Encyklopedia - Beyond Zork: The Coconut of Quendor
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Beyond Zork: The Coconut of Quendor


Producent: Infocom
Wydawca: Infocom
Wydawca PL: Optimus-Bis
Premiera: 1987
Premiera PL: 1998
Wersja PL: brak
Nośnik: 1 dyskietka, później również dystrybucja internetowa
Wymagania: minimalne

Gry powiązane: Zork I, Zork II, Zork III, Enchanter, Sorcerer, Wishbringer, Spellbreaker, Zork Zero: The Revenge of Megaboz, Return to Zork, Zork Nemesis: The Forbidden Lands, Zork: Grand Inquisitor, Zork: The Undiscovered Underground

Kolejną z tekstowych przygodówek osadzonych w świecie Zorka stworzył sam Brian Moriarty (autor słynnego Looma). Gwoli ścisłości należy zaznaczyć, że gra nie jest "czysta" gatunkowo, bo wykazuje wiele cech właściwych dla cRPG. Nasz bohater jest scharakteryzowany sześcioma cechami, ma określoną płeć i imię - na wszystkie te atrybuty mamy bezpośredni wpływ przed rozpoczęciem przygody. Rzecz dzieje się w południowym Quendorze, w którym pewnego dnia zniknęli bez śladu wszyscy Zaklinacze. Bezbronną krainę pustoszą hordy dzikich bestii i wszelkiej maści nikczemników. To właśnie ty, prosty wieśniak, weźmiesz na siebie brzemię odpowiedzialności za los królestwa i przeżyjesz niezapomnianą przygodę poszukując legendarnego, transcendentalnego Orzecha Kokosowego Quendoru.

Spore zmiany w stosunku do tzw. pierwszej trylogii Zorka zaszły w samym wyglądzie gry, mamy tu już bowiem dla ułatwienia schematyczną mapkę, opisy lokacji są w osobnym okienku, a gra oferuje nam nawet kilka kolorów do wyboru i szczątkową obsługę myszki. Dla zorkowych purystów jest jednak możliwość przywrócenia tradycyjnego wyglądu ekranu (poleeniem "mode"). Beyond Zork umożliwia zaprogramowanie skrótów klawiszowych "uruchamiających" całe sentencje poleceń oraz cofanie ostatniego ruchu (poleceniem "undo"), co znacząco poprawia komfort gry. Pewną nowinką jest też losowe rozmieszczenie niektórych przedmiotów i lokacji.

Aegnor
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.