Encyklopedia - Zork Zero: The Revenge of Megaboz
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Zork Zero: The Revenge of Megaboz


Producent: Infocom
Wydawca: Infocom
Wydawca PL: brak
Premiera: 1988
Premiera PL: brak
Wersja PL: brak
Nośnik: 2 dyskietki, później również dystrybucja internetowa
Wymagania: minimalne

Gry powiązane: Zork I, Zork II, Zork III, Enchanter, Sorcerer, Wishbringer, Spellbreaker, Beyond Zork, Return to Zork, Zork Nemesis: The Forbidden Lands, Zork: Grand Inquisitor, Zork: The Undiscovered Underground

Tym razem o stworzenie kolejnego Zorka pokusił się Steve Meretzky, autor m.in. Planetfall i Leather Goddesses of Phobos. Zostaliśmy ponownie obarczeni misją ocalenia Quendoru, w Zork Zero przyjdzie nam bowiem zmierzyć się z klątwą Czarodzieja Megaboza, która od blisko wieku wisi nad dynastią Flatheadów. Kto ją zdejmie, zyska przychylność władcy i połowę zawartości skarbca (ręka księżniczki niestety nie znalazła się w puli nagród). Wielu śmiałków już próbowało tego dokonać, nasz bohater ma jednak nad nimi zasadniczą przewagę - tajemniczy pergamin odziedziczony po przodku, który był naocznym świadkiem nikczemnego postępku Megaboza. Manuskrypt ten zawiera wskazówki, które okażą się wielce pomocne, ale i tak bez solidnej intelektualnej gimnastyki i nadwyrężenia wyobraźni z pewnością się nie obędzie. Jedynym i dość niefortunnym sprzymierzeńcem w tym chlubnym dziele będzie królewski błazen Cort.

W oczy rzuca się od razu zasadnicza różnica w wyglądzie gry, bo Zork Zero oferuje nam po raz pierwszy skromną graficzną oprawę dla naszych tekstowych przygód. To nie koniec nowości, bo w ślad za tym idą, nieliczne jeszcze, zagadki graficzne i obsługa myszki. Fanów Zorka zapewne ucieszy wbudowana w grę Encyklopedia Frobozzica, będąca kompilacją wiedzy na temat tego uniwersum.

Aegnor
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.