Posty bez odpowiedzi | Aktywne tematy Dzisiaj jest pt 10 lip 2020, 18:38



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Post Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Przygodoskop prawie rok temu wspomniał co nieco o naszej produkcji (za co jesteśmy bardzo wdzięczni!), a że przez ten czas prace poszły na tyle do przodu, tak mam dziś przyjemność zaprezentować...

Obrazek

Droga do domu jest kręta i zawiła, a prehistoryczny świat późnej Kredy niezbyt bezpiecznym miejscem, zwłaszcza dla nierozważnych podróżnych. Na skutek splotu niesprzyjających wydarzeń młoda dinozaurzyca, o imieniu Zniw, znalazła się hen, hen daleko od swojego rodzinnego domu i miasta - Wajapulki. Naturalnie to tak nie może się dla niej skończyć - droga do domu długa, kontynent Polisemii dziki i nieokrzesany (aczkolwiek posiadający swoje tajemnice), a sama Zniw często będzie ograniczana przez swoje fizyczne możliwości, czy sam głód.

To jak, pomożesz biednej dinozaurzycy?


Innymi słowy - ot taka nasza przygodówka retro, utrzymana w komiksowej stylistyce, z dinozaurami w roli głównej.

    * dinozaury! (co prawda bez laserów - ale zawsze coś! ;)),
    * styl retro drugiej połowy lat 90 - 640x480, 32-bitowy kolor, z odpowiednią dawką animacji,
    * żadnej przemocy, krwi czy latających flaków - bezpieczna rozrywka dla każdego,
    * GUI oparte na verb-coinie (The Curse of Monkey Island, Full Throttle itd.)
    * kilkanaście ułatwień i dodatków, mających na celu ułatwienie/usprawnienie rozgrywki (mini-mapa lokacji, pasek głodu, samo-aktualizująca się encyklopedia, opisująca napotkane postacie, przedmioty i lokacje itd.)
    * system odblokowywania nagród (concept arty, minigierki - szukaj niebieskich kamyczków!)

Troszkę screenów na zachętę:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu mamy filmik gameplayowy - uwaga, spoilery! Plus on sam pochodzi ze starszego builda gry, kiedy nie było jeszcze sfinalizowane logo, plus nowsza wersja demka (poniżej) ma kilka subtelnych zmian w wyglądzie i mechanice. :)

>> https://www.youtube.com/watch?v=aLGQN5e9Jpc

Gierka powstaje w zespole dwuosobowym:
* Karolina 'Twarda' Twardosz - moje kochanie i 'szefowa' projektu ;) - artworki, animacja, design postaci/świata/gry
* Łukasz 'Kurasiu' Mikołajczyk - programowanie/skryptowanie (silnik, gra, narzędzia), dialogi i opisy, dodatkowe arty i design

+ nie można zapomnieć o zacnych testerach i 'native spellcheckers!' Pozdro Phil, Clara czy Anabelle!

Giera powstaje na silniku Adventure Game Studio (v3.3.0.1156 - 32-bit/Direct3D 9).

A co do daty wydania, gdyż to pytanie zadawane jest dość często... cóż, jest nas dwóch, nie ma żadnego sponsora/wydawcy (jakiekolwiek wydatki pokrywamy z własnych kieszeni), a i czasami real life daje się we znaki - tym niemniej będziemy gryźć, pluć, kopać i ogólnie zastawiać się rencyma i nogyma aby spróbować chociaż z Steam Greenlight i wydać ZA najpóźniej pod koniec 2015.

Dobra panie i panowie, pora na jakieś namiary!
Zniw Adventure na indieDB
Temat na forum Adventure Game Studio
Wersja demo w bazie Adventure Game Studio
Wersja demo na indieDB
Mój devblog
Artblog Twardej

(uwaga, achtung, wnimanie - demko wymaga freeware'owych kodeków XviD do prawidłowego odtwarzania animacji FMV [są w archiwum]. Dodatkowo tamże plik readme [polecam, jeżeli zdecydujesz się ominąć tutorial - a przynajmniej rozdział o sterowaniu!], jak i poradnik przejścia demka [plus non-spoiler lokacje niebieskich kamyczków do bonusów]).



Ufff, pierwszy post, a tyle się rozpisałem. No i przede wszystkim gdzież moje maniery - witam serdecznie wszystkich Przygodoskopowiczów! Mam nadzieję, że nasza mała produkcja przypadnie jak największej ilości was do gustu. :D

A na samo zakończenie mała próbka animacji z gry. :mrgreen:

Obrazek

_________________
Obrazek

Obrazek


pt 05 cze 2015, 23:29
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 18 lut 2005, 19:52
Posty: 2374
Lokalizacja: Schwientochlowitz
Post 
Czyli szykuje się kolejna rodzinna przygodówka. :) Podobnie jak Magenta. Z tą różnicą, że szefowa Fitza nie rysuje, nie animuje itd. tylko występuje w roli głównej. ;)

Ściągnąłem nowe demo, pograłem chwilę. Nie miałem żadnych problemów z kodekami, choć mam zainstalowaną bardzo starą wersję tych XviDowych. Wszystko śmiga pięknie. Niezmiennie podobają mi się animacje postaci. Tym bardziej, że przygodówki niezależne/freeware z tak dobrą animacją można policzyć na palcach. Innymi słowy, trzymam kciuki (jestem ssakiem naczelnym, więc potrafię :gugu:).

Kurasiu pisze:
No i przede wszystkim gdzież moje maniery - witam serdecznie wszystkich Przygodoskopowiczów!

Po napisaniu takiego posta właściwie już nie musisz się witać. Forum i tak już Cię kocha. ;)


sob 06 cze 2015, 12:18
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob 09 lut 2013, 21:30
Posty: 174
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Śledzę grę od początku i w dalszym ciągu zachwyca - i to coraz bardziej :) Te nowe tła - zwłaszcza jaskinia z tajemniczymi znakami - bardzo klimatyczne.

A Małgorzata to by w sumie rysować i animować mogła, bo jest plastyczką z wykształcenia - ale jakoś nie mogę jej do tej niewdzięczej roboty zapędzić ;)


sob 06 cze 2015, 17:06
Wyświetl profil WWW

Rejestracja: czw 29 lis 2012, 10:25
Posty: 107
Lokalizacja: Wrocław
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Czy gra będzie również w języku polskim? Pozwoliłam sobie informację zamieścić na Przygodomanii. :)

_________________
Tutaj jestem


sob 06 cze 2015, 18:09
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
@Elum - dziękujemy bardzo za miłe słowa! :D Zawsze niezwykle się cieszymy, jak kolejnemu graczowi spodobają się nasze przygody dinozaurów. ;) Co do kodeków - dane wideo kodowałem i eksportowałem przy użyciu XviD'a o dokładnie tej wersji, która została dodana do demka - możliwe, że nic się za bardzo w samej mechanice w środku nie zmieniło i są one kompatybilne (jak widać dość daleko) wstecz. :)

@Fitz - także dziękujemy, zwłaszcza, że kolegę kojarzę z forum AGSa. Przy okazji miałem teraz okazję zobaczyć inne Twoje produkcje, bo z AGS akurat kojarzyłem (i grałem) w Magentę. Wszystko było jak najbardziej zacne - jak to ktoś tam trafnie napisał "to jednak prawda, że polskie gry są najlepsze". :D

@Urszula - dziękuję za repost newsów! Co do polskiej wersji - póki co smażymy wersję angielską, ale sam design oparty jest na polskich nazwach (m.in. pierwsza lokacja, Scattered Woods, to w oryginale 'Drobny Las'), więc nie wykluczamy, że uda się ogarnąć i polską wersję. ;) (jak tylko uda mi się stworzyć jakieś narzędzie, które w łatwy sposób pozwoli tworzyć i edytować pliki dialogów - tutaj jest nieco ciężko, bo nie korzystam z tego wbudowanego AGS-owskiego systemu prowadzenia konwersacji, tylko od podstaw napisałem własny, który póki co pobiera dane konwersacji z wnętrz pliku skryptowego - a wolałbym gdzieś to wyrzucić do osobnego, aby nieco ułatwić sobie życie)

_________________
Obrazek

Obrazek


sob 06 cze 2015, 22:15
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn 16 lip 2007, 14:22
Posty: 389
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Cześć Kurasiu, witaj na forum.

Ta sielska muzyka, kolorowa grafika i DINOZAURY! Nie jestem fanką liczników jakichkolwiek w przygodówkach, ale póki co ten nie sprawił mi zbyt wielu problemów.
Generalnie więc podobało mi się demko, z przyjemnością zapoznam się z pełną wersją.

P.S. wpatrywałam się w zamieszczoną animację zdecydowanie dłużej niż przystało.
<brzdęk>, <brzdęk>, <brzdęk>... :D


ndz 07 cze 2015, 22:51
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
@Madzius888 - także witam, i dziękuje za miłe słowa. :D Ano, "pasek głodu" (jak my go nazywamy) nie będzie wiązać się z większymi konsekwencjami, niż kilka nagród do odblokowania i parę eventów (a i tak nie ma z nimi większego problemu [mild spoiler], gdyż nawet jak się zdarzy jakieś potknięcie, to New Game+ zachowa nasze poprzednie dokonania i nagrody, a zapomni o poprzednich przewinieniach[/mild spoiler], żadnych śmierci a'la klasyczna Sierra, czy w ogóle zacięć z powodu niedopracowanego designu, także nie przewidujemy), a także i w celu zachowania pewnej dawki realności - wszak nawet bohater(ka) gry musi czasami coś wszamać. :mrgreen:


Co do samego developmentu - na razie jestem na etapie zajadłego łatania wszelkich buraczków i mniejszych błędów (bo na szczęście te większe są póki co wyeliminowane. Cóż, kiedy się pisze lwią część funkcjonalności samemu, a nie korzysta z gotowych wzorców, podsuwanych przez silnik, to później trzeba troszkę podebugować. :D), Twarda zaś dzielnie walczy z artworkami kolejnych lokacji.

_________________
Obrazek

Obrazek


wt 09 cze 2015, 21:07
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Ok, znalazłem ostatnio nieco wolnego czasu i dorwałem klawiaturę, ostro kodując to, co wszak obiecałem (nowe bąble w dialogach, które wykonała Twarda, jak i nowy importer dialogów z plików, zamiast trzymania ich w kodzie [i to w dość dziwacznych strukturach]). A jako że reszta i tak jest zarządzana przez silnik (wiwat translacje AGS!), tak innymi słowy mogę już potwierdzić, że Zniw Adventure będzie także miała polską wersję językową. :)

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Obrazek


czw 16 lip 2015, 20:18
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt 10 paź 2006, 11:21
Posty: 943
Lokalizacja: Katowice
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Ja nie umiem :plask:

_________________
Byłam "zołzą" jestem "zołzą" i będę "zołzą"
AC Odyssey


pt 17 lip 2015, 21:57
Wyświetl profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 18 lut 2005, 19:52
Posty: 2374
Lokalizacja: Schwientochlowitz
Post 
Też nie umiem (grać na banjo?), za to w Zniw Adventure mogę zagrać nawet po polsku, nie ma problemu. ;)


pt 17 lip 2015, 22:44
Wyświetl profil

Rejestracja: pn 21 lut 2005, 13:32
Posty: 773
Lokalizacja: Poland Katowice
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Ładne to macie. Chętnie poklikam.

_________________
Obecnie gram: Two Worlds 2


wt 11 sie 2015, 08:43
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
@Elum & @elemeledudek

Dzięki wielkie. :D Staramy się jak tylko możemy!

_________________
Obrazek

Obrazek


pt 14 sie 2015, 10:55
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Tego pięknego środowego poranka stwierdziłem, że pora na kolejny mini update co do diwelopmentu naszej giery. Przede wszystkim - lecimy z kolejnymi lokacjami, jako że (póki co) największą z nich udało się ogarnąć (czyt. w końcu wyleźliśmy z jaskini :D). Jako nagrodę trzymajcie GIFa, przedstawiającego już nie takie straszne wnętrza jaskini (bo oświetlone, oby gracz w miarę prędko znalazł jakieś źródło światła ;))

Obrazek

I na deser, dla koneserów sztuki wszelakiej - zastanawialiście się, jak wygląda tzw. 'materiał źródłowy' gry (w tym wypadku komiks, którego gra jest prequelem), lub też dokument projektowy? Jeżeli tak, to spieszę z wizualizacją. :)

Obrazek

Obrazek

Póki co to tyle ode mnie. ;)

_________________
Obrazek

Obrazek


śr 09 wrz 2015, 10:27
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 05 cze 2015, 22:31
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure
Witam zacnych forumowiczów. W ten jakże zimny niedzielny poranek stwierdziliśmy, że natrzaskaliśmy tyle roboty, iż warto pokazać Wam co nieco z końcowych efektów. ;)

Przede wszystkim - już oficjalnie i na serio mamy profil na Facebook'u! Jeżeli podoba Ci się to, co robimy, to możesz zarzucić lajkiem. ;)

Jedziemy także ostro do przodu z dwoma nowymi lokacjami. Gra każdego dnia rozrasta się i zyskuje nowe rzeczy!

Obrazek

Obrazek

I żeby nie było, że zapomnieliśmy o gotowych miejscówkach - otóż nie, co raz wracamy do nich, dopieszczając je jak tylko się da! Na ten przykład - początek gry będzie o wiele dłuższy w pełnej wersji, niż w demku, a gracz będzie miał możliwość odwiedzenia znajomych lokacji... lecz o innej porze dnia i z innymi wydarzeniami.

Obrazek

I z naszej strony to wszystko na dziś. ;)

_________________
Obrazek

Obrazek


ndz 11 paź 2015, 11:52
Wyświetl profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt 18 lut 2005, 19:52
Posty: 2374
Lokalizacja: Schwientochlowitz
Post 
Podoba mi się bardzo ten screen z wielokolorową roślinnością, na którym akcja ukazana jest z nieco innej perspektywy niż na większości pozostałych (bardziej "odgórnych"). W ogóle podobają mi się takie "ciaśniejsze" lokacje/ujęcia, na których na pierwszym planie coś się dzieje i Zniw przechodząc jest częściowo przysłonięta przez różne przedmioty/obiekty.


ndz 11 paź 2015, 20:01
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.