Posty bez odpowiedzi | Aktywne tematy Dzisiaj jest pn 25 paź 2021, 10:27



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Znak zapytania - moja gierka w AGS 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 18 lut 2005, 19:52
Posty: 2410
Lokalizacja: Schwientochlowitz
Post 
Chyba też poczekam na ZZ w wersji 2.0 - myślę sobie, że granie teraz byłoby trochę jak oglądanie pirackiej wersji filmu, nagranej w kinie za pomocą kamery VHS na starej, zużytej kasecie. ;)

Fitz pisze:
Kto wie, może do Graya też zrobię kiedyś wersję deluxe?

Powtórzę za Olim - NIE RÓB NIGDY!!!!!111!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!wykrzyknikwykrzykn

Szkoda Twojego czasu, Fitz. W Gray'u wszystkie elementy tak fajnie ze sobą harmonizują, że wersja deluxe/zremasterowana mogłaby to tylko zepsuć. Jeśli chcesz spróbować innego/nowego stylu to w sequelu/prequelu lub w całkiem nowej grze. Oryginalnego Gray'a już nie zmieniaj. :)


pt 23 sie 2013, 15:02
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob 09 lut 2013, 21:30
Posty: 174
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Elum, a ja gram w obecną wersję Znaku z dużą przyjemnością :) Ale fakt, nowy screen robi naprawdę fajne wrażenie, jest dokładnie w stylu takich historii. Jeśli o mnie chodzi, to bez obaw, zamierzam pozostać przy czterokolorowej palecie. Sequele Graya będą również w lo-res - i nawet jeśli miałbym zrobić re-make, to również z zachowaniem podobnej kolorystyki, za to w stylu filmowych Muminków. Tyle że faktycznie to raczej za dużo zachodu, zwłaszcza jak się ma sto innych pomysłów na raz. A skoro o tym mowa, i skoro się ładnymi obrazkami chwalimy - to na potrzeby nowego projektu zabawiam się z wyższymi rozdzielczościami i cieniowaniem:

Obrazek

Ale wracając do tematu: gadałem z nowym małym przyjacielem, patrzyłem w lustro (oraz próbowałem na nim różnych rzeczy użyć i zagadać) - i znowu nie wiem, co robić :P Albo ta gra jest za mądra dla mnie, albo ja za głupi na nią ;) Zorientowałem się jeszcze, że napis exit znika w UV. I cały czas mi się telepie to "422 Wergiliusz 05"... Czyżby znów jakiś kod? I kiedy ja zdążę użyć te wszystkie przedmioty? ;)

Jak by Ci się chciało, to ja bym był wdzieczny za regularny opis przejścia, na priva najlepiej, żeby innym nie spoilerować :)


pt 23 sie 2013, 16:11
Wyświetl profil WWW

Rejestracja: pt 02 sie 2013, 21:09
Posty: 25
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Cóż to - szykujesz parodię Drakuli? :) Fajny obrazek, zabawny :D

OK, za dziesięć minut otrzymasz na priva instrukcje, co należy dalej robić :) Ale za głupi? Ty? Wszakże Gray miał bardzo pomysłowe zagadki (szczególnie do gustu przypadła mi ta ostatnia, przy statku kosmicznym :) )


pt 23 sie 2013, 16:53
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob 09 lut 2013, 21:30
Posty: 174
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Szykuję pokręconą, szaloną historyjkę - o dziwo, zainspirowaną prawdziwymi wydarzeniami :) Będzie śmieszno i straszno. Odmienne stany świadomości też będą!

A tymczasem: ukończyłem grę! Ależ to była jazda. Na koniec przypomniał mi się jeszcze jeden klasyk straszakowo-psychologiczny: Cube. I fajna muzyczka przy napisach końcowych. Jeśli już miałbym się przyczepić, to trochę to zakończenie urwane, możnaby po opatrzeniu rany dać graczowi swobodę: wiać samemu czy z ekipą (i z kim konkretnie, a z kim nie). W ogóle szkoda, że od pewnego momentu Tom jest zupełnie niekontaktowy.


pt 23 sie 2013, 18:47
Wyświetl profil WWW

Rejestracja: pt 02 sie 2013, 21:09
Posty: 25
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Z Tomem można pogadać jeszcze po powrocie z, hm, strefy mroku, a tuż przed finałem można pogadać ze wszystkimi postaciami, pożegnać się z nimi i dać im coś na pamiątkę. ;)

Muzyka w napisach końcowych to taki easter egg, bo to fragment kawałka zespołu, w którym kiedyś grałem :)

Dzięki za poświęcony czas, Fitz!

A jeśli w Twojej nowej produkcji są psycho-wizje.... to czekam z utęsknieniem ;)


pt 23 sie 2013, 21:28
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob 09 lut 2013, 21:30
Posty: 174
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
A, to muszę jeszcze sobie wgrać sejwa sprzed finału i pogadać z chłopakami! Zresztą trochę mi chyba brakło, bo miałem jedynie jakieś 280-290 punktów. I jeszcze powkurzam trochę to Mroczne Ja samymi najbardziej wrednymi odpowiedziami ;) Zresztą niejeden raz wypróbowałem te skrajnie złe zagrywki, np. broń na Tomie. A co do mojego nowego tworu, to w odmiennych stanach świadomości mało będzie psychodelii, więcej mitomanii... ;)

Muzyczny Easter Egg wypadł świetnie, fajnie jak się twórca pokazuje z różnych stron. W Grayu muzyka na końcu, podczas odlotu i powrotu na Księżyc, to też ciekawa historia. Otóż zrobiłem outro - i nagle muzyk, który zrobił całą ścieżkę dźwiękową (muzykę do napisów końcowych też), gdzieś wsiąkł i zostałem z gotową grą i bez najważniejszego kawałka. I wtedy spytałem zaprzyjaźnionych muzyków, czy mógłbym spróbować z ich starą demówką, którą słyszałem ze dwa-trzy razy siedem lat wcześniej. Et voila! Po prostu wrzuciłem kawałek na początek sceny odlotu - i od początku do końca idealnie trafił we wszystkie punkty. Tylko przy samym końcu musiałem uciąć ledwie pół sekundy :)

To ja dziękuję za fajnie spędzony czas :) Chętnie potestuję wersję 2.0, jak by co - choć tak naprawdę niczego poważnego w tej wersji nie zauważyłem, głównie brak odpowiedzi na niektóre połączenia przedmiotów z kieszeni z tymi z otoczenia. No i w Strefie Mroku walkable area chyba jest za długa, bo bohater włazi na drzwi i one go zasłaniają. A jeśli chodzi o tłumaczenie, to tu będzie trochę roboty - bo najpierw trzeba by caloś tekstu uzupełnić o polskie znaki wewnątrz kodu (Global Script, wszystkie Rooms i Dialogs), a dopiero potem brać się za tłumaczenie. To dlatego, że AGS w pliku tłumaczeń każdą zmienioną kwestię traktuje jako nową i dorzuca na koniec pliku, zamiast zmodyfikować istniejącą. Wot, technika ;) No i jeszcze kwestia czcionki - bo tu moja z oczywistych względów odpada, bo jest lo-res. Macie jakąś na oku? A może grafik miałby jakiś fajny design? Wówczas mógłbym z tego zrobić czcionkę w Fontedicie według mojego systemu.


sob 24 sie 2013, 09:10
Wyświetl profil WWW

Rejestracja: pt 02 sie 2013, 21:09
Posty: 25
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Jest sporo rzeczy opcjonalnych do znalezienia (niestety, bez szaleństw, kameralna atmosfera nie pozwoliła na sidequesty :P ), aczkolwiek nabicie maksa jest możliwe - jeden gracz dał radę.

Tak czy tak - czekam na Twój nowy projekt, obrazek mi się bardzo podoba, jakbyś potrzebował betatestera albo jakiejś innej pomocy, to się piszę w ciemno :D

Jeśli chodzi o tę muzę na końcu Graya - rzeczywiście, miałem o to zapytać w mojej mikrorecce, ale jakoś mi to uciekło z głowy. Świetny kawałek! Wspaniale pasował do zakończenia. Taki zupełnie inny od reszty utworów w grze, zapada w pamięć (czasami sobie nawet wracam do zakończenia, by go posłuchać :) ).

Z czcionką jeszcze nie myśleliśmy - tzn. postanowiłem to zostawić na koniec, aczkolwiek wielkie dzięki za propozycję i na pewno się do Ciebie zgłoszę, jak dojdziemy do tego etapu działań :) Na razie grafik przerobił wszystkie backgroundy, teraz kończy przedmioty i postaci. Ogółem jest bardzo dobry, a tła świetnie pasują do klimatu historii. :)


sob 24 sie 2013, 14:54
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob 09 lut 2013, 21:30
Posty: 174
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Przeszedłem końcówkę jeszcze raz, żegnając się z resztą. Faktycznie milej się zrobiło, ale wciąż brakuje możliwości wzięcia ich ze sobą. Może dałoby się zrobić alternatywną wersję, w której np. w ostatniej scenie pojawiają się wszyscy, z którymi się gadało/żegnało przed Finałem? Za to alternatywne drogi w rozmowie z Anty-Ja - bez zarzutu :) Bardzo mi się podobały obie alternatywy (does it make me bad? :P) Oprócz tego poszedłem na niego z nożem po rozmowie :mrgreen: Czy jeszcze coś przegapiłem?

Jeszcze a propos tłumaczeń - uważać trzeba na krótkie stwierdzenia typu "Tak.", "Nie." - żeby w tłumaczeniu zawsze pasował kontekst. AGS bowiem powtarzające się kwestie traktuje jako jedno i w pliku tłumaczeń pojawia się on tylko raz - tak więc jeśli przetłumaczysz np. "Tak." na "I do.", to tak będzie we wszystkich miejscach, gdzie w polskiej wersji się "Tak." pojawia. Jest to upierdliwe, dałoby się to rozwiązać inteligentniej - ale cóż, jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma ;)

Na teb mój nowy projekt z wampirem jeszcze sobie poczekaaaamy, ja się z reguły guzdram, bo strasznie dziubię, cyzeluję, itp. :) No i robię kilka rzeczy naraz, co znacząco spowalnia pracę nad każdą z nich - ale taki płodozmian daje też odpoczynek od jednej formy. Z reczy, które produkuję na bieżąco i można sobie oglądać, to komiks odcinkowy


ndz 25 sie 2013, 10:10
Wyświetl profil WWW

Rejestracja: pt 02 sie 2013, 21:09
Posty: 25
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Dzięki, Fitz, za wiele cennych wskazówek - przydadzą mi się na pewno i wykorzystam je w trakcie prac nad nową wersją :)

Rozumiem - też myślałem, by ich wszystkich na koniec wrzucić, ale... z pewnych względów tego nie uczyniłem. Jak (jeśli) będzie kiedyś sequel, to może wyjaśnię... ;)

He he, a do Toma wszyscy strzelali - ach, Wy sadyści :P

Jeśli chodzi o ciekawsze czynności, jakie jeszcze można wykonać, to np. spróbować strzelać do innych postaci (jeszcze jedną da się wykończyć), pogrzebać w kompie (jest tam sporo informacji o fabule, kilka easter eggów i możliwość zdobycia dodatkowych 2000 punktów ;) ), poczytać wszyściutkie książki na regale, wszystko oświetlić latarką UV, jest też kilka odwołań do filmów (np. na samym początku do angielskiego "Prisonera")... hm, to chyba wszystko. A, można się też w finale wykrwawić na śmierć (chociaż czasu ustawiłem sporo).

O, na Esensji się udzielasz (ja też próbowałem kiedyś ;) ) - komiks zabawny i widzę tutaj znaną z Graya metodę "uczy-bawiąc, bawiąc-uczy" :D O, i sporo tych pasków! Będzie co czytać :)


pn 26 sie 2013, 00:04
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob 09 lut 2013, 21:30
Posty: 174
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Dziewczynę też próbowałem kropnąć, ale z wiadomych przyczyn to nie było możliwe ;) A teraz właśnie wypróbowałem najbardziej oczywistego kandydata do kulki - i reakcja dokładnie taka, jak się spodziewałem. Chociaż myślałem, że bohater stwierdzi: Eee, i tak by się wykrwawił przez tę nogę ;) Z książek na półkach przejrzałem wszystko - ale nie dowiedziałem się nigdy, o co chodziło z tym 422 Wergiliusz 05. Czy w ogóle można było w bazie danych poszukać po słowach kluczowych czegoś jeszcze poza informacjami niezbędnymi? A jeśli chodzi o easter eggi, to fajnym dodatkiem do wersji 2.0 byłaby możliwość zagrania w wersję pierwotną na komputerze w biurze - tak, jak w Day of the Tentacle na komputerze chyba tego od znaczków można było zagrać w Maniac Mansion. Tylko nie wiem, czy to technicznie możliwe, i to z kilku względów: raz, że to 1.0 i 2.0 to osobne aplikacje, dwa, że inna rozdzielczość.

W Esensji dział komiksu okazał się bardzo przyjazny :) Pięć lat temu z podobną jak Ty nieśmiałością wrzuciłem na ichnie forum próbki mojego poprzedniego komiksu - i od razu się zainteresowali publikacją. Potem robiłem dla nich polską wersję Pamiętników Szalonego Mimbanity, trochę pisałem, robiłem grafiki i loga - a od trzech lat z okładem tworzę seryjnie Chapsa (pojawia się rano w poniedziałki, środy i piątki). Bardzo sobie tę współpracę chwalę :) Ale np. z prozą faktycznie ciężko jest się przebić, to wiem z doświadczenia.


pn 26 sie 2013, 17:09
Wyświetl profil WWW

Rejestracja: pt 02 sie 2013, 21:09
Posty: 25
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
He he, z wiadomych przyczyn ;)

Jeśli chodzi o "422 Wergiliusz 05" to taka mała tajemnica, może o tym w drugiej części :D (o ile powstanie ;) )

A w kompie dało się wyszukać różne rzeczy niezwiązane z głównym wątkiem, a związane z backstory - spróbuj np. "Ankh" albo "2001" ;)

Taki dodatek rzeczywiście niestety by nie wypalił, chlip chlip. :(

A Esensję sobie bardzo cenię - na początku istnienia tego magazynu czytałem go regularnie, potem wypadłem niestety z obiegu, ale czasem patrzę. Bardzo fajne czasopismo, na wysokim poziomie. A Twoje komiksy - naprawdę fajne i zabawne :D Jeszcze całości nie przejrzałem, ale jak to uczynię, nie omieszkam Cię zawiadomić :)


wt 27 sie 2013, 22:52
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob 09 lut 2013, 21:30
Posty: 174
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Na nieco szybszą lekturę polecam mój poprzedni komiks :) Chociaż też od ilości tekstu głowa może rozboleć. Ale skoro nie wymiękłeś przy Grayu, to jesteś mocny i nie ma się o co bać!

A ja nie omieszkam pognębić komputera o te dodaktowe informacje. Fajnie, gdyby w 2.0 było ciut więcej takich easter eggów. Lubię takie smaczki. Zresztą do Graya zrobiłem nawet specjalną, zmodyfikowaną wersję wielkanocną :)

I wrzucaj nowe screeny, jak będziesz miał ochotę, tamta zajawka narobiła mi apetytu!


śr 28 sie 2013, 15:33
Wyświetl profil WWW

Rejestracja: pt 02 sie 2013, 21:09
Posty: 25
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
Wybacz opóźnienie w odpowiedzi, chwilkę mnie nie było przy necie ;)

Komiks już dziś sobie poczytam :) A na pewno nie wymięknę, lubię czytać (Ty chyba także, prawda?) :P

A jeśli chodzi o easterową wersję Graya - chyba czytałem o tym w temacie grayowym i oczywiście mam zamiar pograć - i to całkiem niedługo (najpierw jednak The Bum! :D )

A jeśli chodzi o obrazki... a jasne, oczywiście, proszę! Magazyn:

Obrazek

Jak dobrze pójdzie - niedługo postaci :)


ndz 01 wrz 2013, 19:53
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob 09 lut 2013, 21:30
Posty: 174
Post Re: Znak zapytania - moja gierka w AGS
No, klimat jest, przypomina mi się jedna z poprzednich gier Grima :) Może tylko kartony ciut za jasne/za bardzo oświetlone ze wszystkich stron - ale to detal, i to taki, który ciężko wyważyć pod kątem klimatyczności z jednej strony, a użyteczności z drugiej. Generalnie: rewelacja :) Czekam na postacie!

Buma polecam! Również grałem. Dla nas, rodaków, ma on dodatkowe smaczki - a tych i tak jest dużo. Fajnie pomyślana, szalona, może tylko ciut za krótka gra.


ndz 01 wrz 2013, 20:43
Wyświetl profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.