Solucja - Baśń o Dziadku Mrozie, Iwanie i Nastce
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Baśń o Dziadku Mrozie, Iwanie i Nastce
Solucję przygotowała Mona

WIOSNA

Nastinka

Znajdujesz się na podwórzu. Wejdź do chaty, zabierz drewno leżące przy kominku i użyj go na rozpaleniu ognia w kominku. Przyjrzyj się dzbanom. W mniejszym dzbanie znajdziesz lizaka. Weź go, a potem udaj się do sypialni gdzie spotkasz macochę i swoją siostrę Marusię. Spróbuj zdjąć z stopy Marusi pończochę, niestety nie będzie to takie łatwe gdyż Marusia szybko się budzi, zaczyna krzyczeć, a wtedy macocha wywala nas z sypialni. Ale na szczęście Nastinka wpada na pomysł aby dać Marusi coś słodkiego. Jedyne co teraz masz słodkiego w inwentarzu to znaleziony lizak, daj go Marusi, a będziesz mógł bez problemu zabrać pończochę. Po zabraniu pończochy, nie zapomnij też zabrać leżącego w sypialni na ławce koszyka z odrobiną chleba. Po wykonaniu tej czynności, sypialnie mamy już z głowy, nie ma tam już nic więcej do zrobienia, a z Macochą nie ma sensu rozmawiać ponieważ nie przepada zbytnio za Nastinką.

Idź teraz na podwórze i zabierz wiszący na płocie garnek, potem idź do szopy i zabierz hak który wisi sobie przy widłach. Kiedy już zabierzesz hak, w inwentarzu połącz druty do robótek z czerwonym kłębkiem. Niestety nie ukończysz jeszcze pończochy ponieważ zabraknie czerwonej nici. Pogadaj więc z kogutem, a po rozmowie udaj się na wzgórza i pogadaj ze słońcem. Poproś go aby przedłużył tobie czas na wypełnienie zadania. Następnie idź drogą na pole i spróbuj wyrwać rosnącego buraka. Niestety przeszkodzi ci w tym kruk, który go pilnuje. Po krótkie rozmowie dogadujesz się z krukiem i ten odda buraka w zamian za kawałek sera.

Cóż, pozostaje teraz wrócić do chaty i porozmawiać z ojcem który z miłą chęcią podzieli się z tobą serem, ale nie całym, tylko połową. No... chyba nie chcesz żeby staruszek umarł z głodu. Do pokrojenia sera potrzebny będzie nóż, który jak się okazuje twój ojciec zgubił w lesie. Wróć więc drogą na rozstaje, a zauważysz że przy muchomorach leży wbity w ziemię nóż. Weź go i pokrój nim ser, a otrzymany w ten sposób kawałek sera daj krukowi. Teraz droga do buraka staje otworem, ale pojawia się drugi problem. Jak go wyrwać z ziemi? Potrzebujesz do tego motyki, którą znajdziesz w szopie. Gdy ją zdobędziesz okup motyką buraka a wyrwanie go teraz z ziemi to łatwizna. W inwentarzu buraka pokrój nożem na plastry, a kiedy to już zrobisz, wróć na podwórze i użyj na studni zdobytego wcześniej haka. Kiedy go użyjesz musisz teraz klikać tak długo na studnię aż wyciągniesz wiadro z wodą, którą przelej do garnka. Teraz wróć do chaty i postaw na palenisku (w kominku) garnek z wodą. W inwentarzu nożem rozdziel kłębek biały, tak aby powstały dwa mniejsze, następnie wrzuć do kociołka pokrojony wcześniej w plastry burak, a potem jeden biały kłębek, a otrzymasz czerwony kłębek nici. W inwentarzu połącz druty z czerwoną nicią i oglądaj animację.

Macocha nie daje nam nawet na chwilę odpocząć, przydziela nam kolejne prace do wykonania. Porozmawiaj więc z ojcem na wszystkie dostępne tematy. Idź do szopy i pogadaj z wiosenką a powie, że jest głodna. Musisz nakarmić wiosenkę siadem. Niestety siano jest zbyt wysoko aby go dosięgnąć, a drabina za ciężka, poproś więc ojca o pomoc. Pomoże on tobie jeśli ty wyświadczysz mu małą przysługę. Musisz przekazać skórzaną sakiewkę do Minurine, który przebywa aktualnie na polu, czyli tam gdzie był burak. Daj mu sakiewkę i skieruj się drogą do szopy. Wejdź po drabinie i zabierz leżące tam siano, a potem nakarm sianem krowę. Gdy już ją nakarmisz, ona w zamian zgodzi się abyś ją wydoił. Uzyskane w ten sposób mleko połącz z zdobytym poprzednio koszykiem z odrobiną chleba, w taki oto sposób otrzymasz śniadanie dla burka. Kiedy go już nakarmisz, wejdź do chaty i zabierz miotłę, którą następnie uprzątniesz podwórze, niestety podczas sprzątania podwórza miotła się złamała. Musisz ponowne poprosić o pomoc ojca, który z miłą chęcią pomoże tobie naprawić miotłę, jednak zajmie mu to trochę czasu. ,

Żeby go nie marnować, udaj się do domu i zabierz sadzę z kominka, potem wejdź do sypialni i pogadaj z Marusią na temat miski, którą potrzebujesz by nakarmić kury. Nastinka spróbuje Marusię nastraszyć, jednak zastraszenie jej nie zadziała dopóki nie ubabrzemy jej stóp sadzą. Po tej czynności pogadaj z nią drugi raz, a tym razem zastraszenie jej zadziała i miska jest już twoja. Idź teraz nakarm konia Borysa sianem, potem porozmawiaj z ojcem, a dowiesz się że ukończył naprawę miotły. Uprzątnij nią podwórze. Po obejrzeniu animacji, macocha znowu wymyśliła dla nas kolejne zadanie. Tym razem udaj się drogą na rozstaje, a stamtąd drogą nad jezioro. Wiadrem nabierz wody. Czynność z podlewaniem pniaka musisz powtórzyć dwa razy aż do skutku. Podlewaj, podlewaj tak długo aż pień się obudzi do życia...

LATO

Iwan

Porozmawiaj z przewodnikiem na temat promu. Po rozmowie zabierz podbierak, i idź do uschniętego drzewa. Spróbuj zabrać zaciętą piłę w drzewie, niestety nie dasz rady jej tak po prostu wyciągnąć. Idź do chaty i pogadaj z matką na wszystkie tematy, a dowiesz się gdzie podział się klucz do szopy. Okazuje się, że podwędziła go sobie sroka, pogadaj z nią. Niestety bez skutku, nie powie nic ciekawego. Przyjrzyj się wozowi po lewej stronie chaty, a znajdziesz przy nim bat. Zabierz go, potem wróć do promu i podbierakiem wyciągnij z rzeki: but, kotwicę oraz garnek. W inwentarzu kliknij na but, a otrzymasz pierścień. Ponownie wróć do chaty i zastaw pułapkę na srokę używając garnka na badylu oraz pierścienia. Pułapka gotowa możemy teraz zabrać klub do szopy z gniazda sroki. Otwórz zdobytym kluczem, drzwi od szopy i zabierz stamtąd linę. Idź teraz do uschniętego drzewa, w inwentarzu połącz linę z kotwicą, potem użyj jej na drzewie, następnie końcówkę liny przywiąż do konia, i chluśnij go batem. Piła jest już twoja. Ponownie idź do chaty i przetnij dyszel piłą, a otrzymasz drąg którego użyjesz na tratwie aby przedostać się na drugą stronę rzeki.

Porozmawiaj ze staruszką, potem zabierz podkowę oraz pień z ziemi i udaj się w stronę ciemnego lasu. W lesie napadną na ciebie rozbójnicy. Musisz jakoś się ich pozbyć. Daj trzem rozbójnikom pierogi, a kiedy ich nie będzie, kliknij na pałki którymi Iwan trochę popodrzuca, co spowoduje przerażenie u rozbójników, uciekną więc. Rozbójników mamy z głowy, zabierz leżącą przy ognisku żarzącą się gałąź oraz maliny z krzaka. Po zabraniu malin idź drogą do wąwozy, aż spotkasz dziadka grzyba który zgubił niedawno swoje czarodziejskie rózgi i poprosi cię o pomoc w odnalezieniu ich. W zamian otrzymasz od niego łuk i strzały. Musisz udać się w stronę jaskini. Okazuje się że grasuje tam potwór i bez ognia dalej nie pójdziesz, musisz więc zapalić pochodnię, żarzącą się gałęzią. Gdy pochodnia rozświetli jaskinię, pogadaj z nietoperzycą skrzeczką, a dowiesz się że to ona posiada czarodziejskie rózgi dziadka grzyba, ale nie odda ich za darmo. W zamian chce dostać coś do jedzenia. Porozmawiaj więc z dziadkiem grzybem, a po rozmowie wróć z powrotem do jaskini i pogadaj z nietoperzycą na temat jedzenia. Tym razem udaj się drogą na koniec świata i przeczytaj napis na tablicy. Potem idź do jaskini i użyj na ścianie jaskini najpierw podkowy, a potem kłody. Po otwarciu się ściany, idź na mokradła, tam spotkasz mięsożerną roślinę florę która jest głodna. Poczęstuj ją z buta. Kiedy ona zacznie go żuć, możesz bez problemu przejść obok niej. Następnie użyj piły na pnączu, a potem zabierz kłodę i przestaw ją w stronę południowej części bagna. Gdy to zrobisz możesz przejść do puszczy.

Po drugiej stronie bagna spotkasz borowika szatana który poprosi cię o znalezienie jakiś ostrych przypraw do jego zupy. Wróć się z powrotem do jaskini i pogadaj z skrzeczką na ten temat, a otrzymasz od niej czerwone papryczki. Daj je borowikowi od którego otrzymasz w zamian: żywą wodę, martwą wodę oraz barszcz. Zanieś barszcz nietoperzycy, a ona odda tobie czarodziejskie rózgi dziadka grzyba. Oddaj je dziadkowi, a on zgodnie z obietnicą podaruje tobie łuk i strzały. Teraz wróć z powrotem na koniec świata i przeczytaj wiadomość na tablicy. Zestrzel z łuku gęś potem w inwentarzu kliknij na nią, a otrzymasz piórko. Zrzuć je w gęstą mgłę, a zaprowadzi cię ono do Nastinki. Niestety poprzez swój własny egoizm, sprowadziłeś na siebie klątwę. Żeby się odczarować musisz oczyścić swoją duszę ze złych uczynków i naprawić szkody które wyrządziłeś. Zacznij od niedźwiedzicy. Pogadaj z niedźwiedzicą która wybaczy tobie że do niej strzelałeś jeśli uwolnisz jej syna. Użyj więc, na niedźwiadku drągu aby go uwolnić, następnie porozmawiaj z niedźwiedzicą, która poprosi cię o jeszcze jedną przysługę. Chodzi o to żebyś zdobył miód dla jej syna. Pogadaj z pszczołami na temat miodu, a oddadzą go tobie jeśli ty znajdziesz im nowe miejsce na ul. W tej sprawie idź do puszczy, porozmawiaj z borowikiem i przyjrzyj się ulowi, który będzie doskonałym miejscem na nowy dom dla pszczół. Idź po nie i zabierz je do ula, a w zamian otrzymasz miód. Teraz daj miód niedźwiadkowi. Masz już za sobą trzy dobre uczynki pozostały jeszcze dwa. Idź przeprowadzić spotkaną wcześniej staruszkę przez las, następnie przepłyń tratwą na drugą stronę rzeki i pogadaj z przewodnikiem oraz napraw wyrządzoną wcześniej twojej matce szkodę. Musisz zwrócić drąg na swoje miejsce, czyli przy wozie. Czar prysł...

JESIEŃ

Nastinka

Tym razem jako Nastinka musisz poszukać zalotnika dla Marysi. Idź drogą na rynek, tam spotkasz babkę lwowną, z którą następnie pogadaj. Musisz zdobyć dianem oraz warkocz. Idź porozmawiać z Miną, a dowiesz się że Sasza zniknął, a Mina myśli że ją zostawił. Nastinka jako dobra przyjaciółka pomoże Minie odnaleźć Saszę i dowiedzieć się co jest grane. Po rozmowie idź mroczną ulicą, a potem skręć drogą do wróżki. Zamień z wróżką kilka zdań na temat listu, a ta pomoże tobie, jeśli ty pomożesz jej odszukać złoty świecznik. Musisz zatem iść do klasztoru (drogą na cerkiew), spotkasz tam żebraka. Pogadaj z nim na wszystkie dostępne tematy, a dowiesz się, że nawiedziła go nędza. Na razie to zadanie pomiń, wrócisz do niego później. Idź teraz do klasztoru, w konfesjonale pogadaj z księdzem, a dowiesz się gdzie podział się złoty świecznik. Musisz zejść do katakumb, ale najpierw zabierz klucz, który jest schowany pod czerwonym dywanem. Kiedy już to zrobisz otwórz kluczem drzwi do katakumb. Niestety pojawia się kolejny problem. Otóż w katakumbach jest zbyt ciemno żeby poruszać się w nich bez światła. Musisz zwrócić się o pomoc do księdza w konfesjonale, a dostaniesz dwa ruble na zakup świec i krzesiwa. Idź na rynek, pogadaj teraz z kupcem, a sprzeda tobie za dwa ruble świece oraz krzesiwo. Wróć z powrotem do klasztoru i idź do katakumb. Czeka cię teraz zagadka z labiryntem. Idź najpierw w lewo, potem do góry i jeszcze raz w górę, a na końcu znowu w lewo aż dotrzesz do pomieszczenia gdzie znajduje się ksiądz Fiodor. Pogadaj z Fiodorem i zabierz świecznik, potem oddaj wróżce świecznik, a odczyta ona zaszyfrowany list. Po odczytaniu listu zapytaj ją też o żebraka. Porozmawiaj z Miną na rynku na temat listu od Saszy, a potem kup płaszcz u kupca i zapytaj go też o żebraka.

Wyjdź z miasta i idź drogą na Cerkiew, daj żebrakowi płaszcz, a pojawi się nędza. Następnie idź drogą do gospody i pogadaj z Wawrzakiem i Hardziakiem na temat młotka, niestety nie dostaniesz go tak po prostu. Najpierw musisz przynieść im coś do jedzenia. Zatem kieruj się nad jezioro i pogadaj z rybakiem. Rybak pomoże tobie jeśli ty sprawisz mu dobrą przynętę na ryby. Pogadaj teraz z wróżką na temat przynęty, a ona ponownie udzieli tobie potrzebnej wskazówki.

Po rozmowie ze strażnikiem wyciągnij świder z kufra i wywierć nim dziurę w baryłce, następnie napełnij pustą butelkę wodą z baryłki i daj ją strażnikowi. Strażnik w zamian za przysługę zgodzi się zatrąbić trzy razy, co wywoła duchy. Zamień kilka słów z duchami, a następnie podlej wodą z butelki wysokie drzewo. Kiedy drzewo się obudzi, zada tobie zagadkę której poprawna odpowiedź brzmi "ty". Potem znów pogadaj z duchami i wróć nad jezioro, daj rybakowi przynętę a otrzymasz rybę. Zanieś rybę Wawrzekowi i Hardziakowi, a w zamian otrzymasz młotek. Teraz idź drogą na rozstaje, potem skręć drogą na wzgórze i użyj młotka na skale, a uwolnisz Saszę. Pogadaj z Miną która ucieszy się z powrotu Saszy. W zamian za trud ona odda tobie warkocz. Zatem warkocz mamy z głowy, potrzebujemy jeszcze tylko diadem. W tej sprawie pogadaj z malarzem którego spotkasz drogą na rozstajach. Malarz zgodzi się zrobić diadem jeśli ty przyniesiesz mu nożyce oraz czerwony barwnik. Barwnik kupisz u kupca ale nożyce musisz zdobyć od chłopca na rynku, który wymieni nożyce w zamian za drobiazgi. Jedyne takie drobiazgi posiada żebrak, zatem pomóż mu zwalczyć nędzę. Użyj na nędzy tabakierki i gotowe drobiazgi są już twoje. Zanieś je chłopczykowi, a otrzymasz nożyczki. Nożyczki zanieś malarzowi, a on w zamian za fatygę zrobi dla ciebie diadem. Masz już teraz wszystko co potrzebne, jeszcze raz pogadaj z babką lwowną, po rozmowie udaj się do chaty i pogadaj z macochą. Teraz oglądaj animację...

ZIMA

Iwan

Macocha wyrzuciła z domu Nastinkę, a Iwan rusza jej na ratunek. Zabierz leżący pod choinką pierścień i idź za głosem aż do chaty baby jagi. Przyjrzyj się trzem czaszkom. Musisz wcisnąć je w prawidłowej kolejności, czyli: 2,1,3. Kiedy znajdziesz się w domku baby jagi, poczęstuj ją najpierw żywą wodą, potem kliknij na piec, a Iwan wrzuci ją do pieca. Kiedy będzie błagała o litość, Iwan wyciągnie ją z pieca pod warunkiem, że powie gdzie znajduje się Nastinka. Kiedy Baba Jaga udzieli odpowiedzi poczęstuj ją martwą wodą, a zacznie tańczyć. Gdy się zmęczy wejdź do kotła. W taki oto sposób przeniesiesz się do miejsca gdzie przebywa Nastinka. Wejdź do domu dziadka Mroza, pogadaj z nim. Po rozmowie, zabierz rękawice i użyj ich na lodowej lasce. Ponownie porozmawiaj z dziadkiem mrozem, potem użyj wodnej linii na studni. Gdy to zrobisz, zejdź na dno studni, tam spotkasz smoka którego poczęstuj z lodowej laski. Następnie przejdź na drugą stronę i pogadaj z siostrzyczką lato, a zaczaruje ona twój pierścień. Pierścień daj Nastince, a obudzi się z śpiączki...

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.