Jeśli chciał(a)byś pochwalić się własną, własnoręcznie zaprojektowaną, zaprogramowaną i/lub narysowaną grą - nie mogłeś(aś) trafić lepiej.

Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky

radex
Posty: 9
Rejestracja: pt 25 lut 2005, 14:00

Własna przygodówka?

Post autor: radex »

pewnie wiele osob chcialo by zrobic wlasna gre np. przygodowke i ludzie uwazaja pewnie ze to straszinie trudne. ale kazdy moze cos takiego zrobic!wystarcyz TGF (the games factory) i pomysl.
TGF'a mozna sciagnac z http://www.clickteam.com a przyklad dalej jak to zrobic macie tu:http://iglu.cz/miyo/uploads/download/pr ... odowka.gama jak macie problemy http://www.efactory.prv.pl a jak chcecie cos dokladniej do przygodowki http://drewicz.superhost.pl/efactory/vi ... .php?t=355

zeby otworzyc tamten plik z przykladem potrzebujesz TGF!!
Awatar użytkownika
jackowsky
Posty: 2299
Rejestracja: wt 22 lut 2005, 10:43
Lokalizacja: Chorzów

Re: Własna przygodówka?

Post autor: jackowsky »

radex pisze:pewnie wiele osob chcialo by zrobic wlasna gre np. przygodowke (...)! wystarcyz TGF (the games factory) i pomysl.
Nie wystarczy! Trzeba mieć jeszcze coś, czego nie można ściągnąc znikąd a mianowicie czas. Potrzeba go dużo, jeżeli chce się zrobić grę z prawdziwego zdarzenia, a szczególnie jeżeli robi się to samemu. Animacje, backgroundy, przedmioty, dialogi, itp.
radex
Posty: 9
Rejestracja: pt 25 lut 2005, 14:00

Post autor: radex »

a kto powiedzial ze to sie zrobi w 5 minut :marzy: Racja do tego trzeba miec czasu a czasu nie mozna kupic ani sciagnac no ale kazdy kto naprawde chce zrobic przygodowke to ja zrobi....
Awatar użytkownika
jackowsky
Posty: 2299
Rejestracja: wt 22 lut 2005, 10:43
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: jackowsky »

radex pisze:(...) no ale kazdy kto naprawde chce zrobic przygodowke to ja zrobi....
Widzę, że masz młodzieńczy optymizm, oby został u Ciebie. Niestety życie weryfikuje pewne sprawy: praca, dom, rodzina.
Awatar użytkownika
Reptil3
Posty: 551
Rejestracja: śr 23 lut 2005, 10:20
Lokalizacja: Uć/$DC
Kontakt:

Post autor: Reptil3 »

Wiesz, zaprogramowanie przygodówki to akurat jest najmniejsze piwo.
Większym jest stworzenie spójnej fabuły i zagadek. Później przygotowanie oprawy. Taki program jak TGF, oczywiście się przydaje, ale to akurat najmniejszy problem przed ewentualnymi twórcami gier.
http://www.pokepl.info - Całkiem nowe PoKE

Obrazek
Awatar użytkownika
Elum
Posty: 2535
Rejestracja: pt 18 lut 2005, 18:52
Lokalizacja: Schwientochlowitz

Post autor: Elum »

Przede wszystkim talent. Po drugie ogromna cierpliwość. Zabieranie się za własną przygodówkę bez tych cech IMHO nie ma większego sensu.
Awatar użytkownika
kNOT
Posty: 800
Rejestracja: sob 19 lut 2005, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kNOT »

Jeśli już o engine'ach do gier przygodowych mówimy, to proponuję coś z wyższej półki, czyli EP Adventure Builder. Przy jego pomocy, jak się domyślam, powstały oba Kwaśne Mleka i szykowana jest Sprawa zabójstwa...
Psychonauts to świetna przygodówka
Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk
radex
Posty: 9
Rejestracja: pt 25 lut 2005, 14:00

Post autor: radex »

tylko jak go sciagnac ? o ile sie da
Awatar użytkownika
kNOT
Posty: 800
Rejestracja: sob 19 lut 2005, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kNOT »

Tego się nie ściąga, to się kupuje...

Za darmo mogę polecić Adventure Game Studio.
Psychonauts to świetna przygodówka
Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk
radex
Posty: 9
Rejestracja: pt 25 lut 2005, 14:00

Post autor: radex »

aha dzieki :)
jackowsky pisze:
radex pisze:(...) no ale kazdy kto naprawde chce zrobic przygodowke to ja zrobi....
Widzę, że masz młodzieńczy optymizm, oby został u Ciebie. Niestety życie weryfikuje pewne sprawy: praca, dom, rodzina.
No ale wiesz ja mam 14 lat :P
Steffek
Posty: 8
Rejestracja: śr 06 kwie 2005, 19:32

Post autor: Steffek »

Kiedyś bawiłem się programem o nazwie "adventure maker".
[mcs]
Posty: 6
Rejestracja: pt 08 kwie 2005, 02:49

Re: Własna przygodówka?

Post autor: [mcs] »

Trzeba mieć jeszcze coś, czego nie można ściągnąc znikąd a mianowicie czas...
Zajarałem się! Witam! Pomocy!
Odkąd odpaliłem Phantasmagorię w zamierzchłej przeszłości - a mam trochę wiosen - zakochałem się. Zapomniałem o tym fakcie aż do Syberii... kroczek po kroczku trafiłem na to forum a tu: ALLELLUJAAHH!
Można zrobić przygodówkę tylko trza mieć czas? A ja go mam w nadmiarze, i chęci, i zapał i... przepraszam - zmoczyłem się... - i chcę się za to wziąć!!! Z grafiką jestem na TY, z muzyką od 12 latek, ludziska: spadliście mi z nieba.

Oczywiście nie znam języków programowania oprócz programowania mojego pilota TV ale sami piszecie, że są narzędzia. Czy - prośba oficjalno-błagalna - wyjaśni mi ktoś co teraz mam zrobić? Co ściągnąć, co zakupić, z czym się zmierzyć? Będę naprawdę wdzięczny! Pozdrawiam!
Steffek
Posty: 8
Rejestracja: śr 06 kwie 2005, 19:32

Post autor: Steffek »

[mcs]> Jeżeli chcesz robić przygodówke to polecam ci adventure makera. Można w nim zrobić całkiem sensowne gierki. I wcale nie musisz umieć programować (chociaż jakbyś umiał to jeszcze lepiej).
Poszukaj więc tego programu gdzieś w necie.

JEst tylko jeden problem... Program jest płątny. A jego darmowa werjsa pozwala na robienie gier, ale odtwarząc je można tylko w programie "adventure maker". Gre w postaci instalki możesz skompilować dopiero jak wykupisz full wersje.
radex
Posty: 9
Rejestracja: pt 25 lut 2005, 14:00

Post autor: radex »

No ja w tej chwili robie przygodowke ale narazie slabo.... Dla tego że mam czas ale mam inne projekty (nie znam zadnego jezyka programowania ale robie w tgf bo AdventureGameMakera nie czaje).........
Blacksad
Posty: 16
Rejestracja: pt 03 cze 2005, 21:02

Post autor: Blacksad »

Czy ktoś słyszał o enginach AGS i Wintermute?

Pierwszy można ściągnąć z www.bigbluecup.com, drugi www.dead-code.org. Obydwa narzędzia do tworzenia gier przygodowych łączy wysoka jakość - obydwa posiadają programy do edycji składników gry, czyli postaci, obiektów, lokacji itd, i - co najważniejsze - języki skryptowe, pozwalające na m.in. tworzenie własnych interfejsów, czy nawet scen zręcznościowych.

W tej chwili jestem w trakcie pisania "Sar", gry przygodowej osadzonej we wszechświecie własnej produkcji. Powiem zero o fabule, która nie musi was w tej chwili zainteresować, wysyłam natomiast zrzuty z tego, co do tej pory udało mi się zrobić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
"Aequam memento rebus in arduis servare mentem, non secus in bonis"

Horacy
ODPOWIEDZ