Czytelnia
Elum, 24 sierpnia 2020

(...) Trudno uwierzyć, że w czasie gdy zaczynaliśmy, strony takie jak Facebook, YouTube czy Steam jeszcze nawet nie istniały. Ale w skali internetu 18 lat to przecież niemal wieczność. To nawet dłużej niż ślimaczą się tłumaczenia Black Dahlii i Thimbleweed Park (razem wzięte)!
Elum, 20 marca 2020

(...) Jak przystało na krótki metraż, w The Angry River akcja płynie wartkim nurtem już od pierwszej sceny. Nie ma czasu na wstęp. Poszczególne wątki przedstawiają mroczne tajemnice pewnej rodziny z Portland w stanie Oregon.
Elum, 11 stycznia 2017

(...) Światowa premiera Possibilii odbyła się w kwietniu 2014 podczas festiwalu filmowego Tribeca Interactive Roberta DeNiro. Niedługo później premierę miała mieć konwersja na konsolę Xbox 360.
Elum, 16 lutego 2015

(...) Firma początkowo miała zajmować się produkcją i dystrybucją poważnego oprogramowania. Tak się jednak złożyło, że mniej więcej w tym samym czasie, gdy OnLine Systems stawiała pierwsze kroki w branży, Roberta zaczynała odkrywać świat gier komputerowych.
Elum, 24 sierpnia 2012

(...) Ustalenie konkretnego dnia, w którym Przygodoskop pojawił się w sieci jest już raczej nierealne. Wiadomo za to, że pierwsza recenzja ukazała się mniej więcej 24 sierpnia - potraktujmy więc ten dzień jako symboliczną datę urodzin.
Rozmawiał Igor "Ascovel" Hardy, tłumaczył (bo miał ochotę) Virgo, 25 marca 2011

(...) Wielu producentów gier upadło, próbując ponownie wynaleźć koło lub "uratować" gatunek, zamiast wykorzystać to, co świetnie się sprawdza. Osobiście uważam, że przygodówki są bliskie ideału. Po co je zmieniać?
Tetelo, 4 marca 2011

(...) W klasycznym HOG-u zmieniały się tylko plansze z przedmiotami, obecnie przemieszczamy się między lokacjami - często na tyle atrakcyjnymi, że dodatkowo motywują do grania. Obserwacji otoczenia i badaniu przedmiotów towarzyszą czasem komentarze naszego awatara.
Elum, 8 stycznia 2011

(...) W filmie wystąpili m.in. Bob Bates, Brian Moriarty, Dave Lebling i Mark Blank. Steve Meretzky, który pierwszą połowę lat 90-tych spędził w Legend Entertainment, ze wzruszeniem wspomina czasy pracy w Infocomie jako najlepszy okres swojej kariery zawodowej.
Elum, 11 grudnia 2010

(...) Tu nie trzeba podobieństw szukać z lupą, bo tu po prostu wszystko jest dokładnie takie, jak w grach. Dzięki temu, że film współtworzyli Akihiro Hino i studio Level-5 (autorzy serii) oraz P.A. Works (twórcy tych niesamowitych cutscenek), styl oryginału udało się zachować w stu procentach.
Rozmawiał Igor "Ascovel" Hardy, w tłumaczeniu pomagał Elum, 17 lutego 2010

(...) Wierzę, że głębia narracji i unikalny styl gry są wystarczającą motywacją dla graczy. I nie jest to tylko moje, niepotwierdzone niczym konkretnym przeczucie. Cyan, twórcy Mysta, doszli do podobnego wniosku po przeprowadzeniu badań, jak ludzie grają w ich gry.
Rozmawiał Igor "Ascovel" Hardy, 5 listopada 2009

(...) Uważam, że fabuła jest sercem gier z gatunku przygodówek. Dobra historia jest bardzo ważna w wielu typach gier, ale przygodówki, będąc najbliższym odpowiednikiem książek w świecie gier, bazują na niej.
Rozmawiał Igor "Ascovel" Hardy, tłumaczył (się) Elum, 12 października 2009

(...) Cała historia gry kręci się wokół teczki, więc nie mam zamiaru niczego zdradzać! Gra czerpie z rosyjskiej literatury i sposobów narracji z czasów wczesnego kina, z którym miałem do czynienia na przestrzeni lat.
Rozmawiał Igor "Ascovel" Hardy, 2 maja 2009

(...) Porównując do innych gatunków gier, tradycyjne przygodówki mają unikalne tempo rozgrywki, które pozwala graczowi niesamowicie wciągnąć się w świat gry i przemyśleć drogę jaką w nim obierze, bez strachu, że zostanie za moment zabity.
Aegnor, 22 października 2006

(...) Czarne koty, rasowe motocykle, rury pełne żab i golonka (a raczej golonko) w soku porzeczkowym. Czyli kilka słów o tym jak było na pierwszym, historycznym zlocie przygodoskopowiczów. Pierwszym i z pewnością nie ostatnim.
Wajuś, 30 sierpnia 2005

(...) Jest jesień 1989, niedługo upadnie mur berliński, tymczasem w pewnym pubie w północnej Walii planowana jest rewolucja innego typu. Trójka zapaleńców zbiera się razem, aby rozpocząć nowy rozdział w swoim życiu. Zakładają firmę, która ma tworzyć najlepsze przygodówki na świecie.
Foreth, 1 maja 2005

(...) Przy okazji "nienadchodzącej" do Polski nowej Atlantis nie sposób nie ogarnąć wspomnieniami tego, co już za nami, czyli trzech części sagi. Przyznam się, iż zwłaszcza pierwsze dwie kojarzą mi się z fantastycznym klimatem, w dużej mierze budowanym przez cudowną muzykę. I o niej właśnie będzie tu mowa...
Rozmawiał Adrian "Wajuś" Wajer, luty 2005

(...) Rzecz w tym, że nawet, jeżeli gry staną się bogatsze "treściowo", wciąż będzie im bardzo daleko do książek. W książce można poświęcić wiele stron na opis osobowości postaci, a w grze chodzi przecież o to, żeby nie zanudzać gracza. Jest więc ograniczona ilość czasu na nakreślenie portretu psychologicznego postaci.
Rozmawiał Adrian "Wajuś" Wajer, maj 2004

(...) System p&c idealnie sprawdzał się przy ograniczonym sterowaniu postacią, w nie-wrogim graczowi środowisku 2D i przy graniu myszką. Możliwość ukazywania gier w 3D pozwala jednak na zastosowanie wielu nowych, fascynujących opcji zarówno w kwestii mechaniki gry, jak i jej niemalże filmowej prezentacji.
Rozmawiał Michał "Czaju" Czajkowski, sierpień 2003

(...) Jakoś tak jest, że nie mamy w Polsce dobrej prasy. Przeważnie nasze działania są kompletnie ignorowane przez prasę, chyba tak miałem od zawsze. Pewnie dlatego, że niezbyt nam zależy na przypochlebianiu się rozmaitym redaktorom...
Tłumaczył Elum, marzec 2003

(...) Steven Spielberg był współtwórcą wielu pomysłów i zagadek wykorzystanych w The Dig. Sporym zaskoczeniem dla mnie było to, że niektóre z nich były dosyć makabryczne.
Tłumaczył Czaju, luty 2003

(...) Najlepszy sposób, aby dotrzeć do graczy, to marketing o szerokim polu działania. Trzeba zapomnieć o wykupywaniu reklam w PC Gamerze, CGW i innych pismach. Musimy trafiać do mas. Spoty reklamowe w kinach, reklama w metrze, na autobusach, w dziennikach, dobre PR...

Copyright (c) Przygodoskop. Wszelkie prawa zastrzeżone.