Encyklopedia - King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow


Producent: Sierra
Wydawca: Sierra
Wydawca PL: IPS Computer Group
Premiera: 1992
Premiera PL: 1993
Wersja PL: brak
Nośnik: 10 dyskietek lub 1 CD
Wymagania: PC 386, 2MB RAM

Gry powiązane: King's Quest, King's Quest II, King's Quest III, King's Quest IV, King's Quest I, King's Quest V, King's Quest VII, King's Quest: Mask of Eternity
Zobacz też: demo, kulisy produkcji, ścinki

Scenariusz do tej części napisały wspólnie Roberta Williams oraz Jane Jensen, nic więc dziwnego, że jest on przez wielu uważany za najlepszy z całej serii. Gra ponownie pozwala nam wcielić się w księcia Alexandra, głównego bohatera trzeciej części. Młodzieniec, usychając z miłości za poznaną w czasie porwania przez Mordacka księżniczką Cassimą z Zielonych Wysp, postanawia wyruszyć na kraniec świata, do jej rodzinnych stron. Na skutek sztormu u wybrzeży na Zielone Wyspy trafia sam - bez świty, okrętu i jakichkolwiek podarunków dla ukochanej. Jak się okaże, nie jest to bynajmniej największy problem. Rodzice Cassimy zmarli, kraj znajduje się na skraju wojny, a księżniczkę uwięził i pragnie poślubić wezyr, który przejął władzę po śmierci władców. Młody książę, zwiedzając cztery znacznie różnicą się od siebie wyspy, będzie więc musiał pomóc ich mieszkańcom, zapobiec wojnie oraz ukrócić machinacje złego wezyra. Przeszkodzić temu ostatniemu w poślubieniu księżniczki również byłoby wskazane.

Pod względem wykonania gra niewiele różni się od poprzedniej części cyklu. Nadal mamy do czynienia ze średnio szczegółową grafiką w standardzie VGA i niezbyt wysokiej rozdzielczości, przyjemną ścieżką dźwiękową oraz nagranymi głosami bohaterów (tylko wersja CD). Nadal też sterujemy bohaterem (dwuwymiarowym, poruszającym się po dwuwymiarowych lokacjach) za pomocą myszki i zestawu ikon, pozwalających wydawać mu polecenia. Nie zmienił się także poziom skomplikowania - nadal zagadki stanowią spore wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy, a o śmierć czy utknięcie w grze nietrudno.

Virgo
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.