Moderatorzy: Elum, aegnor, jackowsky
Własna przygodówka?
pewnie wiele osob chcialo by zrobic wlasna gre np. przygodowke i ludzie uwazaja pewnie ze to straszinie trudne. ale kazdy moze cos takiego zrobic!wystarcyz TGF (the games factory) i pomysl.
TGF'a mozna sciagnac z http://www.clickteam.com a przyklad dalej jak to zrobic macie tu:http://iglu.cz/miyo/uploads/download/pr ... odowka.gama jak macie problemy http://www.efactory.prv.pl a jak chcecie cos dokladniej do przygodowki http://drewicz.superhost.pl/efactory/vi ... .php?t=355
zeby otworzyc tamten plik z przykladem potrzebujesz TGF!!
TGF'a mozna sciagnac z http://www.clickteam.com a przyklad dalej jak to zrobic macie tu:http://iglu.cz/miyo/uploads/download/pr ... odowka.gama jak macie problemy http://www.efactory.prv.pl a jak chcecie cos dokladniej do przygodowki http://drewicz.superhost.pl/efactory/vi ... .php?t=355
zeby otworzyc tamten plik z przykladem potrzebujesz TGF!!
Re: Własna przygodówka?
Nie wystarczy! Trzeba mieć jeszcze coś, czego nie można ściągnąc znikąd a mianowicie czas. Potrzeba go dużo, jeżeli chce się zrobić grę z prawdziwego zdarzenia, a szczególnie jeżeli robi się to samemu. Animacje, backgroundy, przedmioty, dialogi, itp.radex pisze:pewnie wiele osob chcialo by zrobic wlasna gre np. przygodowke (...)! wystarcyz TGF (the games factory) i pomysl.
Jeśli już o engine'ach do gier przygodowych mówimy, to proponuję coś z wyższej półki, czyli EP Adventure Builder. Przy jego pomocy, jak się domyślam, powstały oba Kwaśne Mleka i szykowana jest Sprawa zabójstwa...
Psychonauts to świetna przygodówka
Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk
Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk
Re: Własna przygodówka?
Zajarałem się! Witam! Pomocy!Trzeba mieć jeszcze coś, czego nie można ściągnąc znikąd a mianowicie czas...
Odkąd odpaliłem Phantasmagorię w zamierzchłej przeszłości - a mam trochę wiosen - zakochałem się. Zapomniałem o tym fakcie aż do Syberii... kroczek po kroczku trafiłem na to forum a tu: ALLELLUJAAHH!
Można zrobić przygodówkę tylko trza mieć czas? A ja go mam w nadmiarze, i chęci, i zapał i... przepraszam - zmoczyłem się... - i chcę się za to wziąć!!! Z grafiką jestem na TY, z muzyką od 12 latek, ludziska: spadliście mi z nieba.
Oczywiście nie znam języków programowania oprócz programowania mojego pilota TV ale sami piszecie, że są narzędzia. Czy - prośba oficjalno-błagalna - wyjaśni mi ktoś co teraz mam zrobić? Co ściągnąć, co zakupić, z czym się zmierzyć? Będę naprawdę wdzięczny! Pozdrawiam!
[mcs]> Jeżeli chcesz robić przygodówke to polecam ci adventure makera. Można w nim zrobić całkiem sensowne gierki. I wcale nie musisz umieć programować (chociaż jakbyś umiał to jeszcze lepiej).
Poszukaj więc tego programu gdzieś w necie.
JEst tylko jeden problem... Program jest płątny. A jego darmowa werjsa pozwala na robienie gier, ale odtwarząc je można tylko w programie "adventure maker". Gre w postaci instalki możesz skompilować dopiero jak wykupisz full wersje.
Poszukaj więc tego programu gdzieś w necie.
JEst tylko jeden problem... Program jest płątny. A jego darmowa werjsa pozwala na robienie gier, ale odtwarząc je można tylko w programie "adventure maker". Gre w postaci instalki możesz skompilować dopiero jak wykupisz full wersje.
Czy ktoś słyszał o enginach AGS i Wintermute?
Pierwszy można ściągnąć z www.bigbluecup.com, drugi www.dead-code.org. Obydwa narzędzia do tworzenia gier przygodowych łączy wysoka jakość - obydwa posiadają programy do edycji składników gry, czyli postaci, obiektów, lokacji itd, i - co najważniejsze - języki skryptowe, pozwalające na m.in. tworzenie własnych interfejsów, czy nawet scen zręcznościowych.
W tej chwili jestem w trakcie pisania "Sar", gry przygodowej osadzonej we wszechświecie własnej produkcji. Powiem zero o fabule, która nie musi was w tej chwili zainteresować, wysyłam natomiast zrzuty z tego, co do tej pory udało mi się zrobić.
Pierwszy można ściągnąć z www.bigbluecup.com, drugi www.dead-code.org. Obydwa narzędzia do tworzenia gier przygodowych łączy wysoka jakość - obydwa posiadają programy do edycji składników gry, czyli postaci, obiektów, lokacji itd, i - co najważniejsze - języki skryptowe, pozwalające na m.in. tworzenie własnych interfejsów, czy nawet scen zręcznościowych.
W tej chwili jestem w trakcie pisania "Sar", gry przygodowej osadzonej we wszechświecie własnej produkcji. Powiem zero o fabule, która nie musi was w tej chwili zainteresować, wysyłam natomiast zrzuty z tego, co do tej pory udało mi się zrobić.
"Aequam memento rebus in arduis servare mentem, non secus in bonis"
Horacy
Horacy