Encyklopedia - Penumbra: Przebudzenie
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Penumbra: Przebudzenie
[Penumbra: Overture]


Producent: Frictional Games
Wydawca: Lexicon Entertainment, Paradox Interactive
Wydawca PL: CD Projekt
Premiera: marzec 2007
Premiera PL: maj 2008
Wersja PL: kompletna
Nośnik: 1 CD, później również dystrybucja internetowa
Wymagania: procesor 1GHz, 1GB RAM

Gry powiązane: Penumbra: Czarna Plaga, Penumbra: Requiem

Pierwsza część innowacyjnej przygodówki (fabuła, eksploracja, zagadki) z elementami survival-horroru (nieustanne poczucie zagrożenia, słupek energii), dla niepoznaki przebranej za grę z gatunku FPS (interfejs, styl poruszania się w świecie gry). Głównym bohaterem Przebudzenia jest młody fizyk, który w trudnym okresie swojego życia otrzymuje tajemniczy list od ojca (rzekomo od dawna nieżyjącego) - również naukowca, zamieszanego w tajemnicze eksperymenty przeprowadzane na Grenlandii. Nie mając wiele do stracenia, nie zastanawiając się długo, nasz bohater udaje się w miejsce wskazane w liście, z nadzieją znalezienia odpowiedzi na dręczące go pytania i wątpliwości.

Penumbra bez wątpienia kładzie ogromny nacisk na realizm wirtualnego świata, wywracając do góry nogami filozofię wykonywania najprostszych czynności. Przykładowo, otwarcie drzwi nie polega tu na zwyczajnym, banalnym kliknięciu. Zamiast tego trzeba je najpierw "złapać" (przytrzymując lewy klawisz myszki), aby następnie móc nimi dowolnie poruszać, zupełnie jak w rzeczywistości. Ta zasada dotyczy zresztą prawie wszystkich przedmiotów, które nasz bohater jest w stanie ruszyć (gdy są ciężkie lub przymocowane) albo podnieść (gdy są wystarczająco lekkie). Nieliczne drobiazgi, zwykle te najistotniejsze, zachowują się w bardziej tradycyjny sposób, automatycznie trafiając do inwentarza gdy na nie klikniemy.

Elum
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.