Zapowiedź - Once Upon a Time in Japan: Earth
Once Upon a Time in Japan: Earth - zapowiedź
Davero, 13 czerwca 2007

Mam wrażenie, że miłośnikom przygodówek może się szykować nie lada gratka. Jak będzie, zobaczymy, bo Once Upon a Time in Japan: Earth pozostaje, jak na razie na dość wczesnym etapie tworzenia. Ale to, co już wiadomo, brzmi zachęcająco.

Pierwsze internet odwiedziły 3 screeny, i to one właśnie zwróciły moją uwagę na ten tytuł. Oto jeden z nich:

Poniżej zaś możecie oglądać wczesne szkice wykonane na potrzeby gry, zaprezentowane w pierwszym newsletterze, który ujrzał światło dzienne jakiś czas temu:


Mają coś w sobie, prawda? Ręcznie rysowana, bardzo specyficzna grafika... Wzorce animacji czerpane z twórczości Studia Ghibli... To może być spory atut. Mówi też co nieco o tym, w jakim klimacie może być utrzymana gra. Abborado Studios zapewnia na dodatek, że postara się ożywić prezentowane w grze sceny animacjami, które będą towarzyszyć rysowanym tłom.

Początkowo, jak twierdzą twórcy Earth miała być pierwszym epizodem w serii. W trakcie prac rozrosła się jednakże na tyle, żeby pozwolić na uznanie jej za samodzielną całość, opowiadającą własną historię. Nie znaczy to, że twórcy zrezygnowali z serii (trylogii najprawdopodobniej), nie - ale ta będzie, w tle jak sądzę, opowiadać historię kolejną, obok tych, dostępnych dla gracza w poszczególnych częściach.

Earth przeniesie nas do XVII-wiecznej Japonii, pozwalając wcielić się w Zenjiro - byłego samuraja poszukującego swej rodziny, który podczas podróży odkrywa, że otaczająca go rzeczywistość społeczna i polityczna nie do końca odpowiada ideałowi. Poruszająca opowieść i kreacja występujących w niej bohaterów mają być mocnym punktem gry. Twórcy zapewniają (zwłaszcza jeden z nich), że od lat są miłośnikami historii i kultury kraju kwitnącej wiśni, i będą starali się oddać jej specyfikę zgodnie z rzeczywistością; a inspiracją dla serii były m.in. filmy Akiry Kurosawy, stawiające na oddanie historycznego realizmu właśnie, nie na fantastyczny blichtr. Bardzo się cieszę na poważną historię opowiedzianą "na serio" i trzymam Abborado Studios za słowo!

W oddaniu oryginalnego klimatu opowiadanej historii ma pomóc to, że wszystkie postacie będą mówiły po japońsku. Producent przewiduje inne wersje językowe, ale japońska ma być obecna do wyboru w każdym wydaniu. Ścieżka dźwiękowa ma być zaś połączeniem tradycyjnej muzyki japońskiej wygrywanej na tradycyjnych instrumentach z nowoczesnością. Hmm...

Szerzej zainteresowanym, co mają do powiedzenia Ben Keeney i Jared Morante - odsyłam do wywiadu (dostępny też w języku niemieckim). Oprócz niektórych informacji podanych już powyżej można tam poczytać i o wizji, jaka przyświeca założycielom Abborado Studios w pracy nad ich grami. A mają ją zakrojoną na naprawdę szeroką skalę, chcąc rozbudowywać serię w różnych kierunkach, zapoznając graczy z rozmaitymi aspektami historii i kultury Nipponu.

Dla miłośników przygodówek nie bez znaczenia będzie też informacja, że za osobę, która wywarła na niego największy wpływ odnośnie do filozofii tworzenia gier Ben uważa... Jane Jensen. W powoływanym wywiadzie mówi: "Jej gry są tak bogate jeśli idzie o prezentowane charaktery i otoczenie, uwielbiam sposób w jaki wplata ona historię do swoich opowieści". A Jared dodaje: "Sprawą dla nas naprawdę istotną jest to, żeby zagadki miały sens [nie były dziwaczne - dop. mój] (...) Wszystko zostało tak pomyślane, żeby pasowało do ducha tamtych czasów".

Zagadki w większości mają być związane z używaniem zgromadzonych przedmiotów (choć twórcy przewidują "znaczące wyjątki"). Autorzy obiecują wiele miejsc do oglądania, wiele przedmiotów do zbadania i zabrania oraz sporo czynności, które za ich pomocą będzie można wykonać. Rozgrywka - typowo dla gier skupionych na opowiadaniu określonej historii - będzie liniowa, niemniej gracz ma mieć dostęp do kilku zagadek jednocześnie, dysponując swobodą w zakresie wyboru kolejności mierzenia się z nimi.

Jeśli idzie natomiast o interfejs i styl rozgrywki Earth ma być klasycznym trzecioosobowym point'n'clickiem. Panowie z Abborado zapewniają też, że nie przewidują urozmaicania (które często kończy się "urozmaicaniem") rozgrywki elementami zręcznościowymi itp.

Wydanie gry planowane jest przy końcu tego roku. Ma ukazać się ona na PC-tach oraz na Nintendo Wii, której kontrolerem twórcy są zafascynowani. Jak na razie, czekam z niecierpliwością, bo ze słów przedstawicieli Abborado wynika, że są pasjonatami i tematu, którego się podjęli, i gier przygodowych.

TUTAJ możecie zobaczyć oficjalną stronę Earth, której wygląd i brzmienie sympatycznie wprowadzają w klimat, który - mam nadzieję - będzie miała sama gra. Nie zapomnijcie wejść na nią zarówno za dnia, jak i w nocy. Niespodzianka! :)

Copyright (c) Przygodoskop. Wszelkie prawa zastrzeżone.