Encyklopedia - L.A. Noire
www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy


L.A. Noire


Producent: Team Bondi, Rockstar Leeds
Wydawca: Rockstar Games
Wydawca PL: Cenega
Premiera: 2011
Premiera PL: 2011
Wersja PL: brak
Nośnik: 2 DVD lub dystrybucja internetowa
Wymagania: procesor 3GHz, 2GB RAM

Zobacz też: teaser (2006), kulisy produkcji, trailer #1, trailer #2, trailer #3, trailer #4, trailer #5 (2017), The Naked City, A Slip of the Tongue, Nicholson Electroplating, Reefer Madness, outtakes, Reklamy na ulicach - Klaymen, Layton i... N.Y. Noire, L.A. Noire sparodiowana, Smutny koniec Team Bondi?

L.A. Noire to rasowy kryminał, nawiązujący do stylistyki noir, z akcją umiejscowioną w Los Angeles lat czterdziestych ubiegłego wieku. Głównym bohaterem gry jest Cole Phelps - były żołnierz, który po II Wojnie Światowej trafia do policji w Los Angeles, gdzie szybko pnie się po szczeblach policyjnej kariery. Specyficzna praca pozwala Cole'owi coraz lepiej rozumieć struktury rządzące miastem - szczególnie jego mroczną, niebezpieczną, skorumpowaną stroną.

L.A. Noire to pierwsza produkcja australijskiej firmy Team Bondi (współproducentem jest Rockstar Games). Podzieloną na tzw. sprawy kryminalne rozgrywkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Co ważne, choć pierwsze spojrzenie może sugerować grę gatunkowo podobną do Grand Theft Auto (sztandarowa seria Rockstar Games), w L.A. Noire elementy akcji nie są obowiązkowe. Efektowne pościgi i strzelaniny są tu tylko dodatkiem. Esencją jest natomiast spokojna eksploracja (w poszukiwaniu wskazówek/tropów) i prowadzenie rozmów (m.in. przesłuchiwanie świadków, podejrzanych).

W skład ścieżki dźwiękowej L.A. Noire, oprócz kompozycji oryginalnych, wchodzą utwory znanych amerykańskich artystów lat czterdziestych (m.in. Louis Armstrong, Bing Crosby). Oprawa graficzna gry jest w pełni trójwymiarowa. Na jej potrzeby Team Bondi opracowała własny silnik i narzędzia. Uwagę zwraca m.in. skomplikowany motion capture twarzy pozwalający na realistyczne odwzorowanie emocji na twarzach wirtualnych postaci (w produkcji gry wzięło udział ponad czterystu aktorów).

Warto dodać, że gra powstawała aż siedem lat (pierwszy zwiastun koncepcyjny ukazał się jeszcze w 2006 roku) i pochłonęła kilkadziesiąt milionów dolarów. Pierwotnie trafiła na konsole PS3 i Xbox 360 (w maju 2011). Konwersja na komputery osobiste (przygotowana przez Rockstar Leeds) ukazała się dokładnie pół roku później.

Elum
Copyright (c) Michał Czajkowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.