Strona 1 z 1

Absurdistan

: śr 24 lut 2021, 23:09
autor: Pogwizd
Obrazek

Hej wszystkim!

Po krótce chciałbym przedstawić grę, nad którą już pracuję... długo i nad którą będę jeszcze trochę siedział.

Absurdistan to gra przygodowa typu point'n'click osadzona w fikcyjnym państwie Absurdistan, którego realia do złudzenia przypominają te z PRLu : ) W grze wcielamy się w rolę Leszka, który staje przed dosyć trudnym zadaniem zdobycia składników na... wuzetkę. Brzmi prosto, ale czasy takie, a nie inne, że i kartek brak i towaru brak. No i co teraz? Ano nic, trzeba kombinować. Tu popytać, tam zadziałać i może jakoś to ciasto uda się sklecić tak, aby imieniny ojca Leszka nie okazały się totalną porażką : )

Gra powstaje głównie w wyniku mojego zamiłowania do przygodówek i chęci przedstawienia świata, o jaki trudno w zachodnich komercyjnych produkcjach. A poza tym osobiście jestem zmęczony symulatorami chodzenia, gdzie nie wymaga się od gracza zbyt dużej ingerencji. Stąd też pomysł stworzenia gry z dużą ilością zróżnicowanych zagadek nie ograniczających się jedynie do starej formuły "użyj przedmiotu A z przedmiotem B, aby uzyskać przedmiot C".

Grafikiem nie jestem więc gra ma połowicznie tekstowy charakter.

Dla zainteresowanych zamieszczam link do dema z sierpnia 2020: https://lazy-squirrel.itch.io/absurdistan-demo : )

Aha, gra wyłączenie w j. angielskim.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Absurdistan

: czw 25 lut 2021, 18:11
autor: Elum
Przedwczoraj, jak zobaczyłem nowo zarejestrowanego użytkownika na stronie głównej forum, nie mogłem sobie przypomnieć, skąd kojarzę Twoją ksywkę. Teraz już pamiętam. Z forum AGS. 8)

Absurdistan monitoruję od ubiegłego roku. Na pewno zagram i pewnie przy okazji z(mini)recenzjuję po premierze. Good God! też sobie już kiedyś wpisałem na listę "do zagrania".

Nie jesteś grafikiem zawodowo, ale hobbystycznie chyba trochę tak? ;) Bo obie gry mają bardzo fajny, wypracowany styl. Jedyna rzecz, która mi nie pasuje i gryzie się na powyższych screenach, to rozdzielczość czcionki. Rozumiem, że chyba ciężko byłoby dobrać czytelną czcionkę w tak niskiej rozdzielczości, ale po prostu nie lubię gdy gra używa kilku rozdzielczości równocześnie, na jednym ekranie.

Re: Absurdistan

: sob 27 lut 2021, 00:42
autor: Pogwizd
Ok, tylu miłych informacji w jednym poście to się nie spodziewałem. I chyba nie muszę mówić, że Twoje słowa dodają otuchy i zachęcają do dalszego kodowania : )

Jak już kiedyś się ten Absurdistan ukaże w pełnej okazałości to minirecenzja na Przygodoskopie, była by bardzo mile widziana : )

Ja w ogóle zacząłem znowu zamieszczać to tu, to tam krótkie notki o grze, bo od grudnia wróciłem do "pracy" nad nią (po skończeniu dema musiałem zrobić przerwę na kilka miesięcy). Obcenie wszystkie lokacje są już narysowane i zanimowane, to samo tyczy się postaci. Ale co dla mnie najważniejsze, mam już zaprogramowane wszelkie trudniejsze łamigłówki/zagadki (w sensie te bardziej wymagające niż "użyj przedmiot z przedmiotem"). Tak więc teraz to tylko wszystko skleić w całość i voilà!

A co do dwóch różnych rozmiarów czcionki, to jak rozumiem mówisz o tym jednym zrzucie, na którym inwentarz jest pokazany? Tam akurat musiałem użyć mniejszego rozmiaru, bo cały tekst musi się zmieścić w ekranie (nie ma możliwości przewijania tekstu), a w przypadku inwentarza miałem dodatkowo ograniczone miejsce z prawej przez listę przedmiotów. Tak więc, o : )

Re: Absurdistan

: sob 27 lut 2021, 22:05
autor: Elum
Chodziło mi o to, że idealnie byłoby, gdyby gra używała czcionki o takiej samej rozdzielczości, w jakiej zrobione są lokacje/postacie (i ekran tytułowy). Ale przy tak niskiej rozdzielczości to chyba po prostu niewykonalne. ;) Dlatego twórcy podobnych gier - The Darkside Detective, The Last Door - też używają czcionek o mniejszym rozmiarze.

Re: Absurdistan

: ndz 28 lut 2021, 18:41
autor: Pogwizd
A, ok. Sorry, nie wiem czemu, ale na początku nie zrozumiałem o co chodzi : ) I tak masz rację. Gdy na początku planowałem interfejs też mnie to drażniło, ale szybko się przyzwyczaiłem, bo i tak nie miałem innego wyboru : )

Re: Absurdistan

: pt 26 mar 2021, 22:48
autor: Madzius888
No i fajnie. Zdarzyło mi się parę razy grać w planszówkę "Kolejka", gdzie też trzeba zaopatrzyć się w szereg produktów.
Wtedy może nie bawiło, ale teraz z tamtejszych absurdów można się śmiało pośmiać :)

Re: Absurdistan

: czw 08 kwie 2021, 09:07
autor: Pogwizd
Skłamałbym mówiąc, że Kolejka nie posłużyła mi za inspirację do kilku linijek dialogów :)

Przy okazji się pochwalę, że Absurdistan – Demo w corocznym plebiscycie forum AdventureGameStudio.co.uk na najciekawsze gry (zrobione w silniku AGS) zostało nominowane w kategorii „Najlepsze demo”.

Wątpię bym wygrał, ale sama nominacja była miłym zaskoczeniem. Znaczy to, że Absurdistan nie jest taki straszny :)

Re: Absurdistan

: wt 13 kwie 2021, 11:50
autor: Kurasiu
O kurczaki, miło widzieć Cię tutaj! :D

Absurdistan był mega, cieszę się że dostał nominację. :D Super, że kolejny rodak będzie na ceremonii rozdania nagród AGSowych!

Re: Absurdistan

: pt 16 kwie 2021, 22:16
autor: Pogwizd
Mega to jest Twoja/Wasza gra : ) Nawet nie chcę wiedzieć ile godzin nad nią spędziliście. Niemniej czuję się zaszczycony wiedząc, że moje demo Ci się podobało : )

Re: Absurdistan

: ndz 30 maja 2021, 22:35
autor: Pogwizd
Z dumą pragnę ogłosić, że po całorocznych bojach z moim komputerem udało mi się ukończyć Absurdistan : )

Gra wyszła mi nieco krótsza niż pierwotnie planowałem, ale i tak dostarcza ponad 40 min roz(g)rywki. W związku z tym, jeżeli komuś nie przeszkadzają niskobudżetowe/hobbistyczne produkcje gorąco zachęcam do zagrania i podzielenia się wrażeniami.

Najbardziej jestem chyba zadowolony z zagadek, bo mniejsza część niż większa opiera się na inwentarzu. Oznacza to, że czasami, aby iść do przodu trzeba będzie sięgnąć po coś do pisania, połączyć fakty, pogłówkować itp.

Aha, demo Absurdistanu nagrody na najlepsze demo nie wygrało, ale i tak miło, że część forumowcziów (AGS) postanowiła na nie zagłosować.

Link do gry: https://lazy-squirrel.itch.io/absurdistan

A tutaj plakat:
Obrazek