Encyklopedia - 20,000 Leagues: The Adventure Continues
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


20,000 Leagues: The Adventure Continues


Producent: SouthPeak Interactive, Orbital Studios
Data anulowania: 2000

Gry podobne: Dark Side of the Moon, Silent Steel
Zobacz też: demo, trailer, kulisy produkcji

Jak sugeruje tytuł, scenariusz 20,000 Leagues: The Adventure Continues powstał w oparciu o powieść Juliusza Verne'a "Dwadzieścia tysięcy mil podmorskiej żeglugi". Nie chodziło tu jednak o wierną adaptację. Akcja gry umiejscowiona została w zupełnie innych czasach, a wspólnym mianownikiem łączącym ją z powieścią miał być jedynie Nautilus - odkryty przez bohaterów gry na dnie oceanu legendarny okręt podwodny kapitana Nemo.

20,000 Leagues byłaby trzecią, po Temüjin: A Supernatural Adventure i Dark Side of the Moon: A Sci-Fi Adventure, przygodówką pierwszoosobową wyprodukowaną przez firmę SouthPeak Interactive. Nad scenariuszem ponownie czuwał Lee Sheldon, w prace nad grą zaangażowany był również Gary Winnick (współautor Maniac Mansion, Thimbleweed Park). Warto przy tym pamiętać, że pomysł na 20,000 Leagues narodził się jeszcze przed Temüjinem, gdy Sheldon pracował w firmie Sanctuary Woods (m.in. nad nieukończonym sequelem The Riddle of Master Lu).

20,000 Leagues efektownie prezentowała się od strony wizualnej. Podobnie jak Temüjin i Dark Side of the Moon korzystać miała z technologii Video Reality pozwalającej na większą interakcję w scenach FMV (np. możliwość swobodnego rozglądania się podczas animacji przejść pomiędzy tzw. punktami węzłowymi). Oprócz aktorów odgrywających role postaci, w grze miały pojawić się również rzeczywiste wnętrza (tylko część lokacji tworzona była komputerowo). Niestety na tym kończą się mocne strony 20,000 Leagues. Według Lee Sheldona jego wpływ na projekt, po przejęciu go przez SouthPeak, był minimalny i z czasem niewiele zostało z pierwotnych pomysłów. Podobno osoby kierujące produkcją przewróciły oryginalny scenariusz do góry nogami. Premiera, początkowo planowana na końcówkę 1998 roku, została przesunięta na rok 2000, w którym ostatecznie grę anulowano.

Elum
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.