Encyklopedia - The Egyptian Prophecy
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


The Egyptian Prophecy
[Egypt III: The Fate of Ramses]


Producent: Kheops Studio
Wydawca: The Adventure Company
Wydawca PL: brak
Premiera: marzec 2004
Premiera PL: brak
Wersja PL: brak
Nośnik: 3 CD
Wymagania: procesor 800MHz, 128MB RAM

Gry powiązane: Egypt 1156: Tomb of the Pharaoh, Egipt: Przepowiednia Heliopolis

Trzecia część serii przybliżającej nam historię starożytnego Egiptu jest jednocześnie pierwszą stworzoną przez byłych pracowników Cryo pod szyldem Kheops Studio. Zmianie uległ także okres w którym toczy się gra - sytuuje się on pomiędzy wydarzeniami z części I i II, w czasie panowania Ramzesa II, zwanego Wielkim. Ten niezwykle długo panujący (67 lat) i obdarzony sporą ilością dzieci (około 150 legalnych potomków) władca czuje, że zbliża się kres jego dni. Faraon otrzymuje jednak od boga Ra ofertę. Zostanie przedłużone jego życie ale pod warunkiem, iż na Ziemi powstanie świątynia boga Słońca, która swoim pięknem przyćmi świątynie innych bogów. Władca Egiptu niezwłocznie nakazuje rozpocząć budowę, jednak dziwne wypadki skutecznie paraliżują prace budowlane. Do wyjaśnienia przyczyny opóźnień faraon wyznacza May'e - młodą egipcjankę posiadającą dar jasnowidzenia. Jeśli jej się nie uda Ramzes umrze, a Egipt prawdopodobnie na zawsze pogrąży się w chaosie.

Gra podobnie jak wiele innych produkcji tworzonych przez ludzi z Cryo nie stanowi wielkiego wyzwania dla graczy doświadczonych jednak nadaje się idealnie dla początkujących. W kwestii zagadek autorzy także nie wymyślili koła i w grze przyjdzie nam zwiedzić labirynt, wziąć udział w kilku zadaniach na czas, a także rozwiązać zagadki muzyczne (w tym zagadkę rytmiczną, wiadomość o czym z pewnością ucieszy wszystkich, którzy grali w poprzednią część). Twórcom na szczęście udało się uniknąć tzw. pixelhuntingu, a także dodać system czarów, których w czasie gry nauczy się nasza bohaterka (czeka nas nawet bitwa na czary).

Pomimo zmiany producenta gra wiele się nie zmieniła. Nadal świat obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby i poruszamy się pomiędzy wyznaczonymi przez autorów punktami. Świat gry został podzielony na nasz rzeczywisty oraz świat bogów, do którego dostęp Maya posiada. Nie zawodzi ścieżka muzyczna, jak zwykle w tego typu produkcjach starająca się naśladować rytmy, które mimowolnie kojarzą się nam z Egiptem.

Virgo
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.