Encyklopedia - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz
[Sherlock Holmes versus Jack the Ripper]


Producent: Frogwares
Wydawca: Focus Home Interactive
Wydawca PL: City Interactive
Premiera: kwiecień 2009
Premiera PL: wrzesień 2009
Wersja PL: napisy
Nośnik: 1 DVD, później również dystrybucja internetowa
Wymagania: procesor 2.4GHz, 1GB RAM

Gry powiązane: Tajemnica Mumii, Tajemnica srebrnego kolczyka, Przebudzenie, Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin, Testament Sherlocka Holmesa, Zbrodnia i kara, The Devil's Daughter

Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz to kolejna odsłona przygód sławnego detektywa, który tym razem zmierzy z równie sławnym mordercą. W grze kierujemy na zmianę postacią Holmesa i dr Watsona, nie mając jednak żadnego wpływu na jej wybór. W większości przypadków gra nie pozwala przejść dalej zanim gracz nie zrealizuje wszystkich założonych przez autorów celów. Gra umożliwia bardzo swobodne przełączanie się między widokami z perspektywy pierwszej i trzeciej osoby.

Historia przenosi gracza do roku 1888, czyli o dekadę wcześniej niż Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin. Dziewiętnastowieczny Londyn w tej części przygód detektywa jest dosyć mroczny, nawet pomijając makabryczne morderstwa. Ulice, domy czy podwórka, po których przyjdzie nam się poruszać tworzą dosyć przygnębiającą atmosferę. Wałęsający się tam ludzie to w większości pijacy, kloszardzi lub prostytutki. Jedynym jaśniejszym miejscem jest mieszkanie Sherlocka Holmesa. Chcąc trochę oszczędzić gracza, twórcy postanowili nie narażać go na widok zmasakrowanych ciał ofiar psychopatycznego zabójcy. Zrealizowali to przedstawiając zwłoki w postaci schematycznych rysunków czy glinianej figurki.

Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz oferuje szeroki wachlarz stawianych przed graczem zadań. Mamy więc oględziny miejsc zbrodni, mamy ustawianie zdarzeń na osi czasu i ustalanie momentu popełnienia poszczególnych zbrodni na podstawie zeznań bądź dokumentów, mamy ustalanie motywów, mamy też wykonywanie eksperymentów na świńskich łbach w celu identyfikacji narzędzia zbrodni. Jest otwieranie zaciętych zamków, włamywanie się do sejfu, porządkowanie tabliczek opisujących przegródki z depeszami czy układanie podartych raportów. Mamy też naprawianie szafek gazowych, przesuwnych drzwi i kabli elektrycznych, a nawet identyfikowanie perfum. Mamy w końcu wyciąganie wniosków na podstawie dokonanych obserwacji, wyciąganie wniosków na podstawie wcześniej wyciągniętych wniosków, by wreszcie wyciągnąć wnioski ostateczne. :) Nie mamy natomiast, za co chwała twórcom, ani jednego elementu zręcznościowego.

Jackowsky
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.