Strona 2 z 3

: ndz 24 cze 2007, 06:58
autor: Davero
Według informacji przekazanej nam przez twórcę gry w Magritte znajdą się dwa utwory zespołu Agressiva 69 :).

: śr 25 lip 2007, 00:07
autor: Minuteman
Chłopaki się nie chwalą, a pojawił się ciekawy artykuł Po drugiej stronie... Wrocławia, w którym
Aegnor pisze: Przydałyby się w grze bardziej precyzyjne wskazówki (szczególnie ze wspomnianym Heglem), może w finalnej wersji się pojawią?
Marcin Drews w starym wywiadzie podawał właśnie przykład zagadki z Heglem. Wszystko wskazuje na to, że precyzyjne wskazówki znajdziemy po prostu na obrazach Magritte'a.

: śr 25 lip 2007, 00:40
autor: Virgo C.
Niestety jak ktoś nie czytał wywiadu to może mieć problem. Ale od czego stare, dobre "wszystko na wszystkim" ? ;)

: śr 25 lip 2007, 09:39
autor: aegnor
Minuteman pisze:Marcin Drews w starym wywiadzie podawał właśnie przykład zagadki z Heglem. Wszystko wskazuje na to, że precyzyjne wskazówki znajdziemy po prostu na obrazach Magritte'a.
Tak, ale to stawia gracza niezaznajomionego z twórczością Magritte'a w pozycji zupełnie bezbronnej, bo bez naprowadzenia nie ma szans wpaść na rozwiązanie tej zagadki, jest zbyt abstrakcyjna. A przecież gra ma nie tylko być prezentem dla fanów malarza, ale i przekazywać pewne treści osobom zaczynającym swoją przygodę z Magrittem. W przypadku pozostałych zadań pewne enigmatyczne wskazówki uzyskujemy, albo też mamy dostęp do przedmiotów, które sugerują nam określone działania.

: śr 25 lip 2007, 10:55
autor: Minuteman
Jeśli w grze jest tylko jedna taka zagadka to primo nie warto kruszyć kopii, secundo -- szkoda. Poza tym po wpisaniu w Googla "magritte hegel" podpowiedź znajdzimy pod pierwszym z wyników wyszukiwania.

: śr 25 lip 2007, 18:22
autor: Davero
Dokładnie, ta gra ma zmuszać do poszukiwania odpowiedzi w płótnach malarza. Więc ja nie czynię jej zarzutu z zagadki z Heglem.

Faktycznie jednak nie zmusza, bo wszystkiego jest w niej na tyle mało, że gracz raczej zamiast włączyć Google użyje prewencyjnie wszystkiego na wszystkim i trafi.

: śr 25 lip 2007, 18:52
autor: aegnor
Davero pisze:Dokładnie, ta gra ma zmuszać do poszukiwania odpowiedzi w płótnach malarza. Więc ja nie czynię jej zarzutu z zagadki z Heglem.
Zarzut to za duże słowo. :)
Po prostu mamy różne oczekiwania względem gier. Ja preferuję gry o strukturze zamkniętej, tj. zawierające wszelkie potrzebne informacje na talerzu (chemiczne eksperymenty w PnTW), do wyczytania we wbudowanej encyklopedii (Aztec), albo zasugerowane w znajdowanych zapiskach (symbolika egipska z Nightlonga, zagadka robota na znajomość Verne'a w PnTW). Nie lubię odrywać się od gry i biegać do biblioteki w poszukiwaniu transkrypcji Kamienia z Rosetty, nordyckich run, azteckich piktogramów, schematów maszyn Leonarda czy (o zgrozo!) przepisu na ciasto owocowe. Wiedza ogólna to przydatna rzecz, ale nie powinna być od gracza wymagana ponad pewną miarę. :)

Zresztą, jak wspomniałem, zarzut to za duże słowo. Np. "Dark Eye" mi się szaleńczo podobało, choć do satysfakcjonującej gry wymaga znajomości literackich pierwowzorów. :)

: śr 25 lip 2007, 19:19
autor: Davero
aegnor pisze:Nie lubię odrywać się od gry i biegać do biblioteki w poszukiwaniu transkrypcji Kamienia z Rosetty, nordyckich run, azteckich piktogramów, schematów maszyn Leonarda czy (o zgrozo!) przepisu na ciasto owocowe. Wiedza ogólna to przydatna rzecz, ale nie powinna być od gracza wymagana ponad pewną miarę. :)
Zagraj w Rippera :buhaha: - chyba powiesz: "skurcz". Sam z siebie. ;)

: pt 03 sie 2007, 23:50
autor: tetelo
Minuteman pisze:Chłopaki się nie chwalą, a pojawił się ciekawy artykuł Po drugiej stronie... Wrocławia
Chłopaki się nie chwalą, a twórca gry artykuł przeczytał.

: sob 04 sie 2007, 00:42
autor: Virgo C.
tetelo pisze:Chłopaki się nie chwalą, a twórca gry artykuł przeczytał.
Cóż, sam mu linka wysyłałem zaraz po umieszczeniu tekstu na głównej ;)

Magritte już wkrótce

: wt 30 paź 2007, 15:38
autor: Bzyk
Witam wszystkich serdecznie!

Kłania się Marcin Drews, autor "Magritte". Spieszę z wyjaśnieniami, bowiem minęły terminy, a gra nie pokazała się w sieci. Otóż zadecydowały o tym dwie kwestie - przez ostatni czas zajęty byłem pisaniem książki i produkcją związanego z nią filmu. Drugą rzeczą jest fakt, iż czekam na nowy release engine'u AM, gdyż ma on ponoć rozwiązać kwestie niektórych bugów, co mojej grze może wyjść tylko na dobre.

Odświeżony silnik ma się ukazać na dniach, więc jeszcze w dniu jego premiery "Magritte" pojawi się w sieci, gdyż obecna wersja wzbogacona już została o wszystkie poprawki, na jakie wskazało mi szacowne grono "Przygodoskopu". :)

Pozdrawiam,
Marcin

: wt 30 paź 2007, 23:12
autor: aegnor
Witamy na Przygodoskopie. :)
Jak wypadła obrona pracy?

: wt 30 paź 2007, 23:17
autor: Bzyk
A dziękuję, bardzo dobrze. :) Praca, jak i jej obrona, zostały ocenione na 5. :)

: wt 30 paź 2007, 23:21
autor: aegnor
Bzyk pisze:A dziękuję, bardzo dobrze. :) Praca, jak i jej obrona, zostały ocenione na 5. :)
W takim razie przyjmij serdeczne gratulacje.
Czekamy teraz na finalną wersję "Magritte" i kolejne projekty. :)

: wt 30 paź 2007, 23:31
autor: jackowsky
Witam, również. I - oczywiście - gratuluję. A jak wyglądała - pytam z ciekawości - obrona pracy. Egzaminatorzy zagrali?