Solucja - Heart of China
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


Heart of China
Solucję przygotował Wczorajszy

HONG KONG

Idź do miasta. Podnieś z ulicy ulotkę reklamową linii lotniczych. Złóż z niej papierowy samolot. Wejdź do baru niejakiego Ho. W środku porozmawiaj z właścicielem stojącym za ladą. Powiedz, że szukasz kogoś (3). Wypytaj go o Zhao Chi (1), (1), (1). Do rozmowy wtrąciło się trzech typów przesiadujących w barze, wyraźnie niezadowolonych z twojej dociekliwości. Na ich zaczepki odpowiedz (1), później żeby uspokoić sytuację (2). Chłopaki mieli przekazać Zhao Chi, że go szukasz. Podczas szamotaniny zza kotary wyszedł Chi. Po krótkiej pogawędce powiedz, że potrzebujesz jego pomocy do odbicia kobiety porwanej z okolicach Chengdu(1). Widać miejscowi czytają tutejsze gazety - Chi od razu domyślił się, że chodzi o Kate Lomax. Chińczyk będzie próbował cię wybadać, odpowiadaj kolejno (2), (3). W końcu się zgodził, jednak nie poleci samolotem gdyż jak mówi - tylko ptaki potrafią latać. Jego przesądy rozwiejesz krótką lekcją fizyki z użyciem papierowego samolociku. Potrzebujecie jeszcze ziół leczniczych. Żeby je zdobyć udajcie się do sklepu zielarskiego zaraz obok baru. Właścicielka Wu to ksenofob i nie chce z tobą rozmawiać. Chi, przekona ją, że Jake to "dobry Amerykanin". Porozmawiaj z nią jeszcze raz jako Jake. Wu przygotuje zioła dla ciebie jednak jako składnika potrzebuje odchodów mewy. W porcie stojącej na molo mewie podaj suszoną śliwkę. Będziesz musiał podnieść jej guano. Wróć do sklepu zielarskiego i umieść nowo zdobyty składnik w misce. Po chwili zioła lecznicze będą gotowe. Na wszelki wypadek przyjmij od Wu fałszywy paszport (2), oraz mapę fortecy Li Denga (1). Pora udać się na lotnisko. Porozmawiaj z pilnującym samolotu urzędnikiem. Na pytanie o paszport odpowiedz, że zostawiłeś go w rikszy (2). Urzędnik nie uwierzy ale dzięki wrodzonej zdolności doprowadzania ludzi do szewskiej pasji, każe ci wsiadać do samolotu byle by cię więcej nie widzieć. Na pokładzie zaopatrz się w linę, hak i łom. Teraz możesz wejść do kabiny.

CHENGDU

Po wielu godzinach lotu na horyzoncie waszym oczom ukaże się forteca Li Denga. Jako miejsce lądowania wybierz polanę u stóp wzgórza na którym stoi forteca. Wysiądź z samolotu. Jako Chi porozmawiaj z przechodzącym wieśniakiem - zaoferuj mu tytoń (1). Porozmawiaj na temat Li Denga (2), (1). Mężczyzna zgodzi się pożyczyć swoją odzież w zamian za możliwość posiedzenia w samolocie i nieograniczonego palenia tytoniu. Jako Chi za pomocą liny złap pasącą się na polanie krowę. Z krową u boku dla pełnego kamuflażu Chi założy strój wieśniaka. Do sforsowania murów fortecy potrzebny będzie zestaw wspinaczkowy. Do tego celu idealnie nada się lina przywiązana do haka. Zestaw daj Chi. Teraz podejdźcie pod fortecę. Ukryci w zaroślach będziecie świadkami przejścia przez bramę wieśniaka prowadzącego krowę na weekendową ucztę. Skoro jemu się udało wejść warto spróbować tego samego sposobu. Podejdź Chi pod bramy fortecy. Strażnik widocznie stwierdzi, że co dwie krowy to nie jedna tym samym wpuści twojego kompana. Za bramami załóż strój ninja. Wejdź do strażnicy po lewej stronie. Ze środka zabierz pęk kluczy. Podejdź pod mury fortecy i przerzuć przez nie hak. Lucky okazał się cięższy niż wygląda ale po chwili znalazł się wewnątrz bastionu. Wejdźcie ponownie do strażnicy, żeby sprawdzić czy plac jest bezpieczny. Chi szybko oceni sytuację i teraz możecie przejść do pałacu. Po holu kręcą się strażnicy. Gdy znikną z pola widzenia szybko przejdźcie do jadalni. Ze stołu zabierz butelkę wina. Przewróć palącą się lampę naftową. Ściany jadalni błyskawicznie zajmą się ogniem. Szybko przejdźcie do kuchni. Strażnicy po chwili zauważają ogień i uruchomią alarm. W kuchni na waszej drodze stanie ogromny pies. Szybka ocena sytuacji i w głowie Jake'a zaświta sprytny plan upicia psa winem. Gdy pies wyłoży się na podłodze przejdźcie do zaplecza kuchni. Ze stołu zabierz nóż. Przez drzwi wejdź do holu. Zastaniecie tam osaczoną przez dwie kobry Kate Lomax. Tymczasem straż Li Denga odkryła waszą obecność. Wściekły Li Deng nakazał zabić intruzów. Szybko załóżcie zasuwę na drzwi. Jedynym sposobem na pozbycie się węży jest pistolet Jake'a. Pierwszy wystrzał rozsierdził kobrę, i ta ukąsiła Kate. Zastrzel drugiego węża i zabierz Kate.

Musicie ewakuować się przez balkon. Użyj liny obwiązującej czerwoną kotarę. Straże zdążyły już sforsować drzwi i biegną w waszym kierunku. Dzięki heroicznej osłonie Chi, Lucky'iemu udaje się wyskoczyć z Kate. Po chwili dołącza do was Chi. Daj klucz Jake'owi i biegnijcie w kierunku garażu dla czołgów. Wejdźcie do środka maszyny i wsadź klucz do stacyjki. Po przekręceniu klucza i wciśnięciu przycisku silnik maszyny potężnie zaryczy. Lucky okazał się nie tylko świetnym pilotem ale i czołgistą. Taranując wszystko w efektowny sposób dotrzecie do samolotu. Wasze plany uległy zmianie, zamiast z powrotem do Hong Kongu, musicie lecieć do Katmandu, bo tylko tam, według Chi, można dostać odtrutkę na jad kobry trawiący Kate. Podczas lotu Jake miał dużo czasu do przemyśleń i pierwszy raz poczuł sympatię do córki Lomaxa. Brak paliwa zmusił Jake'a do awaryjnego lądowania na zboczu góry. Manewr udał się połowicznie. Samolot zatrzymał się, tyle że czołem zwisając nad przepaścią. Teraz musicie działać osobno. Ustalcie swoje role (2), (1), (1), (1). Chi zostanie z Kate, natomiast Jake pójdzie szukać pomocy. Z samolotu zabierz tarpon oraz koc. Tarponem osłoń Kate od wiatru, a kocem przykryj jej ciało. Podaj dziewczynie oba zioła lecznicze. W międzyczasie Jake został znaleziony półżywy przez młodego tubylca.

KATMANDU

Jak się okazało wylądowaliście niedaleko Katmandu. Miejscowa ludność zabrała was do wioski, jednak musicie się śpieszyć bo w każdej chwili samolot może runąć w przepaść. Opieka Chi pozwoliła utrzymać Kate przy życiu, nad którą dalszą opiekę przejęła Ama. Porozmawiaj z Amą (2), (3), (3). Po wyjaśnieniu nieporozumień idź do sanktuarium Lamy na wzgórzu. Drzwi otworzy jego uczeń. Skłam że jesteś wysłannikiem ze Związku Stowarzyszeń Lamy Boongalagoonga i chcesz przekazać mu ważne informacje(3). Chłopak cię wpuści. Poproś Walallamallajan Lama o pomoc (3), (1). Nic nie wskórasz gdyż kapłan pogrążył się w modlitwie. Idź ponownie do domu Amy. Kate odzyskała przytomność, zapytaj jak się czuje (1), (3). Idź do tawerny. Sardar nie będzie chciał z tobą rozmawiać. Zagadaj do barmana. Szkocka którą podaje jest rozcieńczana. Przekonaj go, że za oszukiwanie klientów powinien dać wszystkim darmową kolejkę (2). Teraz Sardar zmieni swój stosunek do ciebie. Powiedz, że potrzebujesz karawany, która uda się z tobą do samolotu. Wytarguj jak najniższą cenę (2). Sardar nie jest zbyt skory do pomocy - przygotuje karawanę za trzy miesiące. Dodatkowo, potrzebujesz pomocy całej wioski, żeby wydobyć samolot znad przepaści. Ludzie pomogą ci jeśli oswobodzisz wioskę od korupcji i ucisku Bojona. Idź ponownie do Walallamallajan Lama. Uzna cię za osobę, która może oswobodzić Katmandu. Po lewej jest kuźnia, porozmawiaj z chłopakiem siedzącym na beczce. Bystrzak od razu kapnął się po co przyszedłeś, jednak w zamian za paliwo chce wylecieć z tobą z Katmandu. Chłopak się uparł i musisz się zgodzić (3), (1). Porozmawiaj ponownie z Sardar. Spoważnieje, gdy zauważy, że poważnie traktujesz sprawę pomocy mieszkańcom wioski (2). Podnieś jego morale (3) i daj pistolet. Po chwili wszyscy ruszycie do szturmu siedziby Bojona i nikczemnik wyląduje za kratkami. Mieszkańcy z wdzięczności pomogli przygotować samolot do startu. Powrót do Hong Kongu ze względu na trudną sytuację w mieście byłby niebezpieczny, dlatego postanowiliście lecieć do Paryża z przerwą na tankowanie w Istambule.

ISTAMBUŁ

W międzyczasie ludzie Li Denga dotarli do Katmandu i w ślad za Tobą wybierają się do Istambułu. Chi postanowił zostać w przy samolocie. Wejdźcie w jedną z uliczek po lewej. Wejdź do pubu Ye Olde. Kate będzie musiała zostać na zewnątrz. Powiedz barmanowi, że chcesz skorzystać z telefonu (2). Gdy połączysz się z Lomaxem na wstępie usłyszysz niemiłą wiązankę na swój temat. Uspokój go i wytłumacz waszą sytuację (1), wynegocjuj też dodatkową zapłatę (2), (3). Po wyjściu z baru Jake zostanie aresztowany przez straż pałacową za wcześniejsze grzechy. Pójdź pod bramy pałacu. Strażnik nie wpuści cię do środka i jednocześnie wytłumaczy za co aresztowany został Jake. A już zaczynał się wydawać fajnym facetem. Na tyłach pałacu porozmawiaj z siedzącą na wozie kobietą. Na razie nie będzie chciała ci pomóc. Idź do sklepu znajdującego się niedaleko pubu. Właścicielowi sprzedaj swój naszyjnik za jak najwyższą cenę (1), (2), (1). Przy ulicy siedzi mężczyzna naciągający ludzi na grę w tzw. "trzy kubki". Zagraj z nim. Postaw pełną pulę i obserwuj dokładnie jak przesuwa skorupki orzechów. Zagraj kilkukrotnie póki mężczyzna się nie wycofa. Za wygrane pieniądze kup w sklepie piłę. Przejdź na targ i rozsyp pomarańcze. Wytłumacz się (1), chłopak okaże się wyjątkowo sympatyczny i podaruje ci kwiat. Od stojącego obok handlarza kup wielbłąda. Wytarguj najniższą cenę (3). Porozmawiaj z kobietą na tyłach pałacu (1). Podaruj jej kwiat. Kobieta podpowie Ci jak wyciągnąć Jake'a z więzienia. Po przepiłowaniu krat, uciekniecie na wielbłądzie w kierunku lotniska. W podzięce Kate podaruje wielbłąda chłopakowi sprzedającemu pomarańcze. Ciężko będzie Jake'owi odbudować nadszarpniętą reputację u Kate. Spróbuj dyplomatycznie ją udobruchać (3), (2). Nie do końca ci się udało ale kto nie mówił, że z kobietami będzie łatwo? Straż pałacowa zauważyła już twoją ucieczkę. Gdy biegliście w stronę samolotu, ten eksplodował. To sprawka ludzi Li Denga. Nie macie czasu ratować Chi. Kierujcie się na dworzec kolejowy. W kasie kup bilet za dolary. Pokaż bilet konduktorowi. Podczas podróży do Paryża macie dużo czasu na wyjaśnienie sobie wielu rzeczy. Porozmawiaj jako Jake (3), (2), (3), (2). Podróż zakłóci wam jeszcze najwierniejszy sługa Li Denga, który zdążył na pociąg. Stoczysz z nim walkę na dachu pociągu.

PARYŻ

Na dworcu czeka na was ojciec Kate. Będzie się wymawiał od zapłacenia obiecanych pieniędzy, jednak riposta Kate zwali go z nóg. Twoje życie nabrało teraz zupełnie innych barw, i wydaje się, że nie jesteś z tego niezadowolony.

Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.