Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
Kontakt:

[20.02.14] Internet Archive udostępnia przygodówki za darmo

Post autor: Redakcja »

Internet Archive - organizacja, która od 1996 roku archiwizuje internet, a oprócz tego zajmuje się gromadzeniem i udostępnianiem wszelkich wartościowych danych multimedialnych, z roku na rok poszerza swoje "zainteresowania". Z dziedziny gier komputerowych do tej pory w Internetowym Archiwum znaleźć można było m.in. wersje demonstracyjne starszych tytułów, skany czasopism i kompletne obrazy płyt CD z czasopism (mniej więcej sprzed 2000 roku), programy telewizyjne o grach, press kity itp. Zaskoczeniem może być natomiast, że od niedawna można tam znaleźć również pełne wersje gier, w tym przygodówek, z lat 90-tych. Oprócz tytułów od lat oficjalnie darmowych (Lure of the Temptress, Beneath a Steel Sky, Flight of the Amazon Queen) jest też sporo tytułów trudniej dostępnych (np. Obsidian, The Riddle of Master Lu) lub takich, które z pojęciem freeware w ogóle się nie kojarzą (Full Throttle, The Dig i inne przygodówki LucasArts). Ponieważ jednak do bazy Internet Archive pliki nie trafiają przypadkowo to należy założyć, że jest to wszystko jakimś cudem legalne.

Na chwilę obecną w bibliotece Internet Archive znaleźć można około 70 gier przygodowych. Większość w angielskich i/lub niemieckich wersjach językowych. Zdarzają się też nieliczne wydania francuskie, a nawet pojedyncze hiszpańskie i holenderskie. W kolejności alfabetycznej są to: Ace Ventura, Aliens: A Comic Book Adventure, Atlantis: The Lost Tales, Bad Mojo, Beneath a Steel Sky, Bermuda Syndrome, Blade Runner, Blue Force, Brain Dead 13, Broken Sword, Broken Sword II, Bud Tucker in Double Trouble, Conspiracy, The Curse of Monkey Island, The Dame Was Loaded, Dark Earth, Dark Seed II, Day of the Tentacle, Death Gate, The Dig, Discworld, Dogday, Down in the Dumps, Dragon Lore, Dragon Lore II, Dune, Flight of the Amazon Queen, Flojd, Frankenstein: Through the Eyes of the Monster, Full Throttle, Gabriel Knight: Sins of the Fathers, The Gene Machine, Jack Orlando, The Journeyman Project 2, Kingdom O'Magic, King's Quest VII, Koala Lumpur, Larry 7, The Last Express, The Legend of Kyrandia 2, The Legend of Kyrandia 3, Lighthouse: The Dark Being, Lost Eden, Lure of the Temptress, Myst, The Neverhood, Normality, Obsidian, The Orion Conspiracy, Prisoner of Ice, Quest for Glory 4, Return to Ringworld, The Riddle of Master Lu, Ringworld, Riven, Shadow of the Comet, Shannara, Simon the Sorcerer, Simon the Sorcerer II, Space Quest IV, Space Quest 6, Star Trek: Judgment Rites, Star Trek: 25th Anniversary, Time Gate: Knight's Chase, Toonstruck, Torin's Passage, U.F.O.s, Under a Killing Moon, Zork: Grand Inquisitor, Zork Nemesis, The 11th Hour.

Nowinkował Elum
ODPOWIEDZ