Solucja - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz
Solucję przygotował Jackowsky

Uwagi:
- opis sposobu poruszania się będzie oparty o widok z perspektywy pierwszej osoby.
- w rozmowach wyczerpuj wszystkie tematy (chyba, że podano inaczej).
- użycie sformułowania "Udaj się do miejsca" oznacza skorzystanie z mapy Londynu i wybranie odpowiedniego celu.
- użycie sformułowania "Przejdź do miejsca" oznacza skorzystanie z mapy dzielnicy Whitechapel i wybranie odpowiedniego celu.
- w czasie gry zdobywane dokumenty, zeznania, informacje itp. lądują w zakładce "Dokumenty".
- w czasie dokonywania oględzin oraz odtwarzania zdarzeń automatycznie są zapisywane uwagi do odpowiedniej tablicy dedukcji - zakładka "Dedukcja".
- niektóre uzyskane informacje są automatycznie zapisywane do tablicy Dedukcji Ogólnych - zakładka "Wnioski".
- w tablicach dedukcji należy sukcesywnie przenosić opisy wniosków do diagramu.

Oznaczenia:
">" - czynności należy wykonać w "widoku" lub podczas oględzin, a każdy następny znak ">" mówi o konieczności wejścia do następnego "widoku".
[#.##] - miejsce w solucji, w którym opisany jest sposób uzyskania przedmiotu potrzebnego w danym miejscu (gdy nie podano, opisu należy szukać w tej samej lub w kilku poprzedzających lokacjach).

01.09.1888 14:35 - WATSON

Baker Street
1.01 Przeczytasz gazetę (dokumenty: "'The Star' - sobota, 1 września 1888r.")
1.02 Zabierz mapę leżącą na biurku stojącym po lewej stronie drzwi wyjściowych
1.03 Udaj się do miejsca "Whitechapel"
1.04 Przejdź do miejsca "Posterunek policji"

01.09.1888 16:30 - HOLMES

Ulice Whitechapel
1.05 Wejdź na posterunek policji

Posterunek policji
1.06 Porozmawiaj z policjantem (posterunkowy Humphries) -w zamian za odnalezienie teczki z dokumentami da raporty z oględzin

Ulice Whitechapel
1.07 Wyjdź na Commercial Street, skręć w lewo, wejdź w pierwsze przejście między budynkami po lewej i od razu wejdź w podwórko (po lewej) - znajdziesz się w pobliżu pensjonatu dla niezamożnych

Przed pensjonatem
1.08 Porozmawiaj z mężczyzną zamiatającym podwórze (Finley) - obieca poszukać policyjnej teczki w zamian za pomoc w pozbyciu się spod jego okien włóczęgi zwanego kapitanem; otrzymasz gazetę (dokumenty: "Życie Wschodniego Londynu")

Posterunek policji
1.09 Porozmawiaj z posterunkowym Humphriesem - kapitan ma siostrzenicę

Ulice Whitechapel
1.10 Wyjdź na Commercial Street, skręć w lewo, miń przejście prowadzące do pensjonatu, po lewej (naprzeciw Batty Street) znajdziesz kamienicę siostrzenicy kapitana (Lucy)
1.11 Porozmawiaj z Lucy (stoi w oknie) - kapitan jest chory, ale nie mają pieniędzy na leki
1.12 Porozmawiaj z gazeciarzem (Wiggins) stojącym na rogu (naprzeciw domu Lucy) - dowiesz się gdzie jest kapitan
1.13 Idź Batty Street - usłyszysz głośny kaszel
1.14 Podejdź do leżącego na chodniku mężczyzny - to kapitan
1.15 Porozmawiaj z dr Watsonem - diagnoza będzie bardzo niekorzystna; doktor wypisze receptę
1.16 Przejdź do miejsca "Klinika"
1.17 Otwórz bramę i wejdź do budynku

Klinika
1.18 Porozmawiaj z lekarzem (dr Gibbons) - kupisz lekarstwo

Ulice Whitechapel
1.19 Przejdź do miejsca "Ślepy zaułek"
1.20 Daj lekarstwo dr Watsonowi - zajmie się chorym
1.21 Przejdź do miejsca "Pensjonat dla niezamożnych"

Przed pensjonatem
1.22 Porozmawiaj z Finley'em - da teczkę

Posterunek policji
1.23 Oddaj teczkę posterunkowemu Humphriesowi - poprosi Cię o otwarcie zaciętego zamka
1.24 Użyj teczki
1.24.1 > 1 raz przekręć pokrętło nr 2
1.24.2 > 2 razy pokrętło nr 1
1.24.3 > 1 raz pokrętło nr 2
1.24.4 > 2 razy pokrętło nr 1
1.24.5 > 2 razy pokrętło nr 2 - otworzysz zamek; po rozmowie otrzymasz raport (dokumenty: "Wstępny raport z sekcji zwłok Polly Nichols")


Ulice Whitechapel
1.25 Przejdź do miejsca "Miejsce morderstwa Polly Nichols"

Buck's Row
1.26 Idź dalej ulicą - zastaniecie tłumek gapiów przy miejscu zbrodni; postanowisz przyjść później

1.09.1888 22:00 - HOLMES

Buck's Row
2.01 Dokonaj oględzin miejsca zbrodni Polly Nichols (tuż pod nogami)
2.01.1 > (1) "Czarny czepek koło lewej dłoni."
2.01.2 > (2) "Ciało było wciąż ciepłe.", "Morderca podciął gardło Polly Nichols."
2.01.3 > (3) "Brak śladów krwi na ścianach."
2.01.4 > (4) "Brak śladów butów na ziemi.", "Ziemia błotnista."
2.01.5 > (5) przyjrzysz się okolicom głowy denatki (przed oględzinami weź lupę)
2.01.6 >> (1) "Mała kałuża krwi."
2.01.7 >> (2) "Ofiara miała poderżnięte gardło.", "Gardło poderżnięte od lewej do prawej."
2.01.8 >> (3) "Siniec na prawej części szczęki."
2.01.9 >> (4) "Opuchnięty język."
2.01.10 >> (5)



2.02 Rozejrzyj się dookoła, w szczególności przyjrzyj się latarni (dedukcja: "Kiepsko oświetlona ulica.") oraz obściskującej się parze (dedukcja: "Prostytutki chadzają tą ulicą wyłącznie na 'numerki'.")
2.03 Odtwórz przebieg wydarzeń (gdy przerwiesz odtwarzanie, porozmawiaj z Watsonem)
2.03.1 > ustaw: stojąca, bez broni, prawa, szyja, z przodu ofiary, a następnie odtwórz scenę - dedukcja: "Morderca stał przed ofiarą, chcąc ją udusić."


2.03.2 > ustaw: leżąca, nóż, lewa, szyja, na ofierze, a następnie odtwórz scenę - dedukcja: "Morderca zapewne siedział na ofierze z nożem w lewej lub prawej ręce."


2.04 Utwórz tablicę dedukcji dla tego morderstwa



02.09.1888 08:02 - WATSON

Baker Street
2.05 Odpowiedz na pytanie: "Jakie są najbardziej prawdopodobne motywy zbrodni?" (tablica wisząca na ścianie tuż przy sofie)
2.05.1 > Tak, Zemsta, "Nienawiść może prowadzić do [...]"
2.05.2 > Nie, Miłość, "Ofiara była prostytutką 'sezonową' [...]"
2.05.3 > Nie, Rabunek, "Ofiara żyła na skraju nędzy"
2.05.4 > Tak, Szaleństwo, "Ofiara została straszliwie okaleczona"
2.05.5 > Tak, Czarna Magia, "To wiarygodny motyw [...]"

07.09.1888 22:45 - WATSON

Baker Street
3.01 Przeczytasz gazetę (dokumenty: "The Star. Londyn. Czwartek, 6 września 1888r.")
3.02 Wejdzie inspektor Abberline
3.03 Udaj się do miejsca "Whitechapel"
3.04 Przejdź do miejsca "Posterunek policji"

08.09.1888 00:30 - WATSON

Ulice Whitechapel
3.05 Wejdź na posterunek

Posterunek policji
3.06 Porozmawiaj z posterunkowym Humphriesem - przekażesz list Holmesa; Finley pytał o Holmesa; dowiesz się co nieco o Skórzanym Fartuchu

Przed pensjonatem
3.07 Porozmawiaj z Finley'em - jego nowy lokator jest jakiś dziwny, wraca późno w nocy, przy wprowadzaniu się stłukł słoik ze szczególnie śmierdzącą substancją; szewc Isaac Solomonovitch mający zakład naprzeciw kliniki mógłby coś pomóc w sprawie Skórzanego Fartucha
3.08 Wejdź na schody
3.09 Zabierz potłuczony słoik
3.10 Porozmawiasz z Finley'em - lokator niby jest lekarzem, posługuje się nazwiskiem Tumblety; postanowisz przyjrzeć się bliżej gostkowi
3.11 Przejdź do miejsca "Kamienica Lucy"

Ulice Whitechapel
3.12 Porozmawiaj z Lucy (w oknie) - Bella może coś wiedzieć na temat Skórzanego Fartucha, jest właścicielką burdelu; zaprowadzi Cię pod bramę burdelu
3.13 Otwórz bramę
3.14 Przejdź przez podwórze i wejdź do środka

Burdel
3.15 Porozmawiasz z Bellą - Skórzany Fartuch daje się we znaki jej i jej dziewczynom; byłaby szczęśliwa gdyby Skórzany Fartuch zniknął; więcej szczegółów na jego temat zna Margie, ale chwilowo jest w klinice; Bella zna też dr Tumblety, ale szczegóły na jego temat wyjawi w zamian za przysługę polegającą na odnalezieniu drogocennej laski należącej do jej klienta
3.16 Porozmawiaj z facetem (Sickertem) siedzącym naprzeciw recepcji - opisze swoją zgubę i da Ci do zrozumienia, że wolałby jej nie odzyskać
3.17 Porozmawiaj z dziewczyną czyszczącą dywan (Mary) - w czasie gdy laska wisiała na wieszaku, do pomieszczenia wchodził dostawca węgla
3.18 Przyjrzyj się śladom stóp na dywanie

Posterunek policji
3.19 Porozmawiaj z posterunkowym Humphriesem - obieca popytać w sprawie Tumblety'ego

Klinika
3.20 Przyjrzyj się śladom stóp na podłodze naprzeciw wejścia - takie same jak w burdelu
3.21 Porozmawiaj z dr Gibbonsem - Margie groził pracownik szewca, więc wyjechała ze strachu; z tego co opowiadała Margie wynika, że widziała tego człowieka w czasie popełniania zbrodni; złodziej laski zastawił drogocenny przedmiot w zamian za protezę dla brata; doktor oczekuje wskazania , które części pochodzą ze skradzionej laski
3.22 Podejdź do szafki w ścianie naprzeciw wejścia
3.23 Otwórz szafkę i kliknij na jej zawartość
3.23.1 > Bierz poszczególne części laski zgodnie z opisem uzyskanym od właściciela i umieszczaj je po prawej stronie: laska nr 3, gałka nr 4, pierścień nr 8 i końcówka nr 4
3.24 Porozmawiasz z dr Gibbonsem - laskę odda w zamian za mocowania do protez
3.25 Wyjdź z kliniki

Ulice Whitechapel
3.26 Wydedukujesz, że Skórzany Fartuch nie mógł być sprawcą morderstwa na Buck's Row
3.27 Idź za bramę kliniki
3.28 Obróć się plecami do bramy kliniki
3.29 Idź ulicą w lewo, skręć w pierwszą w prawo - znajdziesz zakład szewski
3.30 Wejdź do szewca

Zakład szewski
3.31 Przyjrzyj się uprzęży leżącej na stole za ladą - hałas przywoła właściciela
3.32 Porozmawiasz z Isaacem - Skórzany Fartuch naprawdę nazywa się John Pizer i nie jest już jego pracownikiem; obieca, że nakłoni go do złożenia zeznań na policji; obieca też, że przerobi uprząż na mocowania do protez

Posterunek policji
3.33 Porozmawiaj z posterunkowym Humphriesem - przekażesz wiadomość o niewinności Johna Pizera vel Skórzanego Fartucha; po chwili na posterunek wejdzie Sherlock Holmes, a niedługo później policjant, który przekaże wiadomość o kolejnej zbrodni
3.34 Udaj się do miejsca "Hanbury Street 29"

08.09.1888 06:30 - HOLMES

Hanbury Street 29
4.01 Wejdź do budynku, przy którym stoi policjant
4.02 Przejdź przez korytarz - znajdziesz się na podwórku, gdzie leżą zwłoki
4.03 Zdejmij nakrycie ze zwłok - Watson określi czas zgonu
4.04 Wykonaj oględziny miejsca zbrodni Annie Chapman
4.04.1 > (1), (2) "Przedmioty wokół stóp ofiary zostały starannie ułożone."
4.04.2 > (3) "Krew na płocie jest na wysokości około 12 cali.", "Trochę krwi trysnęło na mur koło schodów."
4.04.3 > (4) "Na ziemi nie było ani śladów, ani strużek krwi."
4.04.4 > (5) weź kopertę; dokumenty: "Fragment koperty znalezionej na Hanbury Street 29"; z koperty wyjmiesz tabletkę; dedukcja: "Koło głowy ofiary leżała koperta."
4.04.5 > (6) przyjrzysz się okolicom głowy; dedukcja: "Ciało ma zimne kończyny, zesztywnienie pośmiertne ledwo się rozpoczęło."
4.04.6 >> (1) "Nacięcie od prawej do lewej, wokół szyi...", "Nacięcie na szyi, prawej strony, biegnące aż do centralnej części gardła.", "Rana szyi jest poszarpana, wieloczęściowa."
4.04.7 >> (2), (3) "Ofiara ma posiniaczoną prawą kość policzkową i miejsce pod lewym policzkiem."
4.04.8 >> (4) "Język spuchnięty."
4.04.9 > (7) przyjrzysz się dłoni
4.04.10 >> (1) "Świeże, duże zadrapanie na pierwszym paliczku środkowego palca."
4.04.11 > (8) "Brakuje narządów; wycięta macica, wygląda na robotę zawodowca."




4.05 Utwórz tablicę dedukcji dla tego morderstwa




11.09.1888 18:21 - WATSON

Baker Street
5.01 Spróbuj wziąć rozbity słój ze stolika laboratoryjnego - nadejdzie Holmes i powie, że w słoju była formalina
5.02 Udaj się do miejsca "Whitechapel"
5.03 Przejdź do miejsca "Posterunek policji"

11.09.1888 22:35 - WATSON

Posterunek policji
5.04 Natkniesz się na przesłuchanie świadka w sprawie zabójstwa Annie Chapman
5.05 Porozmawiaj posterunkowym Humphriesem - czas zgonu Annie Chapman określony przez śledczego sądowego pokrywa się z czasem określonym przy oględzinach; zeznania kilku świadków nie zgadzają się z tym czasem i jako bezwartościowe zostały podarte i wyrzucone
5.06 Porozmawiaj z przesłuchiwanym (Richardsonem) - zezna, że był na miejscu zbrodni o 4:45 i żadnych zwłok tam nie było
5.07 Porozmawiaj posterunkowym Humphriesem - policja uważa, że obu zbrodni dokonał ten sam człowiek; musisz zdobyć rysopis Tumblety'ego
5.08 Obejdź biurko posterunkowego z lewej strony

Ważne! Nie wyjmuj z kosza raportów przed poskładaniem podartych zeznań. Gra potrafi się wtedy wysypać.

5.09 Pozbieraj fragmenty zeznań spod kosza na śmieci
5.09.1 > Poskładaj je w całość (dokumenty: "Zeznanie świadka: E. Long." i "Zeznanie świadka: A. Cadosch.")


5.10 Z kosza na śmieci wyjmiesz raporty (dokumenty: Archiwalny raport policji ws. niektórych aresztowań.")

Zakład szewski
5.11 Porozmawiaj z Isaacem - otrzymasz mocowanie do protez oraz gazetę (dokumenty: "Dziennik, 11 września 1888r.")

Klinika
5.12 Daj doktorowi mocowania do protez - otrzymasz laskę
5.13 Pokaż dr Gibbonsowi tabletkę Annie Chapman - to on dał jej te tabletki i nie mają one nic wspólnego z morderstwem

Burdel
5.14 Daj laskę Belli - Tumblety to Amerykanin lub Kanadyjczyk, który nie lubi kobiet; Tumblety chadza do speluny "Pod Gniazdem Os"; wnioski: "Pierścionki Annie Chapman nie były nic warte."
5.15 Przejdź do miejsca "Pub 'Pod Gniazdem Os' na Berner St."
5.16 Wejdź do pubu

Pub "Pod Gniazdem Os"
5.17 Porozmawiaj z artystą Sickertem siedzącym przy stoliku w towarzystwie panienki - wskaże drzwi za którymi podobno jest Tumblety; przekażesz mu wiadomość o niespodziance czekającej na niego w burdelu
5.18 Porozmawiaj z mężczyzną siedzącym samotnie przy stoliku - to dziennikarz Tom Bulling; potrzebuje czerwonego atramentu
5.19 Podejdź do drzwi, o których mówił Sickert (w ścianie, przy której stoi piec) i spróbuj je otworzyć - barman nie pozwoli
5.20 Stań tyłem do drzwi i podejdź do baru
5.21 Zabierz buteleczkę czerwonego atramentu ze zlewu
5.22 Daj czerwony atrament dziennikarzowi - pójdzie sobie
5.23 Porozmawiaj z barmanem - uregulujesz dług dziennikarza; za zamkniętymi drzwiami siedzi ukrywający się przed policją "Bezlitosny" Bluto; jedynym sposobem aby otworzył jest powiedzenie mu, że ma się wiadomość od Squibby'ego
5.24 Otwórz ponownie zamknięte drzwi - otworzy Bluto; masz przyprowadzić jakiegoś gazownika

Przed pensjonatem
5.25 Poczujesz woń gazu, który ulatnia się w opuszczonym domu
5.26 Porozmawiaj z Finley'em - policja już była w tym budynku; opisze swojego lokatora

Posterunek policji
5.27 Porozmawiaj posterunkowym Humphriesem - przekażesz rysopis Tumblety'ego; dowiesz się też, że łotrzyk Squibby podkablował drugiego łotrzyka Bluto
5.28 Udaj się do miejsca "Baker Street 221b"

12.09.1888 08:30 - WATSON

Baker Street
6.01 Odpowiedz, że ofiary wykonywały ten sam zawód

12.09.1888 08:30 - HOLMES

Baker Street
6.02 Postanowisz poukładać wszystko na osi czasu
6.03 Podejdź do tablicy wiszącej na ścianie obok stołu laboratoryjnego i użyj jej
6.03.1 > Kliknij na jednej z ikon symbolizujących dokumenty i użyj dokumentów: "Zeznanie świadka: A. Cadosch" i "Zeznanie świadka: E. Long" oraz rozmowy "Posterunek, noc z 11 na 12 września 1888r. - Zeznanie Richardsona" jako dowodów w sprawie (pojawi się stosowna zakładka pod dokumentami)
6.03.2 > Umieść ikonkę słuchawek na osi czasu na godzinie 04:30
6.03.3 > Umieść Pannę Long na 05:30
6.03.4 > Przybycie Richardsona na 04:45
6.03.5 > Odejście Richardsona na 04:50
6.03.6 > Pobyt Cadoscha w ogródku na 05:20
6.03.7 > Uderzenie o płot na 05:24
6.03.8 > Wyjście Cadoscha z domu na 05:32
6.03.9 > Umieść ikonę fajki na 06:20 - wstępnie zaakceptujesz ustawienie i postanowisz je skorygować
6.03.10 > Przesuń Pannę Long na 05:28
6.03.11 > Przesuń wyjście Cadoscha z domu na 05:31
6.03.12 > Przesuń głosy słyszane przez Cadoscha na 05:29
6.03.13 > Ustaw ikonkę noża (powinna się pojawić) na 05:30 - ustalisz dokładną godzinę zabójstwa
6.04 Podejdź do tablicy obok wejścia i popatrz na nią
6.04.1 > Odpowiedz na pytanie: "Jakie są najbardziej prawdopodobne motywy zbrodni?"
6.04.2 > Nie, Próbka do badań?, "W środowisku akademicko-medycznym [...]"
6.04.3 > Nie, Czarna magia?, "Nic by nie wskazywało na to, że odbył się [...]"
6.04.4 > Tak, Kanibalizm?, "Demencja może popchnąć człowieka do [...]"
6.04.5 > Nie, Trofeum?, "Gdyby przyjąć ten motyw, równie łatwo [...]"
6.04.6 > Tak, Pieniądze?, "Dostawy dla rynku handlu [...]"
6.05 Ustalicie, że Holmes odegra rolę gazownika, a Watson pójdzie do kolegi w londyńskim szpitalu

12.09.1888 09:30 - WATSON

Baker Street
6.06 Udaj się do miejsca "Szpital Londyński"

12.09.1888 12:30 - WATSON

Szpital Londyński
7.01 Porozmawiasz z Andrew - wykluczy możliwość handlu organami; powie, że w kostnicy szpitalnej znikają zwłoki; poprosi, aby Holmes zajął się tą sprawą; pójdzie przygotować listę zaginionych ciał
7.02 Obróć się w lewo i podejdź do stołu
7.03 Otwórz skrzynkę leżącą na stole
7.04 Zabierz przyrząd chirurgiczny
7.05 Za pomocą przyrządu chirurgicznego odkręć koło wózka stojącego przy oknie - dokumenty: "Stara recepta ze Szpitala Londyńskiego."
7.06 Przyjrzyj się schematowi budowy serca narysowanemu na tablicy
7.07 Podejdź do szafek przy umywalce (omiń regały)
7.08 Zabierz książkę - dokumenty: "Encyklopedia anatomii."
7.09 Obróć się i podejdź do regału
7.10 Użyj słoja z sercem
7.10.1 > Kliknij na ikonę symbolizującą dokument i użyj dokumentów: "Stara recepta ze Szpitala Londyńskiego." i "Encyklopedia anatomii." jako dowodów w sprawie
7.10.2 > Przesuń niebieską wskazówkę na 1 (vena cava superior), natomiast czerwoną na 5 (valva aortae)
7.10.3 > Zabierz cyfrę - dokumenty: "Wiadomość z serca."
7.10.4 > Przesuń niebieską wskazówkę na 8 (atrium sinistrum), natomiast czerwoną na 2 (truncus pulmonalis)
7.10.5 > Zabierz magnes
7.11 Podejdź do ławki nr 6 od strony ściany
7.12 Podnieś wieko z ławki
7.13 Użyj magnesu na blacie
7.13.1 > Przesuwaj magnes w taki sposób, żeby doprowadzić magnes z hakiem do otworu (żaden z magnesów nie może dotknąć przeszkody, oba magnesy mogą się bezproblemowo minąć)
7.13.2 > Zabierz hak
7.14 Przesuń podstawki pod atrament (u góry ławki) - znajdziesz otwór
7.15 Użyj haka na otworze - znajdziesz wiadomość
7.16 Zabierz wiadomość - jest zaszyfrowana
7.17 Pojawi się Andrew i przekaże listę skradzionych zwłok

12.09.1888 11:30 - HOLMES

Baker Street
8.01 Wejdź do sypialni (drzwi po prawej stronie kominka)
8.02 Zabierz ubranie z poręczy łóżka - przebierzesz się

Pub "Pod Gniazdem Os"
8.03 Zabierz szczypce do cukru leżące na barze
8.04 Podejdź do drzwi, za którymi siedzi Bluto - po drodze zauważysz poluzowaną klepkę
8.05 Szczypcami do cukru podważ klepkę
8.05.1 > Przesuwaj śmieci, aż wyjmiesz klejnot (poprawna sekwencja to: 2D, 5L, 8D, 4P, 3D, 7L, 10G, 11G, 12G, 9P, 8D, 5P, 3D, 5L, 4L, 8G, 9L, 12D, 5P, 8D, 7P, 1G, 4L, 6G, 5L, 9L, 10D, 8D, 11D, 7P, 6G, 4P, 6D, 7L, 11G, 4P)


8.06 Otwórz drzwi ze zbirem - masz przynieść jakąś torbę z opuszczonego domu

Przed pensjonatem
8.07 Porozmawiaj z Finley'em - pozwoli zabrać połamaną drabinę i inne rupiecie
8.08 Pozbieraj rupiecie leżące między schodami, a domem Finley'a - znajdziesz główkę młotka, kolanko i gruszkę do rozpylacza
8.09 Przejdź pod schody
8.10 Pozbieraj wszystkie rupiecie - znajdziesz dwie rury gazowe, deseczki, kijek, zardzewiałe żelazne naczynia i dyszę do rozpylacza perfum
8.11 Z ławki obok schodów zabierz starą szmatę i gwoździe
8.12 Zabierz dwa kije i drewnianą tyczkę oparte o mur po prawej stronie ławki (za załomem)
8.13 Szmatę zamocz w wodzie z beczki stojącej obok Finley'a
8.14 Połącz główkę młotka z kijkiem - naprawisz młotek
8.15 Połącz dwa kije - otrzymasz drewnianą tyczkę
8.16 Połącz dwie drewniane tyczki - otrzymasz dwie drewniane tyczki
8.17 Dorzuć deseczki i gwoździe do drewnianych tyczek
8.18 Pozbijaj wszystko młotkiem - otrzymasz drabinę
8.19 Przyłóż drabinę do okna w opuszczonym budynku
8.20 Użyj drabiny

Opuszczony budynek
8.21 Podejdź do kominka (w prawo)
8.22 Zabierz łom
8.23 Przejdź na drugą stronę pomieszczenia
8.24 Podnieś palnik
8.25 Podejdź do szafki gazowej naprzeciw okna
8.26 Łomem rozwal kłódkę
8.27 Spróbuj wyjąć torbę - potrzebujesz lepszej maski, maski garbarza

Przed pensjonatem
8.28 Porozmawiaj z Finley'em - po maskę skieruje Cię do szewca

Zakład szewski
8.29 Porozmawiaj z Isaacem - będzie nieufny
8.30 Daj mu wisior [8.05.1] - będzie rozmowniejszy i po maskę skieruje Cię do sklepu swojego kuzyna Abrahama
8.31 Wyjdź z zakładu

Ulice Whitechapel
8.32 Idź ulicą w lewo, aż natkniesz się na sklep zoologiczny
8.33 Wejdź do sklepu

Sklep zoologiczny
8.34 Porozmawiaj z Abrahamem - maska wpadła (masz Ci los) do klatki z wężem, a na dodatek zniszczył się hak na węże
8.35 Podejdź do regału po prawej (tego z psem)
8.36 Zabierz pęknięty hak
8.37 Zabierz klatkę z gęstą siatką z parapetu obok wejścia

Zakład szewski
8.38 Porozmawiaj z Isaacem - pozwoli zabrać kilka przedmiotów
8.39 Zabierz szczypce z lady
8.40 Zabierz kawałek drutu leżący na krześle przy stoliku po prawej stronie wejścia
8.41 Zabierz metalowy trzpień oparty o ścianę tuż przy wyjściu

Sklep zoologiczny
8.42 Połącz kawałek haka na węże z metalowym trzpieniem, dorzuć do tego drut i za pomocą szczypiec wykonaj kij do łapania węży
8.43 Połóż klatkę z gęstą siatką przy klatce z wężem
8.44 Podnieś zamknięcie klatki
8.45 Użyj kija do łapania węży na wężu
8.46 Zabierz maskę

Opuszczony budynek
8.47 Podejdź do szafki gazowej
8.48 Spróbuj wyjąć torbę - ocenisz, że wcześniej musisz naprawić gaz
8.48.1 > Wstaw brakujące odcinki rur [8.08, 8.10, 8.10]
8.48.2 > Przełóż manometr do punktu E
8.48.3 > Zakręć zawór nr 1 (PPM) - manometr wskaże 0
8.48.4 > Przełóż manometr do punktu C
8.48.5 > Odkręć zawór nr 2 (LPM) i zakręć zawór nr 3 (PPM) - manometr wskaże 100
8.48.6 > Weź palnik [8.24] i podepnij go do dolnej końcówki (kursorem, nie palnikiem, musisz trafić dokładnie w końcówkę) - zapali się płomień
8.48.7 > Przybliż palnik do pięciu łączeń (zaznaczone) aż polecą iskry i przy każdej odczekaj chwilę - wykonasz połączenie
8.48.8 > Odłóż palnik
8.48.9 > Przełóż manometr do punktu E
8.48.10 > Odkręć zawór nr 1 (LPM) i zakręć zawór nr 2 (PPM) - manometr wskaże 100 oraz zapali się płomień kontrolny


8.49 Zabierz torbę
8.50 Do torby Bluta włóż zardzewiałe naczynia [8.10]
8.51 Podejdź do okna - zobaczysz ledwo żywego kotka
8.52 Zabierz kotka

Pub "Pod Gniazdem Os"
8.53 Użyj torby pełnej naczyń na drzwiach Bluta - dowiesz się tylko tyle, że Squibby siedzi

Ulice Whitechapel
8.54 Przejdź do miejsca "Posterunek policji"
8.55 Spróbuj wejść na posterunek - postanowisz najpierw zasięgnąć języka
8.56 Wyjdź na Commercial Street - spotkasz obleśną dziwkę, którą zwą Wielką Danny "Żuchwa"; dasz jej parę drobnych, ale i tak nic Ci nie powie
8.57 Przejdź do miejsca "Sklep zoologiczny"
8.58 Przed sklepem spotkasz urwisów z Baker Street, którzy przyszli pomóc koledze w poszukiwaniu kotka, po rozmowie postanowisz pomóc chłopcu

Sklep zoologiczny
8.59 Porozmawiaj z Abrahamem - oddasz maskę; obieca zająć się kotkiem; Ty masz poszukać odpowiedniej książki
8.60 Zabierz książkę z półki na regale pod papugą - dokumenty: "Spartaca Encyclopaedia.")
8.61 Porozmawiaj z Abrahamem - oddasz książkę

Burdel
8.62 Spotkasz Lucy - odeśle Cię do Belli
8.63 Porozmawiaj z Bellą - obieca zdradzić informacje o Squibbym w zamian za zidentyfikowanie perfum
8.64 Zabierz skrzynkę z perfumami
8.65 Udaj się do miejsca "Księgarnia Barnesa"

Księgarnia Barnesa
8.66 Porozmawiaj z właścicielem (Barnesem) - poszukiwana przez Ciebie książka to encyklopedia Spartace; musisz wpierw uporządkować daty (dokumenty: "Liścik ze starek księgarni.")
8.67 Zabierz daty z lady
8.68 Podchodź do regałów, na których wiszą plakietki z datami i uzupełnij je tak aby daty tworzyły następujące ciągi: 1868, 1876, 1870, 1864; 1872, 1866, 1888, 1884, 1880; 1886, 1874, 1878, 1882 - od Barnesa dowiesz się, że poszukiwana książka była wydana w 1882 roku
8.69 Podejdź do regału oznaczonego 1882
8.70 Weź książkę - dokumenty: "Zioła i przyprawy - Spartaca Encyclopaedia."

Baker Street
8.71 Podejdź do stołu laboratoryjnego
8.72 Na stole połóż skrzynkę perfum
8.72.1 > Weź papierek i pobierz próbkę z pierwszej (od lewej) buteleczki
8.72.2 > Jako podstawę weź lawendę, dołóż do niej dwie oliwki do stóp (kładź symbole zapachów w pusty prostokąt na środku)
8.72.3 > Pobierz próbkę z drugiej buteleczki
8.72.4 > Jako podstawę weź piżmo, dołóż olejek kolendrowy (po lewej) i olejek anyżkowy
8.72.5 > Pobierz ostatnią próbkę
8.72.6 > Jako podstawę weź olejek żywiczny, dołóż aromat różany i olejek żywiczny - zidentyfikujesz wszystkie próbki

Burdel
8.73 Porozmawiaj z Bellą - potwierdzi, że Squibby siedzi w więzieniu; dostaniesz walerianę; opowie Ci, że Wielka Danny "Żuchwa" nie cierpi kotów, ale za to uwielbia perfumy
8.74 Połącz dyszę do rozpylacza perfum [8.10] z gruszką do rozpylacza [8.08] i dodaj do tego walerianę - otrzymasz perfumy z walerianą
8.75 Przejdź do miejsca "Posterunek policji"

Ulice Whitechapel
8.76 Daj Wielkiej Danny "Zuchwie" perfumy z walerianą - podobno na posterunku jest tylko jeden policjant; popryska się wabikiem na koty

Sklep zoologiczny
8.77 Porozmawiaj z Abrahamem - musisz kupić kocią karmę u Hardimana, który o tej porze przejeżdża na końcu ulicy
8.78 Wyjdź ze sklepu

Ulice Whitechapel
8.79 Idź na główną ulicę
8.80 Porozmawiaj ze sprzedawcą kociej karmy - kupisz wszystkie kocie kebaby; poprosisz chłopców, żeby zwabili koty pod posterunek; oj, będzie się działo!

Posterunek policji
8.81 Obejdź biurko posterunkowego z lewej
8.82 Użyj drzwi
8.82.1 > Majstruj gwoździem (ruch myszki w lewo powoduje przekręcenie gwoździa w prawo i odwrotnie), aż otworzysz drzwi (poprawny sposób to: obróć gwóźdź maksymalnie w prawo, zwolnij przycisk myszy, obróć gwóźdź w lewo o około 1/8 pełnego obrotu, zwolnij przycisk myszy)



8.83 Wejdź do cel
8.84 Porozmawiaj ze Squibbym - to dziennikarz z zemsty za wcześniejsze pobicie opublikował jego rysopis jako sprawcę mordu z Buck's Row; w zamian za oczyszczenie go podejrzeń obieca ujawnić informacje na temat Tumblety'ego
8.85 Połóż skradzione klejnoty na biurku posterunkowego - nadejdzie policjant, a Ty się szybko zmyjesz

Ulice Whitechapel
8.86 Przejdź do miejsca "Pub 'Pod Gniazdem Os' na Berner St."
8.87 Wejdź do pubu - przebierzesz się w normalny strój

Pub "Pod Gniazdem Os"
8.88 Porozmawiaj z kelnerką - dziennikarz czytał książkę, którą później zrzucił na podłogę; książka ostatecznie wylądowała w papierach na rozpałkę
8.89 Porozmawiaj z barmanem
8.90 Podejdź do pieca
8.91 Zabierz książkę dziennikarza, którą kelnerka wrzuciła do spalenia - dokumenty: "Dziennik - Kuba Skoczek"
8.92 Wyjdź z pubu - postanowisz jechać na Baker Street
8.93 Udaj się do miejsca "Baker Street 221b"

13.09.1888 09:30 - HOLMES

Baker Street
9.01 Watson zda relację z wizyty w szpitalu; odda też zaszyfrowaną wiadomość, którą tam znalazł
9.02 Połóż zaszyfrowany list na stole laboratoryjnym
9.02.1 > Kliknij na ikonę symbolizującą dokument i użyj dokumentów: "Zioła i przyprawy - Spartace Encyclopaedia" i "Zwierzęta - Spartace Encyclopaedia" jako dowodów w sprawie
9.02.2 > Zauważ, że dolne oznaczenia w zaszyfrowanym liście to rzymskie liczby obcięte do połowy
9.02.3 > Bogatszy o tę informację ustaw litery (przesuwaj je z dołu do góry) odpowiadające liczbom rzymskim z listu w puste miejsca
9.02.4 > Odczytaj poprawną wiadomość: NOWE, POLECENIE, PODMIOT, KOBIETA, DOSTAWA, 17, WHARFDALE - dokumenty: "Odszyfrowana wiadomość"
9.03 Nadejdzie Watson - zdasz mu relację z odszyfrowania wiadomości
9.04 Udaj się do miejsca "Wharfdale Road"

Wharfdale Road - przed budynkiem
9.05 Obróć się lekko w lewo
9.06 Podejdź do drzwi do budynku
9.07 Spróbuj otworzyć drzwi - zamknięte
9.08 Obróć się plecami do drzwi i podejdź do resztek wózka
9.09 Obróć się w prawo i podejdź do sznura
9.10 Scyzorykiem obetnij sznur na bieliznę
9.11 Obróć się w prawo i przejdź na tylne podwórko

Wharfdale Road - tylne podwórko
9.12 Obróć się w lewo
9.13 Spójrz na brezent
9.14 Scyzorykiem odkrój trochę osmolonego brezentu

Wharfdale Road - przed budynkiem
9.15 Podejdź do drzwi do budynku
9.16 Użyj osmolonego brezentu na klamce - otworzysz drzwi
9.17 Wejdź do środka

Wharfdale Road - parter budynku
9.18 Obróć się lekko w lewo i podejdź do komody
9.19 Otwórz leżące na komodzie pudełko
9.20 Zabierz pręt z pudełka
9.21 Podejdź do stolika pod schodami
9.22 Przesuń stolik
9.23 Odsuń dywan
9.24 Otwórz drzwi w podłodze
9.25 Przywiąż sznur do dolnej poręczy schodów
9.26 Użyj sznura - zejdziesz do piwnicy

Wharfdale Road - piwnica budynku
9.27 Weź pogrzebacz oparty o piec
9.28 Podejdź do windy
9.29 Przesuń składane nosze na platformę windy
9.30 Użyj pogrzebacza na kratce mechanizmu - usuniesz kratkę
9.31 Użyj mechanizmu
9.31.1 > Połącz ze sobą wszystkie zaznaczone pola pamiętając, że łączyć można tylko te punkty, które są względem siebie poziomo, pionowo lub po przekątnej
9.31.2 > Powtórz powyższe dwukrotnie dla innego układu punktów - uruchomisz mechanizm




9.32 Przekręć korbą mechanizmu - winda pojedzie do góry, ale się zepsuje
9.33 Podnieś zgięty klucz, który odsłoniła platforma windy
9.34 Podejdź do stołu i użyj go
9.34.1 > Zabierz szczypce i młotek
9.34.2 > Skręć imadło
9.34.3 > Włóż zgięty klucz do imadła (kliknij ponad imadłem)
9.34.4 > Szczypcami wyprostuj klucz
9.34.5 > Zabierz wyprostowany klucz
9.35 Podejdź do drzwi wyjściowych
9.36 Kluczem otwórz drzwi - znajdziesz się na zewnątrz

Wharfdale Road - parter budynku
9.37 Zabierz składane nosze

Wharfdale Road - przed budynkiem
9.38 Podejdź do resztek wózka leżących naprzeciw wejścia do budynku
9.39 Przy pomocy pręta wyjmij zawleczkę z koła - zabierzesz koło

Wharfdale Road - tylne podwórko
9.40 Wstaw koło od wózka do wozu
9.41 Wyjmij kamień spod prawego i lewego koła wozu
9.42 Popchnij wóz od strony dyszli
9.43 Podejdź do wozu
9.44 Połącz ze sobą obie części noszy
9.45 Oprzyj drewniane nosze na beczce stojącej na wozie (kliknij ponad beczką)
9.46 Połącz pogrzebacz z młotkiem i przy ich pomocy zrób otwory w noszach - powstanie świetna drabina
9.47 Użyj noszy - znajdziesz się przed oknem
9.47.1 > Użyj szczypiec na desce
9.47.2 > Wejdź do środka

Wharfdale Road - piętro budynku
9.48 Przyjrzyj się zawieszce na stopie trupa - to zwłoki ze szpitala
9.49 Obróć się w lewo i podejdź do regału
9.50 Użyj białej skrzynki - znajdziesz zamek szyfrowy do otwarcia z losowym układem
9.50.1 > Usuń ze środka wszystkie jasne pola z cyframi (pola można usuwać tylko wtedy, gdy cyfra widoczna w ruchomym kwadracie jest taka sam jak ostatnia cyfra sumy z zaznaczonych przez ruchomy kwadrat pól; przykładowe poprawne ułożenie kwadratu) - otworzysz skrzynkę


9.50.2 > Wyjmij ze skrzynki metalowy kwadrat i list - dokumenty: "List znaleziony w domu przy Wharfdale Road 17"
9.51 Idź w głąb pokoju
9.52 Zerwij plakat ze ściany - dokumenty: "Broszura"
9.53 Zabierz zdjęcie leżące na skrzyni - dokumenty: "Fotografia"
9.54 Podejdź do biurka stojącego naprzeciw okna
9.55 Spójrz na fotografię wiszącą na ścianie - to ta sama kobieta, której zwłoki leżą na stole
9.56 Obróć się w prawo
9.57 Przyjrzyj się zielonej sukni leżącej na podłodze
9.58 Zabierz czerwoną wstążkę z kapelusza leżącego na skrzyni
9.59 Idź w stronę okna
9.60 Wyjmij trójkątny klejnot z marynarki wiszącej na wieszaku
9.61 Przyjrzyj się głowie trupa
9.62 Przyjrzyj się nożyczkom i innym przyrządom
9.63 Przyjrzyj się butelce ze środkiem chemicznym
9.64 Połącz trójkątny klejnot z metalowym kwadratem i przywiąż do tego czerwoną wstążkę - otrzymasz kwadrat złączony z trójkątem
9.65 Wyjdź przez okno

Wharfdale Road - przed budynkiem
9.66 Zaczepi Cię koleś
9.67 Pokaż gościowi kwadrat złączony z trójkątem - opowie to i owo; wnioski: "W Londynie nie funkcjonuje czarny rynek handlu narządami."

29.09.1888 19:35 - HOLMES

Baker Street
10.01 Przybiegnie Wiggins z informacją gdzie pracuje Tom Bulling
10.02 Udaj się do miejsca "Centralna Agencja Prasowa na Fleet St."

29.09.1888 22:00 - HOLMES

Centralna Agencja Prasowa
10.03 Pokaż ulotkę Księcia Raszkalnikowa dziennikarzowi stojącemu pod oknem po prawej - powie Ci, że biurko Bullinga jest przy piecyku; pobiegnie sprawdzić nowinę; zostawi weksel
10.04 Podejdź do biurka stojącego najbliżej drzwi szefa (Directour)
10.05 Wyjmij papier z maszyny do pisania - dokumenty: "List do Pana Moore'a"
10.06 Podejdź do biurka Bullinga ("pod" zegarem, obok pieca)
10.07 Z kosza na śmieci wyjmij list - dokumenty: "Zgnieciony list"
10.08 Sprawdź co jest na biurku Bullinga
10.08.1 > Zabierz notatki Bullinga leżące przed maszyną do pisania
10.08.2 > Zabierz monety
10.08.3 > Zabierz szmaty
10.09 Przy pomocy szmat otwórz drzwiczki pieca po prawej stronie biurka Bullinga - znajdziesz kawałek bibułki
10.10 Podejdź do biurka stojącego najbliżej drzwi szefa
10.11 Użyj kawałka bibułki na lustrze stojącym na biurku - odczytasz fragment wiadomości (dokumenty: "Kawałek bibułki")
10.12 Podejdź do telefonu przy oknie (po drugiej stronie pomieszczenia niż biurko Bullinga)
10.13 Użyj telefonu
10.13.1 > Zauważ przytwierdzoną do telefonu odbitkę monety i spójrz na monetę z odbitki - rok wydania tej monety to 1875
10.13.2 > Ustaw na telefonie numer 1875 i zadzwoń pociągając za wajchę
10.13.3 > Głos w słuchawce zapyta: "Czy policja ma jakiegoś podejrzanego w sprawie tych tajemniczych kradzieży papierosów i marchewek, które miały miejsce na targu na Commercial Street?"
10.13.4 > Odpowiedz (ustawiając części zdania w przygotowanych do tego miejscach): "Scotland Yard szuka królika z gruźlicą."
10.13.5 > Głos w słuchawce zapyta: "W temacie ostatniego skandalu w parlamencie, co prezes partii wigów odpowiedział na inwektywy torysów, którzy mianowali go 'naczelnym partaczem'?"
10.13.6 > Odpowiedz: "Głosujcie na swego; będę waszym idealnym reprezentantem!"
10.13.7 > Głos w słuchawce zapyta: "Według badań zleconych przez rząd, pracownicy służby cywilnej są najlepszymi małżonkami... Dlaczego?"
10.13.8 > Odpowiedz: "Jak wracają z pracy są mniej zmęczeni i już przeczytali gazetę."
10.13.9 > Gość opisze wygląd koperty, w której zostawił informacje dla Bullinga
10.14 Podejdź do szafki z depeszami (pod portretem Jej Królewskiej Mości)
10.15 Zabierz kopertę leżącą na szafce z depeszami - znajdziesz parę ciekawostek (dokumenty: "Notatki na temat Kuby Skoczka", "Lista pisana ołówkiem", "Telegram do Abberline'a", "List do Toma Bullinga"
10.16 Udaj się do miejsca "Whitechapel"
10.17 Przejdź do miejsca "Posterunek policji"

30.09.1888 00:10 - HOLMES

Ulice Whitechapel
10.18 Podejdź do posterunku policji - policjanci zaprowadzą Cię do inspektora Abberline'a

Posterunek policji
10.19 Porozmawiasz z inspektorem Abberline - zabroni Ci pojawiać się w okolicy; pokaże Ci list rzekomo napisany przez mordercę (dokumenty: "List podpisany 'Kuba Rozpruwacz'")

Ulice Whitechapel
10.20 Przejdź do miejsca "Pub 'Pod Gniazdem Os' na Berner St." - spotkasz dr Watsona

Pub "Pod Gniazdem Os"
10.21 Porozmawiaj z Bullingiem - obieca zostawić Squibby'ego w spokoju
10.22 Wyjdź z pubu

Ulice Whitechapel
10.23 Spotkasz Squibby'ego - opowie Ci, że Tumblety miał poćwiartowane zwłoki kobiet w kufrze

Przed pensjonatem
10.24 Podejdź do Finley'a, porozmawiasz z nim - dr Tumblety zwiał; drzwi do jego mieszkania są otwarte
10.25 Wejdź po schodach i idź w prawo - powiesz dr Watsonowi, żeby był ostrożny
10.26 Spójrz na ślady butów przed drzwiami
10.26.1 > (1) - to formalina
10.26.2 > (2) - ktoś uciekał
10.26.3 > miarką zmierz rozmiar - to 13


10.27 Otwórz drzwi do mieszkania

Mieszkanie Tumblety'ego
10.28 Zabierz list leżący na stoliku nocnym obok łóżka - dokumenty: "List znaleziony u Tumblety'ego"
10.29 Podejdź do stołu naprzeciw drzwi
10.30 Zabierz listy ze stołu - dokumenty: 2*"List znaleziony u Tumblety'ego"
10.31 Popatrz na plamę na podłodze po lewej stronie stołu
10.32 Przyjrzyj się śladom butów prowadzących od plamy do drzwi
10.33 Podejdź do szafy stojącej obok toaletki
10.34 Spróbuj otworzyć szafę
10.34.1 > Poustawiaj wszystko jak na screenie


10.35 Spójrz na słoje w szafie - to narządy rozrodcze kobiet

Przed pensjonatem
10.36 Finley poinformuje Cię, że morderca ponownie zaatakował i to dwukrotnie

07.10.1888 15:00 - WATSON

Baker Street
11.01 Holmes poleci Ci przeczytanie notatek na temat morderstw - dokumenty: "Notatka na temat morderstwa Liz Stride w Dutfield's Yard", "Notatka na temat morderstwa Katherine Eddowes"
11.02 Holmes zleci Ci zdobycie świńskich łbów
11.03 Udaj się do miejsca "Whitechapel"
11.04 Przejdź do miejsca "Burdel"

Ulice Whitechapel
11.05 Podejdź do drzwi burdelu - spotkasz Lucy; dowiesz się, że jej wujek zmarł; poda adres rzeźni
11.06 Przejdź do miejsca "Sklep rzeźnicki Fletchera"
11.07 Spróbuj wejść do sklepu - zobaczysz kartkę "zamknięte z powodu choroby"

Klinika
11.08 Porozmawiaj z dr Gibbonsem - Fletcher wyjechał na leczenie, ale klucz do swojego sklepu zostawił Hardimanowi, sprzedawcy kocich przysmaków
11.09 Wyjdź z kliniki

Ulice Whitechapel
11.10 Wyjdź przez bramę na ulicę - zaczepi Cię Wielka Danny "Żuchwa"
11.11 Porozmawiaj z Wielką Danny "Żuchwą" - dowiesz się, że Hardiman mieszka w okolicy miejsca zbrodni Annie Chapman
11.12 Udaj się do miejsca "Hanbury Street 29"

Hanbury Street
11.13 Podejdź do Hardimana i porozmawiaj z nim - złamał klucz do sklepu Fletchera
11.14 Podejdź do drzwi z napisem "Richardson Packing Cash Maker" i wejdź do środka
11.15 Idź schodami do góry
11.16 Podnieś kawałek klucza spod drzwi po lewej
11.17 Zejdź ze schodów i przejdź na podwórko, na którym zamordowano Annie Chapman
11.18 Wyjmij klucz z drzwi do wychodka
11.19 Wyjdź na ulicę
11.20 Porozmawiaj z Hardimanem - dasz mu dwie części klucza; obieca też dostarczyć świńskie łby do sklepu Fletchera

07.10.1888 - HOLMES

Ulice Whitechapel
11.21 Wejdź do sklepu Fletchera

Sklep rzeźnicki Fletchera
11.22 Podejdź do drzwi przesuwnych naprzeciw wejścia
11.23 Przesuń hak wiszący po lewej stronie drzwi
11.24 Sprawdź lewe dolne koło - jest zniszczone
11.25 Przy pomocy scyzoryka zdejmij lewe górne koło
11.26 Zahacz hakiem o trzpień po zdjętym kole (kliknij na trzpień) - podniesiesz drzwi
11.27 Przy pomocy scyzoryka zdejmij lewe dolne koło i w jego miejsce włóż kółko z góry
11.28 Przesuń drzwi

07.10.1888 - WATSON

Sklep rzeźnicki Fletchera
11.29 Wejdź do pomieszczenia za przesuwnymi drzwiami
11.30 Otwórz szufladę z nożami (w stole po lewej)
11.30.1 > Zmierz 4. nóż w dolnym rzędzie od czubka do koniec trzonka - ma 13 cali
11.30.2 > Zabierz nóż
11.30.3 > Przyjrzyj się przez lupę 1. górnemu nożowi - znajdziesz kawałek chrząstki
11.30.4 > Zabierz nóż
11.31 Porozmawiaj z Holmesem

07.10.1888 - HOLMES

Sklep rzeźnicki Fletchera
11.32 Zrób użytek ze świńskich łbów
11.32.1 > Eksperyment nr 1 ("Zadaj dużą, głęboką ranę, celując w gardło świni.")
11.32.2 >> Weź dowolny nóż i wykonaj nacięcie na świni, odłóż nóż i wysłuchaj komentarza
11.32.3 >> Powtórz dla pozostałych noży
11.32.4 >> Zaznacz pierwszy i ostatni nóź - dobrze
11.32.5 > Eksperyment nr 2 ("Spróbuj odciąć świni głowę, pamiętając o tym, że zabójcy się to nie udało...")
11.32.6 >> Postąp tak samo jak w przypadku eksperymentu nr 1
11.32.7 >> Zaznacz drugi, trzeci i czwarty nóż - dobrze
11.32.8 > Eksperyment nr 3
11.32.9 >> Postąp tak samo jak w przypadku eksperymentu nr 1
11.32.10 >> Zaznacz pierwszy, trzeci i czwarty nóż - dobrze
11.32.11 > Weź ostatni nóż (we wszystkich przypadkach tym nożem możliwe było zadanie takich ran) i połóż do na wydzielone miejsce - wnioski: "W morderstwach P. Nichols, A. Chapman, L. Stride, K. Eddowes i M. J. Kelly użyto takiego samego noża rzeźnickiego"
11.33 Przejdź do miejsca "Pub 'Pod Gniazdem Os' na Berner St."

Ulice Whitechapel
11.34 Wejdź do pubu - Watson ma poczekać na posterunkowego

Pub "Pod Gniazdem Os"
11.35 Porozmawiaj z Bullingiem - opowie co wydarzyło się na Dutfield's Yard wg zeznań świadka
11.36 Porozmawiaj z barmanem - wskaże miejsce zabójstwa

07.10.1888 - WATSON

Ulice Whitechapel
11.37 Porozmawiaj z policjantem stojącym przed drzwiami do pubu - widział ofiarę z mężczyzną między 00:30 a 00:35; opisze mężczyznę, z którym była kobieta; powie też, że nikt go oprócz niego nie widział

07/08.10.1888 - HOLMES

Ulice Whitechapel
12.01 Idź Berner Street i wejdź do drzwi z napisem "A. Dutfield's Van and Cart Builder"

Dutfield's Yard
12.02 Dokonaj rekonstrukcji wydarzeń na Dutfield's Yard
12.02.1 > Umieść na osi czasu ikony zdarzeń zgodnie z zapisaną przy ich opisie godziną
12.02.2 > Umieść ikonę symbolizującą morderstwo między 00:45 a 01:00
12.03 Dokonaj oględzin miejsca zbrodni Liz Stride
12.03.1 > (1) "Zakrwawiona prawa ręka i nadgarstek."
12.03.2 > (2) "Kolana i dolna część sukienki - czyste."
12.03.3 > (3)
12.03.4 > (4) "Rana na szyi jest czysta. Zaczyna się po prawej stronie, jest lekko ukośna ku dołowi.", "Arteria szyjna nie została przecięta."
12.03.5 > (5) "Na ziemi jest brudno."


12.04 Utwórz tablicę dedukcji dla tego morderstwa


07/08.10.1888 - WATSON

Dutfield's Yard
12.05 Rozpocznij oględziny miejsca zbrodni
12.05.1 > Skieruj lupę na torebkę z pastylkami - zauważysz podobieństwo z morderstwem Annie Chapman; wnioski: "L. Stride trzymała paczkę tabletek w lewej ręce."

07/08.10.1888 - HOLMES

Mitre Square
12.06 Wyjmiesz mapę - dokumenty: "Mapa okolic Mitre Square"
12.07 Ustaw się przodem do wejścia do budynku Mitre Square 5
12.08 Obróć się w lewo i podejdź do skrzyń
12.09 Zabierz latarnię stojącą na skrzyni
12.10 Zapal latarnię zapałkami
12.11 Idź dalej, aż dojdziesz do Mitre Street (usłyszysz stosowny komunikat)
12.12 Obróć się i wróć na plac
12.13 Skręć w prawo i idź wzdłuż budynków - dojdziesz do miejsca zbrodni
12.14 Dokonaj oględzin miejsca zbrodni Katherine Eddowes
12.14.1 > (1) "Tuż obok dłoni ofiary znaleziono naparstek."
12.14.2 > (2) "Przedmioty na pewno należały do kobiety.", "Przedmioty wokół stóp ofiary zostały starannie ułożone."
12.14.3 > (3)
12.14.4 > (4) "Wycięto kawałek białego fartucha K. Eddowes."
12.14.5 > (5) "Rana cięta na środku ciała biegnie od mostka w dół do krocza.", "Wątroba i płuca K. Eddowes noszą niewielkie nacięcia.", "Jedna nerka i macica K. Eddowes zostały usunięte."
12.14.6 > (6)
12.14.7 > (7) przyjrzysz się okolicom głowy denatki
12.14.8 >> (1) "Powieki K. Eddowes zostały odcięte."
12.14.9 >> (2) "Nos K. Eddowes został odcięty."
12.14.10 >> (3) "Policzki K. Eddowes zostały przycięte, jakby celem wyszczuplenia twarzy."
12.14.11 >> (4) "Rana na szyi zaczyna się po prawej stronie, jest lekko ukośna ku dołowi."



12.15 Utwórz tablicę dedukcji dla tego morderstwa



12.16 Obróć się tak, aby mieć drewniany płot po prawej stronie
12.17 Przejdź przez plac podążając do widocznej z oddali uliczki
12.18 Idź dalej Church Passage
12.19 Spotkasz Abrahama Solomonovitcha - opowie o zdarzeniu
12.20 Wróć na Mitre Square idąc Church Passage
12.21 Gdy dojdziesz do placu, obróć się w prawo i idź wzdłuż budynków - dojdziesz do zaułka prowadzącego do St. James Place
12.22 Zrekonstruuj wydarzenia na Mitre Square
12.22.1 > Ustaw ikonę posterunkowego Watkinsa na godzinie 01:30 - poprosisz Watsona o wykonanie eksperymentu

07/08.10.1888 - WATSON

Mitre Square
12.23 Weź zapaloną latarnię do ręki
12.24 Wejdź na plac i podejdź do miejsca zbrodni, aż zauważysz Holmesa

07/08.10.1888 - HOLMES

Mitre Square
12.25 Zrekonstruuj wydarzenia na Mitre Square
12.25.1 > Ustaw ikonę symbolizującą, że morderstwo się jeszcze nie wydarzyło na 01:30
12.25.2 > Umieść na osi czasu pozostałe ikony zdarzeń zgodnie z zapisaną przy ich opisie godziną - poprosisz Watsona o kolejny eksperyment

07/08.10.1888 - WATSON

Mitre Square
12.26 Weź zapaloną latarnię do ręki
12.27 Wejdź na plac i podejdź do miejsca zbrodni, aż zauważysz Holmesa

07/08.10.1888 - HOLMES

Mitre Square
12.28 Zrekonstruuj wydarzenia na Mitre Square
12.28.1 > Ustaw ikonę symbolizującą odkrycie ciała na 01:44
12.28.2 > Umieść ikonę symbolizującą morderstwo K. Eddowes między 01:35 a 01:42
12.28.3 > Umieść ikonę symbolizującą czas przejścia z Dutfield's Yard na Mitre Square między godzinami 01:00 a 01:20 - wnioski: "Morderca z Whitechapel miał dość czasu, żeby zabić L. Stride i K. Eddowes."
12.29 Udaj się do miejsca "Goulston Street"

07/08.10.1888 - HOLMES

Goulston Street
12.30 Obróć się tak, aby zobaczyć szyld "Flittman & Co."
12.31 Podejdź do drzwi "108-119 Wentworth" - znajdziesz miejsce, w którym znaleziono kawałek białego fartucha; wnioski: "Morderca z Whitechapel zostawił na Goulston Street napis, który miał rzucić podejrzenie na Żydów.", "Na Goulston Street, nieopodal wiadomości rzucającej podejrzenie na Żydów, znaleziono kawałek fartucha."; poprosisz Watsona, aby znalazł coś co mogłoby imitować deszcz

07/08.10.1888 - WATSON

Goulston Street
12.32 Wejdź na ulicę i stań tuż przy chodniku
12.33 Obróć się w lewo i idź wzdłuż chodnika
12.34 Zabierz linę leżącą na drewnianym stole
12.35 Idź dalej wzdłuż chodnika
12.36 Podnieś tyczkę leżącą na chodniku
12.37 Przejdź na drugą stronę ulicy i wejdź na chodnik
12.38 Idź chodnikiem w stronę Holmesa
12.39 Przestaw trzykrotnie drewnianą skrzynkę leżącą na chodniku (za drewnianą konstrukcją tarasującą przejście) - zrobisz schodek ze skrzynki
12.40 Ustaw się na wprost nowopowstałego schodka i spójrz do góry - zauważysz konewkę
12.41 Zabierz bosak leżący na drewnianym stole za plecami
12.42 Połącz bosak z tyczką i zwiąż to liną - otrzymasz duży bosak
12.43 Użyj dużego bosaka na konewce - zdobędziesz naczynie
12.44 Idź dalej chodnikiem
12.45 Z beczki stojącej pod rynną nabierz deszczówki do konewki
12.46 Daj pełną konewkę Holmesowi

07/08.10.1888 - HOLMES

Goulston Street
12.47 Użyj pełnej konewki na napisach - zalejesz napisy i zaproponujesz Watsonowi eksperyment

07/08.10.1888 - WATSON

Goulston Street
12.48 Stań na środku ulicy
12.49 Znajdź miejsce, w którym zobaczysz napisy (mniej więcej w miejscu, w którym latarnia będzie widoczna na tle ościeżnicy z napisami)
12.50 Podejdź bliżej, aż zobaczysz biały kawałek fartucha
12.51 Udaj się do miejsca "Baker Street 221b"

09.10.1888 07:15 - WATSON

Baker Street
13.01 Zdejmij czapkę wiszącą na wieszaku po prawej stronie drzwi wyjściowych
13.02 Otwórz szafę stojącą przy drzwiach do sypialni
13.03 Wyjmij manekina i czapkę
13.04 Wejdź do sypialni
13.05 Zabierz ubranie robocze z poręczy łóżka
13.06 Otwórz szufladę w szafce stojącej po prawej stronie łóżka
13.07 Zabierz rudą perukę
13.08 Otwórz kufer leżący na łóżku
13.09 Zabierz ciemnobrązową perukę
13.10 Zabierz blond perukę z toaletki
13.11 Zabierz słynną czapkę Holmesa z lustra
13.12 Zabierz manekina stojącego w kącie
13.13 Wyjdź z sypialni - ustawisz dwa manekiny
13.14 Wejdź do pokoju Watsona
13.15 Otwórz szafę po lewej
13.16 Wyjmij z szafy przebranie robotnika
13.17 Zdejmij garnitur z manekina stojącego za szafą
13.18 Zabierz manekina
13.19 Wyjdź z pokoju Watsona - ustawisz ostatniego manekina
13.20 Użyj jednego z manekinów
13.20.1 > Kliknij na jedną z ikon symbolizujących dokument i użyj: rozmowy Abrahama Solomonovitcha w/s "Mitre Square z 07/08.10.1888", rozmowy posterunkowego Smitha w/s "Dutfield's Yard z 07.10.1888" oraz dokumentu "Zeznanie świadka E. Long" jako dowodów w sprawie
13.20.2 > Ubierz lewego manekina w blond perukę, szarą czapkę i ubranie robocze
13.20.3 > Na lewym manekinie ustaw wzrost na 5 stóp i 3 cale oraz wiek na 30 lat
13.20.4 > Ubierz środkowego manekina w ciemnobrązową perukę, brązową czapkę i garnitur
13.20.5 > Na środkowym manekinie ustaw wzrost na 5 stóp i 8 cali oraz wiek na 26 lat
13.20.6 > Ubierz prawego manekina w ciemnobrązową perukę, słynną czapkę Holmesa i przebranie robotnika
13.20.7 > Na prawym manekinie ustaw wzrost na 5 stóp i 3 cale oraz wiek na 40 lat
13.20.8 > Skoryguj wzrost środkowego manekina na 5 stóp i 3 cale
13.21 Holmes postanowi ujednolicić zeznania
13.22 Zgaś światło wyłącznikiem przy drzwiach - po oględzinach stwierdzisz, że blond włosy w ciemności wyglądają tak samo jak ciemne
13.23 Włącz światło
13.24 Dopasuj odpowiednie włosy trzem manekinom
13.24.1 > Na wszystkie manekiny nałóż blond peruki
13.25 Określ przedział wiekowy, mając na względzie tolerancję wieku, o której mówił Sherlock Holmes
13.25.1 > Ustaw zakresy lat jak na screenie - Holmes odpowiednio to skomentuje


13.25.2 > Przy wszystkich manekinach ustaw wiek na 33 (jedyny, który się powtarza)
13.26 Odpowiedz na pytanie: "Co Kuba Rozpruwacz zrobi po popełnieniu pierwszego morderstwa na Dutfield's Yard... jeszcze przed popełnieniem drugiego, na Mitre Square?"
13.26.1 > Wybierz: "Wróci do domu lub w inne bezpieczne miejsce i..." i " przebierze się i poszuka kolejnej ofiary." - postanowicie zlokalizować owo miejsce
13.27 Zabierz przybory kreślarskie (ołówek, linijkę i kompas?) z komody przy oknie
13.28 Użyj przyborów kreślarskich na mapie wiszącej naprzeciw wejścia
13.28.1 > Umieść ikony symbolizujące ofiary na miejscach zbrodni: Annie Chapman na Hanbury Street, Elizabeth Stride na Dutfield's Yard, Mary-Ann Nichols na Buck's Row i Katherine Eddowes na Mitre Square
13.28.2 > Umieść ikonę "napis" na Goulston Street
13.28.3 > Ołówkiem połącz Mitre Square z Buck's Row oraz Hanbury Street z Dutfield's Yard - powstanie krzyż
13.28.4 > Ołówkiem połącz Mitre Square z Dutfield's Yard
13.28.5 > Przyrządem do rysowania elips zakreśl elipsę ze środkiem w połowie między Mitre Square a Dutfield's Yard obejmującą oba te punkty (około 1-2 cm poza tymi punktami)
13.28.6 > Cyrklem zaznacz okrąg ze środkiem w Goulston Street i promieniem sięgającym Mitre Square
13.28.7 > Gumką zaznacz obszar wspólny wewnątrz okręgu i elipsy


09.10.1888 07:15 - HOLMES

Baker Street
13.29 Udaj się do miejsca "Centralna Agencja Prasowa na Fleet St."

09.10.1888 14:00 - HOLMES

Centralna Agencja Prasowa
14.01 Pokaż Bullingowi weksel - musisz sam poszukać odpowiedniej depeszy
14.02 Podejdź do szafki z depeszami
14.03 Spójrz do szafki - opisy wszystkich przegródek są pomieszane
14.03.1 > Sprawdź co jest w 5. przegródce w górnym rzędzie- "Gospodarka"
14.03.2 > Umieść odpowiednią tabliczkę
14.03.3 > Spójrz do 6. przegródki w górnym rzędzie - jest zreperowana
14.04 Podejdź do biurka stojącego tuż przy szafce z depeszami
14.05 Zabierz list (dokumenty: "List do Fernanda") - "Społeczeństwo" sąsiaduje z "Gospodarką", "Społeczeństwo" jest po prawej stronie "Polityki"
14.06 Podejdź do biurka przed wejściem
14.07 Zabierz listy (dokumenty: "List dziennikarza", "Liścik pisany ołówkiem") - "Polityka" i "Społeczeństwo" z boku, "Sport" pod "Gospodarką" i "Okładki" na końcu rzędu; "Kronika kryminalna" na dole, "Skrót wiadomości" na górze, "Prognoza pogody" przeważnie pusta
14.08 Podejdź do biurka stojącego najbliżej drzwi szefa
14.09 Wyjmij papier z maszyny do pisania (dokumenty: "List do dyrektora") - "Świat" jest przepełniony i jest nad "Kronikami kryminalnymi"; "Społeczeństwo" również jest przepełnione i jest nad "Kulturą"
14.10 Zabierz rachunek (dokumenty: "Rachunek za naprawę") - naprawiona przegródka to "Wiadomości w skrócie"
14.11 Podejdź do szafki z depeszami
14.11.1 > Ułóż tabliczki zgodnie z opisem (górne przegródki: "Okładka", "Świat", "Polityka", "Społeczeństwo", "Gospodarka" i "Wiadomości w skrócie i ciekawostki"; dolne przegródki: "Osobistości", "Kronika kryminalna", "Wynalazki i nauka", "Kultura", "Sport" i "Prognoza pogody"
14.11.2 > Zabierz kopertę z przegródki "Kronika Kryminalna" - musisz ją otworzyć bez zostawiania śladów
14.12 Podejdź pod drzwi szefa
14.13 Zabierz konewkę z wodą
14.14 Zabierz czajnik stojący na szafce po lewej stronie drzwi szefa
14.15 Podejdź do pieca
14.16 Połóż czajnik na piecu
14.17 Z pełnej konewki nalej wody do czajnika
14.18 Otwórz klapę pieca
14.19 Zapałkami zapal ogień - po chwili z czajnika będzie buchała para
14.20 Odklej kopertę nad parą - dokumenty: "Zeznanie w sprawie śmierci pani Smith", "Zeznanie w sprawie Marthy Tabram"
14.21 Udaj się do miejsca "Whitechapel"
14.22 Przejdź do miejsca "Sklep zoologiczny"

Ulice Whitechapel
14.23 Spróbuj wejść do sklepu zoologicznego - będzie zamknięty
14.24 Porozmawiaj z Hardimanem - policja zabrała zwierzaki ze sklepu; opowie też o cierpieniach swojej córki

Klinika
14.25 Porozmawiaj z dr Gibbonsem - córka Hardimana zmarła na syfilis; otrzymasz zdjęcie osoby z twarzą wyniszczoną przez syfilis (dokumenty: "Zdjęcie dziecka z wychudzoną twarzą"); wnioski: "Syfilis powoduje deformacje twarzy pacjentów."

Zakład szewski
14.26 Porozmawiaj z Isaacem - Abraham jest przesłuchiwany; obieca rozeznać kto to jest Joseph z Aldgate
14.27 Udaj się do miejsca "Baker Street 221b"

15.10.1888 11:20 - HOLMES

Baker Street
15.01 Watson przyniesie list (dokumenty: "List od Londyńskich Środowisk Lekarskich") dotyczący dr Tumblety'ego i jego zapotrzebowania na macice
15.02 Podejdź do mapy Whitechapel (obok szafy) i spójrz na nią
15.02.1 > Umieść ikonę Martha Tabram na George Yard

08.11.1888 16:00 - HOLMES

Baker Street
16.01 Wejdzie Wiggs z wiadomością, że dr Tumblety'ego właśnie wypuściła policja
16.02 Udaj się do miejsca "Whitechapel"
16.03 Przejdź do miejsca "Pensjonat dla niezamożnych"

Przed pensjonatem
16.04 Zaczepi Cię Finley - dr Tumblety jest w mieszkaniu
16.05 Podejdź pod drzwi mieszkania dr Tumblety'ego i wejdź do środka

Mieszkanie Tumblety'ego
16.06 Przyciśniesz doktorka - to nie on

Przed pensjonatem
16.07 Zlecisz urwisom z Baker Street baczenie na dr Tumblety'ego

09.11.1888 - HOLMES

Millers Court
17.01 Podejdź do mężczyzny stojącego przy wejściu na podwórko
17.02 Przejdź na podwórko i otwórz drzwi po prawej - widok będzie dosyć makabryczny
17.03 Udaj się do miejsca "Baker Street 221b"

Baker Street
17.04 Ulepisz figurkę z gliny przedstawiającą ostatnią ofiarę
17.05 Użyj figurki leżącej na stole laboratoryjnym
17.05.1 > Weź szczypce
17.05.2 > Umieść wszystkie organy na miejscu
17.05.3 > Wskaż, że brakuje serca - wnioski: "Gardło M. J. Kelly zostało poderżnięte w ten sam sposób, co w innych przypadkach.", "Morderca M. J. Kelly ma wiedzę o budowie ciała ludzkiego.", "Serce M. J. Kelly zostało usunięte w ten sam sposób, co w innych przypadkach.", "Płuca M. J. Kelly zostały przebite nożem.", "Wiele narządów M. J. Kelly zostało wyciętych.", "Rany na szyi K. Eddowes świadczą o praworęczności mordercy.", "Ciało M. J. Kelly zostało okaleczone."
17.06 Udaj się do miejsca "Whitechapel"
17.07 Przejdź do miejsca "Zakład szewski"

Ulice Whitechapel
17.08 Spróbuj wejść do zakładu szewskiego - zawoła Cię Hardiman
17.09 Porozmawiaj z Hardimanem - opowie o kulinarnych zwyczajach Żydów

Zakład szewski
17.10 Porozmawiaj z Isaacem - dowiesz się jakie podroby jadają Żydzi oraz poznasz nazwisko Josepha, rzeźnika z Aldgate (Levy)
17.11 Udaj się do miejsca "Klub Imperial na Mitre Square"

Przed klubem Imperial
17.12 Wejdź do środka

Klub Imperial - wejście
17.13 Zaczepi Cię ochroniarz - Levy'ego nie ma w klubie; nie powie gdzie mieszka poszukiwany; postanowisz dostać się o klubu inną drogą
17.14 Zabierz ulotkę ze stolika obok ochroniarza - dokumenty: "Ogłoszenie Naczelnego Rabina"
17.15 Zerwij plakat z tablicy ogłoszeń - dokumenty: "Plakat spotkanie w klubie Imperial"
17.16 Podnieś złamany wieszak leżący na podłodze pod stojącym wieszakiem
17.17 Wyjdź z klubu

Przed klubem Imperial
17.18 Obróć się w lewo, idź wzdłuż budynku, obróć się w lewo i podejdź do okienka piwnicznego, przez które wrzucany jest węgiel
17.19 Spróbuj przesunąć beczkę stojącą na węglu - nie da się
17.20 Spróbuj usunąć deski - nic z tego
17.21 Zabierz ośkę (!) leżącą w stercie drewna na środku placyku
17.22 Podnieś kawałek drewna leżący na chodniku mniej więcej naprzeciw wejścia do klubu
17.23 Wróć pod okienko piwniczne
17.24 Włóż ośkę (!) pod beczkę
17.25 Użyj kawałka drewna na deskach pod beczką - przewrócisz beczkę
17.26 Spróbuj otworzyć okienko piwniczne - jest zamknięte od środka, na haczyk
17.27 Użyj złamanego wieszaka na okienku piwnicznym - wejdziesz do środka

Klub Imperial - piwnica
17.28 Wejdź po schodach

Klub Imperial - pomieszczenie gospodarcze
17.29 Ze stołu obok zejścia do piwnicy zabierz klucz do działu administracji
17.30 Wyjdź przez drzwi naprzeciw okna - znajdziesz się na korytarzu

Klub Imperial - korytarz
17.31 Idź w prawo i podejdź do drzwi
17.32 Kluczem otwórz drzwi do administracji
17.33 Wejdź do środka

Klub Imperial - administracja
17.34 Zabierz słownik leżący na biurku - z książki dokument (dokumenty: "Stenogram z rozprawy")
17.35 Otwórz skrzynkę leżącą na biurku
17.36 Wyjmij metalowe żetony - przy okazji wyjmiesz też list (dokumenty: "List od rzeźnika")
17.37 Użyj metalowych żetonów na sejfie (stoi w rogu pomieszczenia)
17.37.1 > Poukładaj metalowe żetony tak, aby w miejscach ich styku znajdowały się takie same hebrajskie litery


17.37.2 > Pociągnij za dźwignię
17.38 Użyj słownika na otwartym sejfie
17.38.1 > Dopasuj, posiłkując się listami po lewej, łacińskie litery do hebrajskich (poprawna kolejność to: ABHULMER)
17.38.2 > Wyjmij dane Josepha Levy'ego - dokumenty: "Akta: Josepha Levy'ego"
17.39 Zabierz świecznik stojący na sejfie

Klub Imperial - piwnica
17.40 Otwórz okienko piwniczne - ktoś postawił beczkę z powrotem
17.41 Zabierz hak z kosza stojącego przy stojaku na butelki
17.42 Podnieś wiadro leżące przed schodami
17.43 Zabierz sznur wiszący na półce przy schodach

Klub Imperial - pomieszczenie gospodarcze
17.44 Powieś hak na resztkach z żyrandola
17.45 Przywiąż sznur do kredensu po prawej stronie drzwi na korytarz
17.46 Przełóż drugi koniec sznura przez hak
17.47 Zabierz puste puszki ze skrzyni stojącej obok drzwi na korytarz
17.48 Włóż puste puszki do wiadra
17.49 Powieś wiadro z puszkami na zwisającym końcu sznura
17.50 Postaw świecznik na kredensie
17.51 Podpal świecę

Klub Imperial - administracja
17.52 Pozbędziesz się ochroniarza i wyjdziesz na zewnątrz

Przed klubem Imperial
17.53 Postanowisz złożyć wizytę Levy'emu
17.54 Jedź na miejsce "Middlesex Street 36, Aldgate"

Middlesex Street
17.55 Podejdź i zapukaj do drzwi nr 36 - otworzy żona; powie, że Levy'ego nie ma w domu; okaże się jednak, że to nie jest żona Josepha tylko Jacoba; wszystko wskazuje na to, że to właśnie Jacob jest mordercą
17.56 Udaj się do miejsca "Baker Street 221b"

Baker Street
17.57 Przeanalizujesz materiał dowodowy (tablica obok stołu laboratoryjnego)






17.58 Postanowisz określić tożsamość Kuby Rozpruwacza
17.59 Podejdź do sztalugi stojącej na środku pokoju
17.60 Użyj sztalugi - ostateczna dedukcja tożsamości Kuby Rozpruwacza; umieszczaj wnioski przy odpowiednich nazwiskach
17.60.1 > "Kuba Rozpruwacz miał kontakt z syfilisem.": J. Hardiman, J. Levy
17.60.2 > "Zabójca z Whitechapel jest człowiekiem niezamożnym.": J. Hardiman, J. Levy, A. Solomonovitch
17.60.3 > "Zabójca z Whitechapel jest lub był rzeźnikiem." : J. Hardiman, J. Levy, A. Solomonovitch
17.60.4 > "Kuba Rozpruwacz ma porachunki ze społecznością żydowską.": J. Levy, A. Solomonovitch
17.60.5 > "Kuba Rozpruwacz jest człowiekiem o niezwykłej sile fizycznej.": F. Tumblety , J. Levy
17.60.6 > "Morderca nosi ubranie robocze.": J. Hardiman, J. Levy
17.60.7 > "Kuba Rozpruwacz mieszka w Aldgate.": J. Levy
17.60.8 > "Morderca ma 5 stóp i 3 cale wzrostu.": J. Levy
17.60.9 > "Morderca ma jasne włosy i wąsy.": J. Levy
17.60.10 > Zabierz twarz J. Levy'ego i umieść je na manekinie
17.61 Opowiesz Watsonowi historię o Kubie Rozpruwaczu

Middlesex Street
17.62 Podejdź do grupki mężczyzn czekających pod nr 36 - wyjaśni się sprawa Kuby Rozpruwacza

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.