|
Death Gate
Przygodoskop, 2006
|
Przygodówka autorów Companions of Xanth, oparta tym razem na cyklu opowiadań Tracy Hickman i Margaret Weis pt. "Brama Śmierci". Fabuła gry przenosi nas do fantastycznego świata, który w obliczu walk o globalne panowanie toczonych z Patrynami, został przez Sartańską Radę Siedmiu rozdarty na pięć części. Pół-boscy Sartanie zamieszkują Nexus, a niższe rasy nazywane "menszami" (czyli ludzie, elfy i krasnoludy), żyją rozrzucone po czterech światach symbolizujących poszczególne żywioły - Arianus (Powietrze), Pryan (Ogień), Abarrach (Kamień) i Chelester (Woda). Magiczny lud Patrynów w odwecie za opór został przez Sartanów wtrącony w czeluści niezmierzonego Labiryntu. Po dwóch tysiącach lat niewoli zdołali oni jednak odnaleźć wyjście z kamiennego więzienia. W tym momencie do gry wkraczasz ty, wcielając się w młodego Patryna imieniem Haplo. Będziesz musiał poprzez Bramę Śmierci odwiedzić cztery Światy Żywiołowe, zdobyć ich magiczne pieczęcie, scalić na powrót świat, przywrócić Patrynom wolność i pomścić wieki poniżenia.
Gra składa się z ręcznie rysowanych, statycznych lokacji widzianych oczami naszego bohatera. Do naszej dyspozycji pozostaje interfejs z podstawowymi komendami, róża wiatrów służaca do poruszania się oraz obrazkowy pasek ekwipunku. Oprócz złożonej fabuły w grze znajdziemy sporo humoru i subtelnej parodii najbardziej typowych schematów literatury fantasy.
Aegnor |
|
|