Encyklopedia - Zero Critical
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Zero Critical
[Satin Rift]


Producent: Istvan Pely Productions
Wydawca: Bethesda Softworks
Wydawca PL: brak
Premiera: 1998
Premiera PL: brak
Wersja PL: brak
Nośnik: 1 CD
Wymagania: procesor 75MHz, 16MB RAM


W niedalekiej przyszłości ludzkości udało się skolonizować nie tylko planety z naszego Układu Słonecznego ale też te znajdujące się poza nim. Na jednej z nich - Rhoem 1 - znajduje się ośrodek badawczy. To do niego przybywa Chat, początkujący agent organizacji ITC. Jakiś czas temu naukowcy w samoobronie zastrzelili szefową swego zespołu, laureatkę nagrody Nobla dr Victorie Frayne. Chat otrzymał zadanie z pozoru łatwe - ustalić co spowodowało atak szaleństwa u pani doktor i w razie czego wyeliminować przyczynę. Jednak wydarzenia na nowo obudziły plotki o tym, iż to sama planeta powoduje u przebywającej na niej ludzi postępujące szaleństwo.

Śledztwa nie ułatwia fakt, iż badania przeprowadzane na planecie są ściśle tajne i naukowcy niechętnie dzielą się swoją wiedzą z szeregowym agentem. Poza tym w grze wszystkie postacie są nieme, dialogi możemy jedynie czytać. Na szczęście muzyki nie poskąpiono, co więcej jest ona dość zróżnicowana. Często także będziemy musieli włamywać się tam, gdzie nas nie chcą i w sposób niezgodny z prawem wchodzić w posiadanie cudzej właśności (czyt: kraść). Gorzej sprawa ma się z grafiką - w Zero Critical dominują przede wszystkim różne odcienie czerni, bieli i szarości. Czasami tylko pojawią się inne kolory by jednak szybko zniknąć. Inną poważną wadą gry jest jej liniowość.

Virgo
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.