Encyklopedia - Psychonauts
Strona główna

Encyklopedia
Zapowiedzi
Recenzje
Solucje
Ciekawostki
Screeny
Grafiki
Zdjęcia
Filmy
Dema

FORUM

Kącik amatora
Kulisy produkcji
Plan wydawniczy
Rzut okiem
Czytelnia
Redakcja

Ścinki
The Inventory Polska
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Psychonauts


Producent: Double Fine Productions
Wydawca: Majesco
Wydawca PL: CD Projekt, Bauer
Premiera: 2005
Premiera PL: 2006 (PC - 2008)
Wersja PL: brak
Nośnik: 5 CD lub 1 DVD
Wymagania: procesor 1GHz, 256MB RAM

Gry powiązane: Psychonauts in the Rhombus of Ruin, Psychonauts 2
Zobacz też: trailer #1, trailer #2, trailer #3

Psychonauts to pierwsza produkcja mieszczącego się w San Fransisco studia założonego przez Tima Schafera i część ekipy Grim Fandango, która wraz z Schaferem odeszła z LucasArts na początku 2000 roku. W grze kierujemy losami chłopca o wdzięcznym imieniu Razputin (w skrócie - Raz), który trafia na letni obóz dla dzieci obdarzonych zdolnościami paranormalnymi. W tym prowadzonym przez grupę doświadczonych Psychonautów miejscu odrzucone przez społeczeństwo dzieci uczą się kontrolować swój dar, pozwalający im poznawać ludzkie myśli, a czasem nawet wkradać się w mroczne zakamarki ludzkiej podświadomości. W trakcie gry Raz przejdzie niecodzienny trening odbywający się... w umysłach opiekunów (dosłownie!). Tym trudniejszy, że równocześnie będzie musiał stoczyć walkę z obowiązkowym czarnym charakterem, który postanowił podstępnie wykorzystać niezwykłe mózgi dzieci (i nie tylko dzieci) do swoich niecnych celów.

Psychonauts jest trójwymiarową platformówką z elementami przygodówki. Oznacza to, że przez większość czasu gry nasz bohater koncentruje się przede wszystkim na bieganiu, skakaniu oraz kolekcjonowaniu dość specyficznych "przedmiotów" (są wśród nich np. wytwory wyobraźni albo zawieszki do bagaży emocjonalnych). Tradycyjnych zagadek i rozmów ze spotykanymi postaciami jest w Psychonauts niewiele. Ale są. Zagęszczenie charakterystycznych dla przygodówek elementów występuje zwłaszcza w realnym świecie gry, na terenie obozu. Gdy trafiamy do umysłów kolejnych postaci, akcja zwykle przyspiesza, staje się bardziej dynamiczna. Konieczne wtedy okazują się umiejętności takie jak lewitacja, telekineza, czy niewidzialność, które Raz rozwija stopniowo podczas całej gry.

Elum
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.