Encyklopedia - Penumbra: Requiem
Strona główna

Encyklopedia
Zapowiedzi
Recenzje
Solucje
Ciekawostki
Screeny
Grafiki
Zdjęcia
Filmy
Dema

FORUM

Kącik amatora
Kulisy produkcji
Plan wydawniczy
Rzut okiem
Czytelnia
Redakcja

Ścinki
The Inventory Polska
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Penumbra: Requiem


Producent: Frictional Games
Wydawca: Paradox Interactive
Wydawca PL: CD Projekt
Premiera: sierpień 2008
Premiera PL: listopad 2008
Wersja PL: kompletna
Nośnik: 1 CD, później również dystrybucja internetowa
Wymagania: procesor 1GHz, 1GB RAM

Gry powiązane: Penumbra: Przebudzenie, Penumbra: Czarna Plaga

Trzeciej Penumbry nie należy traktować jako kontynuacji przygody młodego fizyka - Philipa. To raczej swoisty dodatek, a jeszcze bardziej wariacja na temat tego, co wydarzyło się w Przebudzeniu i Czarnej Pladze. Trochę surrealistyczna opowieść, która równie dobrze mogłaby być jedynie koszmarnym snem głównego bohatera.

Co istotne, nie tylko fabuła odróżnia Requiem od dwóch pozostałych odsłon serii. Zauważalnie zmienił się również charakter rozgrywki. Powolną eksplorację kolejnych lokacji zastąpiły tutaj sceny o wiele bardziej zręcznościowe, wręcz platformówkowe. Przez sporą część Requiem zmuszani jesteśmy do przeskakiwania po różnego rodzaju platformach oraz celnego rzucania kamieniami i materiałami wybuchowymi (paradoksalnie gra pozbawiona jest przeciwników, którzy atakowali bohatera z Przebudzeniu i Czarnej Pladze). W grze pojawiły się też portale, przy pomocy których przemieszczamy się pomiędzy kolejnymi "levelami". Zniknęły natomiast artefakty umożliwiające samodzielny zapis stanu gry. Pozostała jedynie funkcja "autosave".

Elum
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.