Encyklopedia - Zork: Grand Inquisitor
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Zork: Grand Inquisitor


Producent: Activision
Wydawca: Activision
Wydawca PL: Optimus-Bis
Premiera: 1997
Premiera PL: 1998
Wersja PL: brak
Nośnik: 2 CD lub 1 DVD
Wymagania: procesor 100MHz, 16MB RAM

Gry powiązane: Zork I, Zork II, Zork III, Enchanter, Sorcerer, Wishbringer, Spellbreaker, Beyond Zork, Zork Zero: The Revenge of Megaboz, Return to Zork, Zork Nemesis: The Forbidden Lands, Zork: The Undiscovered Underground
Zobacz też: demo, teaser, ścinki

Zork: Grand Inquisitor to kolejna odsłona cyklu przygodówek osadzonych w fantastycznym świecie, potraktowanym z mocnym przymrużeniem oka.

Magia została zakazana przez Inkwizycję. Prawowita dynastia odsunięta jest od władzy, wszechobecna propaganda szerzy terror i zwątpienie wśród ludu Zork, a najdrobniejsze przejawy nieposłuszeństwa karane są "totemizacją". W okolicznościach tak niesprzyjających nadprzyrodzonym ekscesom nasz bohater ma akurat pecha odnaleźć magiczną lampę, zamieszkiwaną przez ducha Dalboza, starego Mistrza Podziemi. W rezultacie ląduje razem z nim w korytarzach Wielkiego Podziemnego Imperium. Rozpoczyna się wielka przygoda - niezmordowane poszukiwanie magicznych zaklęć i artefaktów, kompletowanie wyjątkowo barwnej drużyny, przemierzanie strumienia czasu wzdłuż, wpoprzek, a nawet pod prąd, a przede wszystkim... ratowanie świata, rzecz jasna.

Interfejs i oprawa gry przypominają to, co mogliśmy zobaczyć w Zork Nemesis - skokowy sposób poruszania się, prerenderowane lokacje ze swobodą rozglądania się w jednej osi, filmowe wstawki z udziałem żywych aktorów. Warto zauważyć, że jako jedna z pierwszych gier komputerowych, Zork: Grand Inquisitor oferuje opcję wyświetlania napisów, co umożliwia sensowną zabawę osobom niedosłyszącym.

Aegnor
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.