|
Dracula 3: The Path of the Dragon
Przygodoskop, marzec 2009
|
Kolejna pierwszoosobowa przygodówka nawiązująca już samym tytułem do czarnego charakteru z kart powieści Brama Stokera. "Ścieżka smoka" odbiega jednak dość znacząco od pozostałych gier cyklu - począwszy od braku fabularnych nawiązań do poprzednich dwóch części, poprzez nietypowego bohatera, odmienne realia historyczne, rodzaj stojących przed graczem wyzwań, na zdecydowanie wyższym poziomie trudności skończywszy.
Gra przenosi nas w 1920 rok. Przyjdzie nam kierować poczynaniami Ojca Arno Moriani, którego watykańska Święta Kongregacja Obrzędów wydelegowała do rumuńskiej wioski Vladoviste w celu zbadania rzekomych cudów związanych ze śmiercią lokalnej lekarki Marthy Calugarul, przez mieszkańców uważanej za świętą. Na miejscu okazuje się, że zrujnowana wojną mieścina to prawdziwa oaza zabobonów i przesądów związanych z wampirami. Nic dziwnego, wszak nieopodal piętrzą się pozostałości zamku samego Vlada Tepesa, żywa jest jeszcze pamięć o okropnościach wojny, populację dotyka tajemnicza przypadłość przypominająca anemię, na dodatek książka Brama Stokera bije rekordy popularności i rozpala wyobraźnię czytelników, a Murnau przymierza się do jej ekranizacji. Jeśli do tego dodamy tradycyjną małomiasteczkową nieufność, infiltrację przez służby obcych państw oraz konflikty na tle religijnym, to uzyskamy obraz niełatwych warunków, w jakich przyjdzie pracować duchownemu.
Grę wyróżnia drobiazgowo opracowana podbudowa historyczno-kulturowa związana z wiarą w wampiry, nic więc dziwnego, że gracz sporo czasu będzie musiał poświęcić na analizę dokumentacji, kojarzenie faktów i gruntowne przepytywanie napotkanych osób. Dość chyba powiedzieć, że w podstawowym ekwipunku znajdziemy m.in. pełen tekst Pisma Świętego i powieści "Dracula" (zaznaczam, że nie trzeba ich czytać w całości), a jednym z podstawowych narzędzi pracy Ojca Arno będzie telefon. Jest też trochę wyzwań typowo logicznych i sprowadzających się do prawidłowego używania znalezionych przedmiotów, choć odgrywają one drugorzędną rolę.
Aegnor |
|
|