Jeśli chciał(a)byś pochwalić się własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Przygodoskop prawie rok temu wspomniał co nieco o naszej produkcji (za co jesteśmy bardzo wdzięczni!), a że przez ten czas prace poszły na tyle do przodu, tak mam dziś przyjemność zaprezentować...

Obrazek

Droga do domu jest kręta i zawiła, a prehistoryczny świat późnej Kredy niezbyt bezpiecznym miejscem, zwłaszcza dla nierozważnych podróżnych. Na skutek splotu niesprzyjających wydarzeń młoda dinozaurzyca, o imieniu Zniw, znalazła się hen, hen daleko od swojego rodzinnego domu i miasta - Wajapulki. Naturalnie to tak nie może się dla niej skończyć - droga do domu długa, kontynent Polisemii dziki i nieokrzesany (aczkolwiek posiadający swoje tajemnice), a sama Zniw często będzie ograniczana przez swoje fizyczne możliwości, czy sam głód.

To jak, pomożesz biednej dinozaurzycy?


Innymi słowy - ot taka nasza przygodówka retro, utrzymana w komiksowej stylistyce, z dinozaurami w roli głównej.
  • * dinozaury! (co prawda bez laserów - ale zawsze coś! ;)),
    * styl retro drugiej połowy lat 90 - 640x480, 32-bitowy kolor, z odpowiednią dawką animacji,
    * żadnej przemocy, krwi czy latających flaków - bezpieczna rozrywka dla każdego,
    * GUI oparte na verb-coinie (The Curse of Monkey Island, Full Throttle itd.)
    * kilkanaście ułatwień i dodatków, mających na celu ułatwienie/usprawnienie rozgrywki (mini-mapa lokacji, pasek głodu, samo-aktualizująca się encyklopedia, opisująca napotkane postacie, przedmioty i lokacje itd.)
    * system odblokowywania nagród (concept arty, minigierki - szukaj niebieskich kamyczków!)
Troszkę screenów na zachętę:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu mamy filmik gameplayowy - uwaga, spoilery! Plus on sam pochodzi ze starszego builda gry, kiedy nie było jeszcze sfinalizowane logo, plus nowsza wersja demka (poniżej) ma kilka subtelnych zmian w wyglądzie i mechanice. :)

>> https://www.youtube.com/watch?v=aLGQN5e9Jpc

Gierka powstaje w zespole dwuosobowym:
* Karolina 'Twarda' Twardosz - moje kochanie i 'szefowa' projektu ;) - artworki, animacja, design postaci/świata/gry
* Łukasz 'Kurasiu' Mikołajczyk - programowanie/skryptowanie (silnik, gra, narzędzia), dialogi i opisy, dodatkowe arty i design

+ nie można zapomnieć o zacnych testerach i 'native spellcheckers!' Pozdro Phil, Clara czy Anabelle!

Giera powstaje na silniku Adventure Game Studio (v3.3.0.1156 - 32-bit/Direct3D 9).

A co do daty wydania, gdyż to pytanie zadawane jest dość często... cóż, jest nas dwóch, nie ma żadnego sponsora/wydawcy (jakiekolwiek wydatki pokrywamy z własnych kieszeni), a i czasami real life daje się we znaki - tym niemniej będziemy gryźć, pluć, kopać i ogólnie zastawiać się rencyma i nogyma aby spróbować chociaż z Steam Greenlight i wydać ZA najpóźniej pod koniec 2015.

Dobra panie i panowie, pora na jakieś namiary!
Zniw Adventure na indieDB
Temat na forum Adventure Game Studio
Wersja demo w bazie Adventure Game Studio
Wersja demo na indieDB
Mój devblog
Artblog Twardej

(uwaga, achtung, wnimanie - demko wymaga freeware'owych kodeków XviD do prawidłowego odtwarzania animacji FMV [są w archiwum]. Dodatkowo tamże plik readme [polecam, jeżeli zdecydujesz się ominąć tutorial - a przynajmniej rozdział o sterowaniu!], jak i poradnik przejścia demka [plus non-spoiler lokacje niebieskich kamyczków do bonusów]).



Ufff, pierwszy post, a tyle się rozpisałem. No i przede wszystkim gdzież moje maniery - witam serdecznie wszystkich Przygodoskopowiczów! Mam nadzieję, że nasza mała produkcja przypadnie jak największej ilości was do gustu. :D

A na samo zakończenie mała próbka animacji z gry. :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2535
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Czyli szykuje się kolejna rodzinna przygodówka. :) Podobnie jak Magenta. Z tą różnicą, że szefowa Fitza nie rysuje, nie animuje itd. tylko występuje w roli głównej. ;)

Ściągnąłem nowe demo, pograłem chwilę. Nie miałem żadnych problemów z kodekami, choć mam zainstalowaną bardzo starą wersję tych XviDowych. Wszystko śmiga pięknie. Niezmiennie podobają mi się animacje postaci. Tym bardziej, że przygodówki niezależne/freeware z tak dobrą animacją można policzyć na palcach. Innymi słowy, trzymam kciuki (jestem ssakiem naczelnym, więc potrafię :gugu:).
Kurasiu pisze:No i przede wszystkim gdzież moje maniery - witam serdecznie wszystkich Przygodoskopowiczów!
Po napisaniu takiego posta właściwie już nie musisz się witać. Forum i tak już Cię kocha. ;)
Awatar użytkownika
Fitz
Posty: 174
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 20:30
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Fitz »

Śledzę grę od początku i w dalszym ciągu zachwyca - i to coraz bardziej :) Te nowe tła - zwłaszcza jaskinia z tajemniczymi znakami - bardzo klimatyczne.

A Małgorzata to by w sumie rysować i animować mogła, bo jest plastyczką z wykształcenia - ale jakoś nie mogę jej do tej niewdzięczej roboty zapędzić ;)
Urszula
Posty: 107
Rejestracja: czw 29 lis 2012, 09:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Urszula »

Czy gra będzie również w języku polskim? Pozwoliłam sobie informację zamieścić na Przygodomanii. :)
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

@Elum - dziękujemy bardzo za miłe słowa! :D Zawsze niezwykle się cieszymy, jak kolejnemu graczowi spodobają się nasze przygody dinozaurów. ;) Co do kodeków - dane wideo kodowałem i eksportowałem przy użyciu XviD'a o dokładnie tej wersji, która została dodana do demka - możliwe, że nic się za bardzo w samej mechanice w środku nie zmieniło i są one kompatybilne (jak widać dość daleko) wstecz. :)

@Fitz - także dziękujemy, zwłaszcza, że kolegę kojarzę z forum AGSa. Przy okazji miałem teraz okazję zobaczyć inne Twoje produkcje, bo z AGS akurat kojarzyłem (i grałem) w Magentę. Wszystko było jak najbardziej zacne - jak to ktoś tam trafnie napisał "to jednak prawda, że polskie gry są najlepsze". :D

@Urszula - dziękuję za repost newsów! Co do polskiej wersji - póki co smażymy wersję angielską, ale sam design oparty jest na polskich nazwach (m.in. pierwsza lokacja, Scattered Woods, to w oryginale 'Drobny Las'), więc nie wykluczamy, że uda się ogarnąć i polską wersję. ;) (jak tylko uda mi się stworzyć jakieś narzędzie, które w łatwy sposób pozwoli tworzyć i edytować pliki dialogów - tutaj jest nieco ciężko, bo nie korzystam z tego wbudowanego AGS-owskiego systemu prowadzenia konwersacji, tylko od podstaw napisałem własny, który póki co pobiera dane konwersacji z wnętrz pliku skryptowego - a wolałbym gdzieś to wyrzucić do osobnego, aby nieco ułatwić sobie życie)
Obrazek
Madzius888
Posty: 398
Rejestracja: pn 16 lip 2007, 13:22
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Madzius888 »

Cześć Kurasiu, witaj na forum.

Ta sielska muzyka, kolorowa grafika i DINOZAURY! Nie jestem fanką liczników jakichkolwiek w przygodówkach, ale póki co ten nie sprawił mi zbyt wielu problemów.
Generalnie więc podobało mi się demko, z przyjemnością zapoznam się z pełną wersją.

P.S. wpatrywałam się w zamieszczoną animację zdecydowanie dłużej niż przystało.
<brzdęk>, <brzdęk>, <brzdęk>... :D
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

@Madzius888 - także witam, i dziękuje za miłe słowa. :D Ano, "pasek głodu" (jak my go nazywamy) nie będzie wiązać się z większymi konsekwencjami, niż kilka nagród do odblokowania i parę eventów (a i tak nie ma z nimi większego problemu [mild spoiler], gdyż nawet jak się zdarzy jakieś potknięcie, to New Game+ zachowa nasze poprzednie dokonania i nagrody, a zapomni o poprzednich przewinieniach[/mild spoiler], żadnych śmierci a'la klasyczna Sierra, czy w ogóle zacięć z powodu niedopracowanego designu, także nie przewidujemy), a także i w celu zachowania pewnej dawki realności - wszak nawet bohater(ka) gry musi czasami coś wszamać. :mrgreen:


Co do samego developmentu - na razie jestem na etapie zajadłego łatania wszelkich buraczków i mniejszych błędów (bo na szczęście te większe są póki co wyeliminowane. Cóż, kiedy się pisze lwią część funkcjonalności samemu, a nie korzysta z gotowych wzorców, podsuwanych przez silnik, to później trzeba troszkę podebugować. :D), Twarda zaś dzielnie walczy z artworkami kolejnych lokacji.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Ok, znalazłem ostatnio nieco wolnego czasu i dorwałem klawiaturę, ostro kodując to, co wszak obiecałem (nowe bąble w dialogach, które wykonała Twarda, jak i nowy importer dialogów z plików, zamiast trzymania ich w kodzie [i to w dość dziwacznych strukturach]). A jako że reszta i tak jest zarządzana przez silnik (wiwat translacje AGS!), tak innymi słowy mogę już potwierdzić, że Zniw Adventure będzie także miała polską wersję językową. :)

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
anka
Posty: 971
Rejestracja: wt 10 paź 2006, 10:21
Lokalizacja: Katowice

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: anka »

Ja nie umiem :plask:
Byłam "zołzą" jestem "zołzą" i będę "zołzą"
AC Odyssey
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2535
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Też nie umiem (grać na banjo?), za to w Zniw Adventure mogę zagrać nawet po polsku, nie ma problemu. ;)
elemeledudek
Posty: 775
Rejestracja: pn 21 lut 2005, 12:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: elemeledudek »

Ładne to macie. Chętnie poklikam.
Obecnie gram: Tajne Akta 2 Puritas Cordis
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

@Elum & @elemeledudek

Dzięki wielkie. :D Staramy się jak tylko możemy!
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Tego pięknego środowego poranka stwierdziłem, że pora na kolejny mini update co do diwelopmentu naszej giery. Przede wszystkim - lecimy z kolejnymi lokacjami, jako że (póki co) największą z nich udało się ogarnąć (czyt. w końcu wyleźliśmy z jaskini :D). Jako nagrodę trzymajcie GIFa, przedstawiającego już nie takie straszne wnętrza jaskini (bo oświetlone, oby gracz w miarę prędko znalazł jakieś źródło światła ;))

Obrazek

I na deser, dla koneserów sztuki wszelakiej - zastanawialiście się, jak wygląda tzw. 'materiał źródłowy' gry (w tym wypadku komiks, którego gra jest prequelem), lub też dokument projektowy? Jeżeli tak, to spieszę z wizualizacją. :)

Obrazek

Obrazek

Póki co to tyle ode mnie. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurasiu
Posty: 29
Rejestracja: pt 05 cze 2015, 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure

Post autor: Kurasiu »

Witam zacnych forumowiczów. W ten jakże zimny niedzielny poranek stwierdziliśmy, że natrzaskaliśmy tyle roboty, iż warto pokazać Wam co nieco z końcowych efektów. ;)

Przede wszystkim - już oficjalnie i na serio mamy profil na Facebook'u! Jeżeli podoba Ci się to, co robimy, to możesz zarzucić lajkiem. ;)

Jedziemy także ostro do przodu z dwoma nowymi lokacjami. Gra każdego dnia rozrasta się i zyskuje nowe rzeczy!

Obrazek

Obrazek

I żeby nie było, że zapomnieliśmy o gotowych miejscówkach - otóż nie, co raz wracamy do nich, dopieszczając je jak tylko się da! Na ten przykład - początek gry będzie o wiele dłuższy w pełnej wersji, niż w demku, a gracz będzie miał możliwość odwiedzenia znajomych lokacji... lecz o innej porze dnia i z innymi wydarzeniami.

Obrazek

I z naszej strony to wszystko na dziś. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2535
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Podoba mi się bardzo ten screen z wielokolorową roślinnością, na którym akcja ukazana jest z nieco innej perspektywy niż na większości pozostałych (bardziej "odgórnych"). W ogóle podobają mi się takie "ciaśniejsze" lokacje/ujęcia, na których na pierwszym planie coś się dzieje i Zniw przechodząc jest częściowo przysłonięta przez różne przedmioty/obiekty.
ODPOWIEDZ