|
Still Life 2
Przygodoskop, grudzień 2009
|
Kontynuacja znakomitej przygodówki, za sprawą różnych zawirowań tworzona przez inne studio (odpowiedzialne wcześniej jedynie za Mozarta). Ponownie wcielamy się w postać agentki Victorii McPherson, która zostaje wezwana do stanu Maine, gdzie grasuje seryjny morderca, przez lokalne media ochrzczony mianem Oprawcy ze Wschodniego Wybrzeża. Niedługo po przybyciu Vic otrzymuje propozycję spotkania od Palomy Hernandez, lokalnej dziennikarki, która oferuje się przekazać agentce część zgromadzonych przez siebie materiałów. Zanim jednak dochodzi do spotkania, dziennikarka zostaje uprowadzona i zamknięta w starym, opuszczonym domu pełnym pułapek. Od tej chwili gracz ma dwa zadania - jako Victoria musi schwytać zabójcę, jako Paloma - przeżyć.
Chociaż gra nadal pozostaje klasyczną przygodówką point&click, to ze względu na zmianę studia produkcyjnego, znacznie różni się od części pierwszej. Pojawiły się liczne czasówki (szczególnie we fragmentach, gdy kierujemy Palomą) oraz konieczność wykonywania czynności, którymi w pierwszej części zajmowała się Claire. Cała gra toczy się w opuszczonym domu, a postaci jest niewiele, co stanowi spory kontrast w porównaniu z jedynką. Pomimo tego Still Life 2 to nadal wciągająca historia, od której ciężko się oderwać. A sekwencje czasowe można wyłączyć.
Virgo |
|
|