Solucja - Carte Blanche: For a Fistful of Teeth
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Carte Blanche: For a Fistful of Teeth
Solucję przygotował Jackowsky

Uwagi:
Gdy w opcjach rozmowy nie będzie opisanego w solucji wątku, zagadnij do danej postaci ponownie.

Oznaczenia:
[Nazwa] - umiejętność lub cecha (czerwony)
Nazwa - obiekt (zielony)
>> - czynność należy wykonać w obszarze widoku lub w trakcie przeprowadzanej rozmowy

PROLOG

Startujesz z cechą [Naiwność] na poziomie 11.

Apartament
0.01 Weź mapę ze ściany
0.02 Popatrz na komodę
0.02.>> Zabierz kluczyki
0.03 Użyj Potrzebna pomoc na telefonie - dowiesz się jaki jest adres biura z ogłoszenia
0.04 Zbadaj wypchanego indyka, rekina i wielbłąda - zdobędziesz [Wypychanie]
0.05 Wyjdź na korytarz
0.06 Popatrz na Panią Malaki - poznasz [Szpiegowanie]
0.07 Idź do wyjścia

Mapa Montrealu
0.08 Idź do Agencji

Agencja
0.09 Otrzymasz propozycję pracy jako prywatny detektyw
0.09.>> "Tak (śmiało)"
0.09.>> "Graj śmiałą kartą"
0.09.>> "Graj realistyczną kartą"
0.09.>> "Graj empirycznie realistyczną kartą"

1. DZIEŃ PRACY

Agencja
1.01 Porozmawiaj z Gaspardem - otrzymasz dwie sprawy [Naiwność-1] i rozpoczniesz szkolenie
1.01.>> "Wiem, że je masz..." - poznasz [Przesłuchanie]
1.01.>> "Pierwszy od lewej" - [Obserwacja] Twoja
1.01.>> "Sokrates jest śmiertelnikiem" - [Dedukcja] przyswojona
1.02 Użyj [Obserwacji] na szafce na dokumenty
1.02.>> Szukaj w otwartej szufladzie - znajdziesz szkło powiększające
1.03 Pokaż Szkło powiększające Gaspardowi - [Szukanie] odrobione
1.04 Porozmawiaj z Jeannine - lekcja [Perswazja]
1.05 Popatrz na biurko - dopadnie Cię [Gorycz]
1.06 Dwukrotnie pogłaskaj Isaaca - poznasz [Zmysłowość]

Mapa Montrealu
1.07 Udaj się do Hotelu

Hotel
1.08 Użyj [Szpiegowania] na oknie - podpatrzysz recepcjonistę [Szpiegowanie+1]
1.09 Wejdź do hotelu
1.10 Użyj [Obserwacji] na lasce trzcinowej
1.11 Użyj [Perswazji] na recepcjoniście
1.11.>> "Weź laskę"
1.11.>> "Skręciłem kostkę..." - otrzymasz laskę [Perswazja+1]
1.12 Użyj [Badania] na recepcjoniście
1.12.>> "W którym pokoju..." - [Przesłuchanie+1]
1.13 Użyj [Perswazji] na recepcjoniście
1.13.>> "Spraw, aby wyjawił..." - poda Ci numer [Perswazja+1]
1.14 Wyjdź z hotelu
1.15 Użyj Laski na schodach - schody znajdą się na dole
1.16 Idź w górę schodami - zrobisz zdjęcie

Agencja
1.17 Daj Aparat Gaspardowi - masz go dać Jeannine
1.18 Daj Aparat Jeannine - otrzymasz wywołane zdjęcia
1.19 Daj Zdjęcia Gaspardowi - zamkniesz sprawę "Zdjęcie Zdradzających Kochanków" i otrzymasz 2$

Mapa Montrealu
1.20 Udaj się do sklepu z antykami

Antyki
1.21 Użyj [Obserwacji] na śladach - stwierdzisz, że złodziei było dwóch [Obserwacja+1]
1.22 Zbadaj kotwicę, amforę i gablotkę - [Dedukcja+1]
1.23 Telesfor odejdzie odebrać telefon
1.24 Użyj [Szukania] na gablotce - znajdziesz pełno fałszywych antyków [Szukanie+1]
1.25 Użyj [Badania] na Telesforze
1.25.>> "Falsyfikaty" - [Przesłuchanie+1]
1.26 Użyj [Obserwacji] na podejrzanej strefie - stwierdzisz, że coś wisiało na ścianie [Obserwacja+1]
1.27 Zapytaj Telesfora o ścianę - dowiesz się, że wisiała tam bizantyjska ikona
1.28 Użyj Szkła powiększającego na kotwicy
1.29 Zapytaj Telesfora o policję - dowiesz się, że zawiadomił policję i poznasz adres posterunku

Mapa Montrealu
1.30 Udaj się na policję

Policja
1.31 Porozmawiaj z Kidem Butterfly - zaproponuje gazetę i informacje za 1$
1.31.>> "OK, ale to jest kradzież!" - dostaniesz gazetę oraz podłapiesz [Handel wymienny] ([Negocjacja])
1.32 Wejdź na posterunek
1.33 Trzykrotnie użyj dzwonka - odkryjesz w sobie [Muzyka]
1.34 Zbadaj tablicę ogłoszeń (deskę!) - znajdziesz ogłoszenie o poszukiwanej zapalniczce połkniętej przez wielbłąda
1.35 Użyj [Badania] na policjancie
1.35.>> "Który detektyw prowadzi...?" - dowiesz się, że to Romeo Duguay [Przesłuchanie+1]
1.36 Użyj [Perswazji] na policjancie
1.36.>> "Pozwól mi mówić..." - bez efektu

Agencja
1.37 Zapytaj Gasparda o policję - powie, że masz się na niego powołać na posterunku

Policja
1.38 Użyj [Perswazji] na policjancie
1.38.>> "Pozwól mi mówić..." - [Perswazja+1]
1.39 Porozmawiaj z Romeo Duguay
1.40 Użyj [Handlu wymiennego] na Romeo - powiesz o skradzionej ikonie; zyskasz [Reputacja]; dowiesz się, że Ivan Shopliftin może być złodziejem [Handel wymienny+1]; zyskasz 10c
1.41 Porozmawiaj z Kidem Butterfly - powie, że za 50c zaprowadzi Cię do Ivana
1.42 Użyj [Handlu wymiennego] na Kidzie - zgodzi się zrobić to bez wynagrodzenia [Handel wymienny+1]
1.43 Zaprowadzi Cię na cmentarz - [Naiwność-1]

Agencja
1.44 Umówisz się z Gaspardem w barze

Bar
1.45 Użyj [Obserwacji] na plakacie - mówi o ikonie
1.46 Zapytaj barmana o znak - dowiesz się kto chciał zastawić ikonę
1.47 Zapytaj barmana o Gasparda - szef pojawi się i usiądziecie razem przy stoliku
1.48 Porozmawiaj z Gaspardem o wszystkim - po rozmowie wyjdzie i...

3. DZIEŃ PRACY

SAVE 1

Apartament
3.01 Użyj [Szukania] na wielbłądzie - znajdziesz zapalniczkę
3.02 Użyj Kluczy na szafkach obok drzwi wyjściowych na korytarzu - zostanie Ci spinacz

Agencja
3.03 Jeannine przekaże Ci zadziwiającą wiadomość [Perswazja+1]
3.04 Porozmawiasz z notariuszem - zostawi na biurku walizkę
3.05 Przeszukaj walizkę - znajdziesz w niej kawałek papieru z zapisanym szyfrem
3.06 Sprawdź Kod na Jeannine
3.07 Porozmawiaj z Jeannine i wypytaj o wszystko - poda Ci imiona przyjaciół; dowiesz się, gdzie przebywają; dowiesz się, że Gaspard pracował nad jakąś tajemniczą sprawą

Bar
3.08 Sprawdź Kod na Alphetiusie
3.09 Porozmawiaj z Alphetiusem - zaproponuje ci lekcję
3.09.>> "Bilety na groteskowe przedstawienie" - poznasz co to [Korupcja]
3.10 Użyj [Szpiegowania] na barmanie - poznasz jego mroczną tajemnicę [Szpiegowanie+1]
3.11 Sprawdź Kod na barmanie
3.12 Użyj [Handlu wymiennego] na barmanie - dostaniesz wino [Handel wymienny+1]
3.13 Użyj [Obserwacji] na Bliźniakach
3.14 Porównaj Zdjęcie z Bliźniakami - odkryjesz, że jeden z nich to kochanek z poprzedniej sprawy [Obserwacja+1]
3.15 Daj Butelkę wina Bliźniakom - [Korupcja+1]
3.16 Porozmawiaj z Bliźniakami - to Bracia Strozzi
3.17 Zapytaj Bliźniaków o różnicę - dowiesz się o odróżniających ich znamionach
3.18 Zapytaj Bliźniaków o kobiety
3.19 Zapytaj barmana o Bliźniaków - potwierdzi, że to oni chcieli zastawić ikonę
3.20 Zapytaj Bliźniaków o skradzioną ikonę - Bracia Strozzi pójdą sobie
3.21 Zawoła Cię Alphetius i da lekcję - znajdziesz się przed domem Braci i poznasz [Ogon] ([Śledzenie])

Miejsce zamieszkania Braci Strozzi
3.22 Użyj Spinacza na drzwiach - wejdziesz do środka
3.23 Użyj [Szukania] na salonie (drzwi po prawej) - wyrazisz zwątpienie
3.24 Użyj Zapalniczki na salonie - oczyścisz teren
3.25 Użyj [Szukania] na salonie - znajdziesz nienaruszoną ikonę bizantyjską
3.26 Użyj [Szukania] na kuchni - znajdziesz śledzia [Szukanie+1]
3.27 Wejdź do pokoju po lewej - to sypialnia
3.28 Użyj [Obserwacji] na zdjęciach - [Obserwacja+1]
3.29 Użyj [Obserwacji] na śpiącym Braciszku - zauważysz znamię na pośladku

Mapa Montrealu
3.30 Udaj się na uniwersytet

Uniwersytet
3.31 Sprawdź Kod na Eleonorze
3.32 Zapytaj Eleonore o Texas - dostaniesz mapę Stanów Zjednoczonych

Miejsce zamieszkania Braci Strozzi
3.33 Porównaj Mapę z tyłkiem Braciszka - stwierdzisz, że to Luigi
3.34 Porównaj Zdjęcia z Braciszkiem - potwierdzisz, że to ten był w hotelu i podszywał się pod brata
3.35 Użyj Śledzia na Luigim - obudzisz go
3.36 Sprawdź Kod na Luigim
3.37 Użyj [Badania] na Luigim
3.37.>> "Pochodzenie ikony bizantyjskiej" - nie będzie chciał powiedzieć
3.38 Użyj [Perswazji] na Luigim
3.38.>> "Spraw, aby współpracował" - powie, że on to nie on, ale nie dasz się nabrać [Perswazja+1]
3.39 Użyj [Badania] na Luigim
3.39.>> "Pochodzenie ikony bizantyjskiej" - potwierdzi kradzież i powie, że posąg był ukradziony na zlecenie; dostaniesz adres zleceniodawcy

Mapa Montrealu
3.40 Udaj się do posiadłości McCullough

Posiadłość McCullough
3.41 Spotkasz Romeo - [Reputacja+1]; dowiesz się, że McCullough zniknął, a policjant nie pozwoli porozmawiać z jego matką
3.42 Użyj [Perswazji] na Romeo
3.42.>> "Przejście dozwolone" - jest odporny na perswazję

Mapa Montrealu
3.43 Udaj się do portu

Port
3.44 Weź cegłę
3.45 Sprawdź Kod na Remy
3.46 Zapytaj Remy'ego o Westmount - powie Ci, że policja zniknie przed piątą
3.47 Zapytaj Remy'ego o antykwariusza - dowiesz się, że zaginął meksykański żeglarz

Posiadłość McCullough
3.48 Policjanta już nie będzie
3.49 Idź na podwórko (prawy dolny róg ekranu)
3.50 Otwórz klapę do piwnicy - zamknięta

Port
3.51 Zapytaj Remy'ego o zamek - poradzi, aby użyć cegły

Posiadłość McCullough
3.52 Użyj Cegły na klapie do piwnicy - rozwalisz zamek i wypróbujesz [Włamanie]
3.53 Otwórz klapę do piwnicy - usłyszy Cię sąsiad; spróbujesz udać zwierzaka, ale nie da się nabrać na wydawane przez Ciebie odgłosy
3.54 Użyj [Korupcji] na sąsiedzie (dół ekranu) - kupisz milczenie za kij golfowy z kolekcji McCullough [Korupcja+1]
3.55 Otwórz klapę do piwnicy - znajdziesz się w środku
3.56 Weź kij golfowy
3.57 Użyj Szkła powiększającego na szkielecie - znajdziesz martwą, nieznaną sobie mrówkę [Obserwacja+1]
3.58 Nadejdzie Pani McCullough - gdy Cię zobaczy, biedaczka zejdzie na zawał [Naiwność-1]; Ty zaś znajdziesz się na zewnątrz
3.59 Użyj Kija golfowego na sąsiedzie - rzucisz mu kij, to będzie rzut...
3.60 Wyjdź z lokacji

4. DZIEŃ PRACY

SAVE 2

Uniwersytet
4.01 Dostaniesz od Eleonory podręcznik, dzięki któremu poznasz [Brzuchomówstwo]
4.02 Zapytaj Eleonorę o rzeźbę Majów
4.03 Pokaż Mrówkę Eleonorze - dowiesz się, że mrówki tego gatunku są w stanie zjeść zwierzę do szkieletu w ciągu kilku minut; środkowoamerykańscy Indianie stosują je przy składaniu ofiar; pokojarzysz fakty i wydedukujesz, gdzie może przebywać zaginiony McCullough [Dedukcja+1]

Mapa Montrealu
4.04 Udaj się do Saint-Leonard

Saint-Leonard
4.05 Zastaniesz grupkę farmerów zamierzających zlinczować mężczyznę, oskarżają go o śmierć swoich krów
4.06 Zapytaj grupkę o Meksykanina - nic nie będą wiedzieli, ale oskarżony zaoferuje informacje w zamian za ratunek
4.07 Zapytaj grupkę o problem - odpowiedzą, że sami rozwiązują swoje problemy
4.08 Użyj [Perswazji] na grupce - bez efektu
4.09 Użyj [Muzyki] na grupce - [Muzyka+1]
4.10 Sprawdź Kod na grupce
4.11 Sprawdź Kod na księdzu
4.12 Zapytaj księdza o komunistę - nie będzie chciał pomóc biedakowi
4.13 Użyj [Korupcji] na księdzu
4.14 Daj Ikonę księdzu - przekona on farmerów, aby odpuścili [Korupcja+1][Naiwność-1]
4.15 Sprawdź Kod na komuniście
4.16 Zapytaj komunistę o Meksykanina - powie, gdzie go szukać

Mapa Montrealu
4.17 Udaj się do domu, który straszy

Dom, który straszy
4.18 Zastaniesz Pana McCullough, który w rozmowie przyzna się do kradzieży
4.19 Sprawdź Kod na Panu McCullough
4.20 Zapytaj Pana McCullough o rzeźbę Majów - wyjawi, że fałszywa rzeźba była mu potrzebna do przemycenia sztucznej szczęki księcia Majów
4.21 Zapytaj Pana McCullough o protezę - proteza jest w ustach Pani McCullough
4.22 Wejdzie Indianin z nową dostawą mrówek
4.23 Użyj [Handlu wymiennego] na Indianinie - ustalisz, że w zamian za wolność przyniesiesz szczękę [Obserwacja+1]

Bar
4.24 Porozmawiaj z Alphetiusem - zaproponuje ci lekcję
4.24.>> "Niech pan nie mówi nikomu..." - poznasz [Przekręt]

Policja
4.25 Sprawdź Kod na Romeo
4.26 Zapytaj Romeo o babcię - bidulka jest w kostnicy, ale policjant nie będzie chciał zdradzić lokalizacji kostnicy do czasu, aż powiesz po co chcesz tam iść
4.27 Użyj [Przekrętu] na Romeo - dowiesz się, gdzie jest kostnica [Przekręt+1]

Mapa Montrealu
4.28 Udaj się do kostnicy

Kostnica
4.29 Sprawdź Kod na doktorze Freemanie
4.30 Użyj [Brzuchomówstwa] na doktorze - [Brzuchomówstwo+1]
4.31 Zapytaj doktora o Romeo - potwierdzi, że z nim pracuje
4.32 Zapytaj doktora o babcię - zwierzy się, że czeka na jakąś niesamowitą śmierć
4.33 Użyj [Szukania] na zwłokach - musisz pozbyć się doktorka
4.34 Użyj [Przekrętu] na doktorze - wmówisz mu, że znaleziono zwłoki, na które tak czekał [Przekręt+1]
4.35 Użyj [Szukania] na zwłokach - usta się zacięły

Hotel
4.36 Sprawdź Kod na recepcjoniście

Port
4.37 Porozmawiaj z Remy - zaproponuje Ci lekcję - poznasz [Zapasy], a konkretnie chwyt powodujący chwilową amnezję

Saint-Leonard
4.38 Użyj [Zapasów] na komuniście - [Zapasy+1]

Antyki
4.39 Sprawdź Kod na Telesforze
4.40 Użyj [Przekrętu] na Telesforze - dostaniesz 2$ [Przekręt+1]
4.41 Użyj [Zapasów] na Telesforze - [Zapasy+1]

Policja
4.42 Użyj [Zapasów] na Kidzie Butterfly - [Zapasy+1]

Miejsce zamieszkania Braci Strozzi
4.43 Obudź Luigiego (śledziem z kuchni)
4.44 Użyj [Brzuchomówstwa] na Luigim - [Brzuchomówstwo+1]
4.45 Użyj [Zapasów] na Luigim - [Zapasy+1]
4.46 Użyj [Przekrętu] na Luigim - [Przekręt+1]

Policja
4.47 Użyj [Brzuchomówstwa] na Kidzie Butterfly - [Brzuchomówstwo+1]
4.48 Użyj [Przekrętu] na Kidzie - [Przekręt+1]

Antyki
4.49 Użyj [Brzuchomówstwa] na Telesforze - [Brzuchomówstwo+1]

Saint-Leonard
4.50 Użyj [Brzuchomówstwa] na komuniście - [Brzuchomówstwo+1]
4.51 Użyj [Przekrętu] na komuniście - [Przekręt+1]

Policja
4.52 Użyj [Brzuchomówstwa] na Romeo - [Brzuchomówstwo+1]
4.53 Użyj [Zapasów] na Romeo - [Zapasy+1]

Apartament
4.54 Weź łom stojący obok drzwi do łazienki (jeżeli Pani Malaki będzie go używała, wróć później)

Kostnica
4.55 Użyj Łomu na zwłokach (rób to do skutku) - poluźnisz szczękę [Naiwność-1]
4.56 Użyj [Wypychania] na zwłokach - [Wypychanie+1]
4.57 Użyj [Szukania] na zwłokach - weźmiesz protezę Atahualpy

Dom, który straszy

SAVE 3

4.58 Daj Protezę Indianinowi
4.59 Użyj [Zapasów] na Indianinie - bez skutku
4.60.a Użyj [Brzuchomówstwa] na Indianinie - przemówi duch
4.60.b Użyj [Przekrętu] na Indianinie - wmówisz mu, że nigdy nie było ofiar z ludzi

KOLEJNY DZIEŃ PRACY

Agencja
9.01 Odbierzesz telefon, a ktoś w słuchawce zapyta: "Jeszcze jeden sznycel?"
9.01.>> "Z sosem jabłkowym, proszę."

EDGAR

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.