samą gałąź oddaj Lokuście. Dowiesz się od niej skąd wziąć sylphium oraz dostaniesz papirus dla kapłanów Izydy. Obróć się w lewo i udaj się w stronę kolumn. Przy środkowych wrotach spotkasz edyla. Tępy niczym jego niewolnik, nie będzie chciał cię wpuścić do teatru dopóki nie skłamiesz mu, że widziałeś Fruktusa na forum. Kiedy tylko to usłyszy zapomni o swoim poleceniu i uda się go szukać. Droga przez drzwi, których pilnował, jest wolna. Z kamiennych schodów zabierz zapakowane w pojemnik maski i płaszcze, a z przeciwległego ich końca kapsę. Wejdź teraz na scenę i porozmawiaj ze stojącym na niej aktorem. Po zakończeniu rozmowy wyjdź z teatru i udaj się do piekarni. Porozmawiaj z piekarzem, a następnie przejdź do pomieszczenia z żarnami. Idź do miejsca, gdzie drugiego dnia twojej przygody leżał ząb muła. Za filarem ukrywa się Fruktus, porozmawiaj z nim. Przejdź teraz do ostatniego żarna (tego w którym ząb muła został sproszkowany) i podnieś z niego materiał i mąkę. Daj je Fruktusowi i wróć do teatru. Porozmawiaj ponownie z aktorem, który tym razem za wyświadczoną mu pomoc zgodzi się wystąpić na przyjęciu u Popidiusza oraz pomóc ci w opuszczeniu miasta. Idź teraz do świątyni Izydy i po skończonej rozmowie wręcz kapłanowi otrzymany od Lokusty papirus. Gdy zapyta skąd pochodzi tekst odpowiedz, iż jest to zapewne fragment trzeciej księgi Hermesa. Kapłan oddali się, a ty idź do sali, z której swego czasu leżało pióro ibisa. Odsuń doniczkę z prawej i zabierz sylphium. Wróć do domu Popidiusza i wręcz mu tak upragnioną przyprawę oraz oznajmij, iż trupa zgodziła się wystąpić na jego przyjęciu. Zaproponuj mu też wyjazd. Mimo wszystko będzie on chciał pozostać w mieście, gdyż tak nakazuje mu rodowa duma i honor. W kuchni porozmawiaj z kucharzem i ułóż menu według następującej kolejności:

1. małże, jajka, tuńczyk
2. sutki, kaczka
3. ostrygi, dulcia, daktyle

Teraz Popidiusz poprosi cię o przyniesienie mu ryb. Idź do drzwi prowadzących do wnętrza domu, jednak nie przechodź przez nie. Podejdź do znajdującego się obok baseniku i wyłów z niego ryby. Wróć do swojego gospodarza i wręcz mu je.

24 SIERPNIA

Użyj słowika aby zagwizdać. Kiedy usłyszysz odgłos rzucania czymś obróć się do tyłu i idź przed siebie, inaczej Adrian zostanie trafiony kamieniem. Idź do domu Popidiusza, jednak nie wchodź do niego. Kiedy usłyszysz trzaśnięcie drzwi wróć na skrzyżowanie ulic. Okaże się, że człowiekiem którego goniłeś jest Stacjusz - niewolnik Oktawiusza. Wybadaj dlaczego stara się ci przeszkodzić, a następnie użyj na nim drugiego napoju miłosnego. Teraz, kiedy nadgorliwy sługa jest obezwładniony, udaj się na forum trójkątne. Sophi przywiązana jest do jednej ze zniszczonych kolumn na południu i gdy tylko się pojawisz zacznie wzywać pomocy. Użyj noża, aby ją uwolnić. Teraz musisz wydostać się wraz z nią z miasta. Ubierz ją w maskę i płaszcz. Udaj się teraz do bramy stabiańskiej. Niestety czeka przy niej znajomy upierdliwiec, który nie będzie chciał was przepuścić. Porozmawiaj z nim raz jeszcze i wręcz niedowiarkowi kapsę, co ostatecznie go przekona. Tym samym Sophi została uratowana, a twoja przygoda osiągnęła swój kres - podobnie jak historia Pompejów...

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.