Jeśli chciał(a)byś pochwalić się własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

dagiel
Posty: 7
Rejestracja: wt 20 sty 2009, 08:27
Kontakt:

Turniej Robotów - opóźniona premiera

Post autor: dagiel »

Witamy wszystkich.

3 lata temu wykonaliśmy grę przygodową z nauką informatyki (program kompromisowy) pt. "Turniej Robotów". Z powodu zawirowań rynkowych program nie wyszedł, ale właśnie zostal wydany w czasopiśmie "Wiktor wiewiór 3d Zagadka Sfinksa".

Jako autorzy chcielibyśmy Was zachęcić do zapoznania się z tytułem. My nic z tego nie mamy, program był zleceniem, natomiast włożyliśmy w niego kawał serca i ciężko było patrzeć jak latami kurzy się w szufladzie. Cena gazetki jest niska - 12.99zł.

Opis, filmik i screeny możecie znaleźć na stronie:
http://dagiel.pl/index.php?menu=programy&submenu=roboty

To nie tylko gra przygodowa, ale i kawał edukacji najwyższego poziomu.

Będziemy bardzo wdzięczni za notkę o grze i Wasze komentarze.

PS Aktualnie pracujemy z grafikami z HoneyFlavour nad przygodówką "Kajko i Kokosz":
http://dagiel.pl/index.php?menu=nowosci&submenu=kik1

Pozdrawiamy
Awatar użytkownika
Ines
Posty: 737
Rejestracja: ndz 20 lut 2005, 15:47
Lokalizacja: pomiedzy Katowicami a Krakowem
Kontakt:

Post autor: Ines »

A gdzie to czasopismo z gra mozna nabyc?

Google oprocz jakiegos filmiku na YouTube niczego na temat "Wiktor wiewiór 3d Zagadka Sfinksa" nie podpowiada.
Tra-la-la!
dagiel
Posty: 7
Rejestracja: wt 20 sty 2009, 08:27
Kontakt:

Post autor: dagiel »

Ines pisze:A gdzie to czasopismo z gra mozna nabyc?

Google oprocz jakiegos filmiku na YouTube niczego na temat "Wiktor wiewiór 3d Zagadka Sfinksa" nie podpowiada.
Chodzi o tę serię:
http://www.egmont.pl/pl/czasopisma/nasz ... art76.html

Szukałem w kilku kioskach, ale nie było, dopiero w Empiku kupiłem ostatni egzemplarz - widocznie gazetka z grą ma niski nakład. Jest jeszcze jakiś inny Wiktor dla dzieci, bez CD.
mendosa
Posty: 382
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 17:22

Post autor: mendosa »

Udało mi się kupić tego "Wiewióra" (swoją drogą, co za nazwa :) ), i zacząłem zapoznawać się z "Turniejem Robotów". Rozgrywka zapowiada się ciekawie głównie z uwagi na zagadki matematyczne (akurat to lubię), jednak nie mogłem się powstrzymać od korektorskiej uwagi :

Obrazek

Ten sam błąd jest powielony jeszcze cztery razy na tym obrazku.

Gdy tylko zapoznam się z całością produkcji, podzielę się jakąś dłuższą opinią na jej temat.
mendosa = konik szachowy
dagiel
Posty: 7
Rejestracja: wt 20 sty 2009, 08:27
Kontakt:

Post autor: dagiel »

mendosa pisze:Udało mi się kupić tego "Wiewióra" (swoją drogą, co za nazwa :) ), i zacząłem zapoznawać się z "Turniejem Robotów". Rozgrywka zapowiada się ciekawie głównie z uwagi na zagadki matematyczne (akurat to lubię), jednak nie mogłem się powstrzymać od korektorskiej uwagi :

Ten sam błąd jest powielony jeszcze cztery razy na tym obrazku.

Gdy tylko zapoznam się z całością produkcji, podzielę się jakąś dłuższą opinią na jej temat.
Aj niedobrze :/ Nie mam niestety usprawiedliwienia na taki błąd.

Dzięki za zwrócenie uwagi BTW. Wiele tekstów wymaga tam pewnie korekty, tak to niestety bywa, gdy jest się scenarzystą, programistą, dźwiękowcem i lektorem jednocześnie :]

Jakby co wrzuciłem patch na:
http://dagiel.pl/download/Test_zad7.db
do wgrania do katalogu:
lang/
w katalogu projektu.

Pozdr
mendosa
Posty: 382
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 17:22

Post autor: mendosa »

Wielkie Bravo! za reakcję na zgłoszony błąd, i proszę się tak nie przejmować - w wielu produkcjach można się doszukać różnych błędów, tylko nie zawsze fani je zgłaszają (wydało się, jestem fanem :) - gra na tyle mnie przekonała do siebie, że pobrałem ze strony wydawnictwa kilka wersji demo, i zapoznaję się z jedną z nich).

Grywam w wolnych chwilach, robię notatki z zamiarem ich publikacji w formie mini-recenzji, prawdopodobnie w tym temacie.

Mam za to inne pytanie, dotyczące samej rozgrywki - [spoiler]
utknąłem nieco przy pewnym obrazie w stylu dada (po wejściu do kaplicy), i kompletnie nie wiem jak interpretować te wskazówki w nawiasach po lewej stronie.
[/spoiler] - czy jest jakieś miejsce w sieci, gdzie można znaleźć poradnik?
mendosa = konik szachowy
dagiel
Posty: 7
Rejestracja: wt 20 sty 2009, 08:27
Kontakt:

Post autor: dagiel »

Witam,

Załączam link do solucji:

http://dagiel.pl/download/solucja_turni ... cp1250.txt

[spoiler]
Na obrazie mamy 2 liczby: pierwsza to ilosc powtórzeń, druga to numer koloru. Nie mam gry przed oczami, więc piszę z głowy - np. kolor zielony ma numer 2, a czerwony 1 i mamy w wierszu 3 zielone kwadraty, potem 1 czerwony i 2 zielone, to kodujemy:

3 2, 1 1, 2 2, czyli 3 razy zielony, 1 raz czerwony, 2 razy zielony.

To jest bardzo prosty algorytm kodowania obrazów: RLE.
[/spoiler]

Pozdrawiam
mendosa
Posty: 382
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 17:22

Post autor: mendosa »

Serdecznie dziękuję za pomoc :) . W odniesieniu do zagadki z obrazem chciałbym dodać, iż [spoiler]należy czytać całość jako ciąg, a nie odnosić poszczególnych wierszy opisu do sąsiadujących wierszy obrazu.[/spoiler]
mendosa = konik szachowy
mendosa
Posty: 382
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 17:22

Post autor: mendosa »

Obiecałem podzielić się opinią na temat tej produkcji, i co prawda z pewnym opóźnieniem, ale dotrzymuję słowa.

"Turniej Robotów" jest grą przygodową, utrzymaną w konwencji "wacky adventure", jednak na tle innych znanych mi przedstawicielek tego podgatunku przygodówek, wybija się obecnością i jakością zagadek matematyczno-logicznych. Fabuła - w największym skrócie - obejmuje kilka dni z życia świeżo upieczonych studentów Informatyki i Robotyki oraz robota, opiekę nad którym powierza im jeden z wykładowców. Zadaniem trójki bohaterów jest zdemaskowanie spisku wewnątrz uczelni, i uchronienie "uniwersum akademickiego" przed żądnymi władzy i chwały niegodziwcami. O ile sam zamysł fabularny może wydawać się oklepany i mało oryginalny, o tyle umiejscowienie rozgrywki na terenie kampusu uniwersyteckiego sprawdziło się znakomicie w tej produkcji, dając pole do umieszczenia wielu żartów, czy aluzji do studenckiego życia, co w dużym stopniu opowieść ubarwia.

Grafika zrealizowana jest w 2D, co pozwoli amatorom takich rozwiązań cieszyć oczy barwnymi, urozmaiconymi tłami w wielu różnych lokacjach, które kryje uczelnia.

Interfejs rozwiązany jest przejrzyście, pewne zastrzeżenia budzić może system zapisu, gdzie właściwie do wykorzystania jest tylko jedno miejsce (mimo obecności kilku) a gra zapisywana i wczytywana jest niejako "z automatu". Warte odnotowania i pochwały jest umożliwienie użytkownikowi rozwiązania kilku zadań w trybie niezależnym od postępu fabuły - to czyni z tej gry także program o charakterze edukacyjnym, adresowany do przyszłych adeptów informatyki, lub po prostu miłośników tej dziedziny. Dla mnie osobiście ta zaleta gry przesłania wszelkie minusy, czy niedociągnięcia, które opiszę niżej.

Postaciami sterujemy myszką, jednak w kilku zadaniach konieczne będzie skorzystanie z klawiatury, gdyż będziemy mieli do czynienia z edycją skryptów, i formułowaniem zapytań do baz danych.

Plusem "Turnieju Robotów" jest interesująca oprawa muzyczna, jednak minusem jest oprawa dźwiękowa - przykładowo "zmodulowany" głos robota chwilami wręcz uniemożliwia zrozumienie jego wypowiedzi, a co za tym idzie sensu zadania, które mamy wykonać. Generalnie w grze słychać, iż zaledwie kilka osób podkładało głosy pod sporą ilość występujących tam postaci, co jednak już tak nie przeszkadza, gdyż aktorzy starają się wczuć w powierzone role, a pewne kwestie są tutaj traktowane z przymrużeniem oka. Jeden jeszcze kamyczek do ogródka dźwiękowego - paraliżował mnie nieobrobiony sampel wahadła w gabinecie Rektora - słychać tam charakterystyczne pyknięcie, co mnie doprowadzało do szału.

Zdarza się też, iż w trakcie rozgrywki któryś z bohaterów zasłoni nam aktywny element, wówczas trzeba go "przestawić" w inne miejsce, aby do tego elementu dotrzeć. Są też miejsca, w których gra "wysypuje się" do systemu Windows - między innymi w trakcie finałowych walk robotów (tu nawet kilkakrotnie), a także przy ostatnim zadaniu dotyczącym baz danych - gdy zamiast poprawnego "<=1600", wpiszemy "<1600".

I prawie na sam koniec pewna ciekawostka językowa - kilkakrotnie w czasie rozgrywki irytowało mnie użycie czasownika "zakluczyć" i przymiotnika "zakluczone" w rozumieniu "zamknąć na klucz", "zamknięte na klucz", byłem przekonany, iż są to albo regionalizmy, albo jest to błąd językowy, a tymczasem - PWN.

Podsumowując - gra warta świeczki, głównie z racji walorów edukacyjnych. Kto jednak fanem informatyki i matematyki nie jest, ten może się do rozgrywki zniechęcić, lub szybko nią znudzić - pozostałym przygodówkowiczom mogę ten tytuł szczerze polecić.
mendosa = konik szachowy
dagiel
Posty: 7
Rejestracja: wt 20 sty 2009, 08:27
Kontakt:

Post autor: dagiel »

Dzięki za kompleksową recenzję! Cieszymy się, że jednak plusy przesłoniły minusy ;)

Co do zapisu stanu gry, to tam są 4 sloty, można w każdym z nich rozpocząć grę i wówczas save będzie przypisany do danego slota.

Zachęcamy również do zapoznania się z naszą najnowszą przygodówką "Kajko i Kokosz: Twierdza Czarnoksiężnika", która wkrótce pojawi się w sklepach:

http://cenega.pl/pc/przygodowe/kajko-i- ... znika/1550

Pozdrawiam,
Dominik
ODPOWIEDZ