Jeśli chciał(a)byś pochwalić się własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Przygodoskop prawie rok temu wspomniał co nieco o naszej produkcji (za co jesteśmy bardzo wdzięczni!), a że przez ten czas prace poszły na tyle do przodu, tak mam dziś przyjemność zaprezentować...

Obrazek

Droga do domu jest kręta i zawiła, a prehistoryczny świat późnej Kredy niezbyt bezpiecznym miejscem, zwłaszcza dla nierozważnych podróżnych. Na skutek splotu niesprzyjających wydarzeń młoda dinozaurzyca, o imieniu Zniw, znalazła się hen, hen daleko od swojego rodzinnego domu i miasta - Wajapulki. Naturalnie to tak nie może się dla niej skończyć - droga do domu długa, kontynent Polisemii dziki i nieokrzesany (aczkolwiek posiadający swoje tajemnice), a sama Zniw często będzie ograniczana przez swoje fizyczne możliwości, czy sam głód.

To jak, pomożesz biednej dinozaurzycy?


Innymi słowy - ot taka nasza przygodówka retro, utrzymana w komiksowej stylistyce, z dinozaurami w roli głównej.
  • * dinozaury! (co prawda bez laserów - ale zawsze coś! ;)),
    * styl retro drugiej połowy lat 90 - 640x480, 32-bitowy kolor, z odpowiednią dawką animacji,
    * żadnej przemocy, krwi czy latających flaków - bezpieczna rozrywka dla każdego,
    * GUI oparte na verb-coinie (The Curse of Monkey Island, Full Throttle itd.)
    * kilkanaście ułatwień i dodatków, mających na celu ułatwienie/usprawnienie rozgrywki (mini-mapa lokacji, pasek głodu, samo-aktualizująca się encyklopedia, opisująca napotkane postacie, przedmioty i lokacje itd.)
    * system odblokowywania nagród (concept arty, minigierki - szukaj niebieskich kamyczków!)
Troszkę screenów na zachętę:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu mamy filmik gameplayowy - uwaga, spoilery! Plus on sam pochodzi ze starszego builda gry, kiedy nie było jeszcze sfinalizowane logo, plus nowsza wersja demka (poniżej) ma kilka subtelnych zmian w wyglądzie i mechanice. :)

>> https://www.youtube.com/watch?v=aLGQN5e9Jpc

Gierka powstaje w zespole dwuosobowym:
* Karolina 'Twarda' Twardosz - moje kochanie i 'szefowa' projektu ;) - artworki, animacja, design postaci/świata/gry
* Łukasz 'Kurasiu' Mikołajczyk - programowanie/skryptowanie (silnik, gra, narzędzia), dialogi i opisy, dodatkowe arty i design

+ nie można zapomnieć o zacnych testerach i 'native spellcheckers!' Pozdro Phil, Clara czy Anabelle!

Giera powstaje na silniku Adventure Game Studio (v3.3.0.1156 - 32-bit/Direct3D 9).

A co do daty wydania, gdyż to pytanie zadawane jest dość często... cóż, jest nas dwóch, nie ma żadnego sponsora/wydawcy (jakiekolwiek wydatki pokrywamy z własnych kieszeni), a i czasami real life daje się we znaki - tym niemniej będziemy gryźć, pluć, kopać i ogólnie zastawiać się rencyma i nogyma aby spróbować chociaż z Steam Greenlight i wydać ZA najpóźniej pod koniec 2015.

Dobra panie i panowie, pora na jakieś namiary!
Zniw Adventure na indieDB
Temat na forum Adventure Game Studio
Wersja demo w bazie Adventure Game Studio
Wersja demo na indieDB
Mój devblog
Artblog Twardej

(uwaga, achtung, wnimanie - demko wymaga freeware'owych kodeków XviD do prawidłowego odtwarzania animacji FMV [są w archiwum]. Dodatkowo tamże plik readme [polecam, jeżeli zdecydujesz się ominąć tutorial - a przynajmniej rozdział o sterowaniu!], jak i poradnik przejścia demka [plus non-spoiler lokacje niebieskich kamyczków do bonusów]).



Ufff, pierwszy post, a tyle się rozpisałem. No i przede wszystkim gdzież moje maniery - witam serdecznie wszystkich Przygodoskopowiczów! Mam nadzieję, że nasza mała produkcja przypadnie jak największej ilości was do gustu. :D

A na samo zakończenie mała próbka animacji z gry. :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2544
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Czyli szykuje się kolejna rodzinna przygodówka. :) Podobnie jak Magenta. Z tą różnicą, że szefowa Fitza nie rysuje, nie animuje itd. tylko występuje w roli głównej. ;)

Ściągnąłem nowe demo, pograłem chwilę. Nie miałem żadnych problemów z kodekami, choć mam zainstalowaną bardzo starą wersję tych XviDowych. Wszystko śmiga pięknie. Niezmiennie podobają mi się animacje postaci. Tym bardziej, że przygodówki niezależne/freeware z tak dobrą animacją można policzyć na palcach. Innymi słowy, trzymam kciuki (jestem ssakiem naczelnym, więc potrafię :gugu:).
Kurasiu pisze:No i przede wszystkim gdzież moje maniery - witam serdecznie wszystkich Przygodoskopowiczów!
Po napisaniu takiego posta właściwie już nie musisz się witać. Forum i tak już Cię kocha. ;)
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Fitz »

Śledzę grę od początku i w dalszym ciągu zachwyca - i to coraz bardziej :) Te nowe tła - zwłaszcza jaskinia z tajemniczymi znakami - bardzo klimatyczne.

A Małgorzata to by w sumie rysować i animować mogła, bo jest plastyczką z wykształcenia - ale jakoś nie mogę jej do tej niewdzięczej roboty zapędzić ;)
Urszula
Posty: 107
Rejestracja: czw 29 lis 2012, 09:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Urszula »

Czy gra będzie również w języku polskim? Pozwoliłam sobie informację zamieścić na Przygodomanii. :)
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

@Elum - dziękujemy bardzo za miłe słowa! :D Zawsze niezwykle się cieszymy, jak kolejnemu graczowi spodobają się nasze przygody dinozaurów. ;) Co do kodeków - dane wideo kodowałem i eksportowałem przy użyciu XviD'a o dokładnie tej wersji, która została dodana do demka - możliwe, że nic się za bardzo w samej mechanice w środku nie zmieniło i są one kompatybilne (jak widać dość daleko) wstecz. :)

@Fitz - także dziękujemy, zwłaszcza, że kolegę kojarzę z forum AGSa. Przy okazji miałem teraz okazję zobaczyć inne Twoje produkcje, bo z AGS akurat kojarzyłem (i grałem) w Magentę. Wszystko było jak najbardziej zacne - jak to ktoś tam trafnie napisał "to jednak prawda, że polskie gry są najlepsze". :D

@Urszula - dziękuję za repost newsów! Co do polskiej wersji - póki co smażymy wersję angielską, ale sam design oparty jest na polskich nazwach (m.in. pierwsza lokacja, Scattered Woods, to w oryginale 'Drobny Las'), więc nie wykluczamy, że uda się ogarnąć i polską wersję. ;) (jak tylko uda mi się stworzyć jakieś narzędzie, które w łatwy sposób pozwoli tworzyć i edytować pliki dialogów - tutaj jest nieco ciężko, bo nie korzystam z tego wbudowanego AGS-owskiego systemu prowadzenia konwersacji, tylko od podstaw napisałem własny, który póki co pobiera dane konwersacji z wnętrz pliku skryptowego - a wolałbym gdzieś to wyrzucić do osobnego, aby nieco ułatwić sobie życie)
Obrazek
Madzius888
Posty: 399
Rejestracja: pn 16 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Madzius888 »

Cześć Kurasiu, witaj na forum.

Ta sielska muzyka, kolorowa grafika i DINOZAURY! Nie jestem fanką liczników jakichkolwiek w przygodówkach, ale póki co ten nie sprawił mi zbyt wielu problemów.
Generalnie więc podobało mi się demko, z przyjemnością zapoznam się z pełną wersją.

P.S. wpatrywałam się w zamieszczoną animację zdecydowanie dłużej niż przystało.
<brzdęk>, <brzdęk>, <brzdęk>... :D
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

@Madzius888 - także witam, i dziękuje za miłe słowa. :D Ano, "pasek głodu" (jak my go nazywamy) nie będzie wiązać się z większymi konsekwencjami, niż kilka nagród do odblokowania i parę eventów (a i tak nie ma z nimi większego problemu [mild spoiler], gdyż nawet jak się zdarzy jakieś potknięcie, to New Game+ zachowa nasze poprzednie dokonania i nagrody, a zapomni o poprzednich przewinieniach[/mild spoiler], żadnych śmierci a'la klasyczna Sierra, czy w ogóle zacięć z powodu niedopracowanego designu, także nie przewidujemy), a także i w celu zachowania pewnej dawki realności - wszak nawet bohater(ka) gry musi czasami coś wszamać. :mrgreen:


Co do samego developmentu - na razie jestem na etapie zajadłego łatania wszelkich buraczków i mniejszych błędów (bo na szczęście te większe są póki co wyeliminowane. Cóż, kiedy się pisze lwią część funkcjonalności samemu, a nie korzysta z gotowych wzorców, podsuwanych przez silnik, to później trzeba troszkę podebugować. :D), Twarda zaś dzielnie walczy z artworkami kolejnych lokacji.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Ok, znalazłem ostatnio nieco wolnego czasu i dorwałem klawiaturę, ostro kodując to, co wszak obiecałem (nowe bąble w dialogach, które wykonała Twarda, jak i nowy importer dialogów z plików, zamiast trzymania ich w kodzie [i to w dość dziwacznych strukturach]). A jako że reszta i tak jest zarządzana przez silnik (wiwat translacje AGS!), tak innymi słowy mogę już potwierdzić, że Zniw Adventure będzie także miała polską wersję językową. :)

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
anka
Posty: 976
Rejestracja: wt 10 paź 2006, 11:21
Lokalizacja: Katowice

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: anka »

Ja nie umiem :plask:
Byłam "zołzą" jestem "zołzą" i będę "zołzą"
AC Odyssey
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2544
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Też nie umiem (grać na banjo?), za to w Zniw Adventure mogę zagrać nawet po polsku, nie ma problemu. ;)
elemeledudek
Posty: 779
Rejestracja: pn 21 lut 2005, 12:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: elemeledudek »

Ładne to macie. Chętnie poklikam.
Obecnie gram: Wiedźmin 3
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

@Elum & @elemeledudek

Dzięki wielkie. :D Staramy się jak tylko możemy!
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Tego pięknego środowego poranka stwierdziłem, że pora na kolejny mini update co do diwelopmentu naszej giery. Przede wszystkim - lecimy z kolejnymi lokacjami, jako że (póki co) największą z nich udało się ogarnąć (czyt. w końcu wyleźliśmy z jaskini :D). Jako nagrodę trzymajcie GIFa, przedstawiającego już nie takie straszne wnętrza jaskini (bo oświetlone, oby gracz w miarę prędko znalazł jakieś źródło światła ;))

Obrazek

I na deser, dla koneserów sztuki wszelakiej - zastanawialiście się, jak wygląda tzw. 'materiał źródłowy' gry (w tym wypadku komiks, którego gra jest prequelem), lub też dokument projektowy? Jeżeli tak, to spieszę z wizualizacją. :)

Obrazek

Obrazek

Póki co to tyle ode mnie. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Witam zacnych forumowiczów. W ten jakże zimny niedzielny poranek stwierdziliśmy, że natrzaskaliśmy tyle roboty, iż warto pokazać Wam co nieco z końcowych efektów. ;)

Przede wszystkim - już oficjalnie i na serio mamy profil na Facebook'u! Jeżeli podoba Ci się to, co robimy, to możesz zarzucić lajkiem. ;)

Jedziemy także ostro do przodu z dwoma nowymi lokacjami. Gra każdego dnia rozrasta się i zyskuje nowe rzeczy!

Obrazek

Obrazek

I żeby nie było, że zapomnieliśmy o gotowych miejscówkach - otóż nie, co raz wracamy do nich, dopieszczając je jak tylko się da! Na ten przykład - początek gry będzie o wiele dłuższy w pełnej wersji, niż w demku, a gracz będzie miał możliwość odwiedzenia znajomych lokacji... lecz o innej porze dnia i z innymi wydarzeniami.

Obrazek

I z naszej strony to wszystko na dziś. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2544
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Podoba mi się bardzo ten screen z wielokolorową roślinnością, na którym akcja ukazana jest z nieco innej perspektywy niż na większości pozostałych (bardziej "odgórnych"). W ogóle podobają mi się takie "ciaśniejsze" lokacje/ujęcia, na których na pierwszym planie coś się dzieje i Zniw przechodząc jest częściowo przysłonięta przez różne przedmioty/obiekty.
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Dzięki, Elum! Takich lokacji jest o wiele więcej, co raz coś wrzucamy na pierwszy plan. :D

A dzisiejszą aktualizację chcielibyśmy rozpocząć od życzenia wszystkim użytkownikom Przygodoskopu wszystkiego naj-najlepszego (to dwa razy tyle najlepszego!) z okazji nadchodzących Świąt. I w życiu, i w internecie - aby wszystko się ułożyło i wiodło się jak najlepiej. :D (mamy tylko nadzieję, że bardziej się cieszycie z tychże Świąt, niż nasza Zniw ;))

Obrazek

A już co do samych nowinek o grze - popatrzmy, pokazałem Wam już takie miejscówki, jak las, rzekę, dżunglę, jaskinie czy podziemne przejście. To co powiecie na zupełną zmianę klimatu i prezentację wioski dinozaurów? Wszak muszą gdzieś mieszkać, nieprawdaż?

Obrazek
Spichlerz to miejsce, w którym spotyka się całe mnóstwo różnych osobowości... jedni wpatrują się kupkę robali, inni po prostu koncentrują się na konsumpcji.

Obrazek
I tak jak w prawdziwym życiu, niektórzy nie będą specjalnie zadowoleni, kiedy jakaś nieznajoma zacznie się im kręcić po domu...

A poniżej troszkę przykładowych animacji, bo już dawno ich nie było. Wiecie, że już mamy ponad 1000 klatek animacji dla różnorodnych postaci, tudzież efektów w tle?

ObrazekObrazekObrazek

I to by było na tyle w tym roku - do zobaczenia w 2016! (mamy nadzieję, że wkrótce już rzucimy datą premiery gierki! ;))
Obrazek
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Fitz »

Też się opierałem, jak na studiach chciano na mnie na czas ostatnich przedświątecznych zajęć wtłoczyć czerwoną czapę. Zarośnięty, owszem, jestem - ale raczej jak Grinch ;)

A gra wygląda tak, że głośno wyrażam podziw, a po cichu bulgocę z zazdrości ;) Animacje jak zwykle piękne!
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2544
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Elum »

A mnie od przedwczoraj zastanawia taka rzecz. Czy mieszkańcy wioski wiedzą, że triceratopsowaty wyżera im zapasy? Po nonszalanckim zachowaniu widać, że robi to regularnie. Czerwonawy udaje, że tego nie widzi (on nie wpatruje się w robale, tylko jest ewidentnie zastraszony). :P Mam nadzieję, że Zniw jakoś ten problem rozwiąże.
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

@Fitz: dzięki, miodek na serduszko takie słowa od weterana sceny AGS-owo przygodówkowej. :D To dodam od siebie, że za to mi z kolei nie schodzi banan, kiedy to czytam kolejne linijki wypowiedzi postaci z Magenty. :D Podziwiam tak bogaty warsztat językowy, kiedy sequel? :mrgreen:

@Elum: ano wiedzą. ;) Mogę uchylić rąbka tajemnicy, że ze spichlerzem, jak i samym Tricera będzie związany mały quest, który nieco wyjaśni czemu tak sobie siedzi i bezkarnie wcina. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Fitz »

Oj tam zaraz weterana :P Pięć lat, trzy gry (w tym jedna na gamejam) to jest pikuś. Wyjadacze to są Ben Chandler czy Grundislav, z tuzinem gier na koncie i pracą na etacie, czy chociażby Slasher, który trzaska grę za grą: wypuszcza jedną i tego samego dnia zakłada nowy wątek w "Games in Production" z kilkoma screenami.
Ale planuję się ogarnąć i zintensyfikować działania. Podciągnąć się warsztatowo - i może też zrobić kiedyś coś klasycznie ładnego. Tak czy owak, sequel(e) w planach. Ale Ty to mnie nie poganiaj, najpierw skończ pierwszą Magentę :P
No i dinozaurzycę też wypuść! Będzie w 2016?
ODPOWIEDZ