Droga do domu jest kręta i zawiła, a prehistoryczny świat późnej Kredy niezbyt bezpiecznym miejscem, zwłaszcza dla nierozważnych podróżnych. Na skutek splotu niesprzyjających wydarzeń młoda dinozaurzyca, o imieniu Zniw, znalazła się hen, hen daleko od swojego rodzinnego domu i miasta - Wajapulki. Naturalnie to tak nie może się dla niej skończyć - droga do domu długa, kontynent Polisemii dziki i nieokrzesany (aczkolwiek posiadający swoje tajemnice), a sama Zniw często będzie ograniczana przez swoje fizyczne możliwości, czy sam głód.
To jak, pomożesz biednej dinozaurzycy?
Innymi słowy - ot taka nasza przygodówka retro, utrzymana w komiksowej stylistyce, z dinozaurami w roli głównej.
- * dinozaury! (co prawda bez laserów - ale zawsze coś! ),
* styl retro drugiej połowy lat 90 - 640x480, 32-bitowy kolor, z odpowiednią dawką animacji,
* żadnej przemocy, krwi czy latających flaków - bezpieczna rozrywka dla każdego,
* GUI oparte na verb-coinie (The Curse of Monkey Island, Full Throttle itd.)
* kilkanaście ułatwień i dodatków, mających na celu ułatwienie/usprawnienie rozgrywki (mini-mapa lokacji, pasek głodu, samo-aktualizująca się encyklopedia, opisująca napotkane postacie, przedmioty i lokacje itd.)
* system odblokowywania nagród (concept arty, minigierki - szukaj niebieskich kamyczków!)
A tu mamy filmik gameplayowy - uwaga, spoilery! Plus on sam pochodzi ze starszego builda gry, kiedy nie było jeszcze sfinalizowane logo, plus nowsza wersja demka (poniżej) ma kilka subtelnych zmian w wyglądzie i mechanice.
>> https://www.youtube.com/watch?v=aLGQN5e9Jpc
Gierka powstaje w zespole dwuosobowym:
* Karolina 'Twarda' Twardosz - moje kochanie i 'szefowa' projektu - artworki, animacja, design postaci/świata/gry
* Łukasz 'Kurasiu' Mikołajczyk - programowanie/skryptowanie (silnik, gra, narzędzia), dialogi i opisy, dodatkowe arty i design
+ nie można zapomnieć o zacnych testerach i 'native spellcheckers!' Pozdro Phil, Clara czy Anabelle!
Giera powstaje na silniku Adventure Game Studio (v3.3.0.1156 - 32-bit/Direct3D 9).
A co do daty wydania, gdyż to pytanie zadawane jest dość często... cóż, jest nas dwóch, nie ma żadnego sponsora/wydawcy (jakiekolwiek wydatki pokrywamy z własnych kieszeni), a i czasami real life daje się we znaki - tym niemniej będziemy gryźć, pluć, kopać i ogólnie zastawiać się rencyma i nogyma aby spróbować chociaż z Steam Greenlight i wydać ZA najpóźniej pod koniec 2015.
Dobra panie i panowie, pora na jakieś namiary!
Zniw Adventure na indieDB
Temat na forum Adventure Game Studio
Wersja demo w bazie Adventure Game Studio
Wersja demo na indieDB
Mój devblog
Artblog Twardej
(uwaga, achtung, wnimanie - demko wymaga freeware'owych kodeków XviD do prawidłowego odtwarzania animacji FMV [są w archiwum]. Dodatkowo tamże plik readme [polecam, jeżeli zdecydujesz się ominąć tutorial - a przynajmniej rozdział o sterowaniu!], jak i poradnik przejścia demka [plus non-spoiler lokacje niebieskich kamyczków do bonusów]).
Ufff, pierwszy post, a tyle się rozpisałem. No i przede wszystkim gdzież moje maniery - witam serdecznie wszystkich Przygodoskopowiczów! Mam nadzieję, że nasza mała produkcja przypadnie jak największej ilości was do gustu.
A na samo zakończenie mała próbka animacji z gry.