Encyklopedia - Dracula 3: The Path of the Dragon
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Dracula 3: The Path of the Dragon


Producent: Kheops Studio
Wydawca: Microids
Wydawca PL: IQ Publishing
Premiera: kwiecień 2008
Premiera PL: lipiec 2010
Wersja PL: napisy
Nośnik: 1 DVD, później również dystrybucja internetowa
Wymagania: procesor 800MHz, 256MB RAM

Gry powiązane: Dracula: Zmartwychwstanie, Dracula: Ostatnie Sanktuarium, Dracula 4: The Shadow of the Dragon, Dracula 5: The Blood Legacy

Kolejna pierwszoosobowa przygodówka nawiązująca już samym tytułem do czarnego charakteru z kart powieści Brama Stokera. "Ścieżka smoka" odbiega jednak dość znacząco od pozostałych gier cyklu - począwszy od braku fabularnych nawiązań do poprzednich dwóch części, poprzez nietypowego bohatera, odmienne realia historyczne, rodzaj stojących przed graczem wyzwań, na zdecydowanie wyższym poziomie trudności skończywszy.

Gra przenosi nas w 1920 rok. Przyjdzie nam kierować poczynaniami Ojca Arno Moriani, którego watykańska Święta Kongregacja Obrzędów wydelegowała do rumuńskiej wioski Vladoviste w celu zbadania rzekomych cudów związanych ze śmiercią lokalnej lekarki Marthy Calugarul, przez mieszkańców uważanej za świętą. Na miejscu okazuje się, że zrujnowana wojną mieścina to prawdziwa oaza zabobonów i przesądów związanych z wampirami. Nic dziwnego, wszak nieopodal piętrzą się pozostałości zamku samego Vlada Tepesa, żywa jest jeszcze pamięć o okropnościach wojny, populację dotyka tajemnicza przypadłość przypominająca anemię, na dodatek książka Brama Stokera bije rekordy popularności i rozpala wyobraźnię czytelników, a Murnau przymierza się do jej ekranizacji. Jeśli do tego dodamy tradycyjną małomiasteczkową nieufność, infiltrację przez służby obcych państw oraz konflikty na tle religijnym, to uzyskamy obraz niełatwych warunków, w jakich przyjdzie pracować duchownemu.

Grę wyróżnia drobiazgowo opracowana podbudowa historyczno-kulturowa związana z wiarą w wampiry, nic więc dziwnego, że gracz sporo czasu będzie musiał poświęcić na analizę dokumentacji, kojarzenie faktów i gruntowne przepytywanie napotkanych osób. Dość chyba powiedzieć, że w podstawowym ekwipunku znajdziemy m.in. pełen tekst Pisma Świętego i powieści "Dracula" (zaznaczam, że nie trzeba ich czytać w całości), a jednym z podstawowych narzędzi pracy Ojca Arno będzie telefon. Jest też trochę wyzwań typowo logicznych i sprowadzających się do prawidłowego używania znalezionych przedmiotów, choć odgrywają one drugorzędną rolę.

Aegnor
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.