Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky
[15.09.17] Trüberbrook - miasteczko z umlautem
Harold Halibut (powyżej) nie wygląda na szczęśliwego. Najwidoczniej tuż przed chwilą dotarło do niego, że po piętach depcze mu poważna konkurencja.
Trüberbrook to kolejna, po Haroldzie, niemiecka przygodówka tworzona w większości poza komputerem. Na wirtualny świat gry składają się wykonane ręcznie makiety, które po sfotografowaniu/zeskanowaniu poddawane są niewielkiej obróbce graficznej. Tytułowe Trüberbrook to fikcyjne miasteczko, położone u podnóża Alp, w którym nic nie jest takie, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Dokładnie jak w Thimbleweed Park.
Trüberbrook powstaje pod szyldem Bildundtonfabrik - zespołu realizującego m.in. programy telewizyjne, filmy reklamowe i krótkometrażowe (np. wykorzystujący animację poklatkową Concerning Dinosaurs), a czasem również... przygodówki na motywach niemieckich programów rozrywkowych (Game Royale i Game Royale 2).
Produkcja Trüberbrook ruszyła w 2015 roku. Wersja z lutego 2016 prezentowała się mniej więcej tak:
Poniżej, dla porównania - parę screenów tegorocznych, pomiędzy zdjęcia zza kulis (kliknij, aby powiększyć):
I coś do poczytania - najnowszy numer lokalnej gazety po niemiecku lub po angielsku, dla turystów zza granicy.
Elüm
Re: [15.09.17] Trüberbrook - miasteczko z umlautem
Wygląda na to, że Ron Gilbert też zauważył, że Trüberbrook przypomina Thimbleweed Park, bo nawet wystąpił miesiąc temu w Trüberbrookowym Kickstarterze. Chyba pomogło, bo na 3 dni przed końcem odliczania udało się ufundować nie tylko samą grę, ale również nadprogramowy prolog. W planach wciąż są jeszcze m.in. opcjonalny rozdział, kulisy produkcji i komentarze twórców.