Jeśli chciał(a)byś pochwalić się własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Oli10
Posty: 25
Rejestracja: pt 02 sie 2013, 20:09

Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Oli10 »

Dzień dobry!

Jako że jestem nowy, wypadałoby by się przywitać :) Z delikatnym zdumieniem - ale i radością! - w poszukiwaniach agsowych gierek dotarłem aż na Przygodoskop - portal zresztą mi znany, czasem wpadam tutaj sprawdzić przygodówkową encyklopedię ;) Patrzę i widzę, że już kilka gierek na agsie zrobiliście - i cieszy mnie to, będzie w co grać! "Węże Avalonu" już od jakiegoś czasu mam na dysku, ale jeszcze nie było czasu zagrać (nie bijcie, w ten weekend będzie lepiej ;) ), a tu już widzę kilka kolejnych, które na pewno sprawdzę (najpierw The Bum! ;) ).

Otóż postanowiłem podzielić się z Wami swoją gierką - stworzyłem ją już jakiś czas temu, ale niech nie leży sobie u mnie na dysku, niech idzie w świat, jak sprawi komuś trochę radochy, to super :) Szczerze powiedziawszy, to trochę się wzbraniałem przed podrzucaniem jej teraz, z powodu grafiki. No cóż, nie jest jakaś wyjątkowa - dałem z siebie wszystko, ale jednak jakimś wielkim artystą nie jestem. Starałem się jednak, by nie odstraszała i nie kłuła w oczy nie tylko przygodówkowiczów wychowanych na pierwszym King Queście ;) Obecnie powstaje wersja 2.0 mojej przygodówki, z O WIELE lepszą grafiką i pojawi się gdzieś pod koniec roku. Chciałem poczekać na wersję 2.0, ale niech tam - opis tego działu ("Kącik majsterkowicza. Jeśli chciał(a)byś pochwalić się swoją własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.") przekonał mnie, by spróbować :) Kto chce zobaczyć wersję 1.0, proszę, dzielę się nią z Wami. Kto woli poczekać na wersję 2.0 - temu dam znać, gdy będzie już gotowa :)

Scenariusz zaczyna się dość standardowo; od kliniki psychiatrycznej; ale potem jest już lepiej, obiecuję! :) Starałem się stworzyć grę, hm, emocjonalną tzn. nastawioną na przeżywanie, lekko psychologiczną, a przy tym psychodeliczną, z nieco dziwnym klimatem. W trakcie rozgrywki poruszane zostaną tematy zbrodni, kary, odpowiedzialności, wolności jednostki, ciemnej strony człowieka etc. Przemyciłem też kilka elementów rpg; choć raczej nie spodziewajcie się fajerwerków, chodzi głównie o delikatne odgrywanie roli. System punktowy nie jest tutaj rekwizytem, odliczającym jedynie sekundy do końca gry, lecz jest wiele opcjonalnych rzeczy, których można się dowiedzieć i które można zrobić. No i oczywiście od ścieżki obranej przez gracza zależy, ile punkcików znajdzie się na jego koncie.

Mam nadzieję, że "Znak zapytania"; sprawi Wam nieco frajdy. Cóż; powodzenia! Wszystkie komentarze i uwagi mile widziane

Aha, można zginąć, więc sejwujemy

A ściągamy stąd! :)

http://www.speedyshare.com/fUtWk/Znak.rar

PS. Gierka zajmuje 20 mega; wszystko wina empetrójek, ale pomyślałem sobie, że z midami brzmi to tak... tak sobie
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2535
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Cześć.

Jeśli o mnie chodzi to na dzień dzisiejszy jestem jedną nogą na urloipe, ale jak wrócę i będę miał więcej czasu to naturalnie zagram. :)
Oli10
Posty: 25
Rejestracja: pt 02 sie 2013, 20:09

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Oli10 »

To w takim razie miłego urlopu życzę i dzięki za zainteresowanie :)
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Fitz »

Ciekawie się zaczyna - i wcale nieźle wygląda. Prosto, ale porządnie. Powiem coś więcej, jak pogram dłużej - ale to już nie dziś :) A gdybyś potrzebował polskiej czcionki, to chętnie podzielę się moją, którą zrobiłem do Graya - na bazie podstawowych fontów AGS.
Oli10
Posty: 25
Rejestracja: pt 02 sie 2013, 20:09

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Oli10 »

Wybacz opóźnienie w odpowiedzi, ale przez chwilkę nie miałem dostępu do neta ;)

O, dziękuję, bardzo miło mi to czytać :) Cieszę się, że grafa nie przeszkadza w odbiorze - tak jak już pisałem, w przygotowaniu wersja 2.0, która już będzie ładna (mam dobrego grafika), ale to sprawa przyszłości...

Jeśli można, to poproszę o czcionkę, będę wdzięczny :)

PS. Heh i fajnie się zgraliśmy (no dobra, trzydniowy poślizg jest, ale to mały szczegół :P ), bo ja właśnie dziś zacząłem Graya :)

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Fitz »

No i pograłem w końcu ciut dłużej - chociaż daleko nie zaszedłem :P Przy kodzie do drzwi utknąłem (chociaż już wiem, że chodzi o tylko 3 klawisze, i że kod wydaje się 4-cyfrowy). Pomęczę go później, wypróbuję wszystkie opcje i rozgryzę :) Wrażenia, tak jak na początku, bardzo pozytywne (wcześniej z jakiegoś powodu przegapiłem intro - które też klimatycznie wypadło). Ciekawe, mocne interakcje z innymi, zwłaszcza gość z 8 ciekawi (w kontekście tego, że w zasadzie nie jesteśmy pewni niczego, co wie/twierdzi na swój temat on, jak i główny bohater). No i ta dziwna satysfakcja ze "spotkania" z Panem Jonesem ;) A z drugiej strony lektura jego notatek. Nie jestem zbyt obeznany z gatunkiem, grywam raczej w mniej poważne, komediowe przygodówki - ale z mojego, laika, punktu widzenia klimat jest. Podoba mi się styl pisania - zarówno dialogi, jak i narracja (np. spostrzeżenia nt. otoczenia. W sposób prosty, ale sugestywny budujesz fajną atmosferę. W tego typu fabułach dźwięk faktycznie daje najlepsze efekty, a Ty to zgrabnie wykorzystujesz. Trochę może tylko brakuje jakiegoś tła dźwiękowego typowego dla gatunku: warczące jarzeniówki, jakiś metaliczny trzask/łomot w oddali ni stąd, ni zowąd, zgrzyt w rurach, takie drobiazgi słyszalne tylko w absolutnej ciszy. Albo jakaś depresyjna muzyczka.

Gram dalej, fabuła intryguje, grafika nie razi, a udźwiękowienie dodaje klimatu.

Swoją drogą, myślałeś o wersji angielskiej i wrzuceniu na forum AGS? Tam mamy nawet całkiem znaczącą polską reprezentację w dziedzinie horrorów - Grim od "Cat Lady" i Goldmund of "Donna the Avenger of Blood" to również nasi krajanie :)

A polskie czcionki wrzuciłem tu:

http://www.mediafire.com/download/ac10r ... ontyPL.rar

W paczce masz trzy czcionki: FONT.3 to czcionka menu dialogowego (wybór kwestii dialofowej), analogiczna do Font 0 w AGS, FONT.4 to czcionka w tekście mówionym (analogiczna do Font 1), a FONT.5 to kontur do FONT.4 - analogicznie do Font 2 w AGS. Żeby je zainstalować, w zakładce font dodajesz nowe czcionki. A żeby widzieć te polskie czcionki w grze, musisz poprawić cały tekst, dodając polskie znaki wewnątrz kodu (w GlobalScripcie, pokojach i dialogach) - według tego klucza:

Aby uzyskać ą wpisujesz ~
ć - #
ę - $
ł - ` (to jest to nad tyldą, nie apostrof)
ń - &
ó - *
ś - +
ź - <
ż - >
Ą - @
Ć - [
Ę - ]
Ł - ^
Ń - _
Ó - \
Ś - |
Ź - {
Ż - }

Na wszelki wypadek, aby uniknąć babola, zrób sobie backupa, zanim się do tego zabierzesz. Ostrożnie też z niektórymi znakami, takimi jak cudzysłów - bo on to wtedy traktuje jako zamknięcie kwestii dialogowej - oraz / - bo to może potraktować jako notatkę i wyłączyć wszystko co następuje z kodu.
Oli10
Posty: 25
Rejestracja: pt 02 sie 2013, 20:09

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Oli10 »

Serdeczne dzięki za podzielenie się fontami - na pewno z nich skorzystam :)

I dzięki także za miłe słowa - jeśli chodzi o kod, cóż... niektóre zagadki w Znaku są trochę surrealistyczne, a im dalej, tym bardziej. Gdybyś miał problemy, daj znać, podrzucę wskazówki ;)

I masz rację co do udźwiękowienia - w wersji 2.0 dorzucę więcej różnych efektów.

Jeśli chodzi o translację i forum AGS - bardzo bym chciał! Obawiam się jednak, że mój inglisz jest za słaby, by dobrze przetłumaczyć Znak. Angielski co prawda znam nie najgorzej (heh, przeszedłem angielską wersję Graya, jakoś ten język bardziej mi pasował do miejsca akcji), obawiam się jednak, że walnę jakieś głupie babole. W każdym razie - mam zamiar zająć się wersję eng, gdy poprawimy już grafikę :) Heh, swoją drogą - nie wiedziałem, że Goldmund też jest Polakiem, no, no :)

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Fitz »

No mam zgryz z tym kodem :) Teoretycznie, przy założeniu, że faktycznie jest 4-cyfrowy, a mamy 3 cyfry, z których każda musi się pojawić choć raz, daje nam to - jeśli dobrze liczę, wliczając duble, gdy powtarzają się dwie przyległe cyfry - 72 kombinacje. Próbować wszystkie czy jest tam jakaś podpowiedź? Podejrzliwie patrzę nawet na piksele na ścianie wokół tablicy, szukając tam wzoru :P

Co do angielskiej wersji, mogę coś tam pomóc - nie wiem, czy dałbym radę podjąć się tłumaczenia całości, mam trochę rzeczy na głowie, ale mógłbym powybierać babole, ewentualnie potłumaczyć co trudniejsze kawałki. Dużo jest tego tekstu?

A, i jeśli mogę zasugerować drobną poprawkę - to tempo chodzenia wydaje się za wolne, przydałoby się przyspieszyć.
Oli10
Posty: 25
Rejestracja: pt 02 sie 2013, 20:09

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Oli10 »

Dzięki za propozycję, będę pamiętał :) Oczywiście nie będę Cię męczył tłumaczeniem, ale jakby co, to poproszę o sprawdzenie tych kwestii, które będę uważał za najbardziej problematyczne :) Dzięki! A i chodzenie przyspieszę :)

Jeśli chodzi o kod...

SPOJLERY



Zastanawiałem się, czy nie dodać więcej wskazówek, bo obawiałem się, że rzeczywiście jest zbyt trudna, ale ku mojemu zdumieniu ale połowa betatesterów szybko rozgryzła zagadkę i nie miała żadnych problemów (jeden dał radę metodą prób i błędów, ale dał :P), tylko dwoje potrzebowało wskazówki, a reszta się pomęczyła, w końcu jednak wpadła na rozwiązanie. Tak więc mimo wszystko postanowiłem zostawić to w formie niezmienionej (aczkolwiek w wersji 2.0 być może dodam jeszcze jedną wskazówkę)

Wskazówki:

1. Po pobawieniu się klawiaturką jasnym się staje, że to kod czterocyfrowy.

2. Po podświetleniu latarką – że składa się z trzech cyfr (2, 4, 6), musi być więc dubel (jak sam słusznie zauważyłeś).

3. Po rzuceniu okiem na korytarz – bohaterowi całe miejsce kojarzy się z piekłem. Że to ważna rzecz, informuje o tym przyznanie punkcika za obejrzenie otoczenia.

4. W komórce Jonesa - „Highway to HELL” - Hell specjalnie wyróżnione.

I teraz tak – skojarzenie kulturowe (piekło, hell – diabeł – Liczba Bestii, 666). Aby otworzyć drzwi, trzeba wbić Liczbę Bestii – jest ona jednak trzycyfrowa, a kod ma być czterocyfrowy i każda z trzech cyfr musi się pojawić... U Jonesa w komórce HELL jest napisane wielkimi literami – po przewróceniu liter „na główkę” otrzymamy cyfry – 773 i cośtam (to jest jednak mało ważne). Najważniejsze jest to, że dwie siódemki są na początku – na początku więc musi pojawić się dubel, a jako że najtrafniejszym dublem jest dubel 6, to kod zaczyna się od 66, co ogranicza liczbę kombinacji do zaledwie dwóch ;)

Wiem, że może to być lekko trudne, z drugiej jednak strony chciałem zachować pewien realizm i żeby dostanie się do ważnego pomieszczenia nie było łatwe. Ukrywanie kodów po kątach lub przy ciałach strażników od razu odrzuciłem ;)


Miłej dalszej (mam nadzieję) gry! :)

[/spoiler]
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Fitz »

Numer Bestii chodził mi po głowie - ale na to bym nie wpadł. Tym niemniej doceniam misterną hipertekstualność, Może nie jestem dobry w rozwiązywaniu tego typu zagadek, ale sam też lubię takie zagadki konstruować. Zresztą nie tylko w tej kwestii nam "po drodze", również ilość dialogów i informacji zbliża się powoli do objętości Graya ;) A jestem w okolicy połowy, na 154 (choć chyba coś się zdublowało, bo np. powtórzenie kodu na otwarcie drzwi laboratorium zaowocowało piknięciem). Tak czy inaczej, chyba ugrzązłem. Tom już zna prawde i jest z powrotem w swojej celi - a ja próbuję się dowiedzieć czegoś o sobie. Próbuję jako admin szukać po słowach kluczowych, ale nic nie znajduję. Mam kartkę z tekstem "422 Wergiliusz 05" - ale wśród książek nic Wergiliusza nie ma. Oświeciłem wszystko, co się da, latarką UV i mam parę tekstów, ale nic mi nie mówią.

A skoro już jestem tak daleko, to powiem z uznaniem, że naprawdę wciąga. Intrygująca, ciekawa, mroczna historia, trochę kojarzy mi się z Broken Saints (animacja), trochę z I Have No Mouth But I Must Scream (gra; opowiadanie to trochę inna para kaloszy). Tak czy owak, na pewno warto wrzucić na AGS - czy teraz, czy w wersji 2.0. A propos, zdradzisz o niej coś więcej czy na razie sza? Jakieś screeniątko? ;)
Oli10
Posty: 25
Rejestracja: pt 02 sie 2013, 20:09

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Oli10 »

Dzięki za tak miłe słowa :) Jeśli chodzi o I Have No Mouth... to jest to tytuł, w który bardzo bym chciał zagrać, ale jeszcze tego nie uczyniłem (drugim takim jest Sanitarium... heh, może jakoś w końcu uda się dopaść na Allegro). A Broken Saints nie znam, ale się zainteresuję bliżej.

Skoro uważasz, że już teraz warto wrzucić, to rozpoczynam jak najszybciej pracę nad wersją angielską. :)

I rzeczywiście – chyba tekstu będzie mniej więcej tyle samo, co w Grayu (możemy sobie więc uścisnąć dłonie i szczycić się tym, że pobiliśmy pierwsze produkcje Sierry – aczkolwiek do Najdłuższej podróży jeszcze sporo nam brakuje :D ).

A jeśli chodzi o utknięcie, to:

[znowu spojlery ;) ]

1. Przeczytaj gazetę.
2. Przeczytaj notatnik.
3. Pomacaj amulet (ikonka akcji na amulecie).
4. Zapytaj Toma o siebie samego.
5. No i zabawa z kompem – jeśli spróbujesz znaleźć coś o sobie, okaże się, że informacji nie ma; jeśli wpiszesz numer celi, znowu niewiele się dowiesz, ale można wszakże pójść okrężną drogą i wpisać numer bloku, w którym się znajdujesz, aby dowiedzieć się czegoś o rezydentach – dla przypomnienia, ów numer to a13.

[spojlerów już brak]

OK, oto screenuś :D

Obrazek
elemeledudek
Posty: 775
Rejestracja: pn 21 lut 2005, 12:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: elemeledudek »

Ładny klimatyczny obrazek. Nie bede sobie w takim razie psuł frajdy wersją aktualną i poczekam na Deluxe.
Obecnie gram: Tajne Akta 2 Puritas Cordis
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Fitz »

Oj tak, screeniątko daje radę, skok jakościowy jest kosmiczny :mrgreen: Kto wie, może do Graya też zrobię kiedyś wersję deluxe? Co do ilości tekstu, to Gray miał ok. 60 tys. słów (350 tys. znaków).

A tu masz wspomniane Broken Saints, od pierwszego odcinka począwszy.

A tymczasem znoooowu utknąłem :P Wydawało mi się, że o Jonesie wiem już wszystko, co trzeba (z listu Emily, jego notatek i z bazy danych), ale dostępne opcje dialogowe na to nie wskazują, a z nikim innym porozmawiać nie mogę. Szukam na ślepo po słowach kluczowych w bazie danych, ale tu też nic. Mam mnóstwo przedmiotów, dla których nie mam zastosowania (ostatnie nabytki: kaftanik, łom i pusta puszka).
Awatar użytkownika
jackowsky
Posty: 2299
Rejestracja: wt 22 lut 2005, 10:43
Lokalizacja: Chorzów

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: jackowsky »

Oli10 pisze:drugim takim jest Sanitarium... heh, może jakoś w końcu uda się dopaść na Allegro)
Sanitarium jest na GOGu. No i jest dostępne fanowskie spolszczenie jakbyś chciał. :)
Ostatnio skończone: Monolith PL (80%), Baldur's Gate 3 PL (80%), Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit PL (60%), Alter Ego PL (50%), Boxville (60%)
Oli10
Posty: 25
Rejestracja: pt 02 sie 2013, 20:09

Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS

Post autor: Oli10 »

elemeledudek - jasne, grafik odwalił kawał dobrej roboty :)

jackowsky - dzięki, heh, zapomniałem o Gogu (a wszakże już z niego korzystałem).

Fitz - jeśli o mnie chodzi, to akurat grafika Graya jest jego jedną z największych zalet. Najbardziej mi się podobało właśnie połączenie retro, czterech kolorów z doskonałą animacją - Twoja produkcja ma swój styl i niepowtarzalny klimat :) A jeśli chodzi o ilość znaków - pewnie mam podobnie ;)

I dzięki za link do Broken Saints! Podoba mi się, takie klimaty mi pasują :D

Jeśli chodzi o Jonesa, to musisz jeszcze jedną rzecz zrobić...

[spojlery dwa]

Porównać ze sobą notatkę (nekrolog) i gazetę - klik nekrologiem na gazecie (lub na odwrót) i bohater wyciągnie odpowiednie wnioski.

[koniec spojlera]

:)

PS. Yyyy... dobrze jest robić sejwy ;)
ODPOWIEDZ